/spanien/barcelona/forum/24581.aspx/spanien/barcelona/forum/24581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Awinho
2006-07-29 15:05
La Rambla: Men Messi hade ju inte heller något EU-pass när han spelade i ligan, jag trodde det var specialregler för spelare från canteran. Men det kanske berodde på att någon av Márquez, Ronaldinho eller Eto'o inte var med i truppen i de matcher där Messi spelade?
Barcelona Jontteee
2006-07-29 14:57
Är det bara jag som hatar när folk säger FORZA Barca istället för Visca Barca??

Jag vet att många säker tycker att det är irriterande...!! Visca Barca!
Barcelona Gaucho´10
2006-07-29 14:05
Gudjohnsen

"I've been two months without playing, but I felt pretty good and glad to be able take part in a goal. It's good that Rijkaard tries me out in different positions. Giovanni was fantastic".
Barcelona tarrak
2006-07-29 14:00
Det här kanske inte riktigt passar in i ett Barca forum men den här killen trixar ju som Ronaldinho, så lite anknytning finns det ju. Sjukt grym och bara 18 år från Borås! Då¨ligt musikval tyvärr.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-29 12:56
En regnig dag som den här, ska jag bara sitta hemma och glo på 4 gig barça-filmer :) känns bra alltså.

Skönt att Giovanni fick göra ett sånt vackert mål, bra för killens självförtroende också :)
Barcelona La Rambla
2006-07-29 12:14
Ämne: Dos Santos är trots ....
Ah, fel av mig. Han har redan fyllt 17 ja.

Annars håller jag med dig i allt. Det är ingen brådska för dos Santos. Han får känna på seniorfotboll nu när han blivit uppflyttad till Barça B. Tror att man kommer att skynda långsamt med honom. De vaktar honom ordentligt känns det som, pressen fick inte ens intervjua honom under Århus-lägret. :)
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-07-29 12:01
Dos Santos är trots allt bara 17 år (född 11 maj 1989) och det känns som att han kan "mogna" 6 månader eller ett år till utan att det spelar någon roll för Barcelona. Då har Marquez garanterat sitt medborgarskap. Vi har vår magiska trio och helt Ok backupspelare till dessa. Till nästa säsong kanske man bör sälja Ezzie och Giuly varpå dessa kan ersättas med 2 Santos + någon till.
Klubbledningen har säkert fullständig koll på vår nye Ronaldinho, det känns som om han är i samma läge som Messi var i för två år sedan. Lite speltid denna säsong (efter jul när Kaiser är spanjor)och genombrott 2007.
Barcelona La Rambla
2006-07-29 11:54
Ämne: Angående Dos Santos:....
Det går inte, fortfarande så är de tre icke-eu-platserna upptagna av andra spelare i truppen. I CL finns inte den begränsningen, men tror knappast att Rijkaard registrerar ynglingen den här säsongen för CL. Han har inte fyllt 17 år ens.
Barcelona Awinho
2006-07-29 11:48
Angående Dos Santos: man kan väl fortfarande använda honom i A-laget i egenskap av filialspelare, som man gjorde med bland annat Messi 2004/2005? Jag vet inte vad finns för begränsningar på antal matcher och så, men Messi spelade ju några matcher då i alla fall.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-07-29 11:46
Captain Fubulosos etc./

Är du intresserad av S-expressens tablå kan du gå in på tv4.se: klicka på Fler Kanaler där så ser du programmen.
Barcelona Puyolinho
2006-07-29 11:40
Bilderna från Matchen igår.. !
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-29 11:32
Har börjat intressera mig i vart nästa tränings match (den mot Club tigres) ska sändas, den sänds defenitivt inte på någon Viasat Sport kanal, men mer har jag inte fått reda på, någon som vet vilken kanal matchen sänds på. Jag trodde det skulle vara Sport expressen som sänder alla träningsmatcher som de gjoprde förra året, men de har ingen tablå :(

PS: när sker en prsentation av Zambrotta och Thuram, det kan väll inte ske någon innan Laporta satt sig ner på presidenttronen igen, men spelarna kan väll inte heller spela matcher innan de presenterats. Någon som kan mer ?
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-07-29 11:27
Love Barca y Catalonia:
Varför skriver du inte så att man förstår? Man fattar 10% av ditt inlägg.
Barcelona La Rambla
2006-07-29 11:14
Ämne: Spelade de bättre sp....
De spelade inte alls då alla VM-spelare fortfarande är lediga och ansluter till truppen först nästa vecka när det är dags för avresa till Mexiko. Ja några tom, tror det var Deco, Zambrotta och Thuram, ansluter först i Mexiko.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-29 11:14
Nej Från start var det många från barcelona B
och Oluguer Ezquerro oc Jurquera Som spelade från A.laget i Andra halvlek komm det in spelare som Guddy,Giuly,Sylvinho Motta IN.
Real Madrid Júlio'La Bestia'Baptista
2006-07-29 11:06
Spelade de bättre spelarna för Barcelona igår, såsom Ronaldinho xavi, osv?
Barcelona La Rambla
2006-07-29 11:03
Allvarligt Love Barca y Catalonia och alla andra småglin med en barçatröja, är det nödvändigt att gå in och dryga sig på reals forum? Vad vinner ni på det? Dessutom resulterar det i att likadana småglin med vita tröjor får vi in hit.

Försök att förstå, ni lär aldrig bli överens om att den och den spelaren är bättre eller sämre.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-29 10:58
Tagen från madrid forumet:
Dos Santos gjorde knappt nått i matchen förutom målet. Sen så kommer han aldrig bli lika bra som Ronaldinho. Kanske ansiktet men aldrig som fotbollspelare. Dos Santos skulle knappt få spela i vårt Castilla.
Hahah årets pajas.
Barcelona Rickiboy
2006-07-29 10:49
tack för målen guys..
Barcelona La Rambla
2006-07-29 09:56
Madrid har fått sin 'Kaká' till slut.

R Calderon : I promised Kaka, and here he is !!!
V Nistelrooy : Yes I'm Van Nistelrooy
Mijatovic : Shut up man !
Barcelona La Rambla
2006-07-29 09:52
Den enda turnering man kan registrera honom för är CL, då det inte är samma begränsning där som i ligan. Men det lär knappast hända. I vilket fall som helst så får Marquez snart sitt spanska medborgarskap. Som ni känner till hur det kan funka i Spanien, så kan det ta allt från 3-4 veckor eller fram till jul.
Barcelona Kamelen
2006-07-29 03:09
Se länktips för att läsa om att man inte kan registrera Giovani p.g.a. just sitt medborgarskap.
Barcelona Kamelen
2006-07-29 03:04
zoran

Han är enligt mig väldigt lik Dinho i spelstilen, han jobbar över nästan hela planen. Är väldigt bra på båda fötterna, han gör inte som en viss Iniesta gör och söker endast lägen med högerfoten utan får han ett läge att skjuta eller slå ett inlägg så gör han det med foten som är 'tillänglig' så att säga.

Anledningen till att han inte får spela i Barça är förmodligen att han är Mexikan utan dubbelt medborgarskap men får Marqúez ordning på sitt dubbla medborgarskap så är han förmodligen i truppen relativt snart, dock tvivlar jag på att det blir redan nästa säsong.

Dock vet jag inte hur man skall agera om han nu kliver fram så som Messí har gjort. Messí är väl värd en plats i startelvan, men vad händer om även Giovani blir det? Ronaldinho - Eto'o - Messí ändrar man inte på i första taget. Äh, roligare med en sådan sitatuion än tvärtom. Att inte ha många bra spelare på att välja på =).

Vad jag har hört har han fått ett antal erbjudande från andra klubbar ut i Europa men valt att stanna i Barça, alltid roligt att höra att man har lojala talanger.

Framtiden ser ljus ur, minst sagt.
Atlético zoran
2006-07-29 02:48
Ämne: Kolla länken grabbar....
Jag följde den här killen under förra året då det spelades ett VM för vad jag tror var U17-spelare.

Han var riktigt grym, och han spelade ut alla han mötte. Jag trodde att han skulle få chansen i Barcelona förra året, max en match, men han fick det inte. Dock så hoppas jag att han får ett par matcher i Barcelona i år.

Det är en enormt snabb, teknisk spelare som har sinne för både målet och att spela fram sina lagkamrater. Visst liknar han Ronaldinho, det var det första jag la märke till när jag första gången såg honom mot något lag i U17 VMet då han spelade fram ett mål, riktigt läckert.

Det är en framtida storstjärna.
Barcelona Lion0
2006-07-29 02:13
Kolla länken grabbar:

Skit lik Dinho, både utseende o hur han spelar. Så jävla skönt att han spelar i Barca. Tänk er bara när Dinho, Messi, Dos Santos o Eto'o spela tsm.

Hehe världens bästa klubb Futbol Club de Barcelona !
Barcelona La Rambla
2006-07-29 00:48
Där finns alla målen. Självmålet var ändå Gudjohnsen upphovsman till.
Real Madrid Salarinho
2006-07-29 00:47
ok tack!
Barcelona Jag älskar Barça
2006-07-29 00:45
Matchen slutade 3- 0. Dos Santos och Ezquerro gjorde mål och det blev ett självmål.
Real Madrid Salarinho
2006-07-29 00:39
Hur mycket sluta matchen snälla säg?
Barcelona Rambo~
2006-07-29 00:16
Damn vilket jävla mål av dos santos :D hans spelstil liknar Ronaldinho som fan assså :D ni ska ladda ner clips från hans matcher i a-laget. Riktig copy av R10 stil :D tänk er dos santos om 6 år med messi :D en Ronaldinho copy o en Maradona copy:D
Annons: