/spanien/barcelona/forum/2465.aspx/spanien/barcelona/forum/2465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-05-18 20:48
Rojo i Barça? Är det inte dags att börja gå efter bra försvarare för en gångs skull? Bara en tanke rent spontant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-05-18 20:38
Den här jävla domaren följer real på Twitter. Han kan dra åt fanders.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-18 20:32
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Den här Turken Cakir har för mig när Özil spelade i Real så höll han på Real för att Özil är Turk.

Men men vi får väl se men gillar inte alls att han ska döma en sån stor viktig Final.

Hade hellre velat se clattenburg från England tycker han håller hög nivå.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-18 20:28
@enkos:

Är det bra eller dåligt..???

En domaren som imponerade på mig var den domaren som dömde mellan Barca-Bayen första matchen. Han var osynlig hela matchen och när han väl tog till pipan så var det ingen som klagade. Vilket land var han ifrån ??

Hur är det med den här turken??? Om det är samma domare som från R.Madrid -Man U undrar man vilka stora matcher har han dömt sista tiden??
2015-05-18 20:20
Enkos Var det inte han som dömde allt i Reals väg när dom mötte United i semifinal för förra året eller nåt har dålig känsla nä det gäller han !!!
Barcelona enkos
2015-05-18 20:09
Turken Cakir dömer finalen Juve - Barca. Eriksson blir fjärde domare
Barcelona påfågeln
2015-05-18 19:48
Det är nästan nio månader till Barca kan värva igen, så i rimlighetens namn är det bara att börja planera med nuvarande trupp till sommaren. Det verkar dumt att gå ut med att man till exempel värvat en högerback (om nu Alves lämnar) till januarifönstret, hur motiverad kommer Montoya vara om han vet att ett "stjärnnamn" kommer in och ska ha hans plats i januari. Bättre då att ge alla spelare chansen på sina positioner till januari, och se om laget håller. Bäst det är har en spelare från Barca B slagit sig in, och då vore det tråkigt att redan ha värvat två-tre spelare.

Givetvis bör man scouta och ha alternativen klara för sig, men nuvarande trupp bör få sin chans. La masía finns till för just sådana här situationer, och när januari närmar sig får (den förhoppningsvis nya) ledningen utvärdera situationen.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-18 19:27
@enkos:

Snart kommmer hatarna med bortförklaringar och konspirationer igen, vänta ska du bara se hur de ursäktar Barcas dominans! ;)
Barcelona Liatzo
2015-05-18 19:14
Befann sig Eto'o i omklädningsrummet, månntro? "MADRID, CABRÓN, SALUDA AL CAMPEÓN!" Och videon avslutas med att Masche nöjt konstaterar att Espanyol misslyckats med att kvalificera sig till Europa League på grund av förlusten mot Real.
Barcelona LeoMessi
2015-05-18 18:42
Bale behöver få mycket större utrymme för att han ska kunna få ut sin fulla potential. Han skjuter riktigt fina inlägg och han har ett riktigt bra skott. Just nu använda han som Robaldos personliga inläggsläggare, han går aldrig på skott. Sen är han inte tillräckligt bra tekniskt för att kunna spela på mindre ytor, inte tillräckligt bra en mot en. I mitt tycke så är han värd ca 40-45 mille.
Barcelona Gabriel
2015-05-18 18:36
Oavsett om man verkligen önskar att se Xavi ytterligare en säsong med oss så vore det så otroligt vackert att se våran bästa mittfältare genom tiderna få avsluta sin Barça karriär med en trippel av ligaguld, cl guld och copa guld. Som det bästa möjliga skrivna manuset för våran maestro.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 18:23
A good coach Bale är inte ens mer värd än pedro om man ser till prestationer. Tyvärr så kommer man u vara dumma nog för att genomföra det köpet
Barcelona koeman92
2015-05-18 18:17
Spelarna kommer att hålla tal efter matchen mot Deportivo, en och en för att fira ligaguldet. Hade varit så mäktigt av Xavi att säga något i stil med "än är ni inte färdiga med mig, för den 7e Juni )dagen efter CL finalen) kommer vi tillbaka hit med trofén, bäst för er då att vara på plats och fylla hela arenan!"

Tänker då på Messis tal efter ligaguldet 2010/2011 när han sa "Det känns så skönt att vara här efter att ha vunnit ännu en liga, men mina ord tänker jag spara till den 29:e Maj (dagen efter CL finalen mot Man Utd).. Den 29e kommer jag tillbaka hit, och då ska jag prata. Visca el Barça y visca Catalunya!"
2015-05-18 18:00
Sorgens dag när Xavi lämnar efter säsongen först Puyol nu Xavi fan va trist alla Legendarer bara försvinner hoppas laget vinner för Xavis skull på lördag.

Hade hoppats på en till säsong med Xavi men tyvärr så lämnar han.
Barcelona Ali G
2015-05-18 17:54
Xavi will announce on Thurday that he will leave this summer. Tribute at Camp Nou on Saturday. Final press conference before CL final [rac1]

Fy Fan...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-18 17:45
Tycker ni inte att Xavi borde få en säsong till.?

Tycker att han har spelat bättre den här säsongen när han har hoppat in. Dessutom får inte Barca värva ändå.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-18 17:43
Hoppas innerligt att Xavi och Iniesta får starta en sista match tillsammans innan säsongen är slut.
Barcelona jawwa
2015-05-18 17:26
Jag hoppas innerligt att vi signar illikay, betydligt bättre alternativ än pogba,koke, veratti. Baka gärna in reus i dealen och jag är övernöjd.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-18 17:08
Vad kul att höra rykten om Gundogan, om vi skulle värva honom för runt 25 miljoner euro ser jag det som en bra affär. Gundogans högsta nivå är världsklass och jag tvivlar inte på att Lucho hade kunnat få honom att prestera likt tiden när Dortmund var som bäst.
Barcelona A good coach is everything!
2015-05-18 17:00
11-9-10 Visst kan Bale komma upp i en hög standard om allt vill sig. Men hur säkert är det? Pluss hur kan han kosta lika mycket som när han var som hetast? Jag mena snubben är äldre och sämre än förr!!
Barcelona Erik Satie
2015-05-18 16:51
Oj vad glad jag blir om vi roffar åt oss Ilkay.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 16:30
Andresito Darmian kommer aldrig våga ta klivet till Barcelona, kommer sluta upp med han spelar i Inter! Är det inte det som skriker Barcelona över det hela?! En rabona i eget straffområde (som han lyckas med) istället för att bara rensa den för kung och fosterland. Han är dock inte showig av sig alls, utan du har en sekvens i näthinnan bara. Och än idag anser jag att han gjorde rätt val, varför riskera en sneträff med sin dåliga fot?! I vilket fall så kommer vi fortfarande behöva en mittback, att ha en spelare som både lirar som mittback&vänsterback är guldvärt. Vermaelen kan vi inte räkna med Matheiu är för gammal Marscherano litar jag inte på fullständigt
Barcelona Rambla~
2015-05-18 16:29
Jag är inte helt såld på Gundogan om jag ska vara ärlig.
Barcelona Andresito
2015-05-18 16:16
För det första så kommer Bale inte lämna, Perez är alldeles för stolt för att erkänna sitt misstag. Samtidigt så tror jag inte på att så många klubbar är beredda att betala de summorna det skrivs om, han har fortfarande ett högt marknadsvärde, men det ligger i så fall runt €60-70 miljoner som mest.

För det andra, Rojo? Killen som gör rabonas i egna straffområdet? Då kan vi lika gärna hämta in David Luiz också så har vi det mest opålitliga mittlåset i historien. Rojo må vara en okej/bra back, men han är en showare och ibland får han det där behovet av att göra det snyggt istället för säkert.

Adrianos ersättare heter Darmian. Om han visar sig vara grym så tar han över Alves plats, annars så duger han för att rotera med båda ytterbackarna.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 16:13
A good coach Nuförtiden så värderas inte spelare av det den har presterat utan vad hen potentiellt kan prestera. Fotbollen är sjuk, vi tackar Perez som ensam är anledningen till dom skyhöga priserna
2015-05-18 16:01
1 miljard för Bale ??? Är Man U helt dumma i huvet eller? Bale är 2 år äldre. Inte alls en utav dom heta spelarna på marknaden! Hur fan kan man betala 1 miljard. Bale är i mina ögon just nu värd max 250-300 m då tar jag i! Real har grymma förhandlare om de lyckas med detta rån !!!
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 15:42
Junta 1 miljard på bale och då är dom inte ens klara. Samt så trivs han nog inte för 5 öre Det är absolut en möjlig värvning, att han är Barcelona fan gör inte saken sämre
Barcelona Junta Dimision
2015-05-18 15:39
@11-9-10:

United kommer nog inte sälja Rojo för att finansiera potentiella värvningar, blir nog Di Maria. Sen så är de inte i större behov av att finansiera med försäljningar utan de klarar av att köpa spelare utan försäljningar.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 15:35
A good coach Ja det stämmer, gundogan&reus och pedro lämnar hade varit perfekt Sen borde vi nästan satsa på rojo man u, dom kommer vara i behov av att sälja för att finansiera alla potentiella värvningar Rojo spelar både mittback& vänsterback Adriano kan lämna Med dessa 3 spelare hade truppen varit perfekt, kanske för perfekt dock
2015-05-18 15:32
Värvningarna som vi gör nu får komma under Januari fönstret visst? Eller är jag ute och cyklar? Då är Gundögan (stavning) och Reus perfekta eftersom det inte blir cup tied!!
Annons: