/spanien/barcelona/forum/24582.aspx/spanien/barcelona/forum/24582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Sorín
2006-04-05 00:17
Lycka till imorrn gubbar! Hoppas på en helspansk final i Paris mellan två lag som vet hur man spelar fotboll. Att ni tar er dit är jag alldeles övertygad om. Hoppas bara att vi kan slå Arsenal i semin.
Sevilla Ross e Nero
2006-04-05 00:16
Oleguer är älskad av riktiga culés.

Det är just det jag säger.....RIKTIGA fans, somgläds och gråter med laget.

Självklart tycker vi att om Milan spelar som dom kan göra i sina bästa stunder så är dom oslagbara....
Tycker du inte det om Barca? Tycker inte marängerna det om de sina? Tycker inte Arsenal fansen det?

Du håller ju på ett lag för att du tycker dom är störst bäst och vackrast. Hur mycket du än vrider och vänder på det så kommer det alltid vara så.

Gonatt det får räcka
Barcelona Cule-10
2006-04-05 00:16
Vi körde ut chelsea och ni är oroliga över Benfica ?
Bara vi spelar vårt fantastiska passnings spel imorgon och en ronaldinho eller eto´o i form är allt under kontroll mina vänner .

Visca el BARCA !!!!
Spanien Nain
2006-04-05 00:13
Gabriel:
Vilket bevisar att både Barca och Milan är ena jäklar på att göra mål.

La Rambla:
Självklart tror dem på sitt lag, hade väl varit lustigare om dem inte gjort det?
Många här verkar ju lika övertygade om att Barcelona enkelt skall lira ut Milan. Själv tror jag på en jämn match (om nu Barca går dit, vilket jag ser som självklart) mellan två bra lag där dagsform och "tur" kommer avgöra. Fördel Barca då de hittils i år varit ett klart bättre och stabilare lag.
Barcelona Gabriel
2006-04-05 00:11
Allt detta tjat om medgångssupportrar hela tiden. De finns i varje storlag så orka tjata om det. Så länge som man själv vet att man håller på sitt lag i vått och tort, i medgång och motgång så bör man inte bry sig vad andra gör det är deras ensak. Själv blev jag culé long time ago men även om de kommer nya Barcelona fans så är det knappast en dålig sak. Tvärtom.
Barcelona La Rambla
2006-04-05 00:10
Hehe, nu är jag visserligen inte inne på Milans forum speciellt ofta. Men de gånger jag varit där så ska typ halva laget skeppas iväg. Det är knappast något unikt för detta forum, så jag förstår inte riktigt din poäng.

Oleguer är älskad av riktiga culés. Finns nog knappt någon som har ett sånt barçahjärta som han. Han hade säkert ställt upp och spelat gratis, eller tom varit glad om han suttit på bänken hela säsongen.

Tack för lyckönskningar! Ser fram emot ett möte mot Milan om vi nu bara lyckas förpassa Benfica imorgon.

Uh-Uh-Oleguer!
Sevilla Ross e Nero
2006-04-05 00:07
Ämne: Ross e Nero//

....
@ La Rambla

Minst hälften här inne verkar vara Dinho fans eller Henke fans.
Med det menade jag medgångs supportrar. Eller det spelar kanske ingen roll om man är medgångssupporter så länge man håller någorlunda nivå?

Det var ett jävla hatande av Oleguer innan Chelsea matcherna.
Jag säger bara att vissa verkar ändra sina åsikter efter händelser som utspeglar sig dagen innan.
Självklart finns medgångs fans i Milan också. Jag talar emot dem också.

Det är inte ärofullt när man inte kan gråta med sitt lag, eller vad tycker du?
Hellre vara objektiv och säga att man har tur som i "vårt fall" än att komma till ett annat lags forum o säga det som en medgångs supporter.

Peace iaf och lycka till
Barcelona La Rambla
2006-04-05 00:06
Det som är lite kul och tydligen allmän vetskap hos milanfans är, att om Milan spelar bra så vinner de lätt mot Barcelona. Vad tror de egentligen, att Barcelona är ett dussingäng eller? Spelar Barcelona bra så är de minst lika bra som Milan om inte bättre. Är det någon som känner till Milans spel och filosofi så är det Rijkaard. :-)
Barcelona Gabriel
2006-04-05 00:00
Nain

Okej, Milan har gjort 1 mål, jag upprepar ett enda mål mer än Barcelona i år. Då ska det också tilläggas att Milan har spelat 2 mera matcher än Barcelona. Men okej, jag var riktigt skeptisk på om ni hade gjort mest mål men jag kollade upp det och här följer statistik:

Barcelona har gjort 70 mål på 31 matcher i ligan
och 19 i Champions League
sammanlagt blir det 89 mål i år.

Milan har gjort 70 mål på 32 matcher i Serie A
och 20 mål i chamions league.
sammanlagt blir det 90 mål i år.
Barcelona La Rambla
2006-04-04 23:56
Klart man är orolig, tror knappt jag kan sova inatt.

Oh, både Sylvinho och Edmilson är uttagna i truppen. Otroligt skönt! :-)

La lista: Víctor Valdés, Jorquera, Puyol, Iniesta, Edmílson, Sylvinho, Oleguer, Deco, Giuly, Belletti, Larsson, Rodri, Eto'o, Maxi, Ezquerro, Ronaldinho, Gabri, Gio y Van Bommel.
Barcelona G.Pazzino
2006-04-04 23:53
Ett köp av Abidal och Diarra hade inte varit fel!
Någon mer som är orolig för imorgon??

força barça
Barcelona La Rambla
2006-04-04 23:53
Ross e Nero//

Minst hälften här inne verkar vara Dinho fans eller Henke fans.

Och det nu vore så om många var Dinho eller Henke-fans? Vore det något brott i sådana fall? Det är ungefär samma sak som om jag skulle gå in på Milans forum och skriva att de flesta där verkar vara Sheva eller Kaka-fans. :-)

Nu har åtminstone jag varit en culé långt innan Ronaldinho eller Henke satte sin fot på Camp Nou. Men jag har ändå inget emot de nykläckta barçafansen så länge de håller någorlunda nivå.
Barcelona Fiqtooor
2006-04-04 23:46
Hmm.. jag vet att jag är lite efter nu. Men det känns som man ändå borde kommentera matchen i lördas.
Allvarlit talat. Mr Roberto. Roberto Carlos. Har du oxå en deppression eller vad är din anledning? Pinsamt beteende.. ok om det var en lite mindre rutinerad spelare som, för dagens bästa Madrid-spelare, Ramos men det där var bara larvigt. I och för sig anser jag att domaren i det ögonblick han visade ut Carlos räddade matchen för Real. Hade gärna sett Carlos nonschalanta och direkt dåliga uppträdande på planen en längre tid. Det är väl tredje el clasico av fyra som han gör bort sig totalt, eller minns jag fel?
Tyvärr slutar matchen som Barca dominerar 1-1. Henke.. du vet att du kan, vi vet att du kan. Gör bara! Skönt att se att du var het när några andra hade en mindre bra dag. Lagspelare power.

Ajaa.. Barcelona - Benfica. Fixa! Vill så gärna få chansen att se Barcelona spela ut Milan totalt i en semifinal.

Tack för mig!
Barcelona Gabriel
2006-04-04 23:46
Enligt sport så är Barça intresserade av Romas målvakt Doni. Vi får se vad som händer. Själv gillar jag Valdes och är rätt så övertygad om att hans svacka var temporary.
Spanien Nain
2006-04-04 23:45
Gabriel:
Vet inte om jag syftade på just dig faktiskt.
Allt jag menar är att många stämplar Milan som tråkiga bara för att det är ett italiensk lag. Tittar man på dem i ligan och i många matcher i CL (ex. Bayern hemma) så spelar dem väldigt offensiv och anfallsrik fotboll, och gör mkt mål.
Problemet är egentligen att somliga (menar inte just dig) ser dem enbart på ZTV i CL. Där har dem oftast ett resultat att spela på, varav dem har ett betydligt mer defensivt spel. Om detta bör klassas som tråkigt eller smart är ju valfritt, själv kan jag uppskatta ett klockrent försvarsspel.
Och givetvis är det inte enbart målen som avgör hurvida man spelar rolig fotboll, men om man är det lag som gjort flest mål i Europa i år så är det väl månne ändå ett tecken på att man har en hel del offensiva och "roliga" kvaliteter i laget?

För övrigt:
Angående matchen mot Ajax 2003 var Milan sett över båda matcherna klart värda att gå vidare, även ifall segermålet inte kom förrän i 89e minuten.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-04 23:44
Vad skulle sägas med en Coupe istället för en Valdes?
Barcelona Gabriel
2006-04-04 23:42
Ross e Nero

Ja, nu blev vi alla övertygade ;)
Barcelona II Barça II
2006-04-04 23:41
Mataratzi borde stängas av för all evighet. Kolla in bilden.
Sevilla Ross e Nero
2006-04-04 23:41
Det är klart Gud älskar Milan, han är ju Gud.

Jag vill inte komma in o snacka negativt, men ta reda på fakta innan ni snackar. Minst hälften här inne verkar vara Dinho fans eller Henke fans. Men det finns några sansade iaf som La Rambla

Skadelycka

Forza Milan och lycka till imorn
Barcelona La Rambla
2006-04-04 23:36
Tedi//
Gracias.

Blaugrana_1899//
Den matchen borde gett oss minst 3-1 till returen. Nu känns det som om det kan bli den berömda upp och nervända ketchupflaskan och vi öser in mål och det slutar med 5-1. Eller så blir det en nagelbitare där vi leder med 1-0 länge. :-)
Barcelona Barça-fan
2006-04-04 23:36
Nain
Milan har gjort lika många mål som Barca, 70.
Barca har även en match mindre spelad i ligan och jag tycker faktiskt att Milan spelar tråkig fotboll.
Italiensk fotboll håller enligt mig lägre klass än spansk och engelsk fotboll. Det är därför även lättare för de större klubbarna där att göra fler mål. Observera att detta är min egna åsikt. Om jag inte tagit helt fel så är det tillåtet att skriva utifrån eget tycke härinne.
Barcelona Gabriel
2006-04-04 23:35
Nain

Jag vet inte om du syftar på det som jag skrev men antagat att du gjorde det så svarar jag dig med att jag aldrig nämnde Milan som "tråkiga" och det kommer du även själv märka om du går igenom mina inlägg ytterligare en gång. Vad jag däremot sa var att Juventus och Milan är "skitlag" som inte kan spela fotboll. I Juventus fall håller jag stenhårt i det, men i Milans fall så pratade jag ur ren frustration. Milan har kapacitet för att kunna spela fotboll men idag och jävligt många andra gånger så blev de utspelade av ett lag som förtjänade gå vidare istället. Ajax, sen PSV och nu Lyon.

Sen så är det felaktigt att klassa "roligt spel" på hur många mål man gör. Offensivt och anfallsglad fotboll har ingenting med hur många mål ett lag lyckas göra utan hur man spelar som lag.
Tedi (CST)
2006-04-04 23:31
@ La Rambla

Jag är jävligt säker på att Barca tar sig vidare.

Lycka till!

Arruabarrena
Barcelona Blaugrana_1899
2006-04-04 23:31
La Rambla. Jag tror vi går vidare men det är cl och då kan man aldrig va säker. Men om vi blir utslagna så är det vårat eget fel att vi inte kom hem med en 0-2 0-3 eller 0-4 seger ifrån Portugal.
Spanien Nain
2006-04-04 23:30
Visst har Milan haft flyt i många matcher i CL genom åren, men att säga att dem spelar tråkigt och dåligt känns felaktigt. Dem har väl gjort flest mål i CL i år? Och flest mål i ligan dessutom så tråkigt kan man inte säga att dem spelar.
Men flyt, absolut.
Barcelona La Rambla
2006-04-04 23:30
Jag hade inte varit så snabb med att räkna ut Juve. Är det något lag som kan vända det så är det dom, speciellt när det verkar vara oroligt i leden.

Jag är själv rädd att Benfica gör en Porto och slår ut oss. Normalt kör vi över ett Benfica. Men nu när halva ordinarie laget är skadat så vet jag inte vad jag ska tro. Det är viktiga defensiva pjäser som saknas för oss.
Tedi (CST)
2006-04-04 23:25
@ Gabriel

Hehe :-D Det låter bra ;-)~

Tyvärr tror jag att den gamla damen åker ut. Chansen finns dock. Tidigt mål och då är vi med i matchen igen. Om Arsenal gör 0-1, då är vi definitivt borta.

Däremot hoppas jag verkligen att Barca slår Benfica och tar sig vidare till semi.
Barcelona Gabriel
2006-04-04 23:19
Tedi (CST)

Hehe möjligt det. Ska ta och lägga några isbitar på min panna så jag kan kylla ner mig lite innan det går över gränsen.

Vad tror du om Juventus chanser att gå vidare imorgon?
Barcelona Patrik
2006-04-04 23:17
Först Benfica, sedan (eventuellt) Milan, det är viktigt. Men för att analysera Milan lite kort är det väl inget lag som skrämmer slag på mig. Deras defensiv har läckt hela säsongen. I en eventuell semi tar vi Milan.
Tedi (CST)
2006-04-04 23:17
@ Gabriel

Jag håller med dig.´Däremot måste jag få säga att Gud älskar staden Istanbul ;-)~
Annons: