/spanien/barcelona/forum/24612.aspx/spanien/barcelona/forum/24612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GLB
2006-05-18 16:19
Underbart att höra barcahymnen om och om igen på Stade de france.
är fortfarande helt darrig.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 16:19
II Barça II/. Kan inte komma ihåg vilka som sagt så. Men visst har det förekommit här inne.

Att Barcelona har många medgångssupportrar är väl inget att snacka om. Har dock inte sagt att någon speciell är det.
Real Madrid [VivaLosBlancos]
2006-05-18 16:17
Till och med jag måste gratulera er..Rijkaard visar fingertoppskänsla! Hans byten vände matchen!
Barcelona Barça-fan
2006-05-18 16:15
Assist på Henry denna säsong?
Real Madrid Deg
2006-05-18 16:13
Någon som vet vad det blir av Samuel Eto'o och Henry?

Båda två har världens bästa kommentarer till att byta klubbar.
Eto'o: Jag har vunnit allt som går med Barcelona, dags för en ny utmaning.
Henry: Jag vill gå vidare till ett större lag som verkligen har en chans att vinna CL.

Någon respons? Någon som vet vad ovanstående kommer spela nästa säsong, eller kanske bara tror?
Barcelona II Barça II
2006-05-18 16:10
Så mäktigt när dem satte på vår låt när spelarna sprang runt med pokalen. Då kunde man fan inte längre stoppa tårarna. Hur ska man någonsin sluta tänka på den 17 maj 2006.

Riquelme - el mago//
Det är många här inne som har hyllat Larsson, att du tycker att han är bättre än Eto’o är väll din åsikt. Om man inte håller med behöver väll inte betyda att man är medgångssupporter. Vem har ”tonat ner hans skicklighet”? Hans två framspelningar igår avgjorde matchen och för det är jag evigt tacksam.

Visca el Barça i Eto’o i Larsson!
Barcelona Visca Barça
2006-05-18 16:04
Barça vann CL, Wenger fick äta sina ord och Hysén, ja han blev plötsligt stum efter Barça målen, kan det bli bättre än så!

Atlético Rueda
2006-05-18 16:03
Man blir nästan tårögd av den här sagan, talar om Larsson. Gigant, att få avsluta sesongen på detta vis, att få glänsa över stjänorna i sin allra sista match ute i världen.. För jävla synd att han åker hem, han är en av de sportsligaste, mest profesionella spelaren inom fotboll.

Läs gärna på länken, och njut av att vi har en sån lysande stjärna och måste citera Henry: "Jag såg varken Ronaldinho eller Eto'o, jag såg Henrik Larsson".
http://www.henriklarsson.com/reacties.php?channel=2&nieuws=119
Barcelona Barça-fan
2006-05-18 15:58
Jag undrar om någon här vet hur många assist Henry gjort denna säsong, i ligan samt totalt?
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 15:51
Ni ska vara glada att ni har Henrik Larsson. Enligt mig är han bättre än Eto'o.

Vet att många är inne vill visa sig "ett äkta barca-fan" och därför tona ner Henkes skicklighet och därmed visa att jag minsann inte bara håller på Barca för Henke.
Barcelona Señor Hadi
2006-05-18 15:49
grabbar, vet nån om man måste vara 18 år för att beställa från fcbarcelona shopen?
Real Madrid King_raul
2006-05-18 15:46
Måste ju göra er lite avundsjuka.
Vem ska sitta bredvid Henriks far på olympia-premiären?
jo, jag! :)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-18 15:44
Det känns underbart nu dagen efter...lite bakis.

Var det bara jag som hörde när ett helt hav av Barça-fans skrek ''Madrid Cambron, Saluda al Campeon'' igår, precis innan Barça-spelarna skulle få ta emot sina medaljer...ganska roligt.

Se länk tips...
Barcelona BARCA BLOD
2006-05-18 15:42
Grattis barca bröder!!
skrev det innnan säsongen startade,,
det är barcelonas år,, det blev det ochså :) härligt.. hoppas på repris nästa år..
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-18 15:36
Vilken fest!!!!

Önskar man hade varit där.
Barcelona Ghazza
2006-05-18 15:33
Det har verkligen inte släppt ännu, helt underbart!

Nu ska jag kolla finalen igen :)

VISCA BARCA!
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-18 15:21
Underbart slut!
dello
2006-05-18 15:19
Grattis barcelona! det var ni värda!
Jag har sett dom flesta barcelonas matcher denna säsong och jag tycker att Eto'o är för bollkär med andra ord självvisk...
Barcelona xavihernandez
2006-05-18 15:13
så jag ser det är barcelona inte i något behov över huvud taget att värva någon ny spelare inför nästa säsong, visst alltid kul med lite nytt men inte nödvändigt!

Ang Deco, jag tycker deco är en stor profil av hög rang. Okej, deco har sina dåliga matcher precis som alla andra spelare, och kan vara osynlig i vissa matcher. Men trots han är osynlig så uträttar han ett riktigt tungt och tufft jobb på mittfältet, man märker däremot när han inte är på planen.

visca el barca!
Barcelona DeeJay
2006-05-18 15:11
La_Rambla: Jag menar bara att när man har Ronaldinho på plan så är det effektivare med honom på kanten. Inte för att Eto'o är dålig, men dribblingarna och tekniken är inte hans starka sida.

Eto'os stycka är ju hans ryck och hans speed. Igår när han spelade till vänster blev det alltför ofta att han tog emot bollen och utmanade, tog ett par steg inåt i banan och slog sen en passning.

När man placerade Ronaldinho till vänster funkade det bättre. Så jag står fast vid att Eto'o inte ska spela på kanten såvida det inte är nödvändigt.
Barcelona Tompa
2006-05-18 15:09
La Rambla:
Deco är grovt underskattad hos många, såväl Barcafans som andra. Och det har jag alltid tyckt.
Barcelona Nauticus
2006-05-18 15:07
StREeT_STYLE//
Se länk för info. Sen behöver du en torrent-klient, tex Azureus:
http://azureus.sf.net/
Barcelona Football Club Barcelona
2006-05-18 15:05
hehe ni e roliga tror ni att de kommer bara vara 2 miljoner som ser på vm bara minst 5 miljoner kommer komma till tyskland och över 2 miljarder minst kommer se vm
Barcelona La Rambla
2006-05-18 15:05
Schubert:

Ibland tror jag att det bara är du och jag här inne som uppskattar Deco och inser vilket fotbollsgeni han är, vi två och Mourinho tydligen. :-)

DeeJay:

Sen ska inte Eto'o spela på kanten. Eto'o är en bra målskytt men hans teknik är inget vidare om man ska vara ärlig. Han är inte spelaren som kan dribbla av en back och bryta in från kanten.

Vid 1-1, Eto'o så kommer han farandes på vänsterkanten i en jäkla fart. Tar emot bollen med vänsterfoten, lägger över den i farten till högerfoten och lurar Almunia. Hoppsan!

Nu är det ju så att Rijkaard vill att anfallarna ska kunna skifta positioner under en match. Det är därför Henke ibland får spela på en kant. Likaså har Ronaldinho en fri roll och kan röra sig hur han vill. Beroende på moståndare, vilken kvalité de håller, får man väl acceptera att en tränare formerar om sina styrkor under en match, eller? Annars är Eto'os grundposition i mitten.

Snow:

Barcelona behöver värva en ny målvakt? Din logik är helt frånvarande, var han anonym i matchen menar du? Många culés vill nog påstå att han räddade oss igår som så många gånger tidigare. Lustigkurre!
Barcelona Tompa
2006-05-18 15:04
Angående Anrell så kan jag bara upprepa det jag skrev igår:
Han är inte usel, han är inte genomusel, han är helt enkelt mycket sämre än så. Kort och gott en skam för svensk sportjounalistik.

Försök att inte reta upp er på honom, finns viktigare saker att lägga energin på.

BARCA RULES!
Barcelona Qoroo
2006-05-18 14:53
Anrell är helt ute och cyklar i sin artikel, han jämför landslag mot klubslags matcher. Vi får se hur mycket tittar siffrorna blir under fottbols VM, ca 2 miljoner, då kan han stoppa upp sina 900 000 tittare i näsborren!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-18 14:52
Grabbar hur fungerar det här med torrents, vill ladda ned matchen men fattar inte hur man gör?
Laddar man bara ner filen och tittar sedan på den eller?

HJÄLP NÅGON.
Spanien Snow
2006-05-18 14:29
Jag kan inte göra annat än o gratulera.

Barcelona var värdiga vinnare sett till hela turneringen. De spelar en bländande fotboll med massor av teknik i Ronaldinho, snabbhet Eto´o (kommer aldrig vara en favorit hos mig), o hjärna HENKE LARSSON!. Bara den grejen att ta gult kort i det skedet.

Det var 2 värdiga lag i finalen, trots att jag själv är Inter-Fan. Arsenal gjorde en mycket bra insats trots att de spelade större delen av matchen med 10 man. Eboue årets spelare!

Guily var grymt duktig i första halvlek. Etoo springer som en häst, (gillar fortfarande inte den snubben) .

Ni behöver dock värva en ny målvakt:P

Grattis till segern o en stor Eloge till Henke Larsson, som kom in o vände på hela steken o tog hem bucklan till Barcelona...

Booyaka!
Barcelona Gabriel
2006-05-18 14:18
Ämne: Gabriel

Tack så m....
Haha i vanliga fall hade jag blivit frustrerad efter en sån idiotartikel men eftersom jag var gladare än vad jag nånsin varit tidigare i mitt liv igårkväll så blev det helt enkelt "hahahahahaha + fan vilken TÖNT!" och så är det även idag. Jag är ledsen, men om det nu stämmer detta med tittarsiffrorna så undrar jag vad Sveriges befolkning tänker på. Ishockey är så fucking ocharmigt de har ingen stil eller klass alls. De går inte att jämföra med världens finaste sport.

Anrell ser verkligen ut som en hockeytönt!
Barcelona DeeJay
2006-05-18 14:18
Jag tror fortfarande att det var offside. När jag sett sekvensen igen så verkar det som det är offside på Eto'o.

Man har ju nya regler när det gäller offside nu. Inte ens en tånagel får vara mellan sista försvararen och målet.

Men hur som helst, det gick snabbt och såna situationer och såna mål händer tusen gånger varje dag världen över. Arsenal fick hjälp vid sitt första mål, så då får väl Barca fått lite flyt vid sin kvittering. För det var ju knappast någon solklar offside om det nu var det.
Annons: