/spanien/barcelona/forum/24651.aspx/spanien/barcelona/forum/24651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-03-14 00:06
Rambo~//
För att svara på din fråga, jag jobbar. Sen är jag en hängiven culé och älskar fotboll. :-)

Itom//
Som sagt, jag har inga förhandsuppgifter angående Perea. Vad jag vet så är Atlético skyldiga Milan pengar sen tidigare så Perea kanske ingick i en deal?

Ah, Rodri upp till A-truppen. Trevliga nyheter, intressant att se vad han kan uträtta. Har du länk?
Barcelona Itom
2006-03-14 00:01
Tompa//

stabilitet är ett svårformulerat ord egentligen om målvakter. enligt mig kan valdes skärpa sig och bli en världsmålvakt, hans arrogans och brist på koncentration i vissa avgörande lägen är ingenting som inte kan fixas. att han dock skyller på otur är inte bra, han måste bli ödmjuk och jobba hårdare. annars är han ju väldigt bestämd, självsäker(kanske för mkt) och orädd, och därför lyckades han från början där många, väldigt många misslyckades.

la rambla/

att atletico skulle acceptera ett bud på drygt 60 miljner kronor på Perea är inget annant än skitsnack. enligt el mundo deportivo så ska även Rodri (21 år) flyttas upp i a-laget till nästa säsong + ev. ny inköpt mittback
Barcelona Rambo~
2006-03-14 00:00
La rambla jag har en fråga till dig.. Studerar/jobbar du? eller är du typ pappa ledig? hehe för jag har aldrig varit här inne utan att ditt namn finns med i alla diskussioner :D ta inte det här personligt jag tycker att de e grymt att ha dig här du kan så mycket så .D typ du e som en egen barca data bas hahah :P
Barcelona La Rambla
2006-03-13 23:21
AlexC//

Du har rätt! Jag har ju faktiskt argumenterat för samma sak angående Marquez och Puyol tidigare. Det var väl mera att vi var med i "racet" enligt spansk media.

Angående Ferdinand. Det hade varit en klockren värvning. Man kommer inte som utlänning till en ny liga som 20-åring till en klubb av Barcelonas kaliber och kräver att ingå i startelvan. Så han hade varit perfekt. Tycker verkligen att han är lovande, enligt vissa mer lovande än sin äldre bror. Det vill inte säga lite. :-)
Barcelona AlexC
2006-03-13 23:11
Rambla

Här kommer jag med pekpinnen igen. Vi har inte "gått miste om" någon om nu Milan köper Perea. Jag har svårt att köpa argumentet att vi behöver en ny riktigt bra mittback. Jag tycker att Puyol & Marquez fungerar bra.

Jag är dock för att vi köper in en mittback med Henke-mentalitet som accepterar att vara reserv i merparten av matcherna. A Ferdinand har jag ingen koll på men du lovordar ju honom vart om annat, men jag tror att han hade accepterat att värma bänken och sedan stå på tillväxt. Alternativt att vi får upp något nytt framtida ämne från canteran i stil med Puyol & Oleguer.
Atlético Senoo
2006-03-13 22:53
Pss. Han heter intve Milosevich utan Milosevic ..
Barcelona La Rambla
2006-03-13 22:51
Ashburn (Red)//

Nej. Hade jag haft hade han varit "long gone" I promise you that, ovsett om det var på annat forum han skrev. :-)
Ashburn (Red)
2006-03-13 22:43
La Rambla//

Har inte du befogenhet att stänga av honom?
Barcelona Gauwweeeee
2006-03-13 22:38
tungt igår asså!
Barcelona La Rambla
2006-03-13 22:36
BrazilianBarcelonista//

Att du bara visar dig här inne efter dina pinsamma inlägg på Reals forum. Hoppas du blir avstängd en lång tid framöver. :(
Barcelona La Rambla
2006-03-13 22:30
Skit! Vi har gått miste om en bra mittback om uppgifterna stämmer. Perea till Milan.
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-03-13 22:22
Annars ser säsongen spik rak ut! Vinner ligan o god möjligheter i CL!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-03-13 22:21
Vi måste skaffa oss en ny målvakt!
d fungerar inte med så mkt tabbar som valdes gör i längden!!???
Barcelona Tompa
2006-03-13 22:08
Vad gäller matchen mot Osasuna i övrigt är det bara att glömma den och gå vidare. Det var ett riktigt bottennapp men det upprepas inte nästa gång.
Barcelona Tompa
2006-03-13 22:06
Schubert:
Problemet med Valdes är inte att han (totalt sett) är en dålig målvakt men han har en mycket stor och allvarlig brist:
Med risk för att bli tjatig - han saknar STABILITET. Det är en målis absolut viktigaste egenskap och därfär är han ingen världsmålvakt. Vill inte Valdes något illa men jag tycker det är inte seriöst att kalla honom en världsmålvakt.

Vill inte vara någon pessimist men han blir aldrig någon riktigt stor burväktare. Det grundar jag på att när "riktiga" världsmålvakter som Buffon, Casillas mfl var i hans ålder hade de sedan åratal tillbaka uppnått en helt annan stabilitet än den gode Victor.

Sen finns det givetvis en poäng i att det inte är så lätt att köpa loss riktigt, riktigt bra målcakter
Barcelona AlexC
2006-03-13 22:04
Korrekt.
Barcelona La Rambla
2006-03-13 22:03
AlexC//
Du missminner dig helt rätt. Glömde bort de 5 varningarna. Kanske är det så att det handlar om bedömningsgrad när det gäller röda kort? Hur brutal en kapning tex är?

Nemo//
Det blir klurigt alltså. Belletti såg skadad ut när han bytte. Annars borde det ju bli så att Oleguer flyttar in i mitten ihop med Puyol och Marquez upp som pivote. Personligen tycker jag inte man ska tramsa runt med Marquez nu när han blivit så stabil som mittback ihop med Puyol. In med van Bommel nu och kör med spelare som bänkats tidigare. Bara att köra.
Barcelona AlexC
2006-03-13 21:54
Messi

Du kompletterar min lathet strålande. ;-)
Barcelona Nemo
2006-03-13 21:48
La Ramla. Hur tror du vi formaterar mittfältet när Xavi är tillbaka?
Barcelona Messi
2006-03-13 21:45
Tror som AlexC. El Mago fick en matchs avstängning för det röda kortet mot Zaragoza samt en match till för att han dragit på sig fem gula kort.
Barcelona AlexC
2006-03-13 21:43
Rambla

Om jag inte missminner mig fick Ronnie bara en matchs avstängning för Zaragozaincidenten.
Barcelona Qno
2006-03-13 21:37
Vem kör dom me som privote te helgen då?
Barcelona La Rambla
2006-03-13 21:22
Tror att Motta får 2 matcher, det fick ju Ronaldinho mot Zaragoza.

Nyberg//
van Bommel var skadad i 2 mån. Efter det har han haft svårt att komma tillbaka. Vi får hoppas att han får speltid nu, vilket han lär få när 2 mittfältare är avstängda i nästa omgång.
Barcelona hammabarça
2006-03-13 21:20
Någon som vet ifall Tv4+ tänkt sända Tisdagsmatchen hemma mot Getafe?
Sevilla Nyberg
2006-03-13 21:20
Förresten vad har hänt med van Bommel. Kom ju i sommras som en av de hetaste mittfältarna i Europa, vad jag sett har han knappt fått spela och nu när dessutom Xavi är borta så syns inte han till. Är han bara skadad eller är han helt ute ur hetluften?
Barcelona Qno
2006-03-13 21:16
I Spanien blir man bara avstängd en match om man får rött direkt va?
För de e inte som i England där det blir 3 matcher väl?
Barcelona La Rambla
2006-03-13 21:14
Nyberg//
För att inte tala om Ronaldinho. I match efter match trampar backar på hans hälsenor. Man kan ju undra hur mycket hans hälsenor egentligen tål. Vågar inte ens tänka tanken på en långtidsskadad Ronaldinho.
Sevilla Nyberg
2006-03-13 21:09
La Rambla//
Känner igen det där, blir livrädd så fort Henry tar sig om ljumskarna (han opererade sig där i höstas), ofta blir man ju bara rädd i onödan men man kan liksom inte hjälpa det :)
Barcelona La Rambla
2006-03-13 21:01
Nemo//
Han blev dessutom fult stämplad av Gudjohnsen vilket domaren missade. Motta med sitt oerhörda barcahjärta är en viktig spelartyp i dagens Barça. Måtte han få vara frisk. :-)
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-13 20:59
Aja hejdå måste dra.
Annons: