/spanien/barcelona/forum/24643.aspx/spanien/barcelona/forum/24643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2006-03-19 15:56
vem fan kommer spela mittbackspar nu då?

btw vet någon när beletti beräknas vara tillbaka?
Barcelona Itom
2006-03-19 15:54
Eller så tar man in någon av Rodri eller Marc Valiente från b-laget som har spelat väldigt bra i mittförsvaret. detta tror jag också rijkaard kommer göra, tror inte han vågar köra med motta i backlinjen när det inte finns någon annan som kan agera ankare

dom är förresten etta i segunda b efter att ha slagit gramenent 3-1 hemma i toppmötet.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-19 15:50
Ämne: Jaha, då var Marquez....Jaha då finns det bara en sak att göra mot Benfica borta, om alla dessa herrar är borta.

Köra galet offensivt, Barcas specilite.
Dra ihop alla offensiva spelare och köra på för kanske 3-4 mål. Dessa borta mål blir viktiga inför returen. Även om vi kanske skulle släppa in 4-5 mål.

Säger bara framåt march!!!!!
Atackera Atackera Atackera

En tok offnsiv är det jag vill se.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-19 15:46
Barcelona La Rambla
2006-03-19 15:43
Jaha, då var Marquez och Edmilson undersökta. Klart är att Rafa är borta minst en månad, kanse ända upp till 6v. Edmilson blir borta 2-3v och missar därmed matcherna mot Getafe, Malaga och Real Madrid i ligan och Benfica borta i Cl. I värsta fall missar han returen mot Benfica på Camp Nou.

Henrik Larsson verkar vara okej, tränade tydligen med de andra spelarna idag.

Jisses, detta blir en pärs. Puyol, Rafa och Edmilson borta mot Benfica. :(
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-19 15:39
Kolla länk, ser ut som vi lämnade ett stort hål i chelskiskeppet efter att ha slagit ut dom ur cl! haha
Barcelona Rambo~
2006-03-19 15:34
Ämne: Men att folk inte ge....
Någon som värmer bänken åt Eto'o :D
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-19 15:25
Men att folk inte ger upp... vad ska vi med Ronaldo till när vi har Eto´o ! ? ! ? ! !.
Barcelona pyol
2006-03-19 15:06
Är Puyol ochså avstängd nästa match??
Barcelona pyol
2006-03-19 15:04
jag tycker att det var smart av edmilson att han drog på sig varningen
Barcelona Peder
2006-03-19 14:58
Ämne: Nej, jat menade inte....
jag håller med. alla vill slå sig in i startelvan så jag tror nog att ersättarna gör en bra insats.
jag tror att Betis tar poäng av Real idag.
Barcelona Jussinho
2006-03-19 14:51
Asså jag har inte hängt med det senaste dygnet...vilka e skadade och hur länge ?? :S
Barcelona willy145
2006-03-19 14:43
visar dom matchen mot getafe_
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-19 14:38
Naeej, men skit i den diskussionen som sagt. Kommer inge vart. Vi får väl se hur matchen slutar. Själv så hoppas jag att vi vinner på ett lika övertygande sätt som vi gjorde på Bernebeu.

Jag fick höra att Real bänkat både Ronaldo,Robinho och Cassano igen!
Raul startar! Hmmm, inte så lyckat enligt mig.
Tror på 0-0!
Barcelona La Rambla
2006-03-19 14:31
Nej, jat menade inte utan Ronaldinho och Eto'o. Men utan Xavi, Marquez, Messi och tex Edmilson. De håller helt enkelt inte klassen, och på ett fullsatt Camp Nou så gör ersättarna i Barça en kanoninsats. :-)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-19 14:25
Jasså? Tror du det, hmmm det är väl bra att vara optimistisk. Fast att det är en säker match håller jag inte med om. Real har börjat spela bättre och vinner sina matcher mer än vad de gjorde förr. Om våra viktigaste spelare blir skadade så påverkar det laget, det har vi sett förrut. Så jag skulle nog inte gå ut och våga säga det som du gör. Skulle man vinna utan Ronaldinho,Puyol,Eto'o och Deco?

Men jag längtar till matchen i alla fall. Kommer bli väldigt spännande. Den matchen kommer kanske avgöra hela ligan. Men hoppas att Betis kan klara av ett kryss i alla fall ikväll. Skulle sitta fint.
Barcelona La Rambla
2006-03-19 14:17
Real? De slår vi på Camp Nou med halva ordinarie laget borta, är inte det minsta orolig. Tror dessutom att de tappar poäng mot Betis ikväll, känns rätt läge för en liten skräll och Betis måste ha poäng för att komma iväg från bottenträsket. Det är värre med matcherna mot Benfica i CL.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-19 14:14
Skadan på Marquez och Messi skrämmer mig lite inför mötet mot Madrid. Det kan bli även fler spelare som blir skadade, eller avstängda. Men hoppas verkligen inte att det händer. Men Barça bör väl ändå klara sig bra HEMMA mot Madrid eller? Messi är så kreativ ocg farlig hela tiden, Marquez har utvecklats till en av ligans bästa mittbackar. Hmmm...
Barcelona La Rambla
2006-03-19 14:06
In med Rodri redan till matcherna mot Getafe och Malaga. Lika bra att han får bli varm i kläderna om han nu måste vara med mot Benfica. Mot de två lagen ska vi vinna även med Rodri som mittback.
Decoinho
2006-03-19 13:59
Stefan Alfelt från aftonbladet// Alla vill ha boll. Men det är två spelare som tänker fotboll mer än alla andra. Ronaldinho och Henke.

Jasså, och hur mycket vet man om fotboll när man skriver så ? Absolut ingenting!!
Barcelona Barca Barca
2006-03-19 13:58
Ämne: http://www.sport.es/....
Håller med, Puyol tar ett s k taktisk varning och missar Malaga matchen. Matchen mot Malaga får Motta och Oleguer bilda mittbackspar, ett annat alternativ är att flytta upp Motta på mittfältet och så för Rodri spela mittback men vet faktis inte om han håller. Sen så tror ja faktis Edmilson kommer tillbaka snart, det såg inte så allvarligt ut, därimot Marquez lär missa Benfica matchen.
Barcelona Younies
2006-03-19 13:42
http://www.tribalfootball.com/march/spanisnews190306.html

Kolla länkne grabbar!

Vad säger ni ?

Vet ej om fansen kan förlåta Ronaldo, men en Ronaldo 10 kg lättare så är han välkommern för min del. Ni måste tänka på hur bra han och Ronaldinho kommer hitta varandra. Han är trots allt bästa djupleds spelaren jag har sett
Barcelona Kapten11
2006-03-19 13:41
Ja du Nemo, Valencia tillhör absolut Europas elit, och där gjorde han ju en tabbe per match. Intressant är det också att dom gångerna han gjort dessa tabbar har vi inte lyckats vinna matchen.
Silja
2006-03-19 13:39
Enligt Marca missar både Edmilson och Marquez El Clasico och Benfica-matchen =( Kan det bli värre, nu är det bara kvar att Puyol blir avstängd mot Madrid =/
Barcelona R.H.M
2006-03-19 13:17
Håller med Señor Cúle ett gultkort skulle vara på sin plats,som Edmilson igår.
Barcelona Señor Cúle
2006-03-19 13:10
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=44&idioma=CAS&idnoticia_PK=288901&idseccio_PK=849&h=

Ronaldo vill till Barça (fortfarande) ?

Vad säger ni grabbar, ska Puyol ta en taktisk varning mot Getafe och Missa Malaga matchen?
Då blir Oleguer-Edmilson mittlås. Och Puyol kan lira el clasico om ingen skada stoppar honom.

Kan man inte göra så här: Marquez är med i truppen i Benfica, han gör ett kort inhopp i slutet, drar på sig ett gult kort, och byts ut igen efter det. Vilket gör att han på pappret missar returen pga avstängning, fast han ändå är skadad och inte kan spela där? Hehe skulle sitta bra iaf.
Barcelona Señor Cúle
2006-03-19 13:05
Det sägs att Edmilsons skada inte är allt så seriös, men dock så är Rafael Marquez skada mer oroväckande. Edmilson kommer nog kunna lira El Clasico och Benfica, det är vad jag tror iallafall.

Belletti-Oleguer-Edmilson-GIO - BENIFCA MATCHEN

Barcelona Marcos
2006-03-19 13:04
Bra vinst igår. Skönt att Eto´o fick näta.

Det enda otäcka är att Marquez blev skadad, minst 3 veckor! Han kommer att missa Benficamatchen samt El Clasico. Men det vi behöver oroa oss om nu är hur vårt försvar ska se ut mot benfica? Rent spelarmässigt borde det inte vara problem då Edmilson och Olueger får agera mittlås. Belletti och Gio på varsin kant och motta som pivote borde vara det självklara.

Barcelona R.H.M
2006-03-19 12:31
Dom spelar i Segunda III.
Barcelona Schubert
2006-03-19 12:31
Sant, trist om dom inte sänder. Den här sidan har f ö alla tv-matcher; har ni inte den som favorit redan så lägg upp den.

Gabriel/ Tycker Cech är väldigt bra. Å andra sidan har han rätt lite att göra i PL, så man får ju sällan se honom in action. Skulle vara att han är lite svag med fötterna. Kan göra en och annan tavla ibland också, men det gör alla målvakter. Nåt man ska komma ihåg i samband med Valdes.

Henry grym igår igen. Får mer och mer lust att värva honom, och ännu mer om Arsenal sitter och snor våra talanger.
Annons: