/spanien/barcelona/forum/24636.aspx/spanien/barcelona/forum/24636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr_Dinho
2006-03-21 17:34
Hur gör man för att titta på matchen i PPLive?
Barcelona RonaldinhoG
2006-03-21 17:30
Alexiinho#9

http://www.asiaplate.com/live.today.htm
Barcelona Alexiinho#9
2006-03-21 17:28
VART LADDAR MAN NER PPLIVE! MÅSTE SE MATCHEN
Barcelona Mr_Dinho
2006-03-21 17:26
Hola! Hur gör man med PPLive? Tacksam för svar.
Barcelona messsi
2006-03-21 17:25
när jag skall starta en från tvmix. står det att det inte är ett giltigt protocoll ?
Barcelona Alexiinho#9
2006-03-21 17:16
Tja vart laddar man ner pplive..
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-21 17:05
Itom

Varför är ppstream skräp för?
jag tror att det går lika bra att se matchen där som på Sopcast eller nåt annat.
Barcelona Pamplona toro
2006-03-21 16:55
Ikväll gäller det för Barcelona att inte släppa till Getafe vid fasta situationer.

Valdes och Puyol måste vara vakna!
Barcelona Itom
2006-03-21 16:54
ppstream är skräp, jag skulle föredra sopcast, eller pplive om man har bra uppkoppling. pplive har även flest kanaler va jag vet
Atlético Andero
2006-03-21 16:49
Lycka till mot Getafe!
Sevilla LME
2006-03-21 16:45
Går det lika bra att se på PPlive eller?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-21 16:45
När man går in på tvmix.net.

När man klickar nu så kommer inget upp.
Jag har laddar ppstream nu. Är det runt halv 9 de börjar sända, eller när brukar det ske?
tacksam för svar
Barcelona RonaldinhoG
2006-03-21 16:21
Abbe_
Om du vill ladda ner Sopcast eller andra program så kan du gå in i denna hemsida!

http://www.asiaplate.com/live.today.htm
Barcelona Abbe_
2006-03-21 16:03
Men man måste väl ladda ner sopcast? och vart gör man det?
Barcelona Et0
2006-03-21 15:56
man trycker på vilken match man vill se. sen står det t ex spocast och under det några knappar. sopcast är programmet man använder på datorn medans knapparna under är kanalen man ansluter till.
Barcelona Fredecó
2006-03-21 15:55
Nu hittade jag :)
Barcelona Abbe_
2006-03-21 15:45
Hur gör man på www.tvmix.net då? inte så bra på daotorer, kan någon förklara? :D
Barcelona Abbe_
2006-03-21 15:33
Grattis Ronaldinho! ska ringa han ikäll efter matchen, ska jag hälsa från någon? ;) länk till Matchen ikväll?
Barcelona Et0
2006-03-21 15:29
postar för tredje gången så att ingen missar födelsebarnets match :D

http://www.tvmix.net/
Länktips: www.tvmix.net/
Barcelona (catalonia barca)
2006-03-21 15:14
grabbar har nån skaffat nån länk till matchen för att matchen sänds inte idag på tv4
g3^
2006-03-21 14:58
Ämne: g3^//
Svaret finns ....
Man tackar och bockar för svaret. Så DÄÄR nära trodde jag inte att det fanns :)
Barcelona Schubert
2006-03-21 14:49
Ämne: g3^//
Svaret finns ....
Jo, Deco gör ett jättejobb defensivt, men Messi borde kunna göra ett bra jobb också. Han snor ju mycket bollar från försvarare och har bra moral. Springer mycket. Får han jobba på det ett tag så är det ingen omöjlighet tror jag.
Barcelona La Rambla
2006-03-21 14:43
g3^//
Svaret finns närmare än du tror. Här på Svenska Fans, kolla länken.

Schubert//
Messi skulle klara en mittfältsroll. Kolla tex hur han spelar i Argentina. Han utgår ifrån högerkanten men går in i banan och deltar ungefär som Ronaldinho gör i Barcelona i spelet. Det han däremot inte skulle klara är Decos defensiva jobb, finns inte en chans. Då får man täcka upp med två defensiva mittfältare.

Gabriel//
Tja, vad ska jag säga. Jag ändrar uppfattning från dag till dag när det gäller Henry. :-)~

Jag menade nog inte att han skulle stå i vägen för talanger utan att ledningen borde tänka på framtida spelare mera.
Barcelona Mr. B.
2006-03-21 14:42
g3/
gå in under "Information" häruppe t vänster, där står det om ditt Barca-C.
g3^
2006-03-21 14:36
Henke på plan, kommer att bli tufft ;) Nä då, men det är synd att han inte får fortsätta med den form han har.

Förresten, kan nån berätta hur man få till det där "ç"et i Barça. jag kopierade den där, men jag undrar vilken tangentkombination som gäller?
Barcelona Schubert
2006-03-21 13:56
Efter att ha sett några otroliga matcher av Henry på senaste tiden har jag börjat svänga. Han har den näst högsta högstakapaciteten i världen efter Dinho. Tror att han skulle älska att spela i Barca också. Han gillar inte riktigt fysiskt spel, det får han mindre av i Spanien. Det är mycket ytor i Spanien också, det gillar han.

Skulle Messi ev kunna spela mittfältare? Jag vill inte gärna se att man ändrar den framgångsrika 4-3-3, och Dinho passar på kanten. Men Messi med sin intensiva spelstil kanske kunde spela på Decos plats om Deco är skadad.
Barcelona Gabriel
2006-03-21 13:49
La Rambla

Jag tror inte Henrys ankomst kommer stå ivägen för våra framtida stjärnos så som Dos Santos. Om så skulle vara fallet så föredrar jag också att Henry inte köps in. Hur som helst spelar det egentligen inte någon större roll vad som händer eftersom vi inte behöver honom. Men om han kommer que bienvenido sera :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-21 13:47
R.H.M

Om du tycker så behöver du inte hålla med mig enbart delvis eftersom det var så jag menade. Frank Rijkaard har kanske en del att lära sig som taktiker då han gör en del felbeslut, men de blir bättre hela tiden och jag ser för varje ny säsong en mognad hos honom som tränare. Men han har något som är väldigt sällsynt hos andra tränare, och det är att han verkligen älskar sina spelare, han tar hand om dem på bästa sätt. Om en spelare skulle göra en dålig match så går han aldrig ut i media och sågar denne så som exempelvis Mourinho gör. Spelarna känner sig trygga med Rijkaard. Han är som pappan för laget och det är bara att tacka Laporta för att han stod på sig när det inte fungerade - han vet vad han gör!

Det är väll inte direkt Rijkaard som köper in spelarna (även om han självklart har något att säga till om eftersom det vore dumstridigt att köpa en spelare som tärnaren inte vill ha i laget) utan snarare Laporta och Txiki som står för den delen. Barcelona bygger deras värvningsfilosofi på ett väldigt smart sett som skiljer sig ifrån Gasparts era.

*Man stressar aldrig, man går succesivt framåt och ger sig på långa förhandlingar med klubben som spelaren man vill ha spelar i.

*Man drabbas aldrig av panik ifall någon annan klubb blir intresserade. Man står på sig och säger "detta är så mycket ni får - no mas". Man betalar alltså aldrig idiotsummor för en spelare. Deco köptes in för 12 miljoner euro, Ronaldinho för 25 och Eto'o för 25-30. Alla dessa spelare är värda dubbelt så mycket och mycket mer idag.

*Man köper BARA spelare som man är säker på att de verkligen vill spela i Barcelona. De ska inte bara vilja spela i Barcelona, utan de ska föredra Barcelona framför de andra klubbarna som är intresserade. Deco hade många alternativ men valde Barcelona, likaså Ronaldinho och Van Bommel exempelvis. Detta bidrar till att summan minskas då spelarna pressar deras klubbar att acceptera Barcelonas bud eftersom de vägrar skriva på för någon annans.

De finns fler punkter men min lathet gör att jag inte orkar anstränga mig mer :P Rossel ska ha cred för Ronaldinho, glöm aldrig det, utan honom hade det kunnat bli en annan historia.

Kudos till ledningen för deras värvningsfilosofi
Barcelona La Rambla
2006-03-21 13:39
Dani//
Har faktiskt inte superkoll på det utan hänvisar till vad både MD och Sport skriver om canteranon Damia.

Gabriel//
Det är möjligt att en säsong eller två så är Henry en riktigt bra värvning. Sett till framtiden önskar åtminstone jag att man försäkrar sig om unga lovande talanger som kan blomma ut tillsammans med Ronaldinho och Messi. :-)
Barcelona R.H.M
2006-03-21 13:34
Gabriel:
Jag håller delvis med,att Ronaldinho är den som har infört den goda stämningen i truppen,Han är mycket sympatis, är så otroligt viktig för oss, han tillför glädje till laget vilket är så enormt viktig.Som du Skriver:Laget liknar i många fall inte ett lag utan snarare som en familj där alla älskar varandra och tar hand om varandra.Och en stor familjen behöver en Stark Pappa,Han Heter Frank Rijkaard.Han är inte bara en bra tränare utan också en stor deplomat,han har köpa spelare inte bara med kvalitet utan med stor personlighet,och fåt dom att spela för varandra först, och sen Laget.Jag tror det är det som Barcelona bygger sin filosofi på.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Annons: