/spanien/barcelona/forum/24593.aspx/spanien/barcelona/forum/24593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lisa
2006-08-30 15:03
Jaha, ok. Men har de någon annan cup de ska vara med i eller passar de bara på när det ändå är landslagsuppehåll?
Barcelona Tiago
2006-08-30 15:00
Lisa

Har för mig att Argentina och Brasilien ska spela vänskapsmatch på Arsenals nya hemam arena:) kamerun vet jag inte säkert en träningsmatch det med:)
Barcelona Zamboza
2006-08-30 14:59
Lisa

Det handlar om träningslandskamper. Har för mig att Argentina-Brasilien möts i London.
Barcelona Lisa
2006-08-30 14:57
Det är ju EM-kval, men varför ska Argentina, Brasilien och Kamerun spela? De får ju inte vara med i EM. Har jag missat något?
Barcelona La Rambla
2006-08-30 14:39
Gabriel:

Logik har ingenting med detta och göra. Utan hur jag och du på olika sätt uppfattar en situation. Ja nu släpper vi det. :)
Barcelona La Rambla
2006-08-30 14:37
Alex:

Jag var helt uppriktig. :)

Usch, dessa landskamper. Bara att be till högre makter att spelarna inte drar på sig några skador.

Idag avgörs nog Saviolas öde. Txiki och hans agent sitter nog i detta nu och förhandlar. Senast i raden som hört av sig är Aston Villa. Sedan tidigare lurar Villarreal, Racing, Celta, Zaragoza och Sevilla i vassen. Som tidigare så tjatar agenten om att Barça ska låta Saviola gå på fri transer. Vilket gör ryktet att Saviola och Sevilla redan har skrivit ett för-kontrakt på 5 år om han går på fri transer någorlunda trovärdigt. Fint jobbat om detta sker, en spelare som klubben betalat ca 20 miljoner pund för, låter de då gå gratis. :/
Barcelona Gabriel
2006-08-30 14:35
La Rambla

Du kanske inte förstått det än men allt i livet är inte alltid logiskt. Okej, nu kan jag släppa det.
Barcelona Schubert
2006-08-30 14:22
Lucas Neill som Neeskens ville ha förut aktuell för Liverpool. Kollade in honom senast och han var överraskande bra med bollen faktiskt, inte bara aggressiv.
Barcelona AlexC
2006-08-30 13:33
Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa, Cule-10 och Barcelona.10 //

Om ni missat att läsa reglerna härovan kan jag informera er om att omotiverade startelvor inte hör hemma på detta forum och jag ber er därför att inte upprepa detta meningslösa droppande av era startelvor.

Tack!

LR//

Det är fult att luras. =)

För allas information så kan jag upplysa om att Tribalfootballs nyheter ofta är lika trovärdiga som att Ronaldo (El Gordo) skulle ta OS-guld i marathon.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 13:18
Gabriel:

Ok, om du vill fortsätta tro att en boll som träffas med en tåspets eller vaden av en inspringande Angel, går baklänges över honom i en perfekt båge tillbaka till Gudy, istället som den bör enligt fysikens alla lagar rakt fram ut mot långsidan där inlägget kom ifrån. Be my guest. Jag håller inte med! Låt oss släppa ämnet.

Visca el Barça..bla bla//

Nej de skojar inte. Han är nu i Milano och skriver kontrakt med Milan. :-)~
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-08-30 13:04
Hej
Vet ni vad tribal football sa?
Dem sa at ronaldinho vill gå från Barca.
Skojar dem eller??
Barcelona Tiago
2006-08-30 12:58
Lisa

haha ja den är ganska komisk den:D

Snälla vad ska gudjohnsen göra flytta på sig bara för det kommer en galen celta spelare flygandes? Och jag tycker med att guddy knäar upp den hur troligt är det att bollen bara går rakt upp i luften så perfekt så att han dunka till den på volley direkt enligt mig så är det guddy som knäar upp den han ser ju innan att celta spelare kommer flygandes:-)
Barcelona Barcelona.10
2006-08-30 12:57
de e inegen frispark till celta... guddy sparkar honom men de e celta spelaren som kommer farligt in i duellen ...mål e de :::
Barcelona Gabriel
2006-08-30 12:52
La Rambla

Blind? Haha, det är nog du som borde söka upp en ögonoptiker(utan att du ska ta åt dig). Enligt dig så lobbar Gudy bollen med sitt knä över Angel. Men om du kollar noga, riktigt noga.. så ser du att bollen åker upp i luften när Angels ben stöter fram, det är innan Gudjohnsen hinner ta upp sitt knä. Ta en närmare blick på det flera gånger och var sedan ärlig. Om du inte kan se det då, ja du..(this is the part when I say nothing)

Sedan. När sa jag att det skulle blivit frispark till Celta? Det enda jag sa var att det inte var det så kallade drömmålet som du vill få det till att vara. Men det var ändå snyggt trots det :-)
Barcelona Lisa
2006-08-30 12:51
Ämne: Lustig bild.....
Beautiful_ Barça

Såg bilden du hade länkat. Den är ännu lustigare på Aftonbladet där de skrivit "LYFTET" under bilden.
Barcelona BRC
2006-08-30 12:44
Håller fullständigt med AlexC. Visst kan man döma efter två matcher. Men man måste få svackor, inget snack om det. Marquez har inte gjort sina bästa matcher i kärriaren det är vi alla överrens om. Men det finns inte många mittbackar i världen som har hans passningspel. För passningspelet har fungerat rätt bra för honom trots allt tycker jag. Men att ersätta honom med Thuram tycker jag är väldigt synd. Han kommer få sina chanser. Men man ska inte bryta på puyol/Marquez. Det är dom ska ska spela enligt mig. Sedan att det finns väldigt bra alternativ är bara bra. Ingen i ett lag ska känna sig säker på sin plats. Självklart finns det spelare som är självskrivna i elvan. (Men ni vet säkert alla vad jag menar).

Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-30 12:15
Altså angående Guddys mål. Jag förstår inte vad ni tjafsar om. Från den sista vinkeln ser man klart. Första backen som rusar mot bollen hinner ta den, men hans touch på bollen lägger upp den perfekt till Guddy som smäller till den på voley. Den andra backen som kommer rusande och försöker täcka hinner inte fram helt enkelt.
Barcelona Ravo
2006-08-30 11:59
alltså vad är de här för snack om Marquez... förra säsongen så var han en av era hjältar och nu så är han hur dålig som helst?! skärp er låt han komma igång istället
Barcelona Schubert
2006-08-30 11:29
Thuram är en helt OK passningsspelare men Marquez är kanske den mittback i världen som är bäst passningsspelare för tillfället.

Thuram är en väldigt allround spelare som är bra på det mesta. OK snabbhet, hyfsad spelförståelse, rätt bra med bollen, rätt stark, rätt bra huvudspelare etc. Han är dock inte "outstanding" på nåt område.
Barcelona AlexC
2006-08-30 10:49
visca_cataluna//

Jag känner det som att du har alldeles för kort tidsperspektiv när du kritiserar Marquez. Han har gjort två svaga matcher nu, det kan jag hålla med om, vilket också framgick i mina spelarbetyg. Men när du säger att han är en mittback som ger ett osäkert intryck och att han är klubbens sämsta passningsspelare kan du inte ägnat många minuter åt Barçamatcher de två föregående säsongenerna.

Visst är Thuram en stabil mittback men när du vill ha in honom för att bättra på passningsspelet tror jag att du är fel ute. Thuram är mycket följsam, stark och stabil men passningsspelet är väl inte en av hans starkaste sidor?
visca_cataluna
2006-08-30 10:04
jo, tycker inte puyol är någon speciellt bra passningsspelare heller, men som mittback känns marquez för vimsig, och det är inte thuram. han är en av världens stabilaste mittbackar och bör i mitt tycke lira från start. men än så länge verkar inte vår kära coach vilja ge thuram chansen...
Barcelona La Rambla
2006-08-30 10:00
Ja vi är av skilda åsiker där. Jag håller dock med om att han har agerat nonchalant i de två senaste matcherna. Vi får skylla det på ringrostighet. Normalt sätt anser åtminstone jag att han är en bra passningsspelare, bättre än tex Puyol.
visca_cataluna
2006-08-30 09:56
Ämne: Ämne: är det ....
då är vi av olika åsikter...du tycker inte att han är rätt nonchalant i sina uppspel?
Barcelona La Rambla
2006-08-30 09:53
Ämne: är det bara jag som ....
Vilket nonsens! Kaiser är en MYCKET bra passningsspelare, för att inte tala om hans underbara 40-50m krossar. Bara för att han varit halvtaskig i två matcher förändras inte det.
visca_cataluna
2006-08-30 09:52
är det bara jag som inte håller med redaktionen angående marquez kvaliteer?...
att han skulle vara en säker passningspelare i uppspelsfasen känns som rena skämtet, enligt mig så finns det ingen sämre passningsspelare i barca.
känns som att thuram borde vara given som mittback tillsammans med puyol...! marquez ger ett oerhört osäkert intryck till skillnad från thuram!
Barcelona La Rambla
2006-08-30 09:50
Titta på reprisen och från kameran bakom målet. Det ser ut som om Gudy knäar bollen över Angel men är inte hundra på det. Se också vinkeln från linjedomarens position, Angel står ju långt ifrån Gudy när denne får bollen och tjurrusar in mot honom. Hur kan det vara frisspark MOT Gudy? Det finns ju bara inte.
Barcelona Ghazza
2006-08-30 09:49
Kolla ungefär efter en minut då vinkeln är den bästa. Är inne på Gabriels väg, försvararen får bollen på smalbenet/foten.
Barcelona Klint
2006-08-30 09:30
Om inte Iceman hade gjort mål så borde det väl rimligtvis vara straffspark. Satsningen som backen ligger inne med är inte helt korrekt va?
Barcelona Will
2006-08-30 09:14
ang. Gudjohnsens mål

Har inte sett det från linjedomarens vinkel, men rakt framifrån ser det ut som att backen som rusar fram slår undan bollen för Guddy precis när han ska skjuta. Bollen får dock en sådan bollbana att det bara är att tacka och ta emot för Iceman. Oerhört läckert och att det är matchavgörande i debuten gör det inte sämre.
Barcelona Klint
2006-08-30 09:10
Godmorgon!

Finns det ingen sida där man kan följa våra ungdomslag? Allt jag har hittat är en polsk sida och av det språket så förstår jag NIET!
Annons: