/spanien/barcelona/forum/24599.aspx/spanien/barcelona/forum/24599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona culeninha
2006-03-31 10:22
Hej
kort fråga: var (alltså vilken bar) skall man se matchen imorgon?

Svar emottages gladeligen
Barcelona Lucho
2006-03-31 10:21
Man kan diskutera trovärdigheten hos AS vad gäller Barça-relaterade nyheter men idag rapporterar dom om ett eventuellt byte mellan Athletico Madrid och Barcelona där Perea och Iniesta byter klubb.
Barcelona La Rambla
2006-03-31 08:16
Hola tots!

Läser underbara nyheter nu på morgonen. Vad det verkar så förhandlade Sandro Rosell, den förre sportdirektören som bla fixade hit Ronaldinho, till sig en klausul med Arsenal när de värvade Cesc. Den innebär att så fort någon spansk klubb lägger bud på honom, tex Real Madrid som verkar så heta på honom, så har Barcelona alltid förtur att få matcha det budet. Därmed avgör Barcelona själva om de vill låta honom gå till tex Real Madrid. Denna klausul gäller bara då spanska klubbar lägger bud på Cesc. TACK Rosell! :-)

En annan rolig notis. Tydligen så kan Helguera tänka sig att spela för Barcelona nu när han ändå inte vad det verkar är önskad i Real. Det har han åtminstone sagt i en intervju. Ja du Helgi, stor chans att du tar en plats i startelvan i Barcelona.
Barcelona Jontteee
2006-03-31 06:16
Ronaldinho är inte bara världensbästa fotbollspelare, han e oxå varumärket som säljer mest.

Vare inte Reals ex president som sa att Ronaldinho inte säljer tröjor HAHAH...
Barcelona Barca Barca
2006-03-30 23:34
Ämne: Varför somnar jag al....
Det säget du va? hade svårt att somna igår natt kanske borde ja ta o prova läsa den ida så slipper ja sömnproblem:P
Barcelona baaaarca
2006-03-30 23:32
marcus//

det bittra var att vi köpte mario (som jag tror fortrande är utlånad till valladolid) när vi kunde köpt pablo, som nu gör succe i atletico.. jag ska dock inte klaga på marquez och oleguer har också spelat bra

Patrik och II Barça II//

håller faktis me er, jag tycker att barcared är för mesiga i de här avseendet
Barcelona II Barça II
2006-03-30 23:24
RealRed verkar tro att dem kan skriva vad som helst så länge de avslutar med:
"det här är skrivet med glimten i ögat"
Barcelona marcus
2006-03-30 23:20
En sak jag verkligen undrar är tanken bakom köpet av Backen "mario" var i hela friden har han blivit av? Var han tänkt för B-laget? Brukar ofta ha koll. Men, han försvann lika fort som han kom i media!
Barcelona La Rambla
2006-03-30 23:18
Patrik//
Du är inte ensam om det. :-)
Barcelona Patrik
2006-03-30 23:18
Varför somnar jag alltid någonstans mitt i Realred-Nicholas artiklar?
Barcelona La Rambla
2006-03-30 23:05
Barca Barca//
Hehe. Riktigt kul för el conejo att det börjar lossna för honom. Det är han väl värd. :-)

Det hade varit härligt att slå marängerna på lördag och samtidigt som de andra lagen tar poäng och hinner ikapp dem. Vill det sig riktigt illa kan de missa 2:a platsen och direktkval till Champions Leagues. Skulle smaka godis. :-)~
Barcelona Barca Barca
2006-03-30 22:57
Grabbar!
Saviola verkar ha hittat sin roll i Sevilla. 2 mål ikväll för Sevilla. Förra matchen skaffade han straff och spelade fram till Jordi som nickade in bollen i sista match min, känslan på passningen var härlig att skåda:P

La Rambla// ännu en gång snabbare än mig:P

Visca Barca
Barcelona baaaarca
2006-03-30 22:56
madridinho//

bara för att madridfansen gör apljud när etoo gör mål behöver du inte tro detsamma om barcas. laporta har kickat ut barcas högerextrema ultras, kanske madrid borde fundera på att göra samma sak? då kanske vi skulle slippa se inspirationskällorna till dumheterna
Barcelona La Rambla
2006-03-30 22:54
Woho, Saviola har nätat 2 gånger för Sevilla ikväll i UEFA-cupen. De leder med 3-1.

Visca Saviola!
Barcelona La Rambla
2006-03-30 22:46
II Barça II//
Nej det är ett framräknat marknadsvärde. Då har man tex tänkt på hur eftertraktade spelarna är för reklamkontrakt. Man skulle kunna säga, vems namn och status är starkast. Vem kan man tjäna mest pengar på. :-)
Barcelona II Barça II
2006-03-30 22:40
La Rambla//
Jaha, nej jag trodde att det handlade om vem som hade kostat mest vid en övergång. Därför blev jag förvånad av att se Beckham på en andraplats.

Barcelona La Rambla
2006-03-30 22:32
II Barça II//
Det handlar om marknadsvärde, inte vilken spelare som hade kostat mest pengar vid en övergång. Beckham hade ju överlägset störst markandsvärde förut. Det var ju därför Real värvade honom just för att sälja tröjor.
Barcelona II Barça II
2006-03-30 22:28
Det sägs att Ronaldinho är världens dyraste/mest värdefulla spelare, det är mycket väntat. Men på en fjärde-plats hittar vi Eto'o. Och på en femte-plats hittar vi våran älskade Méssi.

(David Beckham ligger mycket överraskande på en andra plats)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 22:14
La Rambla

Ska nog ta och läsa det. I ärlighetens namn pågår detta inte bara i Brasilien utan säkerligen även i hela sydeuropa. Just det om att barn i tidig ålder lär sig att kyssa på emblemen osv.
Barcelona Gabriel
2006-03-30 22:12
Det bästa var när realfansen själva misstog Beckham för Guti när spelarna var på väg till spelarbussen. Ett fan roppade "GUTI GUTI!!" - sedan såg man beckham höja på ögonbrynet som "what the fu*k, dont insult me!"

Hahaha, Priceless :-D
Barcelona La Rambla
2006-03-30 22:12
Gabriel//
Läste om det i en artikel i Offside, där det var ett reportage om hur unga spelare över hela Brasilien "scoutas" och sen får provspela för att få lärokontrakt hos storklubbarna. Ganska så intressant läsning, den heter "Spelarfabriken".
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-03-30 22:10
La Rambla

Bugar och bockar det var nog det klockrenaste sen Gabriels comeback längre ner i forumet :o)
Barcelona II Barça II
2006-03-30 22:10
Det är ingen hemlighet att Guti är kär i Beckham.
Barcelona Gabriel
2006-03-30 22:09
La Rambla

Haha varför tror du jag valde att uttrycka det som naivitet innan? ;-)
Barcelona La Rambla
2006-03-30 22:07
Gabriel och Ride_the..//
Har ni inte förstått det by now. 13-åriga realfans har tills idag inte insett att tex brasilianska spelare redan vid 8-års ålder lär sig att kyssa klubbmärket på tröjorna. De gör det under träning och tränar på häftiga målgester. Det ingår liksom i deras kultur. Självklart faller alla kids för det när de ser sina idoler kyssa klubbmärket under match på Bernabeau och går på myten om att de alltid haft hjärta just för deras lag. :-)~
Barcelona II Barça II
2006-03-30 22:06
Det ska bli så skönt att krossa Real, ännu en gång. Det skönaste är nog att vi slipper se Real "fansen" i vårt forum på ett bra tag.
Villarreal Totti per me
2006-03-30 22:03
Likt den upphetsning jag får när jag ser vår kapten (Totti) och vår storback Mexes, lika kåt blir Real spelarna när de ser Beckham att de totalt glömmer av hur man spelar. Sen kan man fråga sig, "Varför köper man spelare som Beckham för enorma summor" - när han ändå inte ger laget mer än farligheter vid fasta situatiner. Barcelona är de laget som gör de klokaste värvningarna, Deco till en summa hälften lika stor som Becks. Vad vill jag komma fram till då? Jo, Stil och Passion slår verkligen Pengar och Makt (snygghet).
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-03-30 22:01
Okej fortet=forumet är så gott som säker för alla inkränktare den är med andra ord ogenomtränglig !

Gabriel

Hahahah nog trodde jag att Beckham var anledning nog för att få Guti upphetsad :D
Barcelona HLKINHO
2006-03-30 21:58
ASSSÅ JA ÄLSKAR FC BARCELONA SÅ KRAFTIGT :D
HUR TROR NI ATT BACKLINJEN KOMMEER SE MOT MADRID?
VISCA EL BARCA
Barcelona Gabriel
2006-03-30 21:57
Saxat från kackerlackornas forum. Utav vrålsmarte Alex :D

Hörde ni Ultras Sur sjunga i senaste matchen mot Deportivo? Hehe. Låten som spelas i "deras arena" ändrade Ultras sur till: Barca Barca Mierda. Ska försöka få fram ljudklippet, hela arenan sjunger. Guti blev rejält upphetsad säkert.

Haha krävs det inte bara Beckhams närvaro på planen för att få Guti rejält upphetsad? ;-)
Annons: