/spanien/barcelona/forum/24664.aspx/spanien/barcelona/forum/24664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Civello
2006-06-28 19:38
Ozkar:

Stackars lilla Henry som får ta skit efter en sådan filmning. Nu vet vi vad du tycker. Vad är det som är så himla konstigt att folk härinne stör sig mycket på det? De flesta tycker sedan tidigare att Henry är en arrogant skitstövel efter hans uttalanden efter Champions League-finalen, att han nu filmar till sig en frispark som i sin tur resulterar i ett mål gör ju heller inte direkt saken bättre. Speciellt då det finns många här som faktiskt håller på Spanien under VM.

Sen att säga att Ronaldinho inte presterar i "de stora matcherna" är bara helt felaktigt, för det har han bevisat flera gånger om. Annars så köper jag inte heller det här snacket om att Henry inte skulle prestera i stora matcher, han är en världsspelare och kunde lika gärna ha avgjort CL-finalen om han förvaltat de chanser han fick. Den dagen hade han (tack och lov) marginalerna på fel sida.

Till sist... klippet när Puyol TRÄFFAS av en armbåge är inte ens jämförbart med Henry igår.
Barcelona Tiago
2006-06-28 19:17
för fan lägg ner henry/puyol snacket ingen som bryr sig längre
Real Madrid chrisespaña
2006-06-28 17:34
Hur många år spelade Cesc i Barca och under vilken ålder?
Puyol #5
2006-06-28 16:54
Ämne: Diskussionen om Henr....
Okej nu går du för långt. Säg inte att Puyol filmar för det gör han verkligen inte. Henry träffar honom och det ser man tydligt.
Barcelona Ozkar
2006-06-28 15:47
Ämne: Ämne: Diskuss....
Mun/haka?! Snarare bröst/hals. Varför då ta sig för ansiktet? Jo, för att visa domaren att han ska ha frispark.

Jag försvarar inte på något sätt Henrys filmning i går, jag tycker också att det var pinsamt. Men det låter på vissa som om han är den enda spelaren som har gjort en sån grej. Killen filmar en gång och då är han plötsligt skit.

Nej nu räcker det...hoppas vi ses i en CL-final nästa säsong också
Barcelona Señor Cúle
2006-06-28 15:46
Sóm més que un club

håller med.

och tack ozkar måste jag också säga, du gjorde min dag eftersom att du tog upp 17 maj 06 igen :)
Barcelona Sóm més que un club
2006-06-28 15:40
Ozkar, Den är ju en klockren armbåge på käften.
Tack förresten för att du drar upp härliga minnen. 17:e Maj 2006.... Ahhh
Espanyol mathe
2006-06-28 15:05
Ser att jag hamnat mitt i en diskussion angående filmningar/icke filmningar. Oavsett vad, så kan man väl kommentera att det är en del av fotbollen idag och att vi (tyvärr?) kanske får se det som en del av spelet.

Fortfarande inte någon som vet om kommande säsongs spelschema är klart?
Real Madrid Ike
2006-06-28 15:01
Lilla filmning? herre gud, dra tillbaka till ert eget forum. Killen gör ju samma sak som rivaldo gjorde. Han är inte närheten av hans ansikten, och idioten gör att svanhopp och håller sig för ansiktet, sen att idioten har nerver efteråt att snacka skit och försvara sin idiot handling är ännu mer idiotiskt.
Han var bra, nu är han bara ett skämt.

"Så fort henry filmar": det finns olika sätt att filma på. Henry gör den värre sorten av dom. Men det som får bägaren att rinna över, är att idioten går ut i press och säger det han gör är rätt. Antingen är han så djävla blåst att han inte vet att hans ansikte inte ligger på bröstkorgen, eller så är han en äcklig lite lögnare.

Henry borde få avstängning, inge snack om saken.
Barcelona Acar
2006-06-28 15:00
Jag hoppas att du skojar, eller du kanske bara bortser från armbågen som dras upp mot Puyols mun/haka.
Barcelona Ozkar
2006-06-28 14:54
Diskussionen om Henry och filmningar går vidare ser jag...vad gör Puyol här då?!
Espanyol mathe
2006-06-28 14:54
Någon som har koll på om det finns ett färdigt spelschema inför kommande säsong?
Sevilla Riquelme!
2006-06-28 14:05
Det skulle nog kanske vara så att frisparken skulle vara Frankrikes igår. Precis som det sägs så bryter Puyol in framför Henry och blockerar honom.

Hursomhelst borde Henry få sig en varning och inte Puyol. Men det är en svår situation.

Ladda ner den på länken och bedöm själva.
Barcelona barca_dreamteam
2006-06-28 14:05
Nyberg

Puyols kommentar efter matchen:

- Det var inget oschyst och skulle inte varit frispark.

Barcelona Marcos
2006-06-28 13:56
Nyberg sluta ljug, vart har Puyol sagt att det var en obstuktion?. Det var inte en frispark, det skulle varit frispark åt andra hållet. Offensiv foul av äcklet Henry.
Barcelona EsCúle
2006-06-28 13:53
Slutsnackat.(se länk)
Sevilla Nyberg
2006-06-28 13:49
barca_dreamteam//
Alla spelare filmar, mer eller mindre. Henry filmar nästan aldrig men det händer. Vissa filmar konstant nästan helt utan att få kritik. Men så fort Henry lägger sig så är han världens sämsta spelare och och världens största fuskare.

Sen så är frisparken solklar, inget snack om saken. Puyol erkänner ju tom att det var obstruktion.
Villarreal Pale Male
2006-06-28 13:46
barca_dreamteam//

Jag kallar det snarare 'undervisning' än att 'bevisa saker'.

Jag själv fördömer Henrys filmning, men det är också enda gången han gjort så. Absolut ingen idé att göra en höna av denna fjäder. Säger snarare så här; att jag lägger ned (även) det här nu.
Barcelona Señor Cúle
2006-06-28 13:46
Rafael Marquez har nu förlängt sitt kontrakt till 2010, och hans utköpsklausul ligger nu på 100 miljoner Euro. En saftig summa det :) allt detta enligt fcbarcelona.com
2006-06-28 13:40
Pale Male

Kul för dig att du vill bevisa så mycket. Den smällen tar jag, men Henry har verkligen förstört sitt fina rykte som gentleman. Jag hade hoppats få se honom i Barcatröjan, men efter sina mindre kloka uttalanden efter CL där han klagade på att han blev nersparkad av Barcaspelare hela tiden, men att han inte lade sig sig för att han inte var en kvinna och så nu detta så är jag glad att han inte kom. Arsenal behöver han mer. Det är ju många som fördömt honom bla Cesc som inte tyckte det var frispark och även Gullit och Venables. Få se vad Wenger tycker?
Barcelona Gamba10
2006-06-28 13:25
Hoppas verkligen vi får chansen att tvåla dit både Chelsea och Arsenal igen kommande sässe..
Villarreal Pale Male
2006-06-28 13:22
barca_dreamteam//

Extremt tanklöst uttalande.
Kolla länken.

Och ja, varför inte förflytta uppmärksamheten någon annanstans?
2006-06-28 13:15
Pale Male

Att dribbla 4-5 gubbar mot West Bromwich och Sunderland är inte riktigt samma sak som att göra det mot Real på Bernabeu.

Henry gör bort sig ännu mer när han förnekar att han filmade. I slutet av aftonbladets artikel börjar han även klaga på att spanska fansen buade under Frankrikes nationalsång. Tydligen vill han förflytta uppmärksamheten till nåt annat.
Barcelona AlexC
2006-06-28 13:10
Pale Male

Filmningen resulterade även i målsituationen.
Villarreal Pale Male
2006-06-28 13:08
Marcos//

"...Mot Real Madrid gjorde han 2 utomjordiska mål..."

Säg inte att du menar det där när Ronaldinho springer förbi 2 Real Madrid-backar som står och knyter skorna? Nog för att det var snyggt, men Henry har gjort ett relativt stort antal liknande mål, enda skillnaden är att det varit 5 försvarare och de faktiskt försökt ta bollen ifrån honom.

Länken: Just ett av Henrys alla sådana mål. Kan också tilläggas att det där målet görs när Arsenal just åkt ur CL och FA Cupen och är på väg att förlora första matchen för säsongen.

Men men, Henry vs. Ronaldinho är uttjatat, lägger ned den nu.
Barcelona Marcos
2006-06-28 13:00
Om du skulle kunna något om fotboll skulle du inte att Ronaldinho varit strålande under årets vm. Han har en helt annan roll i landslaget då brasilien har ett annat spelsystem. 4-2-2-2 mot Barcas 4-3-3. Ronaldinho är mer en PLaymaker och framspelare i Brasielien, han är inte en vänsterForward. Trots detta har han skött sin "DecoRoll" enastående. Dessutom är det 3 matcher kvar, och världens bäste är alltid bäst när det gäller till skilnad från Henry. Ronaldinho avgjorde nästan med egen hand kvartfinalen mot England VM2002, detta en mycket stor match. Ronaldinho krossade Chelsea och Milan, vem glömmer hans genomskärare till Giuly. Och under Champions League finalen var det tack vare Ronaldinho som vi fick Lehman utvisad. Mot Real Madrid gjorde han 2 utomjordiska mål. Dessutom är han fortfarande ung och har minst 8 år kvar. Henry är redan gammal och grå och har redan presterat det bästa han kunnat ge.
Villarreal Pale Male
2006-06-28 12:57
För fan, det enda som Henrys filmning resulterade i var ju ett gult kort till Puyol. En sådan uppenbar obstruktion hade domaren blåst för i vilket fall som helst.
Henrys lilla (betona det) skådespel får fåniga proportioner överallt.
Barcelona Ozkar
2006-06-28 12:46
Marcos//

Ja Ronaldinho har ju verkligen varit grym i "de stora matcherna"! =) Han om någon har varit helt osynlig i detta VM-slutspel, snubblar mest omkring och saktar ner spelet för att få göra en dragning.

Nåja, nu släpper jag det här och låter er vara i fred.
Barcelona Marcos
2006-06-28 12:30
Jag kan inte hitta ett enda tillfälle där världens bäste legat o dött av smärtor och hållit sig på fel ställe av kroppen när kontakten var på ett helt annat ställe. Kan inte heller på komma ihåg när Ronaldinho någongång har filmat faktiskt.

Inse Henry är ett äckel. Ruskigt bra att vi beslöt oss för att inte värva honom. Dessutom, Henry viker alltid ner sig i de stora matcherna, han var helt osynlig igår och under hela vmet. Champions League finalen också. Just därför kommer han aldrig och har aldrig varit världens bäste. Han är en medelmåtta och dessutom VMS största filmare.
Barcelona Ozkar
2006-06-28 12:15
Gamba10//

"Look at the replay, their left-back was going to take the ball and Puyol came across me and blocked me.

"Puyol came up to me afterwards and apologised so how is that cheating? Spain's left-back Mariano Perina was going to win the ball, so I don't know why Puyol cut across me, but he did."

Man kan älta detta i evigheter. Jag tycker också att Henry överdrev, men det är inget jag tänker hetsa upp mig för. Första gången killen filmar och då blir det ramaskri. Sen att han inte vill medge att han överdrev...fråga Ronnie om han brukar filma, jag tror knappast han svara ja på den frågan.
Annons: