/spanien/barcelona/forum/246.aspx/spanien/barcelona/forum/246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca el Barca 17
2016-09-18 14:30
Vi vill inte dela vårt rekord från 2011. Vi är 16 raka vinster låt de stanna på 15 idag!!! DÄr med basta de har inte tappat sen feb låt de få en jäkla jordi cruyjf förbannelse idag!!!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-09-18 14:04
Vad tror ni om CL matcherna mot City? Kolla precis igenom Citys matcher (highlits och extra), dem ser bättre och bättre ut för varje match. Pep börjar få ordning på dem. Ser riktigt vassa ut i kontringar. Tror de kan bli 2 riktigt intressanta och bra matcher mot dem.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-17 23:47
@Ribohn Fan:

Tro mig!

Jag håller med dig till 100%. Önskar ibland att jag kunde hoppa in i TV och krossa knän och liv för våra spelare eftersom vi inte har någon Deco längre på planen.

Det jag vill poängtera är om vi leder med 5-0 i match mot någon nykomling så behöver Neymar inte ge de tillfredsställelsen att de kom åt honom. Nu är detta så jävla lätt och säga när man sitter på en U soffa med Vodka i blodet. Vet inte om jag skulle bära knivar under stumparna om jag blev behandlad så som Neymar bli behandlad. Helt ärliga! Har lirat en hel del fotboll i mina år och jag brukar tåla så länge det är ren kamp.

Jag lägger däremot ansvaret på Barca's kaptener, psykologer, tränare och så klart Neymar som borde ha lärt sig nu efter 3-4 säsonger när smålag provocerar och vi leder med 5-0. Ja, då borde han inte svälja betet när matchen är vunnen.

Men som sagt jag håller med dig 150% men det gäller att försöka hitta storhetsbilden. Bara för att de sparkar honom varje match liksom de har gjort mot Messi betyder inte att de kommer sluta.En annan forummedlem kommenterade innan att Messi och Neymar inte har samma mentalitet vilket är förstås självklart eftersom vi är alla olika. Men vad Neymar borde göra är att ta efter Suarez (Aka kannibalen, Dracula). Han borde helt enkelt fråga eller få hjälp av Messi och Suarez att överkomma detta.

My one and half cent

Skååål grabbar! Hoppas vi får en skadefritt och ett hungrigt lag likt 2008/09.
Vlom
2016-09-17 22:21
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-17 19:33
Kommer vara extremt jobbig match mot At.Madrid och det kommer att krävas en grym insats av oss om vi vill ha 3 poäng. Skulle vi helt plötsligt förlora eller kryssa så kommer de se mörkt ut med tanke om Reals enkla spelschema. Så synd att vi förlorade hemma mot Alaves för nu har vi inte råd att tappa poäng. Hoppas MSN har toppen humör då vinner vi enkelt.
2016-09-17 18:09
City spelar med fler verktyg nu än Barca 09-11 va fan! Det går inte att säga efter 5 matcher att Peps city är en utveckling av Bayern och Barca. Detta blir kul i mars när de har kommit tvåa i gruppen.
2016-09-17 18:05
@El Pistolero #9:

Tänkte precis skriva något liknande. Jäkla luftskepp!!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-17 17:43
Det är något jag inte förstår hur det kan fungera på det viset. Gör mig väldigt besviken. Neymar en av dem två bästa fotbollsspelarna i världen. Bjuder publiken på artisteri och effektivitet i högklass. Ändå framställs han som en mindre begåvad diva. Motståndare kan sparka ner honom gång på gång och sedan klaga på domarn att det typ är filmning. Dem flesta spelare klarar inte av att bli uppsnurrad gång på gång. Då framställs Neymar som en dålig person för att han förnedrar personen(denna Jante lag). Sedan finns det spelare som Diego Costa, som inte kan spela fotboll. Spelar på gränsen till osportligt fult hela tiden och filmar hela tiden. Men gäller det Costa då framställs han som en smart karaktär spelare och det är helt OK att hålla på så där. Sådant gör mig jävl................
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-17 17:34
Nä nu får det räcka. Läser på Twitter där massa Cityfans skriver att Pep gjort Sterling till Messi... Lucho o laget får sänka deras luft genom att ge de en omgång när vi möter de.
2016-09-17 17:20
German reporter: "What Dortmund showed us today was partly sexy as Barça." #bvb Tuchel :)
Barcelona JS22
2016-09-17 17:18
@El Pistolero #9:

Neymar är bra, men tycker att Suarez är mer avgörande rent spelmässigt, och levererar alltid i våra stora matcher.
Barcelona JS22
2016-09-17 17:16
Fan vad gulligt det är att se tillbaka på tiderna när Guardiolas fotboll endast funkade i la liga, för i PL är varje match en svår match. Stoke away btw, fin nostalgi.
Vlom
2016-09-17 16:50
Griezmann gjorde 3-0 målet nyss.
Barcelona Vampíro
2016-09-17 16:43
Ruskigt snyggt mål som blåstes av för offside. Atlético kommer bli jobbiga i år... igen.
Barcelona Shanghai
2016-09-17 16:39
Atléti verkar vara ännu starkare i år. Då kommer vi ha det tufft mot de som vanligt. Sen kommer de skada några av våra spelare. Jag vet inte, alltså jag både hatar och gillar de.
Barcelona DM1982
2016-09-17 16:20
[QUOTE=Vlom]Griezmann gjorde nyss 1-0 målet för Atleti [/QUOTE] Och nu står det 2-0 efter 4 minuter. Stabilt.
Barcelona Vampíro
2016-09-17 16:20
Stökig start av Sportig och Douglas. Dålig första touch och bolltapp som leder till 2-0 genom Gameiro efter endast fyra minuter. Ugh...
Vlom
2016-09-17 16:19
Griezmann gjorde nyss 1-0 målet för Atleti
Barcelona Davids3
2016-09-17 16:04
HISTORY: Messi becomes the FIRST player ever to score in 34 different stadiums in La Liga. Raul scored in 33.
Vlom
2016-09-17 15:45
Tydligen så har Douglas blivit uttagen till startelvan mot Atlético de Madrid.

Matchen början klockan 16:15

Gör fan inte oss besviken Lord!
2016-09-17 15:42
FreeYourMind Det är två olika människor. Neymar har kort stubin o blir lättprovocerad, Messi har inte det. Suarez är lättprpvocerad men Iniesta är inte det and so on. Neymar är lättprovocerad på fotbollsplanen o kommer fortsätta vara det, tyvärr. Kolla på Ronaldo, 31 år gammal o blir ibland så provocerad av motståndaren att han kan slå till de när domaren inte ser. Vet inte hur många gånger jag sett det från honom.
2016-09-17 15:14
El Pistolero #9

Det är inte Neymars spel vi pratar om utan hans psyke.
Att han ödmjuk utanför planen vet alla. Men vad han behöver träna på är inte bli så jävla lätt provocerad. Det är inte stora spelare som provocerar honom liksom. Det är spelare från lägre divisioner.

Messi har dribblat runt i La liga och världen runt men inte ser du han bli provocerad tros att de har sparkat, dragit och armbågat honom sen den dagen han började spela fotboll.

Det handlar om psyket.
2016-09-17 15:14
1) We played 3-4-Messi-2 then converted to 4-3-Messi-2 with Mascherano as a right back. But lets talk about the 3-4-3 a bit... 3-4-3 Is an extremely complicated system in general. One can't perform it casually for a game. Need longterm setup and adaptation. Fragile. 3-4-3 is solid if it is more a 3-(3)-1-2, with the (3) being two naturaly wide (wingback-like) players and a DM. Alba is. Rafinha isn't. Rafinha-Raki-Iniesta-Alba as midfielders, 3-4-3 with high press requires pure RW with workrate and strict defensive contribution. Not Messi. We lost 2 leagues before with Rijkaard and Pep because of the 3-4-3 adventure forced on players unequipped for it. Good Lucho saw it today. What made the selection more destined to collapse was Busquets absence. With Rafinha forcing Mascherano to open wide, no DM was covering. So, while it is true Mascherano is not at his best form, his job was impossible to perform today. He had too many questions to answer. Note that Managers are allowed to tinker to explore new dimensions. With all the versatility in the Squad, one can get dizzy. Careful,Lucho.
2016-09-17 15:10
Neymar är en riktigt fin människa att döma av intervjuer, ödmjuk kille med fötterna på jorden. Det finns vissa spelare som förvandlas till monster så fort dom entrar fotbollsplanen, såna som aldrig mognar till på fotbollsplanen men är hur fina som helst utanför. Neymar tror jag är en sådan person. Sen vill jag inte låta Neymars beteende ta ifrån hans grymma prestation. Det är inget snack för mig att han är världens nästbästa fotbollspelare.
2016-09-17 15:06
Det är nu kaptenerna i Barca borde ta Neymar i öronen och fråga va fan han håller på med?

Motståndarna provocerar honom för att de vet att det går att leka med hans känslor. De går ju inte på andra spelare i Barca på samma sätt.

Tränaren, kaptenerna och hans kompisar i laget borde prata med honom och lära honom att inte bli så lättprovocerad.

Barcelona DM1982
2016-09-17 15:06
[QUOTE=Federer ]Ter Stegen (1) has more successful dribbles than Cristiano Ronaldo (0) in the 2016/17 Liga. [/QUOTE] Ouch.
Barcelona Federer
2016-09-17 15:03
Ter Stegen (1) has more successful dribbles than Cristiano Ronaldo (0) in the 2016/17 Liga.
Barcelona Vampíro
2016-09-17 15:01
Rafinha, Umtiti och Mascherano ska ha cred. De spelade alla på ovana positioner men stod för fina insatser. Bra drag av Lucho att våga med ny uppställning, vi fick Messi centralt utan att behöva tappa mittfältet.
2016-09-17 14:56
Detta Leganes är bättre än vad folk tror. Vinst borta mot Celta o kryss hemma mot Atletico säger en hel del om deras kvalité. 5-1 till oss är ett styrkebesked! Bring on Atletico!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-17 14:56
Messi borde örfila Neymar. Ibland blir det för mkt för Neymar och han vet nog inte själv om det. Allt blir svart för Neymar. I såna lägen hade Puyol dragit Neymar om öronen. Men vilken uppvisning av oss och så synd om Ter Stegen att inte få hålla nollan.
Annons: