/spanien/barcelona/forum/24600.aspx/spanien/barcelona/forum/24600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messsi
2006-03-30 18:42
cristopher kviborg, pajjas...

edit: stav fel.
Barcelona baaaarca
2006-03-30 18:32
förresten säger sergio ramos idag att real ska ge tillbaka 0-3 för vad som hände tidigare den här säsongen. jo tjena ramos, samma person som ville ha ett inkast till offside (i 6-1 förlusten mot Zaragoza), samma clown som fortfarande inte vet var ronaldinho är.

förresten redaktionen, när får vi "tillabakablick från 2005/2006 0-3 på bernabeu"? ;)
Barcelona baaaarca
2006-03-30 18:30
cristopher kviborg visar än en gång inte bara hur omogen han är men också hur okunnig. han tar med rena faktafel och historia är han inte heller särskilt bra på, utan han skriver en artikel baserad på antaganden och löjliga fördomar. än en gång får hela svenskafans se vilken som är hela sidans mest komiska och oseriösa redaktion. de går i sin klubbs fotspår - hela stället är en cirkus. fc barcelona är en institition och har inte bara ett fotbollslag, utan basket, handboll, hockey, cycling mm. Och som sportklubb har man flest titlar i världen - ja mer än real madrid men det är kanske svårt att inse, och då behöver man absolut inte räkna med copa catalunya, en turnering som för övrigt höll bra klass förut och som togs på allvar av alla lag.

real madrids redaktion här på svenskafans är en cirkus.
Villarreal Lalat
2006-03-30 18:22
O my god! Sluta spamma, redaktionen! Min fina artikel är ju snart borta ifrån huvudspalten, trots att den bara varit uppe i 20 min!

;-)
Sevilla LME
2006-03-30 18:10
Gábinho!// Roligt att se att en Realfan predikera om värvningar och spelare som följer sina hjärtan!

La Rambla// Kul även att du fortsätter tro på alla rykten om spelare till Chelsea ;) Hur som helst ligger det nog lite mer sanning i att Roman vill värva just Sheva än mycket annat man hör. Dock skulle inte Chelsea gå igenom listan över tänkbara anfallare förrän senare under våren :)
Barcelona Barça82
2006-03-30 18:09
Xaaaaaaaaaaaaaavi, return of the king
Barcelona La Rambla
2006-03-30 17:55
Gábinho!//
Efter att ha varit en toppspelare i nästan 10 år så tror jag nog att Sheva har en del stålar sparade på banken vid det här laget. Han följer nog sitt hjärta och det lär nog tillhöra Milan. :-)
Real Madrid Gábinho!
2006-03-30 17:48
la Ramblaa///

Visst är de bra att man v¨ågat tacka nej o spela för sitt älskade lag iställe för pengar

dom försöker köpa halva världen
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-30 17:45
Hoppas Barça visar upp samma fina spel mot Real Madrid som man hade mot Benfica. Det kommer nog bli så. Hoppas man lirar med:
-Motta-
Deco-Iniesta
Backlinjen får gärna se ut så här:
Belleti-Puyol-Oleguer-Gio
Anfallet:
Larsson-Eto'o-Ronaldinho

Se länk!
Roberto Carlos, den gamle räven.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 17:33
Qno//
Det är egentligen helt sanslöst. Tänk om vi fått behålla Cesc och Pique. Då hade nästan hela startelvan utom Eto'o och Ronaldinho kunnat bestå av spelare från canteran. Det hade varit jäkligt coolt åtminstone.

Som vanligt så tackar storstjärnor nej till Chelsea, den senaste är Sheva. Det är några stycken nu, Ronaldinho, Eto'o, Deco, Adriano, Henry. Lite lustigt ändå. :-)
Barcelona G.Pazzino
2006-03-30 17:22
Tror inte Riquelme hade passat in i Barcelonas spel!! Han är bra men inte topp 3 i världen.

força barça
Barcelona Younies
2006-03-30 16:58
Sorin/

Håller fullständigt med dig angående Riquelme, han är utan tvekan världens bäste fotbollsspelare efter Ronaldinho och Henry.
Synd bara att Barca inte gav han en ärlig chans när hans kontrakt med Villareal gick ut förr säsongen.
Villarreal Sorín
2006-03-30 16:41
Intressant diskussion angående Riquelme. Det är inget snack om att han under åren i Villarreal blommat ut till den spelaren som han förutspåddes bli i Barcelona.

Om Róman lämnar Villarreal så hoppas jag att det blir för Barca, även om inte Rijkaard vill ha honom tillbaka. Deco är mycket duktig, men Riquelme är i mitt tycke världens bäste efter Ronaldinho.

Må gott, hoppas ni vinner på lördag.
Barcelona Qno
2006-03-30 16:29
Sitter och ser på reprisen av Man U - West Ham just nu och såg det att Pique var med och lirade.

Undrar bara det om han hade haft en chans till startelvan i Barca om vi hade haft kvar han?? Menar han lirar högerback just nu i Man U och där har vi inga jättestjärnor så...
Barcelona R.H.M
2006-03-30 16:21
namnet betydelse: "los galácticos"
eftersom laget har så många stoa stjänspelare har ordet stjäna inte räkte till,så många stjärnor, dom kan bara få plats i en "Galax"?
los galácticos=The Galaxi ????Kanske.
OBS!Har bara gissat mig till förklaringen.hehe
Barcelona culeninha
2006-03-30 15:42
Ämne: Tjena fellow barça-a....
det slog mig att jag inte heller visste exakt vad uttrycket kommer ifrån, det har liksom bara funnits där. Vetgirig som man är så kollade jag upp det åt dig. Enligt Wikipedia:

"During it's history the club has acquired a number of nicknames. Among the earliest were los merengues, after a white sweet, and los blancos. Both simply referred to the club's legendary all-white strip. In the 1970s the nickname los vikingos became more popular, especially among the Ultras Sur. This nickname apparently refers to the club's decision to sign a number of players from northern Europe after the restrictions on using foreign players were lifted. More recently the media dubbed the club los galácticos, referring to club decision to sign star players. This name is unpopular among fans of the club."

Barcelona Gauwweee.
2006-03-30 15:29
välkommen tillbaka Xavi =)
g3
2006-03-30 14:59
Tjena fellow barça-anhängare. Jag var in på "Det lag som kommer att få storstryk i el clasico"s forum och försökte få svar på en fråga:

"Vet någon av er vad "los galácticos" betyder, alltså vad det blir i en svensk översättning?"

Jag skriver ett arbete om idrott och tänkte exemplifiera ett lag som spenderar pengar utan att nå framgång. Helt naturligt kom man ju att tänka på Real Madrid :) är det någon här som vet vad Los Galácticos blir i en svensk översättning? Ingen på knarkarnas forum hade ju en aning om vad det betyder. Fast hade inga förhoppningar att få ett svar av ett gäng 13åringar som hållit på laget i 3 månader.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-30 14:25
Så här ser topplistan ut för vårt lilla tippande här på Les Rambles:

TOPPLISTAN
19 p. Messí
18 p. El trideñte magico
16 p. hammabarça
15 p. Kimmpa_fcb
13 p. Goldie
13 p. Savve
12 p. - FcB 20 -
12 p. Suñol_
11 p. Ordem e Progresso
11 p. Bopi
10 p. Rambo~
10 p. (catalonia barca)
10 p. HLKINHO
10 p. Mot Nya Tider
10 p. Tiago
10 p. Barca Barca
9 p. II Barça II
9 p. Et0
9 p. J26
9 p. Jussinho
9 p. Maxi Lopez
8 p. pyol
8 p. Gaucho´10
8 p. Puyol #5
8 p. BARCA BLOD

Messi leder med 19 poäng. Starkt jobbat. Men det är inte över än.
Barcelona Suñol_
2006-03-30 14:05
jag hoppas på division 3 domare till helgen dom kan fan inte va sämre. ;)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-30 13:49
Intressant att läsa att Eto'o har gjort 7 mål på Real Madrid på 8 spelade matcher mot dem.

Ronaldinho har gjort 4 mål mot Real Madrid av 4 matcher möjliga.

Det bådar gott inför lördagen, och själv så tror jag ännu på en 3-0 seger. Som alltid så gör våran kära Samuel ''Real Madrid killer'' Eto'o mål. Ronaldinho sätter en, eller två. Om inte han gör två mål, så får gärna spelare som Iniesta eller Deco kliva fram.

Jag tror och hoppas på en underbar Barça-insats på lördag, och därmed utöka vår ledning i toppen.

Visça Barça!!!
Visça Catalunya!!!
Barcelona II Barça II
2006-03-30 13:34
Jag hoppas också att Iniesta startar, mot Benfica spelade han nästan exakt som Xavi! Jag ser hellre Gabri som högerback än Belleti. Men Rijkaard vet bäst.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 13:28
II Barça II//
Tror precis som Gabriel att det nog blir Iniesta som får starta brevid Deco. Han har speeden och steget att göra några sega, gamla, långsamma maränger på mitten. :-)
Barcelona II Barça II
2006-03-30 13:24
La Rambla//
Jo du kan ha rätt, men frågan är om vi nånsin får se en bra insats av Belleti, tveksamt
:-(. Han verkar ju vara helt vilsen. Men hur kommer då mittfältet att se ut? Motta-Deco-?. Både V.Bommel och Iniesta gjorde en strålande insats sist. Vem får starta?
Barcelona Gabriel
2006-03-30 13:23
Undra hur många mål Eto'o kommer att göra på lördag. Det är inte frågan om ifall han gör mål eller inte för det gör han. Han har gjort 10 mål mot Real Madrid under åren, hehe.

Samuel Eto'o; La pesadilla blanca!
Barcelona La Rambla
2006-03-30 13:21
Läste för någon vecka sedan att några av spelarna hade fotograferats med nästa säsongs nya tröja. Någon som sett några bilder någonstans? Hade varit trevligt att få se den. :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 13:18
Jag tror inte Rijkaard spelar med Motta som mittback eftersom det inte är nödvändigt nu när Puyol är tillgänglig. Han kommer att spela där han hör till bäst som pivote. Sedan tror jag att Iniesta tillsammans med Deco får fortsatt förtroende från start på Van Bommels bekostnad eftersom Iniesta spelade helt lysande i tisdags.
Barcelona La Rambla
2006-03-30 13:14
II Barça II//
Frågan är om Rijkaard ändå inte föredrar Motta som pivote mot marängerna. Det innebär då att vi får dras med Belletti på högerbacken, och Oleguer som mittback. Någon gång måste ju även Belletti göra en bra insats. :-)
Barcelona Champ Nou
2006-03-30 13:12

Jag tror att Rijkaard låter Eto'o hålla sig på Salgados kant. Salgado lär bli förkyld av vinddraget när Eto'o ångar förbi...

Barcelona II Barça II
2006-03-30 13:05
Hur kommer försvaret att se ut nu på lördag? Det är fortfarande spelare som saknas.

Jag tror att Motta och Puyol kommer att vara mittbackar, Oleguer är högerback, Sylvinho eller Gio spelar vänsterback. Mittfältet bör ännu en gång bestå av V.Bommel, Iniesta och Deco. Larsson, Eto'o och Ronaldinho (Salgado slaktaren) i anfallet.

M_salgado//
Vad grundar du det på?
Annons: