/spanien/barcelona/forum/24603.aspx/spanien/barcelona/forum/24603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona shibby
2006-03-30 00:49
är det någon som vet om messi är tebax till på onsda?

helst vill ja ju se messi spela när ja sitter på camp nou!;)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:46
pablo escobar

Och med "en bättre backlinje" menar du alltså två nya och bättre ytterbackar vilket säkerligen också kommer? Visst löser de en del men tänk på att de kommer anfalla hej vilt också eftersom de hör till våran spelidée. För Puyol och Marquez ska inte bytas ut.
Barcelona pablo escobar
2006-03-30 00:44
Ämne: pablo escobar//
Bör....la rambla/
jag förstår fortfarande inte vad du menar. i mina öron låter din beskrivning av barcelona som ett kontringslag. Visst spelar laget ganska mkt med ett tillslag men det är inget som talar mot Riquelme. han kanske ser trög ut när han får bollen men med honom på planen skulle passningspelet inte bara flutit bättre utan även innehållit fler svåra och långa precisionspassningar.

och självklart förstår jag att rijkaard inte vill ha en spelartyp som riquelme, det enda jag sagt är att jag personligen skulle ha velat det och att jag anser att det vore värt att låta några av de andra spelarna ta större defensiva ansvar för att kunna få riquelme att passa in.

Gabriel/
Riquelme är mycket riktigt en av mina absoluta favoritspelare, han är i min mening den ende som för tillfället kan konkurrera med ronaldinho om titeln "världens bäste". Ingen i dagens fotboll kan slå de passningar som riquelme slår varje match. och med en bättre backlinje hävdar jag att barcelona kunde kostat på sig den lyx som det ärligt talat innebär att ha en så lat spelare som roman i laget.
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:25
Det är sällan jag saknat en spelare så oerhört mycket som jag har saknat Xavi. När jag såg de första nyheterna på SPORT om att han skulle bli skadad så oerhört länge så blev jag helt kall i magen, ville bara lägga mig ner och gråta. Den enda liknande känsla jag har haft av vad jag kan minnas var när Luis Enrique skadade sig runt 01-02.
Barcelona Rebin - HAR INIESTAS AUTOGRAF NU!!!
2006-03-30 00:25
La Rambla//

Lungt :)

Gabriel//

Vacker bild...

Enda som talar för att Real ska lyckas kryssa är för att vi har CL att koncentrera oss på. Vi är ett bättre lag och har bättre spelare på alla positioner, förutom kanske på målvaktsfronten.

Visca el Barça!!!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-30 00:22
Rambla

Det låter som om vi redan har spelat oavgjort när du pratar amigo :). Vi måste vara positiva nu. Real madrid har åkt berg-och-dalbana hela säsongen, och nu ska dom göra en så pass bra match på Camp Nou mot oss?

Nej tack! Vi är det stabilare och bästa laget, och det visar vi på lördag.

Bona nit amics!

P.S Gabriel, håller med, underbar bild :)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:21
Kolla vilket underbart leende Xavi har. Det sägs att en bild säger mer än alla ord i världen, det passar in i detta.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 00:20
Rebin//
Kan vara så ja. Tack för info.
Det lustiga är ju ändå att åttondelsfinalerna i CL så var det ju ändå 2v mellan matcherna. Nåja, det spelar mindre roll. Nu slipper man längta till returen så länge.
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:17
Äsch, mina föraningar behöver inte betyda något alls, struna i dem :-)

La Rambla

Personligen kan jag aldrig vara nöjd med ett oavgjort resultat i El Clasico på Camp Nou. Jag är riktigt kräsen när det gäller mötena med Real Madrid, vinst ska alltid inträffa framför allt på Camp Nou. Men jag är förberedd på annat denna gången :/
Barcelona Rebin - HAR INIESTAS AUTOGRAF
La Rambla

Var det inte nått snack om att FIFA/UEFA vill att alla spelare ska ha längre uppehåll innan VM-spelet än vad det varit tidigare. Oftast är spelarna slitna efter en lång säsong, så därför bestämde nån av organisationerna att man avslutar säsongen lite tidigare än vanligt. De hade t o m satt upp något sista datum där inga lag får spela fler matcher på. Därav att man kanske pressar ihop CL schemat lite grann?

Visca el Barça!!
Barcelona Mr. B.
ska bli kul att se i helgen...hoppas jag har fel.
Ashburn (Red)
Roligt att höra att Xavi är tillbaka i träning, så härliga spelare ska inte gå skadade.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 00:16
Ordem//
Ahhh, thats the spirit. :-)

Var bara tvungen och nämna en sak till. Bästa med dagen är ändå Xavi tillbaka på La Masia och tränar. Blir tårögd. :-)

Vica Xavilito!
Barcelona La Rambla
2006-03-30 00:15
Ok. :(
Kände på mig det. Som du nämnde, vi har en viktig match på onsdag. Vi får vara nöjda med oavgjort. Det trista är att man måste stå ut med de eländiga realfansen som tror att de är bttre bara för att de vinner en match eller får oavgjort. Aja, bara att ignorera dem ju.

Fattar inte varför det bara är 1v mellan returerna nu när det brukar vara 2v annars. Någon som vet?

Bona nit!
Barcelona Rebin - HAR INIESTAS AUTOGRAF
2006-03-30 00:14
Gabriel

Fan, du får inte ha dåliga vibbar, vi blir nervösa :P

Visca el Barça!!!
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:13
Ordem e Progresso

Jag föredrar lätt dina föraningar ;-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-30 00:12
Själv tror jag starkt på mitt resultat. Fast det kan bli en tuff match så tror jag koncentrationen är på topp och att Eto'o och speciellt Ronnie visar sin storhet!
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:11
La Rambla

Im sorry hermano mina föraningar är inte de bästa. Jag tror att vi kan vinna matchen men inte på samma sätt som i höstas på Bernabéu. Mitt odds 3-0 är egentligen ett sätt att försöka övertyga mig själv om att det blir så, men jag förväntar mig svårare denna gången, kanske tom ett oavgjort resultat. Detta har inget att göra med att jag fruktar att Real Madrid kommer vara bra däremot en känsla på att vi inte kommer spela som vi kan. Kanske med tanke på att vi har en viktig retur mot Benfica på Camp Nou på onsdag.

Så mina föraningar är inte de bästa faktiskt, har varit mer självsäker än så här. Dåliga vibbar, men jag hoppas att jag har fel.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 00:05
Gabriel//
Du som brukar ha föraningar om möten med marängerna. Vad är dina "feelings" inför mötet på lördag? Några bra vibbar? Känner mig lite orolig med alla skador och slarviga måsumpningar. Snälla, lugna mig med dina "predictions". :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 00:00
II Barça II

Nej Van Bommel ska vi verkligen inte sälja. Vi skulle inte tjäna någonting på att sälja honom då han är en riktigt bra mittfältare som dessutom tillför bredd till truppen. Säljer vi honom tvingas vi köpa in en ersättare för honom. Dessutom är jag övertygad om att vi inte sett i närheten av hans bästa spel än. The best is yet to come ;-)
Barcelona La Rambla
2006-03-30 00:00
Håller med om van Bommel. Bra karaktär, annorlunda spelartyp om man jämför med de andra mittfältarna. Kanske inte lika teknisk men ändå en viktig spelartyp, och det bästa av allt han verkar inte gnälla över att ej få starta varje match. Behåll boom boom. :-)

Ja, Guily har fått många chanser. Själv så anser jag honom vara för dålig. Klarar ju inte av att göra bort den sämsta ytterback ens ju. Det enda som funkar är om han blir helt frispelad av Ronaldinho, och hur ofta händer det? Nej, satsa på någon yngre talang där nu när även Henke drar till Sverige.
Barcelona Gabriel
2006-03-29 23:58
Jag tror nog att vi alla delar uppfattning här inne om att Giuly bör säljas. Efter förra säsongen så var jag utav uppfattningen av att vi borde ge honom ytterligare en säsong på sig att visa vad han går för. Det har han nu fått, dock utan att lyckas. Giuly tillför dessvärre ingenting i dagets Barcelona utan jag tycker snarare nästan synd om honom när han spelar pga alla misstag han står för.
Barcelona II Barça II
2006-03-29 23:54
Jag brukar "skydda" Guily här på forumet. Men nu påsistonde så har han ju inte skapat nånting alls! När han kom in i matchen igår så var det nästan som om vi spelade med tio man. Jag säger sälj!
Barcelona Mr. B.
2006-03-29 23:53
La Rambla/
Tycker absolut vi bör sälja Giuly...han var riktigt bra innan han kom till barca, men ärligt, här har det inte riktigt fungerat. Ezquerro (som fått alldeles för lite speltid) bör dock stanna. Vissa har ju ibland nämnt Betis Joaquin som högeranfallare men med honom uppstår ju samma problem som om Henry skulle komma: vem ska bänkas?
Barcelona Gabriel
2006-03-29 23:53
Äsch tänk så här. Ronaldinho är i klubben nu och en kung som honom förtjänar nummer 10 ;-)

Btw, på tal om kungar. Var det bara jag som uppmärksammade när han (vet inte hans namn) i studion igår nämnde Zlatan som "kungen" i förnsacket inför Arsenal - Juve? Hene pinsamt, nån borde lära honom att det bara finns en kung och det är Ronaldinho..!
Barcelona II Barça II
2006-03-29 23:52
V. Bommel gjorde kanske sin bästa match i Barça-tröjan igår. Synd bara att han inte är bättre med vänsterfoten. Men honom ska vi behålla, Bayern får inte honom!

Vad tycker ni?
Barcelona La Rambla
2006-03-29 23:49
pablo//
Där håller jag med dig. Tycker också det var synd att han försvann utan att egentligen ha fått en chans. Det är möjligt om han fått fler chanser och det hade gått väl, att man kunde fått ihop laget utan att värva tex Deco. Men det lär vi ju aldrig få veta.

Gabriel//
Hehe, Belletti får man nästan betala för att bli av med verkar det som

Läser att både Lyon och PSG är intresserade av lille Ludo. Vad tycker ni, bör vi sälja av honom? Själv så anser jag nog det.
Barcelona Gabriel
2006-03-29 23:45
La Rambla

Jag tror jag var en av de första som nämnde att det skulle vara smart att få in Belletti i den affären så självklart håller jag med dig där. Tvekar dock på att det skulle sänka priset allt för mycket ifall han ingick i den dealen. Det skulle isånnafall vara 3-5 miljoner som max om ens det. Men det handlar också om att hitta en utgång för Belletti som jag inte ser ha någon plats i detta laget, då vore det perfekt att kunna få in honom i den affären. Sen tar vi hem Damia :=)
Barcelona Gabriel
2006-03-29 23:43
La Rambla

Givetvis är det på det sättet. Jag tror egentligen att det hela handlar om att pablo escobar har Riquelme som lite av en idol, en spelare som han gillar över mängden. Och självklart vill man att sin favoritspelare (om Riqui nu är det för honom) ska spela i ens favoritlag. Kan det stämma Pablo Escobar? Men innerst inne så tror jag faktiskt att han vet om att det inte kommer att fungera.
Barcelona pablo escobar
2006-03-29 23:42
Ämne: pablo escobar

Äv....
Jag tycker inte heller att man ska köpa tillbaka riquelme, han är tyvärr ett avslutat kapitel för barcelona.
däremot tycker jag att det var väldigt synd att han försvann så snabbt. Han är en av världens absolut bästa spelare och jag tror helt enkelt att barcelona hade kunnat varit ännu bättre om han stannat.
Annons: