/spanien/barcelona/forum/24613.aspx/spanien/barcelona/forum/24613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-03-24 00:48
Hmm ser nu att domaren utvisade 3 st (ja det står rätt) at madridspelare; Luccin, Perea och Petrov. Jävlar, jag måste ha missat en del under matchens gång då jag glimtade på andra saker vid datorn.
Barcelona Gabriel
2006-03-24 00:42
Det är synd att Boixos Nois ska envisas med att bråka på läktarna. Annars hade de varit en enorm tillgång för klubben. De ger alltid Barça ett enormt stöd från läktarna med ramsor, hyllningssånger till spelare och tiffon. Laporta gjorde helt rätt som portade dem, ingen annan har haft cojones nog för att göra det som Laporta gjorde.
Barcelona Gabriel
2006-03-24 00:38
La Rambla

Jag vet faktiskt inte om matchen kommer att spelas i de ytterligare 10-15 minuterna som var kvar av den, men förhoppningsvis spelas dem när det finns tid för det.

Nu var det så att han blåste för offside men sedan direkt gick till linjedomaren. Inte så att det gick en minut eller nått sånt utan han gick över till linjedomaren direkt för att fatta ett beslut. Helt riktigt också, målet godkändes korrekt.
Barcelona el Flaco
2006-03-24 00:18
Är det någon som vet om Boixos Nois får lov att komma in på Camp Nou? Hade helst se att de blev portade för livstid. Man skäms över de nazisterna. So what om de skricker en massa och för en massa liv. Jag föredrar en dödstyst Camp Nou än att ha arenan fullt med skinheads. Och nu ska man också tänka på att ljudnivån i Barcelona blivit allt högre de senaste säsongera, mycket beroende på att laget dansar samba allt som oftast.
Barcelona La Rambla
2006-03-23 23:54
Robinho: "La Liga no es imposible"

Hehe, den tanige lille brasilianaren har fortfarande inte insett när han borde täppa igen. :-)~
Barcelona baaaarca
2006-03-23 23:48
är inte direkt förvånad, atletico är det laget i ligan med mest böter för rasism på läktarna
Barcelona La Rambla
2006-03-23 23:48
Oj, så den kommer inte att forsätta när det lugnat ner sig?

Lite konstigt att han ändrar ett domslut. Har han dömt bort målet kan han inte ändra sig. Det är en sak om han inte dömmer något alls och går ut till linjemannen och diskuterar situationen och sen bestämmer sig. Men han kan fan inte ändra ett domslut.
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:45
Matchen avbröts då publiken kastade in en glasflaska på Sevillas målvakt Andres Palop. Hemmafansen blev sura eftersom domaren godkände ett mål som han själv först blåst för offside. Efter klagomål från Sevillaspelarna så sprang dock huvuddomaren ut till linjemannen och pratade ut med honom vilket ledde till att målet helt riktigt godkändes. Saviola kom från en stående offside position men Puerta som bollen klart och tydligt gick till var inte det. Därav fansens frustration, inte bättre blir det när man tänker på att domaren också givit Sevilla 2 straffar mitt i matchen, två straffar som Leo Franco räddade.

Skandal!
Barcelona La Rambla
2006-03-23 23:40
Herregud, kan en enda match avlöpa utan incidenter i La liga? :P
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:38
Just nu är det kallabalik inne på läktare. Båda lagen är inne, tom vissa poliser. Verkar som att Palop blev träffad av ett föremål från publiken.
Barcelona La Rambla
2006-03-23 23:37
Rött kort Luccin. Kom igen Sevilla.
Visca el Conejo!
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:36
Gol de Sevilla, 0-1 inbytte Puerta som bytte ut Adriano pga skada. Dömdes först bort för offside men huvuddomaren sprang bort till linjemannen och prata ut det. Tillslut godkändes det.
Barcelona baaaarca
2006-03-23 23:34
måste man alltså vara en boixos nois för att gå till barcas bortamatcher? det visste jag inte
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:34
Schubert

Daniel Alves är lite övertänd ibland men han kommer lära sig lugna ner sig med rutinen och det tror jag Rijkaard kommer att hjälpa honom med, sånt löser sig alltid :)
Barcelona La Rambla
2006-03-23 23:32
R.H.M//
Öh, vad fan jiddrar du om? Huvudparten av Boixos Nois består av fascister och nazister så lägg ner floskerna tack. De som är seriösa fans har jag inget emot att de höjer stämningen på Camp Nou.
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:27
Saviola mål :D

Damn, det var offside :/
Barcelona Schubert
2006-03-23 23:27
Ämne: Schubert

Jag val....
Tack för info. Han verkar ha bra attityd också. Helt annan inställning än t ex Belletti som ofta verkar lite halvlikgiltig. Alves verkar ofta nästan lite övertänd, men det gillar jag. Hellre att man drar på sig ett kort nån gång än att man knappt bryr sig. Passion kommer man långt med i fotboll.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-23 23:24
Adaminho//
det e till dig..lycka till
Barcelona R.H.M
2006-03-23 23:14
La Rambla//
http://www.boixosnois.com/index_en.htm
Det är ingen sann culé?
Var du med hejade fram Barca i London?Jag tror inte det.Medan du satt hemma i din soffa, så VI Boixos Nois Lyfte fram Barca till seger.Det fanns o finns en del som över driver,men du ska inte dra en kamm över alla.för Boixos Nois har blå/röda blod i sina ÅDRAR mer är du tror.
Boixos Nois!!!!!!!
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:11
Schubert

Jag valde att specialstudera Daniel Alves idag just pågrund av att han med en stor sannolihkhet värvas och jag måste säga att han gör det mesta klockrent både defensivt och offensivt.

Dani är EU-spelare vilket även det är ett plus :)
Barcelona Schubert
2006-03-23 23:09
Jo, klart högerback är viktigare.

Måste se Sevilla så snart som möjligt efter dessa lovord. Sen är det sant att han är rätt ung också så även om han blir dyr kan vi ha honom länge så mätt per år behöver han inte bli så dyr.

Är han EU-spelare, nån som vet?
Barcelona Adaminho
2006-03-23 23:07
Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde ge mig en länk där jag kan ladda ner Footyfanatics ronaldinho complication, "Ronaldinho 2006". Tänkte använda det i ett skolarbete!
Tack på förhand!

Visca El Barca!
Barcelona Gabriel
2006-03-23 23:03
Jag ser matchen på en sida där man måste vara medlemm vilket innebär att man måste betala. Jag är inne på min brors inloggning så jag är inte säker hur det fungerar men det fungerar väldigt bra, kunde se zaragoza - real madrid på samma sida igår men som sagt så kostar det. Dessutom finns det en gräns för antalet många som kan kolla på samma match samtidigt.

Ja, jag överdriver verkligen inte Daniel Alves är helgrymm. Han är den bästa högerbacken jag sett sedan Cafu när denne var som bäst. Alves är både bra defensivt och offensivt. När han dribblade sig igenom hela At Madrid på egen hand och friställde Saviola blev jag helt paff, detta från en högerback. Dessutom började hans dribblingsräd genom en tunnel på en motståndare. Jag prioriterar helt klart en ny högerback framför en ny vänsterback. Daniel Alves är den spelaren jag önskar mest till Barcelona, jag tror han kan vara lösningen på den positionen i många år framöver. Är helt lyrisk över honom.

Synd att Saviola missat straff, hehe Leo Franco har en speciell natt. Räddat två straffar och ett friläge, också det från Saviola.

Edit: Puyol var otroligt grymm som högerback också men denne behövs i mittlåset :)
Barcelona Schubert
2006-03-23 22:57
Ämne: Herregud denna kille....
Låter inte dåligt.:) Spelar han högerback? Hur ser du matchen?
Barcelona el Flaco
2006-03-23 22:56
Gabriel//

Alla verkar vara hetl galna i D. Alvés och hur än otroligt detta än låter så måste jag erkänna att jag aldrig sett honom spela. Är snubben verkligen så bra som alla säger? Vad prioriterar du helst, en ny vänsterback eller en ny högerback? Det verkar ju som vi missat Fabio Aurelio.
Barcelona Nemo
2006-03-23 22:52
Den här säljer dem på Chelseasidan här på Svenskafans. KommunistChelsea...?
2006-03-23 22:47
Gabriel//
länktips till sevilla tack
2006-03-23 22:42
länktips till sevilla tack
Barcelona Gabriel
2006-03-23 22:38
Herregud denna killen Daniel Alves är vrålgrymm, imponerar som fan på mig idag. Nyss dribblade han förbi hela atletico madrid från egenplanhavla och friställde Saviola med Leo Franco. Leo Franco är tyvärr för bra idag verkar det som, han räddade återigen. Men porfavor may not Alves get away. Honom måste vi ha.
Barcelona Gabriel
2006-03-23 22:35
el Flaco

Jag också. Saviola har alltid varit lite av en personlig favorit för mig sedan han kom till oss men han fick aldrig riktigt förtroendet från någon utav hans tränare i Barcelona vilket är synd. Rijkaard räknar tyvärr inte med honom och ska jag vara ärlig så ser jag ingen plats för honom i dagens Barcelona, inte om han inte vill sitta på bänken och det tycker jag han är för bra för att göra, det är bara synd för hans utvekling isånnafall.
Annons: