/spanien/barcelona/forum/24627.aspx/spanien/barcelona/forum/24627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Andero
2006-03-22 16:55
Grattis till gårdagens seger!
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:55
Frenetic//
Ok, vi är väl löjliga då. Själv hade jag fått för mig att SF handlade om att diskutera fotboll, förmedla nyheter relaterade till det egna laget osv. Istället för att ägna sig åt att smutskatsa personer på en tidning (som visserligen håller låg nivå). Antar att jag misstagit mig då. :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:54
Frenetic

Och vad är det som gör oss löjliga? Herregud vi håller med om att Aftonblaskan är en ren skittidning men att skriva en frustrationsartikel bestående på att tidningen publicerat en artikel där citatet "madrid cabron, saluda al campeon" finns är fånigt. De hade varit en sak om de själva menade det, men de hänvisade endast till Barçafansen igårkväll!
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:52
Kolla länken! Finns massor med bilder från firandet. Helt underbara bilder. Man får rysningar. Men som Gabriel, så vågar jag inte ta ut något i förskott.

II Barça II//
Det är roande åtminstone för oss culés. :-)
Barcelona Itom
2006-03-22 16:52
realmadrid redaktionen går i sin klubbs fotspår och fortsätter att skämma ut sig på svenskafans.

Barcelona Frenetic
2006-03-22 16:51
Tycker ni är lite löjliga också. En tidning ska inte bete sig sådär, hade det varit ni som varit utsatta hade ni varit lika arga. Och många som är objektiva håller med Akram... Aftonblaskan är grymt löjligt och dåligt generellt om det inte gäller stockholmslag eller lagen med medvind ute i europa.
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:50
;-)
Barcelona II Barça II
2006-03-22 16:50
La Rambla//
Ja det är underbara bilder.

Löjligt att reagera sådär av Real "fansen" då det står:

Fotnot: ”Madrid skithögar, hylla mästarna” är en sång Barçafansen ofta sjunger.
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:47
La Rambla

Självklart är det så som även jag känner men ibland går det över styr och då kan jag inte kontrolera mig själv. Då är det bättre att jag får avreagera mina känslor på den personen som skrev det som jag själv anser vara idiotiskt. Men att man klagar över att tidningen publicerar en artikel där rubriken hänvisar till vad Barçafansen sjöng för att hylla(den inte än säkra) ligatiteln är pinsamt. Utan det är när en skribent skriver och publicerar egna åsikter och fakta som inte hör till eller stämmer ens i närheten av hur de verkligen ligger till som jag reagerar.

Nåja, akrams artikel tog fan priset - hahaha!
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:47
II Barça II//
He he. :-)

Snart får vi se dessa bilder när ligan är säkrad, eller vad tror ni? Underbart! :-)
Barcelona II Barça II
2006-03-22 16:43
Madrid, cabrón, saluda al campeón.
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:40
Gabriel//
Jag ska villigt erkänna att jag inte har så mycket övers för den tidningen och dess journalister. Men att läsa skiten och reagera så pass mycket tycker jag bara är fjantigt. Det är väl bara att strunta i all skit de skriver? Men inte fan skulle jag ägna tid att mailbomba dem och kräva en förklaring eller något liknande.

Who gives a shit. :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:40
Haha update:

Va fan är detta? Från Akram *host* säger allt!

"Så, i ett försök att sjunka till samma nivå som Aftonbladet har jag en egen uppmaning till tidningen och Markus: Markus Eriksson, jävla skithög! Hylla Akram Chukair!"

Hahahahaha fy fan, that made my day. Jag borde verligen börja gå in på madrids sida lite oftare, jag missar ju godbitar som det här.

SKRATT!
Barcelona Aubri
2006-03-22 16:39
SÄger bara , lagom till CL, som Etoó börjat hitta
glädjen och farten, skönt inte bara för målen,
men även att han sprang på djupet, samt att han tillägnade 101 målet till Ronaldihno.. Ett + för lag moralen där..
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:37
La Rambla

Det är en sak om det som tidningen skriver inte stämmer men att madrid suger är ju bara ren sanning :-P

Kan däremot erkänna att även jag skickat iväg en del brev till tidningen ur ren frustration.
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:35
Gabriel//

Aftonbladet, jävla skittidning - Hylla Real Madrid!

Haha, där kom en reaktion som ett brev på posten. Garvar som fan! En wannabe-journalist på SF spyr galla på skitbladet, med personangrepp och hela baletten.

Tack för underhållningen. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:32
När de dessutom står inom citat så borde det vara en självklarhet att de inte kommer från tidningen själv utan att de hänvisar till någon eller några som i detta fallet var Barçafansen.

Vad finns det att skämmas för? Jag sjnger det nonstop när Barça vinner ligan och diggade Eto'o ännu mer efter hans sång :-D
Barcelona La Rambla
2006-03-22 16:18
Det är lustigt hur svårt vissa realfans har med läsförståelse. Nu har vissa fått för sig att det är Aftonbladet som självmant skriker ut "Madrid, skithögar" bara för att de har det som rubrik. När de i själva verket försöker förmedla vad publiken på Camp Nou sjöng igår. "Madrid, cabrón, saluda al campeón." är en nidvisa som fansen sjunger de gånger man vinner ligan. Hur svårt ska det vara att fatta? Men roande är det. :-)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-22 16:14
vad blir det med laguppstälningen inför malaga-barca nu i helgen tror ni...
Barcelona Gabriel
2006-03-22 16:02
jag är rätt så säker på ifall Eto'o skulle lämna oss, vilket inte händer, så är det för Chelsea. Förra säsongen sa han att han aldrig hade spelat för en klubb som tränades av Mourinho, men i år så dementerade han detta och erkände att han inte hade haft några som helst problem med att tränas av Mourinho. Hur som helst är detta inget värt att diskutera kring eftersom han ändå inte kommer att lämna Barcelona då vi knappast vill göra oss av med honom och han inte heller vill gå.

Han är helt grov, han är uppe i 22 mål nu med 9 matcher kvar. Då ska det läggas på minnet att han missade matcher i form av frånvaro under ANC, dessutom har han varit sliten. Jag vågar bara tänka på vad målstatestiken hade legat på för hans del om han aldrig medverkat i ANC. Han kan mycket väl komma upp i 30 mål denna säsong, det är faktiskt mer realistiskt än optimistiskt. Gör han 1 mål per match nu så kommer han upp i 31 mål dessutom brukar Eto'o då och då smälla dit 2 bollar per match.
Barcelona La Rambla
2006-03-22 15:39
Gabriel//
Sen skulle Eto'o gå till annan klubb lär det ju knappast bli till Chelsea. Han vill ju knappast byta ner sig. :-)

Tror också på att oavsett om Henry kommer eller inte (inte så troligt) så stannar Eto'o i Barcelona många år framöver. Skönt att han verkar ha kommit igång igen, han har sett lite seg ut sen återkomsten från ANC. Hans form och målaptit lär behövas i mötena mot Benfica.
El trideñte magico
2006-03-22 14:55
Med Henry eller utan så förblir vi det bästa laget i Europa.
Barcelona Gabriel
2006-03-22 14:48
Alla som tror att Eto'o kommer att säljas är inte insatta i Barcelona så enkelt är det. Henry kanske köps in, dels pågrund av att han är en jävligt bra spelare och för att Rijkaard och Laporta älskar honom men också dels för att han blir på rea för att vara honom. 15 miljoner euro för en av världens bästa spelare innebär att vi inte behöver sälja Eto'o, det är därför bara idiotiskt att påstå något sådant. Dessutom har Eto'o själv flera gånger sagt att han inte har någonting emot ifall Henry skulle komma, tvärtom ser han det som bra eftersom alla de bästa spelarna alltid är vällkomna för att förstärka laget.

Eto'o stannar oavsett om Henry kommer eller inte.
Barcelona hammabarça
2006-03-22 14:42
Mål och höjdpunkter i länktips.
Barcelona Adaminho
2006-03-22 14:21
Att värva Henry skulle inte vara helt fel men då är det viktigt att vi får honom för ett bra pris så vi har råd med MINST 1 kvalitets back. Sen att vi skulle sälja Etoó är helt nonsens tror jag. Han har stor status i Barca och ute i världen för den delen. Han passar in perfekt. Att chansa att sälja han och köpa in henry som ska göra målen är dumt när vi redan har en väldig pålitlig målskytt. Näh!, om Henry kommer blir det mycket rotation!

Tips: Magasinet/tidningen Offside har en artikel om Deco denna månaden. Den heter "Deco, viktigare än Ronaldinho". Är han det då?:D

Visca El Barca!
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-22 13:52
det e jätte bra att malaga-barca ska vissas på tv4 nu i helgen...tack för tv4+...hhhhh
Atlético FT9
2006-03-22 13:45
Hej, någon som vet en bra sida man kan läsa om Ronaldinhos karriär? helst på svenska
Barcelona Schubert
2006-03-22 13:30
Ämne: Schubert//
Maxwell ....
Tack för info. 1 m Euro tydligen, rea. Synd på en bra spelare.

Iom att Sevilla sålde två spelare dyrt inför den här säsongen lär de inte vilja sälja sina spelare om de inte får riktigt bra betalt. De borde ha pengar så det räcker.
Barcelona La Rambla
2006-03-22 12:53
Schubert//
Maxwell är redan klar för Inter. Tror att han är utlånad till någon mindre italiensk klubb nu.

Alvés kanske blir dyr ja men väl värd pengarna. Lura på Sevilla även Belletti ihop med Saviola för Alvés så är alla nöjda och glada. :-)

Har för mig att inför säsongen så drogs klubben med gamla skulder motsvarande 200 miljoner euro. Dock har jag ingen källa för det, bara hörsägen.
Barcelona messsi
2006-03-22 12:31
Om vi säljer Eto'o blir jag mycket,mycket besviken. Han passar in i barca och hoppas verkligen att stannar.

visca el barca :)
Annons: