/spanien/barcelona/forum/2459.aspx/spanien/barcelona/forum/2459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-05-23 15:42
@Leo y Cesc:

Vill du att Qatar ska ta över vår älskade klubb, vilket garanti kommer hända de närmste åren ska ni få se
"Camp Qatar Airways " hur äckligt låter inte det?!!
Flavía
2015-05-23 15:38
S.Eto'o

Slutade läsa när jag såg Ronaldos namn...
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-23 15:35
@Barclasico:

Men ska du sponsra Barcelona med pengar istället? Hur ska Barcelona hänga med Real Madrid, City och PSG? Dessa klubbar erbjuder våra spelare dubbla löner och tror du att det alltid kommer komma världsstjärnor till Barca med halv månadslön?

Barca måste hänga med i toppen och då måste pengar komma in. Dom bästa spelarna kostar tyvärr väldigt mycket. La Masia föder inte Messi-klonade spelare på löpande band om du tror det.
Barcelona KristoferDelija
2015-05-23 15:07
Sjukt sorglig dag att se Xavi sluta.
Personligen så har det vart ett jäkligt sorgligt år med att två utav mina idoler slutar både Riquelme och Xavi.
Vet att Xavi inte slutar helt men i princip.

Tycker personligen Xavi ska rankas som en utav världens bästa spelare genom tiderna.
En spelare var kärnan och stjärnan i både Barcelona och Spanien i två utav världens bästa lag genom tiderna.

Man får bara tacka Xavi för fotbollsmagin. GRACIES XAVI
Barcelona S.Eto'o
2015-05-23 15:02
Visst har ligan tappat underhållande spelare men de finns fortfarande jätte många förutom Messi. Ronaldo Iniesta Modric James Neymar Suarez Griezmann Marcelo Isco Xavi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mdawg
2015-05-23 14:30
Flavia

Du verkar missat min poäng, olika spelare kan utmana honom på några enstaka punkter, men det är alltid Messi där uppe bland de bästa spelarna inom deras specialité, om man kan kalla det så.

Som ditt exempel, Nolito, hans starka sida som alla berömmer är det att han skapar så otroligt mycket chanser för medspelare, men Messi håller i princip samma nivå på den fronten, medan han fullständigt utklassar honom på många andra fronter.

Samma kan sägas om Hazards take-ons, som faktiskt var det som fick mig att gå in på sidan och jämföra lite med Messis. De båda har 170 "take-ons" och Hazard hyllas så oerhört i media för detta, även fast han då möter träbenen från engelska ligan.

Ronaldos mål
De Bruynes assists
Listan kan göras lång, men Messi är alltid där och utmanar på de flesta viktiga offensiva, och även defensiva attribut (i jämförelse med andra anfallare såklart).

Det är min poäng.
Barcelona Barclasico
2015-05-23 14:14
Barcelona expect to get 200M for the "surname" of the renewed Camp Nou. The contract would be for 15-20 years. [via sport]

Så jävla tråkigt!
Hur fan kan man sälja sig själv så lätt. blir så jävla besviken!!
Barcelona Barca 666
2015-05-23 14:12
FreeYourMind Skrev:
Vill minnas för 2003-2008 fanns det betydligt mer underhållande spelare i spanska ligan än det är idag. Kommer inte på några namn. Jag minns det som igår.

What kommer inte ihåg namn? :-) (du har rätt det fanns många underhållande profiler under den perioden utöver Messi)

1. El Rey - Ronaldinho
2. Deco
3. Eto'o
4. Henry
5. Villa
6. Silva
7. Mata
8. Zidane
9. Figo - (Även om jag hatar personen så var det en fantastisk spelare)
10. Dani Alves

OSV
Listan kan göras lång (om nån lägger till Beckham på denna lista kommer jag garva ihjäl mig....killen var otrogen yes men underhållande hell no...men det finns många andra spelare) ;-)
Barcelona Barca 666
2015-05-23 14:04
Tjena,

Har inte varit o skrivit på länge men nu är det dags.
Kommer vara känslosamt att se matchen ikväll med tanke på att det är Xavi sista La liga match. Kommer sakna att inte se Xavi namn bland truppen.

Måste erkänna när säsongen började och den transfer vi hade gjort samt 2 transfer fönster ban så tänkte jag denna säsong & nästa får bli förnya truppen period & hade inte förväntad mig några titlar.

Här är vi med La Liga i hamn och förhoppningsvis 2 titlar till innan säsongen är över. Helt magiskt!!!! - Jag önskar/hoppas att Xavi kan avsluta med en trippel detta förtjänar han!!!!!

Tycker det är synd att klubben har behandlat Dani Alves så respektlöst som de har gjort. Hade de suttit ner med honom förra sommaren så hade vi haft kvar honom 2 säsonger till. Detta hade varit underbart tills vi hade ersatt honom.
Har inte mycket respekt till denna ledning med allt skit & oreda de har skapat omkring klubben & behandlat vissa spelare/personer så respektlöst som de har gjort.

Nu ser vi fram mot kvällens match & festligheter sen kan vi diksutera Copa Del Rey finalen, CL finalen & potentiella transfers fr 2016...Det finns faktiskt några roliga namn som man möjligtvis kan knyta till sig.

Främst tänker jag på 2 Dortmund spelare som inte kommer CL cup tied: Gundogan (som ryktas till oss redan nu vi bör kunna få honom för omkring 18-20 miljoner om vi vill ha honom under januari eller gratis nästa sommar)....Nästa spelare är Hummles jag tänker på. Nu när Dortmund inte längre lirar i CL nästa år så bör vi kunna knyta till oss en sådan bra back med hyfsat pris 20-25 miljoner Euro & han kan vikaria på höger backen vilket är ett plus

Häger back position är en dilemma för mig. Den ersättaren vi skulle ha köpt förra sommaren hette: Danilo nu går han till Madrid...Andra plats låg Aurier på min lista men han är omöjlig nu

De som finns tillgängliga Darmain, Vidal osv är jag inte 100% säker på även om de har varit bra. Att vara höger back i Barca är inte lätt & alltid svårt att ersätta den positionen...Men det löser sig på nåt sätt

Visca Barca
Barcelona Acrobat
2015-05-23 14:02
Det är nog lugnt med Suarez. Finns liksom ingen anledning att riskera någonting i en meningslös match när han precis haft en lättare skada och två viktiga matcher kvarstår.
Barcelona Chileno
2015-05-23 13:56
Zyzz

Enligt Sport så är det en försiktighetsåtgärd att han inte spelar ikväll. Med andra ord så har det nog inte läkt riktigt än.
Barcelona Zyzz
2015-05-23 13:51
Är det någon som har koll på Suarez skadesituation? Hur allvarligt är det egentligen? Blir han spelklar till finalen i copa del rey?
Flavía
2015-05-23 13:45
Mdawg

Rätt överraskande att Celta Vigos Nolito har skapat 94 chanser vilket är flest under denna ligasäsong, för att göra en jämförelse har Messi "bara" skapat 92 chanser trots att han har spelat ungefär 400 minuter mer än spanjoren.
Barcelona 11-9-10
2015-05-23 13:28
Freeyourmind Jag förstår dig och håller med dig, men fotbollsspelare tillåts inte vara artister längre. Måste agera 100% proffesionellt, aldrig göra fel. Snart kommer dom inte ens få fira sina mål ------------------------------------- När vi ändå snackar om show så har jag ett namn i huvudet, Jay-Jay Okocha. Han var helt fantastisk att titta på
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-23 13:24
11-9-10

Ju självklart så räknas Messi in i egen kategori.
Vill minnas för 2003-2008 fanns det betydligt mer underhållande spelare i spanska ligan än det är idag. Kommer inte på några namn. Jag minns det som igår.

jag och mina kompisar såg var enda match. När jag säger varenda, då menar jag varenda match. Betydligt mer artister var det på den tiden. Missförstå mig inte spanska ligan är fortfarande den mest tekniska ligan i världen. Jag menar bara att det finns inte lika många showman, magiker och artister som det var en gång i tiden..
Barcelona 11-9-10
2015-05-23 13:18
Freeyourmind Messi om någon har utvecklat sitt spel i år och blivit en showartist. Han verkligen bjuder på det magiska, tunnlar, dribblingar, galna passningar och nedtagningar Men fotbollen har utvecklats för mycket, alla strävar efter att bli "kompletta" då försvinner det magiska. Allt handlar om statistisk nuförtiden Försäsongen neymar klackar in en boll och hela det här forumet blev helt galna. Det var förnedrande, idiotiskt och för risktagande. Man blir deprimerad av dessa kommentarer när fansen själv inte vill bli underhållna av show
Flavía
2015-05-23 13:10
Angående Djalminha så var han grym i sina bästa stundern i en tid när Deportivo faktiskt var riktigt bra, kommer aldrig glömma när han skojade med Real Madrid (kika på länktipset som ett exempel). Bara synd att han alltsom oftast var odisciplinerad samt hade en dålig attityd, Djalminha skallade sin manager vilket gjorde att Scolari petade honom från VM-truppen under 2002 och tog istället in en ung Kaká.

Sedan förstår jag mig inte alls på vissa som vill att Deportivo skall vara kvar, är tillräckligt bra så är man kvar i La Liga för så enkelt är det.
Barcelona Mdawg
2015-05-23 13:00
För de som har lite att göra kan underhålla sig med detta. Rätt roligt verktyg där man lätt kan jämföra olika stats på spelare med statistik som Squawka registrerat över de senaste säsongerna.

Vill inte starta en till debatt med vad jag kom fram till efter att ha jämfört lite nyttiga attribut spelare emellan. Men kan ju säga att även i statistikväg så är vår Messi helt sjukt överlägsen, även under hans s.k "dåligare säsonger", hur media kan försöka få andra att jämföras på samma nivå som honom är ett stort skämt. One of a kind!
2015-05-23 12:59
BlueRed Alla tre spelade i en samma klubb i Brasilien innan de kom till EU. Skrev lite snabbt och fick för mig att de spelade i Deprt. Vilka spelare Spanska ligan hade innan? Helt sjukt om man jämför hur det är idag. Saknar den tiden när såna Magiker som Djalminha/Ronaldinho/Rivaldo i spelet idag. Hoppas på att Neymar utvecklar det spelet också. Idag kommer spelare som Oscar, Hulk och jag vet inte vad genom brasilianska fotbollsvärlden.
Barcelona Chileno
2015-05-23 12:55
Wow undra om Djalminha hann spela ihop med Denilson i brasselandslaget? Det hade man velat se live :D
Barcelona LeoMessi
2015-05-23 12:16
Rivaldo var typ anledningen till att jag började hålla på Barcelona så det var en jävla tur att jag inte upptäckte honom i Deportivo :P Iofs så var kluivert en av mina favoriter också så det kanske hade blivit Barca ändå :) Varför skriver jag detta? Ingen aning :)
Barcelona Canaletes
2015-05-23 12:13
Vermaelen gör troligen debut idag! Får vi även se Lord Douglas spela?
Barcelona Lion24
2015-05-23 11:57
Barca Barca

Haha juste Valeron bland annat. Tror han la av förra säsongen. Vilken lirare det där var. Flashbacks...
Barcelona BlueRed
2015-05-23 11:55
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Spelade verkligen Cafu i Depor? Zaragoza gjorde han några matcher men Depor tror jag inte han spelade för. Eller? :S Vilken jädrans back han var dock. Man blir lite nostalgisk när man tänker på Milans backlinje back in the days.
Barcelona Barca Barca
2015-05-23 11:52
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

För att inte nämna spelare som Valeron, Fran, Diego Tristan, Victor, legenden Mauro Silva, Roy Makaay och Donato som ja minns hann bli morfar innan han la av. Detta är vad ja har kommit på nu, fanns massa andra sköna lirare i depor. Jag tror på depor idag, tror att dom tar minst en poäng mot oss och hoppas att dom gör det så dom säkrar kontraktet.
Barcelona Lion24
2015-05-23 11:46
Angående Djalminha och Deportivo. Spelare som Makaay, Bebeto, Rivaldo, Mauro Silva, Tristan, Luque (som floppade rejält när han lämnade Depor), Manuel Pablo (högerbacken som fortfarande spelar i Depor idag trots att han är typ 37-40 år) och massa andra som jag säkert har glömt. Glömmer heller inte vändningen mot Milan när man låg under med 4-1 i första matchen för att sedan gå vidare och vinna andra med 4-0. Tror det var kvartsfinalen i CL. Sen vann dom ju ligan för ca 15 år sen. Det är en klassisk klubb och jag hoppas att dom håller sig kvar även om det ser mycket mörkt ut för deras del.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-23 11:31
@Flavía:

Det var inte att Sergi Roberto bör få mer chanser jag syftade på, utan det var traditionen att ha katalanska spelare. Koeman92 menar på att bästa möjliga spelare bör köpas in oavsett nation, vilket jag anser går emot Barcelonas ideologi. Visst kan en och annan spelare köpas in som inte är från La Masia/Katalan men jag är rädd att klubben håller på att dra iväg åt Real Madrid/Citys håll.
Barcelona Cule4life
2015-05-23 11:27
Tröjorna ser riktigt bra ut., gillar färgerna starkt ändå om man velat ha bort Qatar och kanske göra ränderna lodrätt, då barca nästan alltid haft det
Barcelona Lion24
2015-05-23 11:11
Såg Porto-Penafiel igår och jag måste säga att Madrid har gjort ett kanonköp i Danilo. Nu såg jag mestadels det offensiva eftersom Porto hade typ 70% bollinnehav och Danilo/Porto sattes inte riktigt på prov. Logiken i att man kan betala enorma summor för anfallare men inte för försvarare.
2015-05-23 10:59
Vad menar de med
Official: Suarez has a thigh muscle overburdening and is not available for the game against Deportivo today #fcblive??

Har det blivit värre eller betyder det att det inte har läkt än??

Tack..

Annons: