/spanien/barcelona/forum/24587.aspx/spanien/barcelona/forum/24587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-10-20 09:38
test
Barcelona Evička
2006-10-20 08:50
Figolina
Har inte hört nåt annat i varje fall. Han har ju känt av en skada men har tränat, om än med viss försiktighet. Troligtvis spelar han :)
Real Madrid Figolina
2006-10-20 08:30
Spelar Puyol i helgen?
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:40
SORRY ATT JAG KRÅNGLAR TILL DET. HÄR ÄR LÄNKEN
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:39
Gå in på denna länk och klicka på Ronaldinho tipsar om el clasico på tv4+. Det är längst upp till höger. Kändes så jääääääävla skönt o kolla på den. Fick tårar och grejer, haha, lite mesigt. Hoppas verkligen att vi får se mer av detta på söndag!! :)

SORRY GLÖMDE LÄGGA LÄNKEN, MEN JAG HAR FIXAT DET PÅ INLÄGGET OVANFÖR DENNA
BARCAA!!!
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:11
Ämne: Har en fråga jag hop....
Que?

Det var carvalho...
Per mogabe
2006-10-20 02:03
ja första förlusten på 18 månader...
Känns lite som en tillfällighet att den kommer just mot Lampard,Ballack,Makelele,Essien,Shevchenko och Drogba ;-)

ps. det var väl den där morgontrötte portugisen Cravlaho som hakade på.

Se mot El Clasico nu o krossa marängerna!
Real Madrid Que?
2006-10-20 01:27
Har en fråga jag hoppas få svar på här inne:

Vem var spelaren som hängde med upp i anfallet, och sprang som en galning (likt Puyol i landskampen mot Sverige), när Chelsea iscensatte en kontring? Essien transporterade bollen och valde att försöka göra något på egen hand, men misslyckades. Minns ni situationen? Minns ni spelaren? Min gissning är att det var Lampard, men är inte säker. Tacksam för svar!
Barcelona Evička
2006-10-20 00:43
Trösterika ord att sova på:)
Barcelona La Rambla
2006-10-19 23:59
Förlusten igår var den första på 18 mån i CL. Ja, vi är verkligen usla och slut som toppklubb. Framtiden ser verkligen mörk ut. :)

Bona nit!
Barcelona Rivaldo88
2006-10-19 23:59
Det var inte en av dem bästa matcherna jag sett Barcelona spela, men det som för mig var konstigt att bevittna var att när bytet av Gudjohnsen utfördes så slängde man in Giuly istället för att sätta in Saviola som i mina ögon efter Maxi Lopez utlåning till Malorca är den ende ersättaren till Eto'o. Saviola är mycket kvickare i stegen och hittar rätt till målet mycket oftare. För bara några säsonger sedan var han bland dem bästa målskyttarna i Spanien, varför skulle han inte kunna bli det nu också med mer speltid, sen har han också utvecklas och verkar för mig mer sugen än vad Gudjohnsen har verkat. Gudjohnsen är å andra sidan inte heller någon central forward vilket Saviola är, därmed borde han ersätta Eto'o. Frank Rijkaard måste glöma det förflutna och ge nytt förtroende för Svaiola som kommer att fylla en del av den stora luckan Eto'o lämnade efter sig i och med skadan han åkte på.

KRYA PÅ DIG ETO'O!!!
Barcelona Evička
2006-10-19 23:55
La Rambla
Är det inte så att när vi nu har haft, och förhoppningsvis fortfarande har, en period när det går ganska bra, så känns det fint att få hitta något, hur litet det än må vara att anmärka på, av ren och skär avundsjuka. Diskussionen som har varit här för en stund sedan handlade ju om Ronaldinho, Boulahrouz och Essien var bifigurer i det sammanhanget. Men det är klart att det är vad som har sagts om dem som blir det väsentliga i vissas ögon.
Ps Jag vill verkligen inte sälja Ronaldinho. Och jag röker inte hasch;)
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 23:52
Ämne: Evièka & Barca-....Hahahaha, jag håller helt med dig om det översta du skrev. Fattar inte att folk kan mena allvar när de håller på sådär.
Men som sagt, vi vet ju bättre själva (och då tror jag inte att vi är bättre eller förtjänar mer fördelar än någon annan), jag menar att vi vet bättre om vad vi själva tycker, än andra som hittar på.
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 23:48
Il Phenomeo
Inte för att jag muckar gräl eller något, men det ju ändå lite okunnigt av dig att gilla real mer än barca bara för att reals SUPPORTRAR är mer "ärliga". Eller vad det än är du tror dig veta om dem...

Det är väl inte supportrarna som spelar, va?
Barcelona La Rambla
2006-10-19 23:48
Evička & Barca-Puyol:

Det är alltid lika kul när 'bättre vetande' ska komma in hit och sätta oss på plats. Trots att i stort sett ett helt forum efter matchen hyllat Chelsea och deras spel. Istället ska man gå till ytterligheter och leta upp små fragment här och där och veva ihop det till en gemensam åsikt som alla påstås ha på detta forum. Vad är gott nog för dem kan man undra? Ska vi lägga oss ner på knä och be om nåd för att de ska vara nöjda?

Ok, jag erkänner, Barça är inte bättre än Gefle i Allsvenskan och hade bara tur att de vann CL och ligan förra säsongen. Hoppas alla är nöjda nu. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-10-19 23:40
Karl den store Björn:

Påvisa var jag påstår att Boulahrouz spelade fult och borde haft en varning. Det jag har påstått och det står jag för, var att han låg som ett häftplåster i ryggen på Ronaldinho och gjorde livet surt för honom under hela matchen. Det är beröm åt Boulahrouz och inget annat. Att han sen ideligen drog honom i tröjan och armen är en annan sak, men det har jag inte krävt någon varning för. Ronaldinho är ingen ytter, det är bara hans utgångsposition, han har en fri roll och han borde som han brukar ha rört sig mer innåt i plan allt efter som matchen fortskrider. Tydligen så var han inte på humör att göra det i går kväll.

Il Phenomeo:

Visserligen skriver du att det var Essien och inte Boulahrouz som sparka "för fult", men jag vet nog att du även tycker att Boulahrouz spelade för fult.

Vad du TROR dig veta att jag tycker är i det här sammanhanget helt ointressant. Låt oss stanna vid det.

Essien är råstyrka, det gör ont att möta honom och kan man inte tåla det så har man inget på en fotbollsplan att göra. Sen när blev fotbollen en sport för basketspelare där det blir foul bara man rör varandra lätt?

Sen när blev fotboll en sport som ska likställas med ishockey, där hakningar och rapp över benen (där skydd inte finns) ska tillåtas? Din jämförelse med basket stod sig slätt där. Bra försök igen dock. :-)
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 23:40
Ämne: La Rambla.

För at....Il Phenomeo
Jag erkänner att boulahrouz gjorde en jättebra match där han totalt raderade ronaldinho. Han var enligt mig en av de bästa spelarna på plan. Visst spelade Chelsea bättre än oss igår och vann rättvist men vi förnedrades INTE, som du påstår. Det som irriterar mig mest är att du drar alla barcasupportrar över en kam då du påstår att "Barca-spelarna (inte alla) och i synnerhet Barca-supportrarna tror och tycker att dem ska ha fördelar framför andra, bara för att dem inte kan tåla att se sitt lag nästan förnedras. Real Madrid-fansen erkänner iallafall att man har varit dåliga de senaste 3 åren, det är därför jag gillar dem mer.) ".

Jag själv är en barcasupporter och vem är du att döma mig då du inte ens vet vem jag är???
Förresten så gjorde vi en sämre match, så det är klart att ingen av oss barcasupportrar erkänner att vi är dåliga för det, det var ju bara en match inte 3 hela år. Nästan alla barcasupportrar i detta forum medgav ju och till och med gratulerade chelsea till vinsten, men det såg väl inte du, eller?
Barcelona Evička
2006-10-19 23:38
Il Phenomeo

Det skulle vara kul att nån gång läsa eller höra från en Barca-supporter "Vilken bra match dem gjorde, vad bra dem är".

Det här gäller nog inte bara oss, va.
Real Madrid Il Phenomeo
2006-10-19 23:25
La Rambla.

För att citatera dig själv...

"och hade det där häftplåstet konstant i ryggen, flera gånger så hade han även den galne Essien som hjälp, som hela tiden tillåts sparka på spelares bakben när de täcker boll. Förstår inte hur domare kan tillåta det."

Visserligen skriver du att det var Essien och inte Boulahrouz som sparka "för fult", men jag vet nog att du även tycker att Boulahrouz spelade för fult. Jag kan säga dig att Essien inte heller spelade för fult. Essien är råstyrka, det gör ont att möta honom och kan man inte tåla det så har man inget på en fotbollsplan att göra. Sen när blev fotbollen en sport för basketspelare där det blir foul bara man rör varandra lätt?

Citat från Gabriel:

"När det sedan tillåts av en domare, som igår, att Boulharouz får spela alldelles för tufft och även smutsigt utan att levera en enda varning så är det inte heller lätt för honom att göra nått. Man såg på honom att han var rädd för att fölfölja i närkamper och utmana honom eftersom han var rädd för att bli skadad pga Boulharouz smutsiga spel. Alla tror att det har med att Boulharouz var så jävla bra att göra med, alla som vet något om Ronaldinho borde veta att om han inte hade sån respekt för honom så hade han gjort Boulharouz flera gånger på kanten. Anledningen till att han inte gjorde det är att han blev osäker och inte vågade helt enkelt. "

Här skriver Gabriel att Boulahrouz har för lite respekt för Ronaldhino och att Boulahrouz är sämre och om han spelade "schysst" så hade Ronaldhino lekt med honom. Vet inte vad Gabriel kollade på för match men resten som såg den säger att Boulahrouz inte alls spelade fult. Och om man stoppar Ronaldhino genom att pressa honom hårt, varför skulle man då inte göra det? Bara för att han heter Ronaldhino och har större rättigheter än Boulahrouz?

Föregående stycke var mest riktat till Gabriel och inte dig La Rambla så du behöver inte ta tid att bemötta just det stycket, men du sade att i stort ingen hade beklagat Boulahrouz spel men det är det vissa som gjort.

Det kanske låter som om jag är ett superfan av Boulahrouz men det är inte alls sant. Blev förbannad på honom i VM när han stämplade Ronaldo. DET var fult spel.

-----
Det skulle vara kul att nån gång läsa eller höra från en Barca-supporter "Vilken bra match dem gjorde, vad bra dem är".
Karl den store Björn
2006-10-19 23:23
la rambla// men du verkar inte ha huvudet på skaft när du säger att Boulahrouz spelade fult och borde haft varning
Barcelona Evička
2006-10-19 23:19
Har också just läst rapporten, mycket bra Viktor!
Barcelona La Rambla
2006-10-19 23:16
Måste också ge beröm och erkänna att matchrapporten är välskriven och ärligt formulerad.

Kudos Victor!
Karl den store Björn
2006-10-19 23:11
detta var den ärligaste matchrapport jag läst på svenskafans.com, och då inkluderar jag även våra egna krönikörer(Chelsea) .
Spanien Soxey
2006-10-19 23:09
Viktor Gredin//
Ville bara kika förbi och tacka för en riktigt bra matchrapport.
Barcelona Evička
2006-10-19 23:02
(SAMI)
Lampard har ju diskuterats en del, men jag är nog lite tveksam till att han faktiskt dyker upp. har inte en aning om hur mycket han eventuellt vill själv och hur mycket som är mediahistorier. Det vet man ju i och för sig aldrig...
Barcelona La Rambla
2006-10-19 22:54
Il Phenomeo:

Läs igenom inläggen sen igår kväll efter matchen en gång till, det är i stort sett ingen som beklagar sig över Boulahrouz spel eller att inte Chelsea förtjänade segern. Sluta bygg luftslott.

Nej, du lär inte bli avstängd. Snarare så läggs nog ditt inlägg till högen 'Totalt ointressanta inlägg' och glöms bort ganska så snabbt. Men du gjorde ett gott försök åtminstone. Stor eloge för det. :-)
Barcelona (SAMI)
2006-10-19 22:50
ja tror lampard kommer komma nästa säsong till oss
Real Madrid Il Phenomeo
2006-10-19 22:47
Ämne: II Barça II:

Det ....Allvarligt talat, hur kan ni klaga på Boulahrouz?
Killen var man of the match, ni gnäller om att han var för ful i sitt spel. Jag kan säga dig en sak som alla i hela världen förutom ni Barca-supportrar säger: Boulahrouz gjorde en perfekt match där han totalt raderade Ronaldhino UTAN att spela fult. Han spelade lagom fult, precis så där lagom att domaren inte kan ge frispark. Cannavaro spelade så i VM, då klagades det inte. Då sa alla, även Barca-supportrar, att han var världens bästa spelare.

Sen när någon spelar så mot eran stjärna Ronaldhino, ja då är det plötsligt fult och "ajabaja, så får man inte göra" bara för att han heter Ronaldhino.

Sluta upp med att gnälla, erkänn att Boulahrouz var kung igår och var inte så trångsynta för en gångs skull!

(Notera: Jag är ingen Chelsea-supporter, inte heller Real Madrid-supporter. Men jag föredrar Real Madrid framför Barca, just av anledningen att Barca-spelarna (inte alla) och i synnerhet Barca-supportrarna tror och tycker att dem ska ha fördelar framför andra, bara för att dem inte kan tåla att se sitt lag nästan förnedras. Real Madrid-fansen erkänner iallafall att man har varit dåliga de senaste 3 åren, det är därför jag gillar dem mer.)

Tack för mig. Får se om man blir avstängd nu...
Barcelona Evička
2006-10-19 22:45
(SAMI)
Nej, jag tror inte att han kommer att lämna, i varje fall inte nu. Vid gud, vill jag det inte heller, men jag tycker kanske att man ska ha tillåtelse att tänka tanken. Om ni läser mitt inlägg som ju blev citerat ganska nyss så var det en del "om" och "kanske", med i tankegången. Men dem ser man väl inte om inte man vill kan jag tro.
Barcelona (SAMI)
2006-10-19 22:45
vilka tror att Lampard kommer komma till oss nästa säsong??
Annons: