/spanien/barcelona/forum/24606.aspx/spanien/barcelona/forum/24606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi 10
2006-05-19 11:01
Jag är lite orolig för en sak Messi... Vart var han i onsdags var han tokig för han inte var uttagen i truppen jag såg han inte någonstans på hela kvällen och har heller inte läst något är klart orolig att han är rejält besviken. Något som jag definitivt inte är över att Henry inte kommer Vi kan inte ha ett bättre anfall det är helt omöjligt R E M är bäst och kolla nästa år om Messi är hel och kvar han kommer göra mer mål än Ronaldinho. Jag tippar Messi som vms kung om ni frågar mig. Någon som kan lugna mig så blir jag glad Messi som sagt var är han redan i Argentina eller ? Han borde varit på plats i Paris tycker jag
Barcelona culeninha
2006-05-19 11:00
Jag känner mig helt likgiltig vad gäller Henry, tycker mest synd för honom själv och håller med föregående skribenter att det tyder lite på bekvämlighet från Titis sida.

Never the less, jag vill se firandet från båten, bussen/trucken och från Camp nou - anybody? Snälla skicka länk om ni sitter på en sådan
Barcelona isik
2006-05-19 10:58
Henry är en förlorare, det märkte man efter finalen.
Han klagade som en liten surgubbe på barcas 1-1 mål men han nämnde inte ens "E.Eboue - Fly on the wings of love"´s förarbete till deras mål.
Men man förstår han lite, tränas man av fotbollens sämsta förlorare Wenger så blir man väl likadan.
Även Cesc har klagat på domaren i efterhand... hmm
Barcelona Frank Rijkaard
2006-05-19 10:43
Låt Henry stanna i Arsenal, vi vann utan han och det kommer vi fortsätta med.
Hur kan han gå ut i media och skämma ut sig?

”Alla pratade om Ronaldinho och Eto’o, men jag såg inte dem.”
Okej, men nu var det så här att Eto’o gjorde 1-1 målet. Ronaldinho gjorde framspelningen till Eto’o som ledde till Lehmans utvisning. Och vad gjorde du själv då?

Alla snackade om Henry som den stora målskytten, men när han fick lägena så missade han, han vill bli vald till världens bästa men det kommer han aldrig att bli vald till, så länge Ronaldinho lever.

Henry, det är en sak att göra mål mot Wigan och en helt annan sak att göra mål i CL- final.
Efter att ha läst vad Henry har sagt efter finalen, så sammanfattar jag det hela så här:

NEJ TACK TILL HENRY!
g3
2006-05-19 10:34
Ämne: Yes, Lord almigthy.
...."Snacka om att vara en dålig förlorare, han får ju Mourinho att framstå som en korggosse"? Vad är en korGgosse för något? :)

Synd att inte Henry kommer, men vi står inte och faller med honom. Vi har världens bästa klubblagsanfall oavsett!

Visca el Barça!
Barcelona Tompa
2006-05-19 10:20
La Rambla:
Wenger har väl knappast gjort sig känd som en god förlorare genom åren? Knappast överraskande att han kommer med dylika kommentarer.

Vad gäller Henry och andra spelare förstår jag besvikelsen men de har ändå visat upp väl dålig looser attityd. Som sagt, jag sörjer inte det minsta om han väljer att stanna kvar i Arsenal.
danne b
2006-05-19 10:18
Ämne: Grabbar nu när vi in....Jag skulle gärna se Zaragozas Ewerthon som ersättare för Henke.
Barcelona Tompa
2006-05-19 10:09
Barcavänner:
Det gör inget om vi inte får Henry, vi har redan världens bästa anfall ändå. Messi kommer bara och bli bättre och bättre och vad Dinho och Etóo går för vet vi ju. Däremot behöver vi köpa en riktigt bra back-up till Henke, men det måste vara en spelare som accepterar att sitta på bänken en del utan att gnälla.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-19 10:05
Grabbar nu när vi inte kommar få Henry (vilket jag inte lider för), vilka andra anfallare hoppas ni på.
Själv hoppas jag på Alves som vårt primär nyförvärv, men det ser ut som om Liverpool och Benitez kommer att snatcha upp honom :(

King_raul//

Nästa år siktar vi in oss på att behålla supercupen, champions league och La liga trofeerna i Barcelona, samt även ta hem Copa del Rey och Intercontinental cup.
Det blir fem titlar totalt.

”Vi är FC Barcelona. Vi ska vinna allt.”
Barcelona La Rambla
2006-05-19 09:54
King_raul

Min personliga reflektion så här några dagar efteråt är. Lite smolk i bägaren är det med alla bittra kommentarer. Nästa som om Barcelona inte vann värdigt. Skulle det vara deras fel att tex domaren Hauge var dålig åt båda hållen? Lite mer respekt åt Barcelona som lag hade ju varit på sin plats tycker man, men det är bara att skaka av sig det och glädjas åt en underbar säsong.

saminos

Många barcafans har masturberat? Skulle inte tro det va, det är desto fler som hellre ser att han inte kommer. Då vi tror att han kan hämma Messis utveckling. Med tanke på vilka arroganta sidor grodätaren visar upp i media, kan man ju bara ana sig till vad han hade ställt till med i omklädningsrummet när det gäller laganda och moral.

Thanks, but no thanks. Keep him. Ni kan få masturbera vidare åt hans konster istället. :-)
Barcelona Ravo
2006-05-19 09:50
alltså efter två dagar så har jag fortvarande lust att ställa mig mitt i skolan och skrika barca så högt som möjligt, känslan kommer inte gå över på länge!! nu är det vm som gäller :D:D vilka är erat favo lag där? mitt är Brasilisen för att hur många av mina favo spelare går där eller gått
saminos
2006-05-19 09:49
Många barcafans har masturberat till tanken om Henry i Barcelona - ingen som helst tvekan om det. Nu när det verkar som om att han stannar så finns det väl inte mycket att göra. Visserligen behöver inte barcelona honom så värst mycket..
Barcelona La Rambla
2006-05-19 09:45
Yes, Lord almigthy.

Vi slipper Henry, vad skönt! Efter hans dissande kommentarer om barcaspelare och att domaren gynnade Barcelona, så är man mer än tacksam att han inte drar på sig vår vackra tröja till hösten. Snacka om att vara en dålig förlorare, han får ju Mourinho att framstå som en korggosse. :-)~

För att inte tala om Wenger. Han ville ha Eto'os 1-1 till offside. Något som slog mig när jag såg reprisen var, att vid Eboués filmning fick man i nästa sekvens se Wenger ivrigt viftandes med armarna från sidlinjen. Tydligen förbannad över att Puyol inte fick en varning, han som redan sprungit förbi situationen när Eboué tunnlat honom. Ska Puyol ha varing för att Eboué faller som en döende svan Wenger? Så mycket för den mannes syn och trovärdighet. Ridå!
Hade varit mer värdigt av honom att istället säga sin standardkommentar: I didn't zeee that.

Som artikelförfattaren skriver: Petulance in Paris proves Wenger is still world's worst loser

Personligen så kan jag bara instämma.
Real Madrid King_raul
2006-05-19 09:30
Grabbar,
Hur känns det nu såhär några dagar efter.
Är det inte lite... Ja..happ...vad ska vi bestiga nu?

Spanien Flying Freddie-Arsenal
2006-05-19 09:15
Senõr Cúle//

Ja, där har ni en fantastiskt kompelmentspelare. Sett honom en del i tv4. grym speed, teknik,målkänsla och fysik.
Barcelona Woods
2006-05-19 09:11
Señor Cúle//

En mycket intressant spelare den där Suazo, frågan är om han har EU-pass? Men annars så är det en kille som ensam såg till att hålla Cagliari kvar i Serie A, han är värd något större. Men han kanske är lite för lik Eto'o!?
Barcelona Señor Cúle
2006-05-19 08:53
Vi har ju Messí :P

Köp in Forlan kanske, han är en alround anfalls spelare som har bra målkänsla.

Jag skulle personligen vilja köpa in David Suazo från Calgari. Han är minst lika snabb som Eto'o, kans spela på kanten och i mitten, väldigt tekniskt kunnig, men han har ju en grym målinstinkt också. Han har gjort, få se nu, 22-23 mål i Serie A den här säsongen, och det i ett lag som Calgari. Han är grym, jag lovar. Men kanske går Forlan före honom enligt er? De snuddas av varandra.
Spanien Flying Freddie-Arsenal
2006-05-19 08:52
You can't have him. You don't need him. We do.
Barcelona Woods
2006-05-19 08:46
Det var väl ingen större skräll att Thierry stannar i Arsenal. Fast samtidigt tycker man kanske att det är aningen fegt!? Arsenal är den enda klubb han lyckats i, vore inte den ultimata bekräftelsen att lyckas i en annan klubb, i en annan liga? Jaja man får gratulera Arsenal till 30 ligamål nästa säsong i alla fall! Det är inte så att vi behövde Henry så enormt mycket..
Barcelona Carl McCoy
2006-05-19 07:25
Inom 2.5 veckor vet vi svaret!;)

Jag tycker det är vettigare om det kommer någon annan, typ Forlán eller Milito.
Barcelona Schubert
2006-05-19 02:57
Tydligen stannar Henry. Iaf enligt Arsenalfansen, som länkar lite överallt. Inte helt klart, men det pekar åt det hållet.
Barcelona Woods
2006-05-19 00:56
Snow//
Hade garanterat jag också, det är som sagt svårt att vara stor i en förlustsituation av den här digniteten. Lätt att man tar till kritik som är helt taget ur luften, alldeles inpå slutsignalen. Men de inser nog efteråt att de inte blev så illa behandlade ändå. La Ramblas länktips var ju en bra indikation på hur engelsmännen ser på matchen t.ex..
Spanien Snow
2006-05-19 00:52
Jag o mååånga andra hade nog reagerat som en del Arsenal spelare gör. Det måste vara frustrerande att leda med 1-0 större delen av en CH LEAGUE FINAL! O sen vänder allt på under 10 minuter. Jag hade garanterat reagerat på samma sätt, o försökt hitta på en massa ursäkter, det är så det är. Det är mänskligt.

Men man ska också kunna acceptera att man förlorat och visa respekt för motståndarlaget. För bägge lagen jagade samma sak. Det e självklart att bägge inte kan vinna!

Barcelona Woods
2006-05-19 00:49
Cesc kör ju med samma lama försök som hans fellow teammates, måste vara bittert att förlora. Det är svårt att vara en god förlorare, Cesc och hans kumpaner har inte lyckats med det.

Laaarsson
2006-05-19 00:48
Vilka härliga tider vi upplever. Bäst i Spanien och bäst i Europa. Men inte nog med det, vårat kära Camp Nou rankas även av fotbollsmagasinet GOAL:s nummer denna månaden som nummer 1 bland arenorna i Europa. Dessutom finns i samma nummer en intressant artikel om Barcelona där de jämför dagens lag med det Dream Team som fanns på 90- talet. Kan rekomendera er att köpa detta nummer!

Visca Barca y Visca Catalunia!
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-19 00:43
Se länk
Även Cesc verkar ha blivit en dålig förlorare, stackars Arsenal spelarna som verkligen tagit den här förlusten hårt att allt ska skyllas på det vinnande laget. Hmm
Spanien Snow
2006-05-19 00:37
hehe det var inga kommentarer för o "knäcka" eller göra narr av dig. Arsenal ska ha en stor eloge som kom till final, de spelade finalen jävligt bra trots att de var 10 man. Man vet aldrig vart bucklan hade hamnat om domaren istället hade låtit Giuly fått målet o ni fortsatt med 11 man...

Så domaren förstörde det på ett sätt,

Jag säger inte att Arsenal skämde ut sig. Absolut inte. När jag var yngre så hade jag 2 favoritlag. Inter och Arsenal. Nu är det bara Inter, så jag har inte mycket o komma med så:)....ta inte illa upp!
Spanien Vámanos cañoneros
2006-05-19 00:35
Snow//

Det enda jag ville var att gratulera en bra supporter, La Rambla, till guldet men att jag även är stolt över Arsenals unga lag.

Kan du inte bara låta det vara... jag är tillräckligt knäckt utan dina smartasskommentarer.

Spanien Snow
2006-05-19 00:31
Vamanos. hmm, Jag kan hålla med dig om att jag är imponerad av Fabregas och Eboue. Jag kan också erkänna att Hleb höll borta Ronaldinho en större del av matchen, men han orkade inte hela vägen.

Men Pires, som inte fick spela så länge dock, Henry,Campbell, Lehmann? Almunia, Gilberto, Ljungberg är inte så speciellt unga i mina ögon:)

Men men, grattis Barça än en gång!

Måste kännas jjääääääääävligt skönt o va barca-fan just nu:)

Real Madrid _Raúl_
2006-05-19 00:28
Får väl säga Grattis till dubblen ! Ni har gjort en mkt bra säsong ! Men nu blir ni av med en UNDERBAR spelare vid namn Henrik Larsson, han ska åter hem till vårt kära skåneland och Helsingborg !
Annons: