/spanien/barcelona/forum/24659.aspx/spanien/barcelona/forum/24659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Itom
2006-03-15 18:53
THOMAS JUNEBORG//

valdes räddade en straff mot mallorca förra säsongen vid ställningen 0-0. Han har tagit två straffar också på försäsongen (mot sevilla) och var väldigt nära att ta del pieros straff i gamper matchen. valdes är faktiskt, likt reina faktiskt ganska bra på straffar. iår har han dock inte varit särskilt lyckad.

sen tror jag inte en värvning av henry skulle utesluta att man inte förstärker de defensiva positionerna, dessutom behöver man ju en mkt kompetent ersättare till henke

Deg//

du läste fel, han skrev att alla målvakter gör grova tabbar men inte 3 på samma säsong/halvår. och det stämmer, både cech, casillas och även dida har varit ganska darriga iår.
Barcelona Jontteee
2006-03-15 18:38
tittar på sergio aguero, han sätt att spela påminer om Romario..
Barcelona Señor Cúle
2006-03-15 18:27
Schubert

PÅ vilka sätt tycker du att Edmilson inte är bra med bollen? Och på vilka sätt tycker du att han inte är, teknisk sett, bra. Han är en pivote och sköter det deffensiva lysande, medan hans offensiv är väldigt bra även fast han är pivote. Och ge mig även ett annat alternativ till en pivote som du tror kan göra ett lika bra jobb och som skulle passa in i barcas spel som Edmlison. Och var realistisk. :):)

Visca El Barça!
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-03-15 18:18
Grabbar, nu kan ni nå er hemsida på www.lamasia.tk

Man kunde regga en gratis domän och visst är namnet bättre nu?
Real Madrid Deg
2006-03-15 18:15
Varför möter Barcelona - Milan???
Hänger tydligen inte med i svängarna!

Sen så krönikan som Thomas skrivit, där har jag några funderingar.
3 stora tappar på ett halvår, alla målvakter??
Inte Real Madrids och Chelseas målvakter. Finns fler lag att nämna Inter,Juventus,Milan med flera.
Victor Valdes är lika darrig som ett asplöv ute i en orkan:/
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-03-15 18:14
Grabbar, nu kan ni nå er hemsida på www.lamasia.tk

Man kunde regga en gratis domän och visst är namnet bättre nu?
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-15 18:00
Barcelona - milan ikväll kl 21:00 i Viasat sport 2
Barcelona AlexC
2006-03-15 17:56
Abbe_

Har du källa till det om Edmilson?
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:53
Spansk press vädjar att Henke ska stanna, men ajg tror att han verkligen har bestämt sig, vad tror ni?
Barcelona Paninho
2006-03-15 17:48
www.noucamplive.blogspot.com/
Däe står det lite om silly season ;)
Madridinho
2006-03-15 17:45
har ni gjort klart med sergio aguero från independiente?
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:43
Någon som vet någon internetsida som dom sänder barca-milan på ikv.?

Tacksam för ett svar ;P
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:35
Det är inte klart ännu, antagligen missar han matchen på lördag mot sociedad och får besked senare.
Barcelona Barca Lover
2006-03-15 17:31
gick ara miste om den där talangen fran på videon? iså fall är det nått fel
Barcelona pyol
2006-03-15 17:27
Är det nån som vet om Edmilson avstägning har upphävts?
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:22
Det är sant. Valdes känner sig nog säker på sin plats i startelvan och känner ingen press på sig, sätt in Jorquera någon match och se Valdes reaktion och då kommer han nog känna konkurens om sin plats i startelvan. Kameni är ung och en bra målvakt men Barca måste noh betala ganska mycket för att Espanyol ska släppa honom.
Real Madrid Kent-Jesus
2006-03-15 17:13
Nu säger jag inte att ni ska kasta bort Valdez för han är en underbar målvakt. men med tanke på hans "tabbar" och att han är dålig (?)på straffar. Men vore det kanske inte en idé att värva kameni från ezpanyol? killen är ju ung, ruggigt bra och är relativt säker på straffar (tror jag). Kanske vore nått o sätta in i ett straff drama i CL. vet dock inte om han har Eu-pass..om inte de vore fallet äre ingen bra idé

Hala Madrid!
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:12
Hur aktuellt är det att Forlan går till Barca? och Henry?
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-15 17:00
Kul för mej=) jag råkade klicka att jag var under 13 så jag var tvungen att göra en massa skit för att bli medlem=)
2006-03-15 16:58
Var snälla och skriv vad ni tycker på La Masia istället
!
2006-03-15 16:58
Var snälla och skriv vad ni tycker på La Masia istället
!
Barcelona Schubert
2006-03-15 16:57
OK. Jag kanske har lite för höga krav. Barca är så oerhört bra i de främre leden och är det nånstans vi kan förstärka så är det längre bak. Sen håller jag med dom som säger att ytterbackarna är det mest brännande problemet. Men får man loss tillräckligt med pengar skulle jag gärna se en bättre pivote.

Sen håller jag med om att han är teknisk för att vara back, men inte för att vara pivote.
Barcelona Señor Cúle
2006-03-15 16:51
Schubert

Nej, Edmilson är inte dålig med boll. Han är väldigt teknisk för att vara en back/pivote. Jag tycker inte att man kan kräva mer av en pivote, och hans uppgifter som han har fått har han klarat utan några problem. Edmilson ska inte behöva någon ersättare! Han är och har varit en av dem bästa/viktigaste i laget.

Sedan så vet både du och jag att vi har olika uppfattningar om hurvida Marquez är en spelare för barcas startelva eller inte. Jag tycker att han platsar lätt det gör inte du. Men det är lungt, alla ska få säga vad dem tycker ;)
Sevilla Nyberg
2006-03-15 16:39
Barca 3//
Till att börja med är artikeln nästan 2 månader gammal, sen så är det rent skitsnack.
Barca 3
2006-03-15 16:23
Barcelona Schubert
2006-03-15 16:21
Ämne: Lag 1

Valdes

A....
Förutom att jag gärna skulle se en bättre mittback skulle jag inte protestera om man köpte in en mer spelskicklig pivote. T ex Inters Cambiasso. Edmilson är fysiskt stark och har gjort en överraskande bra säsong men är inte den bäste med bollen.
Barcelona Señor Cúle
2006-03-15 16:13
Någon som kan berätta hur priserna på en matchbiljett ligger till? Skulle vara skit shyst, tänkte dra ner med några polare och se ett par matcher :)
Barcelona Señor Cúle
2006-03-15 16:10
Lag 1

Valdes

Alves-Marquez-Puyol-Chivu

Xavi-Edmilson-Deco

Messí-Eto'o-Ronaldinho

Sedan kommer vi ha spelare som backups:

Jorquera
Oleguer
Giuly
Forlan/Henry (dock inte troligt att han kommer ändå)
Motta
Iniesta
v.Bommell (Personligen är jag tveksam till denna spelare)
Maxi (?)
Sylvinho
Belletti
Gabri
Ezquerro (?)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-15 15:28
Tyvärr så blir det ingen Benfica-Barcelona på ZTV.
De visar Arsenal-Juve, och sen Lyon-Milan.
Banfica-Barca visas på Viasat SPport 1, för de som har den kanalen.
Barcelona Champ Nou
2006-03-15 15:19
Ok, det är någon slags veteranmatch :)

Viasat Sport 2, 21.10 Fotboll: AC Milan-FC Barcelona
AC Milan 1994/2006-FC Barcelona 1994/2006. Direkt. Spelarna från den legendariska Champions League-matchen mellan AC Milan-FC Barcelona 1994, då italienarna vann med 4-0, möter nu dagens spelare i de båda lagen på San Siro-stadion i Milano. De dåvarande och nuvarande världsstjärnorna är bl.a. Van Basten, Stoichkov, Baresi, Rijkaard, Ronaldinho, Eto'o, Kaká och Shevchenko.

Kan vara kul att se Rijkaard snöra på sig dojorna igen!
Annons: