/spanien/barcelona/forum/24637.aspx/spanien/barcelona/forum/24637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-03-22 12:29
Ytterbackar: Alves verkar bli dyr, finns det nåt alternativ om han blir för dyr?

Vänsterback: Jag har alltid gillat Ajax Maxwell. Man har inte hört nåt på länge om honom. Är han skadad? Han har bra teknik och spelförståelse och skulle säkert passa med Dinho. Har alltid varit bland de bästa i Ajax när jag sett honom.

Juventus/ Jo, Barca borde ha en del pengar. Å andra sidan gjorde man ju en rejäl värvnings-drive för några år sen. Nån som har koll på hur finanserna står till? Hur mycket pengar har man att värva för?
Barcelona La Rambla
2006-03-22 11:47
Juv3ntuZ//
Det är ingen hemlighet att Henry är en av presidentens favoritspelare att värva, tydligen är även Rijkaard förtjust i honom. Så nog är de sugna på att värva honom, om priset är det rätta. Jag menade mer ur supportersynpunkt att vi ej behöver honom. Men inte lär Rijkaard och Laporta lyssna på vad jag vill. :-)

Sen kan jag ju erkänna att tanken med Henry i laget kittlar, jag skulle ju inte gråta om han kom efter sommaren. Men, och det är ett stort MEN, förutsatt att försvaret, speciellt ytterbacksplatserna samtidigt förstärks.

Sen ska du inte tro att Messi och Eto'o bänkas. Det blir snarare så att spelare får rotera, en säsong är lång, många skador, avstängningar och framför allt tuffa matcher i både liga och CL. Ronaldinho flyttar iofs ingen på, du förstår nog varför. :-)
Spanien Juv3ntuZ
2006-03-22 11:35
Visst känns det dumt att köpa han om man är barcelonafan, jag menar, i anfallssidan så är det inte många lag som har samma bredd, och kreativitet som i barcelona. Henry kan göra en "Gerrard" om Arsenal vinner champions league (vilket inte är en omöjlighet). Men jag tror ändå att Barca rycker i han lite, 2 gratisspelare förra sommaren + inga värvningar på vintern + massor med pengar betyder bara en sak, barcelona har tillräckligt med resurser att skaffa en världsstjärna i laget!
Barcelona La Rambla
2006-03-22 11:30
Juv3ntuZ//
Bara för att agenten Ernesto Bronzetti säger så? Blir inte mer blodigare bara för att han påstår det. Sen att Eto'o ska lämna för Chelsea. Vad vet han om det? Ska tilläggas att det är en agent som ofta sköter om Reals värvningar (bla Cassano). Ger inte mycket för hans tankar.

Vi behöver inte Henry, tror att han stannar i Arsenal trots allt. :-)
Barcelona messi_nr30
2006-03-22 11:28
någon som vet hur bra födelsedags barnet var igår?,, e så lack för jag missade matchen,,
Spanien Juv3ntuZ
2006-03-22 11:26
Intressant artikel, det har ju ryktats om henry till barcelona ett tag, men nu verkar det vara blodigt allvar..

fast det känns konstigt att byta/sälja/bänka en målspruta som etoo, och lika konstigt att bänka Messi
Barcelona La Rambla
2006-03-22 11:20
Haha, Madrid Cabron!! Ibland är Aftonbladet för sköna. Men som det brukar heta, skit ska skit ha. :-)~
Barcelona BARCA BLOD
2006-03-22 10:59
sköönt att lyckas vinna trotts skador osv.
grattis till etoo ochså, som börjat hitta rätt. bra för hans självförtoende!
Barcelona Rambo~
2006-03-22 10:30
tjenare vet någon någon bra sida där det finns bra fakta om barcelonas historia eller om någon har själv skrivit något arbete om barc`A?
Barcelona culeninha
2006-03-22 10:00
Ni som såg matchen igår - tog Puyol det gula kortet med flit för att inte jeopardize Real matchen? Jag vet att diskuterades hejvilt om det innan matchen att det skulle vara det smartaste att göra.
Barcelona Gauwweee.
2006-03-22 09:54
gott att Eto´o gjorde mål asså =)
Barcelona Peder
2006-03-22 09:22
skönt för Eto'o att göra två mål. det har ju gått lite halvknackigt för han på senaste tiden.

hoppas att Valencia och Real tappar poäng idag vilket jag också tror att dom gör för dom har ganska svåra matcher.
Barcelona Messi nr:19
2006-03-22 07:52
Ska draa till skolan snart
2006-03-22 07:51
Dom säger att han inte kommer att vara Med:(

(REAL HAR TUR)
Barcelona Andredinho
2006-03-22 07:18
vet någon om Lille Messi kommer han vara klar mot real ???
Hoppas för vi minns vilket mål han gjorde mot real men bortdömdes och vilka shower han hade??
2006-03-22 07:18
Etoo gjorde dom 2 sista målen :P
Barcelona Andredinho
2006-03-22 07:02
Barca 3-1 Getafe
såg inte matchen men var ronaldinho som vi alla trode asså trolade han eller?
Barcelona R.H.M
2006-03-22 06:34
Giuly nickade in via mittbacken Matellan.Det räknas som självmål i statistiken.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-22 01:50
nån som vet om barcas första mål kommer att tillfalla guily eller räknas som självmål i statistiken?
Barcelona Pamplona toro
2006-03-22 00:15
Om det inte blir vinst mot Malaga för Barcelona till helgen kan det bara bero på en sak:

Underskattning.

Sällan har ett lag känts så andefattigt i la Liga som Malaga gör i år. Det är bara Segunda som gäller för dem... skulle vara århundradets skräll om de lyckas ta poäng mot Barca på lördag...
Barcelona La Rambla
2006-03-21 23:56
Underbar dokumentär om Ronaldinho, även klipp från hans tid i Gremio. En korthårig Dinho känns konstigt att se. :-)

marcus//
Kan bara instämma. Själv är jag riktigt orolig inför Benfica. Vill också att Rodri ska få chansen, Belletti har tappat allt förtroende hos mig. Känns bara oroligt när han är med.
Barcelona marcus
2006-03-21 23:46
Jag skulle bli otroligt förvånad om Rijkaard skulle peta Beletti till förmån av Rodri. Även om han fick chansen idag så har vår tränare under åren visat att han oftast inte vill testa nya spelare.

Jag hoppas han får chansen mot Malaga. Nu såg jag inte matchen idag och har inte sett honom tidigare. Men snälla Rodri. Ta chansen. Låt mig inte se Beletti i en sådan viktig match. Benfica kommer slakta honom!

Jag brukar oftast vara väldigt positiv inför viktiga matcher. Men måste säga att jag inte tror att vi klarar av Benfica så lätt som vissa av er påstår. Vi har inga mittbackar! (Oleguer har ju faktiskt hållt till på kanten iår)

Borde man föresten verkligen ge en ung spelare ifrån B-laget en sådan viktig uppgift som endast representerat A-laget under 10 min ?

Självklart inte!

hoppas jag på det? det kan ni skriva upp!

För jag såg när Puyol kom. Jag såg Oleguer. Jag vill nu se Rodri :)!

Fega inte nu Rijkaard! låt oss se vad han går för emot Malaga.
Barcelona La Rambla
2006-03-21 23:40
Haha, kackerlackorn är i farten igen. Fan vad man njuter. 14p skiljer nu, snacka om att det är press på det vita laget imorn. Blir det som förra gången på La Romareda, 6-1? :-)~
Barcelona Itom
2006-03-21 23:37
nicky//

ännu en bitter realsupporter som försöker hetsa upp les rambles. föga vet han kanske att det var guti och carlos som rök ihop, medan henke och etoo är de bästa av vänner. :)
Barcelona Itom
2006-03-21 23:35
Sir RP 7//

ja, en arsenalseger över juve är klart en seger för fotbollen. de hade sin sedvanliga juvetur när de gick vidare mot ett annat lag som spelar champagnefotboll som stundtals spelade ut gnetarna. ser fram emot att se fabregas ge vieira en lektion i fotboll. låt oss hoppas på att anfallsfotbollens två största förkämpar får slåss om den 50:e europapokalen.. :)
Real Madrid Nicky
2006-03-21 23:33
henke och eto'o i bråk på träningen
Barcelona La Rambla
2006-03-21 23:33
"Kan nån ge mig en länk där Eto'o har dribblat en spelare och suttit dit den? Det finns bara inte!"

Lol! Hur ofta dribblade han inte sig igenom reals försvar när han spelade för Mallorca. Märks att lillen inte varit realsupporter så värst länge. :-)~
Spanien Sir RP 7
2006-03-21 23:29
Cobain//

Inte bara Barca-fans som uppskattar de nyheterna;- Hoppas på en ny show varje match Barca spelar o även om det hackar lite då o då så gör ni 1-2 mål o vinner matcherna ändå.

Mr_Dinho//

ja det låter bra. Sen så ser vi framemot i en helt ok final mellan Arsenal-Barca. Kan ni tänka er tidningsrubrikerna?! Henke vs Freddie o Henry vs Ronaldinho. MUMMA!!!

Itom//

Om Real har en bra dag torskar de bara med 3 mål imorrn;- Tycker nästan lite synd om dem inför matchen på Nou Camp den 2:e April. Lejonets lek med amöban hehe...
Barcelona La Rambla
2006-03-21 23:26
Sir RP 7//
Vi börjar borta faktisktj. Rijkaard tog upp en lovande mittback från B-laget till matchen ikväll, Rodri. Eventuellt får han spela mittback ihop med Motta. Oleguer och Gio/Sylvinho ute på ytterbackarna. Kan bli så att Gio tar den defensiva mittfältsplatsen framför mittbackarna, huva. Sen blir det Deco och Iniesta/van Bommel på de två andra mittfältsplatserna. Tror faktiskt att Henke får starta istället för Guily.
Sen kan eventuellt Messi bli klar till den matchen men det är nog föga troligt.

Itom//
Sorgligare karaktär får man leta efter. Pinsam är bara förnamnet. :-)
Barcelona Tiago
2006-03-21 23:26
Namn: Co7
Alltså varför ser det så lätt ut när Barca gör mål=S

Namn: Besten
För att dom är etn stor pisslag som gör alltid skit mål som bara inte

hahah han e för rolig:D
Annons: