/spanien/barcelona/forum/24590.aspx/spanien/barcelona/forum/24590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol - The Wall
2006-08-30 21:07
BarcaDBest en av de roligaste laguppstälningar jag har sett + att Zambrotta var ett dålig val =)
Barcelona La Rambla
2006-08-30 21:02
Heh, okej!

I rest my case. :-)
Barcelona BarcaDBest
2006-08-30 20:58
Inte D.Villa utan Joaquin istället....
Barcelona BarcaDBest
2006-08-30 20:58
Skulle vilja se detta laget i denna sesong . Jag anser att inte allt är realistiskt men enligt meei tycker jag att zambrotta var ett dåligt val.

Puyol--Marquez--Thuram--Cole
Deco----Ronaldinho--Grosso
Messi--Eto'o--D.Villa
Barcelona La Rambla
2006-08-30 20:51
Ämne: Kanske jag tycker at....
Varför värva en yngling när vi har flera lovande från canteran?
Barcelona BarcaDBest
2006-08-30 20:46
Kanske jag tycker att en värvning av en ynglig ..typ av kalous kaliber??
Barcelona Evička
2006-08-30 20:45
Det är svårt det här. Jag vet det här med de enorma skulderna för ett par år sedan. Det är väl en rätt stor del kvar har jag för mig. Om andra spelare går med på en sänkning, bör naturligtvis Saviola göra det också. Han hade förmodligen haft råd med mat för dagen i alla fall.

Fast detta är vad som borde ha hänt då. När det gäller det som händer nu kan jag i viss mån förstå honom, om min chef försökte bli av med mig till högstbjudande och jag skulle tvingas gå med på en lönesänkning, så skulle faktiskt jag också sätta mig på tvären. (jaja, jag vet att Saviola tjänar lite mer än jag)
Barcelona La Rambla
2006-08-30 20:27
Senaste nytt:

Racings president, Pernia, sitter just nu i förhandlingar med Txiki om Saviola. De föredrar en utlåning (inte nu igen..) men de utesluter inte ett permanent köp. Får hoppas de köper, skulle kännas korkat att forsätta betala hans lön ännu en säsong.

Evièka:

Nej, det handlade snarare om att rädda klubben från konkurs. Precis som många andra som skriver här så gillade jag Saviola enormt, speciellt när man helt ovetande om allt runtomkring. Men jag tycker att ledningen gör helt rätt som står på sig. Tänk att vi har några lovande canteranos som snart slår igenom, dos Santos, Bojan, Marc Crosas, bara för att nämna några. Det är killar som drömmer om att få springa in på Camp Nou. Ska vi då betala löner till spelare som inte är marknadsmässiga?
Barcelona Evička
2006-08-30 20:21
Tack La Rambla för att du påminde om dokumentären. Den har jag t o m på DVD, så det här borde jag ha kommit ihåg. Nu minns jag det här med att de andra spelarna förhandlade om kontrakten. I ljuset av det ter sig naturligtvis Saviolas situation lite annorlunda än om det bara hade varit så att just hans lön skulle sänkas.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 20:12
little_master:

Hans lön är ingen hemlighet. Katalansk press håller reda på sådant.

Saken är ju den att anbud har verkligen inte saknats för kaninen. Men när klubben och intresserad klubb kommit överens har det fallit på Saviolas löneanspråk, han propsar på samma lön som den han har i Barça. På något sätt anser han sig ha rätt till den, för om han stannar kontraktet ut så får han ju ut den av Barça. Det sjukaste var ju förhandlingarna med PSV. Agenten krävde fri transfer från Barça och så ville de ha €7m i någon sorts sign-bonus av PSV. Tack men nej tack sa Koeman i PSV. Vem kan klandra honom?

Källor gör också gälladne att Saviola redan har skrivit ett för-kontrakt med Sevilla, ett 5-årskontrakt. Det man väntar på är att få gå gratis, eller så väntar man till 30 juni 2007 då hans kontrakt går ut och då går han ju gratis i vilket fall som helst.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-30 20:05
Ämne: Den ultimata lösning....
Helt rätt! Tyckte inte det var upprepning.
Det är ju Saviola som jävlas så klubben borde sätta hårt mot hårt. Visa honom att man i princip kan förstöra hans karriär genom att inte ge honom en minut speltid under hela säsongen. Sätt honom på bänken i Barcelona-C.
Han kan inte skylla på klubben sen då han redan fått reda på att han inte ingår i planerna.
Han får skylla sig själv att han sätter pengarna framför fotbollen och inte ser det hela mer långsiktigt.
Barcelona little_master
2006-08-30 20:04
En fråga bara...Hur vet vi att saviola har för hög lön och att han inte vill gå med på att sänka den?
Barcelona marcus
2006-08-30 20:00
La Rambla

Läste aldrig ditt inlägg och det var inte min mening att upprepa det du skrev :P men vi är på samma bana
Barcelona marcus
2006-08-30 19:58
Den ultimata lösningen är att låta Saviola sitta på läktaren hela säsongen. Jag älskade Javier när han kom. Hans historia i barcelona är allt annat än lyckad då ingen av tränarna har trott på honom. Kanske känner han samma sak idag? Faktum kvarstår att Frank Riijkard skeppade iväg honom eftersom han inte tyckte han klarade rollen som ensam anfallare tillräckligt bra. Idag har dock Ronaldinho växt, och messi blivit en världsspelare.

Att ge bort Saviola gratis är i mitt tycke inget alternativ. Att låta honom lämna gratis är inte heller det. Den summan Barcelona betalade för honom har han ännu inte visat sig vara värd. Ska han sedan kräva ännu mer trots att han inte visat prov på det?

Nej. Visa Saviola vem som bestämmer. Visa honom att det är klubben som bestämmer, inte han och hans äckligt enorma lön!
Barcelona La Rambla
2006-08-30 19:49
Ni som har sett dokumentären F.C Barcelona - Spelet bakom fotbollen, kanske kommer ihåg hur situationen var när Laporta och Rosell tog över? De fick ta över en klubb som var vanskött, ekonomin var i botten och bankerna beviljade inte mer krediter. De gjorde sig av med en massa spelare som inte ingick i framtidsplanerna. De spelare man ville satsa på, Puyol, Xavi, Motta, Iniesta, gick alla med på att skriva om sina kontrakt. När spelare från canteran gör en sådan uppoffring, hur skulle det se ut om inte en spelare som Saviola gör samma sak? Men han satte sig hela tiden på tvären och propsade på att hans kontrakt skulle följas. Resultatet blev att man lånade ut honom. Trots det så betalade man av vad jag har fått veta mer än hälften av hans lön! Troligen så har kaninen blivit en nagel i ögat på Laporta och hans styrelse. Detta är en spelare som Gaspart enligt uppgifter betalade hela 15,7 miljoner pund när han värvades från River Plate. Det är sjuka pengar för en 20-åring, att sen betala honom 3,5 miljoner euro i årslön är rent vansinne.

Att han sen är en bra fotbollsspelare hör inte hit. Knappast att han gjort skäl för den lönen de senaste åren. Visserligen har han fått begränsad speltid, men man får också respektera Rijkaards vilja om han nu inte har med kaninen i sina planer. Personligen så tycker jag det är bra att ledning inte blandar sig i det sportsliga utan låter Txiki och Rijkaard sköta den biten.
Barcelona marcus
2006-08-30 19:49
Syftade på att Laporta, Riijkard m.m inte tänker honom som en nyckelspelare. :)
Barcelona Evička
2006-08-30 19:34
OK, Marcus, nu fattar jag vad du menar. Jag är lite långsam ibland såhär efter en lång dag på jobbet. Du får ursäkta.
Barcelona Evička
2006-08-30 19:18
Ämne: Evička

Samti....
Marcus, jag menar absolut inte att märka ord, men menar du att Saviola inte har förtroende för styrelsen eller att styrelsen inte har förtroende för Saviola?
Barcelona marcus
2006-08-30 19:15
Evička

Samtidigt känner Saviola inget förtroende av styrelsen, och skulle han sedan gå med på att sänka sin lön och sitta på bänken skulle det nog kännas ganska dumt.

Vad jag dock inte förstår är varför han tackar nej till andra klubbar eftersom han begär för mycket pengar?

Antingen överskattar han sig själv, eller så hoppas han hitta en ny Gaspart någonstans :P
Barcelona Evička
2006-08-30 19:12
Ämne: Evička: Saviola....
Absolut, men jag kan ändå förstå att han inte vill på med på att sänka sin lön. Vem vill göra det? Och att han inte behövs, är det verkligen hans fel. Han kan väl inte rå för att tränaren har en idé om att han inte passar in.
Barcelona Cape
2006-08-30 19:12
Sonde

Han behövs bara att Riijkard inte har insett det. Kolla bara på försäsongen ^^ :P
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-30 19:11
realmadrid_galactico

Nej, det ser ut som att han ska till Atletico. Ta av dig Barça tröjan och dra på din smutsiga tröja igen! Vi vill inte ha dig här.

Evička
Eftersom man under Gaspart-tiden hade skyhöga löner och enorma skulder när Laporta tog över, gick alla spelarna med på att sänka sin lön. Alla förutom Saviola. Spelarna har nu fått höjda löner igen, men som jag ser det så har det uppstått en konflikt mellan klubben och kaninen.

När han lånades ut till Monaco blev han lovad speltid och framtid i Barcelona om han ordnade sitt EU-pass under tidn. Saviola kom tillbaka till Barcelona med sitt pass, men då gjorde inte klubben som de lovade utan berättade att han inte ingår i planerna längre.

Skicka ner Saviola till Barcelona-C. Allt han gör är att han jävlas med klubben för att få ut sina pengar eftersom han är sur.
Barcelona Sonde
2006-08-30 19:08
Evička: Saviola har en årslön som ligger på mer än det dubbla mot vad Joaquin får ut i Valencia. För en spelare som inte behövs känns det ganska saftigt va?
Barcelona Evička
2006-08-30 18:58
Ämne: Är det sant att José....Är det Real, det senaste jag hörde att var han ville till Atletico??
Barcelona Evička
2006-08-30 18:48
Kan någon vänlig själ förklara varför klubben har velat sänka Saviolas lön. Vsserligen tjänar de här pojkarna grova pengar, men att gå med på en lönesänkning är lite tufft i alla fall.
Real Madrid realmadrid_galactico
2006-08-30 18:29
Är det sant att José Antonio Reyes ska till real madrid.
Barcelona Schubert
2006-08-30 17:33
LR/ Nja, jag bryr mig inte om vi säljer till Sevilla. Dom är knappast en utmanare om titeln. Visst kan Saviola ställa till det om vi möter dom men det kan han även mot våra titelkonkurrenter.

Det är viktigt att få ut pengar för honom. Vägrar han att gå tycker jag att vi ska ge honom ett år på bänken för att statuera exempel: man går inte från Barca som bosman. Det är viktigt att vi har det ryktet. Bayern t ex förlorade Ballack gratis (han hade säkert inbringat 30 m euro om han sålts) för att dom inte hade det. Saviola är en relativt billig spelare och vi kan offra honom för att få det.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 17:19
Captain:

Är båda parter överens så går det säkert att bryta kontraktet.

För att förtydliga. Jag gillar Saviola som bara den när det gäller hans fotbollskonster. Jag önskar inget hellre än att hade tänkte om tidigare och gått med på Laportas/Txikis önskan om att skriva om kontraktet. Men så ser det ju inte ut att bli. Då är det bättre att skeppa iväg honom, helst till en klubb utanför Spanien. Åtminstone inte till Sevilla, de är starka nog som de är redan nu.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-08-30 17:06
AlexC och La Rambla/

Tack för att ni svarar på mitt inlägg och hjälper mig att förstå denna underliga situation.

Jag har också för mig att vi har skulder till River Plate pågrund av köpet av Saviola. Joan Gaspart var ju helt inept när det kom till spelarköp, inte nog med att vi köpte upp hela Hollands landslag utan även att vi la upp enorma summor pengar på dem.

Det verkar då som om att bryta upp kontraktet som AlexC sa skulle vara det bästa för oss, förutsatt att reglerna tillåter det och att det sker enligt det scenario AlexC sa. Jag och ni andra har säkeligen blivit trötta på den där en-gång-kaninen-nu-vampyren Javier Saviola, dags att chasa in.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 16:46
Captain:

Det räcker att jag skriver G-A-S-P-A-R-T. Du vet han presidenten som ville tävla med Florentino i maränglägret med att ta hit så spektakulära spelare som möjligt. Kosta vad det kosta ville, det finns ju alltid banklån resonerade den gode Joan Gaspart.

Det bästa hade nog varit att bryta kontraktet och slippa betala ut lön precis som Alex är inne på. Det som gör mig mest förbannad är ju att Barcelona har betalat stora delar av hans lön trots att han varit utlånad. Saviola vill inte bli såld, trots bristen på speltid. Därför nobbar han konstant anbud så länge han inte får gå på fri transfer. Han vill mjölka ut hela kontraktet tills det löper ut. Åtminstone så känns det så.
Annons: