/spanien/barcelona/forum/24649.aspx/spanien/barcelona/forum/24649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-10 00:38
Schubert

haha :) De knäckte sig själva.
Barcelona Schubert
2006-04-10 00:21
Realfansen menar dels att:

"Namn: 10Zidane10 » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-08 22:49:15
Namn: Ronaldo luiz nazario de lima » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-08 22:21:38
ta ronaldinho till Getafe och vinn ligan med dom = OMÖJLIGT men maradona gjorde det med napoli som aldrig hade vunnit en ligan"

dels att Barcelona inte är nånting utan Ronaldinho. Hur går det ihop? Antingen är Dinho så bra att han kan ta vilket lag som helst till toppen, eller så är Barca ett topplag även utan Dinho. Man kan inte ha det both ways.
Valencia ase
2006-04-10 00:09
Gabriel//
Tyvärr är det inte bara i spanien som detta avskyvärda beteende förekommer=(
I Italien har vi haft liknande problem, och nu Har det tillochmed gått så långt att fans från Milanos sämre hälft attackerat sina egna spelare fysiskt!
Hoppas att vi i Semifinalerna slipper sådant, och istället bjuds på underbar fotboll=)
För eran skull hoppas jag att Ronnie är tillbaka, Ert spel verkar inte fungera lika bra utan honom.
Barcelona Barcafan#1
2006-04-10 00:07
Har inte rasismen i Spanien börjat först på senare tid? Iallafall var det Henry som började kämpa emot rasismen. Tänk er Henry och Etoo nästa säsong, som täpper igen käften på alla rasister match efter match genom att stänka dit de.

Hade dock personligen hellre sett Robben som henkes ersättare då denne kan acceptera att bli bänkad.

Vet inte om så många här håller med mig men jag tycker Van Bommel är en grym fotbollsspelare som förtjänar en plats i barcelona. Visar en jäkla kämparvilja.
saminos
2006-04-09 23:59
Huga! somnade under andra halvlek, synd att inte barca vann!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-09 23:54
La Rambla

Förstå mig rätt. Självklart har så har vi rätt att göra mindre bra matcher med tanke på skadorna och att vi samtidigt måste koncentrera oss på CL. Men jag tycker fortfarande att försvaret var riktigt dåligt den här matchen, och jag är väl medveten om att Puyol var enda ordinarie back, förutom Sylvinho som jag vill påstå är ganska ordinarie. Men jag tycker fortfarande vårt försvar ska sköta sig bättre mot ett lag som Racing.

Rodri kan få godkänt andra halvlek, men att han gick bort sig så som han gjorde första halvlek visade att han inte har erfarenheten som krävs.
Barcelona #7 Larsson
2006-04-09 23:21
Första halvlek av kvällens match var ju riktigt underhållande, men försvarsspelet var ju katastrofalt åt båda håll.

Henkes första halvlek var riktigt bra, det första skottet han hade mot mål var vasst och tvingade ju målvakten till en kanonräddning.
Sen var det himla kul att han fick sätta dit bollen efter en mycket vältajmad löpning och ett kliniskt avslut.

Kvitteringen till 2-2 var också vacker och där gjorde Giuly ett utmärkt förarbete som sedan Eto´o enkelt kunde placera in utom räckhåll för målvakten.

Jag tyckte det var rätt att Maxi fick hoppa in, men inhoppet var dock allt annat än bra, han kom fel in från första början.

Helt klart så saknades Ronaldinho, spelet var överlag ganska fantasilöst, det saknades någon som kunde göra det där lilla extra.

Resultatet var inte något vidare, men en poäng är ju alltid bättre än ingen...
Barcelona Barça-fan
2006-04-09 23:12
La Rambla
Vi har faktiskt släppt in ett mål mer än valencia i och med kvällens match. Men annars håller jag fullständigt med dig. Ligan är i mina ögon redan avgjord och nu måste vi till 100% koncentrera oss på CL. Därför var också ett oavgjort reslutat OK. Däremot är jag lite osäker på vår form inför Milan-matcherna.
Barcelona Gabriel
2006-04-09 23:12
Nu får det fan vara nog. Spanien skämmer ut sig varje vecka och för mig som är halvspansk är det riktigt pinsamt. Gällande denna nya regeln som infördes angående rasismpåhopp i form av apropp osv så bör nu Racing få 3 poängsavdrag. Men jag är samtidigt lite osäker, det kanske börjar gälla nästa säsong, men det verkar väldigt konstigt då det inte skulle spela någon roll (skulle bara bli bättre) om det började gälla nu. Skönt hur som helst att Eto'o fick sista ordet.
Barcelona Nemo
2006-04-09 23:08
Barca Barca

Tomma läktare tror jag också skulle vara det bästa. Men sånt kan inte införas på omgående. Jag tror det bästa är att klubbarna går ihop och kämpar emot rasism. Senaste jag läste var väl att klubbarna skulle göra det, men efter det har det varit helt tyst. Vad ska egentligen få LFP att agera? Det är min fråga
Barcelona La Rambla
2006-04-09 23:06
Sen så har faktiskt även Barça rätt att göra mindre bra matcher emellanåt. Det har varit en massa skador på defensiva spelare hela tiden. Rijkaard har fått ändra uppställning nästan från match till match. Sen har vi släppt in 1 mål mindre än det erkänt defensiva Valencia. Så hur går det ihop med att Barcelona har ett uselt försvarspel? Puyol var den enda ordinarie försvarare på planen idag. Rodri tycker jag faktiskt skötte sig helt okej i 2:a halvlek när defensiven på mittfältet skärptes till.

Nåja, nu är det i alla fall

Bona nit!
Barcelona Barca Barca
2006-04-09 23:04
Ämne: Nu får tamejfan LFP ....Nånting stämmer inte. Det verkar som LFP accepterar racism på arenan. 38000 i böter som du nämnde. Fullt allvar jag hade nog klarat det ekonimiskt. Måste vara mer kreativt straff. Poäng avdrag då blir spelarna drabbade. Tomma läktare? Jo vrf inte, säg att dom får spela inför tomma läktare tio hemmamatcher framöver. Frågan är hur många det är som öppnar käften när dom väl får släppas in.

Tror också att spanska fans runt om i spanien är svartsjuka på Eto'o, han är ju bättre än alla spanska anfallare. Säg någon anfallare i spanien förutom Villa som nästan är i klass med Eto'o? När var det senast en SPANJOR vann skytteligan?

Som sagt tio hemmamatcher inför tomma läktare hade varit långvarig och hyfsat kreativt straff.

Det är vad ja tror=)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-09 23:00
En poäng ska vi vara glada över ikväll med det usla försvarsspelet som visades upp. Tillochmed den orubblige Puyol var lite ur balans ikväll, och det är inte vanligt. Rodri visar att han inte har den erfarenheten och rutinen som krävs.

Mittfältet kunde inte kontrollera den här matchen som vi brukar kunna göra. Pressen på bollhållaren var mkt dålig och det resulterade i ett av målen.

Det är självklart att det känns av när Ronaldinho inte är med i anfallet, samma typ av bollar kmr inte fram till varken Henke eller Eto'o, men tycker Deco och Iniesta skötte spelet på mittfältet hyffsat idag, offensivt sett.

Att sedan spelet förstördes av den bedrövliga planen och regnet kan vi inte göra någonting åt.
Skönt att det fortfarande skiljer 11 poäng till tvåan.

Visca el Barça!
Barcelona Carl McCoy
2006-04-09 22:55
Låter bra.
Barcelona La Rambla
2006-04-09 22:47
Carl//

Jag kan gå i god för dig annars. :-)
Jo då, vår Red. har tidigare erkännt blunders. Den kommer nog ska du se.
Barcelona Carl McCoy
2006-04-09 22:44
La Rambla/
ja, det vore ju synd annars då bl.a. du, Gabriel och jag är en av de 20% här som klarar att skriva och föra en begriplig och meningsfull diskussion..även om framförallt du är här mest;)

Tvivlar på att det kommer en ursäkt dock: folk i allmänhet har en tendens att smutskasta men klarar vid misstag inte av att be om ursäkt.

Barcelona La Rambla
2006-04-09 22:40
Carl McCoy//

Det blev nog ett missförstånd där. Red. blev nog trötta på skiten som skrevs i forumet och förväxlade ditt namn eller din ipadress. Du får nog en ursäkt vad det lider.
Barcelona Carl McCoy
2006-04-09 22:39
Red/ (sista försöket, som hoppar jag av detta forum, vore synd....)
Jag undrar vad jag gjort? Ni anklagar mej för något nedan..har bara skrivit 1 inlägg idag kl 11.56 angående Forlán.

Hoppas ni omgående kan be om ursäkt!
Skulle jag vara Madrid CF eller någon annan...vad håller ni på med???!!!
Barcelona R.H.M
2006-04-09 22:34
gå in på länken, tryck contacto och skriv på engelska, att dem måste agera!
Jag har redan skrivit!!!!!

Surer
http://www.cml.nu/penyasuecia/
gå in här och prova lyckan.
Länktips: www.flp.es
Barcelona La Rambla
2006-04-09 22:32
barca_dreamteam & S.W.A.T//

Den där Real###1 är ingen annan än geniet Madridinho. Ni vet han som brukar vara här inne med sina genomtänkta analyser. Han går runt på olika forum och sprider sitt barcahat. Bitter och avundsjukan är hans morot. Stackarn gråter väl sig till sömns varje kväll nu när hans kära lag inte infriar förväntningarna. Förr oss culés är det bara underhållande att se hans bitterhet. :-)~
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-09 22:28
Ämne: Nu får tamejfan LFP ....
Mycket bra skrivet!
Kan vi inte starta en namnlista från oss fotbollsfans här på Svenskafans och skicka den till LFP!
Har också gråtit över passiviteten i La Liga och
hur klubbarna sköter trakaserierna!

Namnlista !
Barcelona Goldie
2006-04-09 22:28
Fick Puyol rött kort !?
Barcelona Sürer
2006-04-09 22:25
Ok..ni har asso inga biljetter kvar. Men vet inte du/ni hur man kan få tag i biljetter i just denna match barcelona-milan någon annanstans. Det måste ju gå på något sätt o fixa fram biljetter till denna match. Vet ni hur man gör ..kan man inte ringa ner till barcelona eller nått o beställa eller finns det ingen annan plats i sverige som man kan beställa biljetter till barcelona-milan. Tack iallafall och hör av er snälla
Länktips: Biljetter
Barcelona Nemo
2006-04-09 22:21
Nu får tamejfan LFP agera! Det räcker inte med småslantar längre. Jag vill ha hårdare straff. Det känns som att Eto'o blir bemöt rasistiskt på varje bortamatch. Och hur ser spanjorerna på det? Jo, i Spanien så tar dem inte allvarligt på rasism, där är det mer som skämt. Men hur ser framtiden ut isåfall om småbarnen uppmanas till rasism? Inte ljus kan jag säga er.

Eto'o är en fotbollsspelare, det är hans jobb. Tänk er ni när ni när ni sitter på jobbet så häcklar 10 personer er för att ni har en annan hudfärg. Eller i skolan där det förekommer mobbning. Man mår inte bra av det. Och jag såg ikväll att Eto'o inte mådde bra av mobbningen. Han vill så gärna tysta dem genom att göra ett mål och spela bra, men blir så distraherad att han slår felpass går in fel i dueller, och det ger publiken ännu mer tändvätska.

Var det inte Getafe som fick böta 38 000 en ligamatch? 38 000 sånt kan till och med Rodri betala. 38 000 är ingenting för en idrott som tar in 10talet mer pengar. Men LFP bara blundar för det.

Idioterna på läktarplats borde bli avstängda. Då markerar man att man inte tolerar sånt. Klubben rår inte för det, men klubben får fanimej stå för vad deras egna supportrar gör på läktarplats.

När ska domarna eller spelarna agera? Jag vill någon gång se en domare blåsa av matchen eller att alla spelare bara går ut ur plan och slutar spela.

Vad ska man ge för straff då? Tomma läktare? poäng avdrag? böter?
Tomma läktare gillar jag. Precis som Cruyff säger; "Tomma läktare skriker mer än vad fullsatta läktare gör"
Poäng avdrag är nog det mest hårdaste straffet någon klubb kan få. Och det är för förbundet att agera om det verkligen är rätt eller fel att ge poäng avdrag. Kan visa sig att man förlorar en ligatitel eller att man åker ner en division p.g.a ett par idioter på läktarplats.
Böter är det mest vanliga, men summorna 38 000(Atl.Madrid) 90 000 (Zaragoza) är bara exempel på pinsamma summor. Självklart, ska ett lag som Barcelona, Real Madrid, Valencia få mer pengar i böter än vad tex Getafe ska få. Getafe kan man bötfälla med 500 000 och det skulle svida. Skulle Barcelona eller Real Madrid få en bot på 500 000 så hade dem skrattat hela vägen till banken.

Jag blir så jäkla trött på det hela. Jag säger som Eto'o; "No Mas!"
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-09 22:20
Ämne: Ämne: Folk so....
Jag syftade på dem som säger att Barcelona är bara Ronaldinho.Jag syftade inte på någon viss klubb som håller på med detta.
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-09 22:14
Ämne: Folk som säger att B....
Vilken avundsjuka?
Jag njuter av att se Dinho fast jag är Madridi.
Att han hamnat i Barca är ju lite jobbigt men världen är ju inte alltid rättvis.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-09 22:07
Folk som säger att Barcelona är Ronaldinho tror antagligen att bollen är fyrkantig också.Visst betyder han mycket för oss.Han är vår viktigaste spelare offensivt, men vi har många andra bra spelare.

Som Mourinho sa:Avundsjukan är vapnet för dem frustrerande och inkompetenta.

Dem är avundsjuka för att dem inte kan spela som Barcelona.Dem är avundsjuka för att dem inte har världens bäste fotbollsspelare.
Barcelona Carl McCoy
2006-04-09 22:06
Red/
Jag undrar vad jag gjort? Ni anklagar mej för något nedan..har bara skrivit 1 inlägg idag kl 11.56 angående Forlán.

Hoppas ni omgående kan be om ursäkt!
Skulle jag vara Madrid CF eller någon annan...vad håller ni på med???!!!
Barcelona Ronaldooo
2006-04-09 22:04
en sak till tv4 kommentatorna eller de självutnämnda experterna säger att de saknas kreativitet när ronaldinho inte är med. jo tjena, världens mest kreative spelare men de glömmer en sak - xavi är inte med, messi är inte med och på grund av skadorna på marquez,motta,edmil osv så tvingas iniesta till en mer defensiv roll.

Giuly Giuly Giuly Giuly Giuly Giuly.

var bra idag som någon sa
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-09 22:02
Ämne: Ämne: "Lycka ....Men jag menar att Ronaldinho är av oerhörd stor betydelse för Barcelona.
Hans närvaro på planen kan inte underskattas.
Han skapar en mental instabilitet i motståndarlaget som vet att ngt kommer att hända med Dinho!

Jag tycker inte man kan jämföra Ronaldo med Dinho men däremot var Zidane av samma betydelse för oss då vi förlorade rejält i slagstyrka när hans nedgång började vintern 2004.

Så länge Dinho spelar som han gör nu och håller en "hyfsad nivå" så kommer jag alltid dricka en dubbel expresso innan El Classicomöten!
Annons: