/spanien/barcelona/forum/24580.aspx/spanien/barcelona/forum/24580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-04-05 18:11
Att drömma är gratis men för att drömmen ska bli verklighet måste man vara beredd att betala med mycket hårt arbete och offra sig i livet för att uppnå den.

Proffesor Gabriel has spoken :-P
Barcelona La Rambla
2006-04-05 18:08
Sir RP 7//

Det blir inte lätt, det ska gudarna veta. Först får vi värsta tänkbara lottning och får Chelsea. För att i nästa match få ett lag som nästan hela Europa kallar för strykpåsar. Det är de då rakt inte, de är svåra att slå. Fråga Liverpool. Nåväl, klarar vi denna "strykpåse" så väntar IL GRANDE MILAN i semi, laget som enligt de flesta ska spela ut oss! Avslutar med en klyscha. Jag tar en match i taget innan jag börjar drömma om Paris. :-)~

Ah, glömde. Lycka till mot den feta gamla damen.
Barcelona Gabriel
2006-04-05 18:05
Sir RP 7

yeah det samma och gör oss alla en tjänst och slå ut italienarna once and for all :-)
Spanien Sir RP 7
2006-04-05 17:59
Vill bara önska lycka till inför ikväll. Skärpa o killerinstinct i avslutningarna så gör ni minst 2 mål tror jag.

CL-Semfinalerna: Arsenal-Villareal och Barca-Milan.

Ses vi den 17:e Maj i Paris månne? Hoppas hoppas....;-
Real Madrid Figolina
2006-04-05 17:58
Ämne: Ghazza

Jo, visst ....
Anser också Puyol.Att vara utan nån av de andra är jävligt, ingen Puyol=överjävligt.
Önskar er All Lycka i kväll.Alla resultat verkar bli tvärtom vad man(jag)tror.
Barcelona Nr 10
2006-04-05 17:51
En sak tiiiiilll ge oss gud tillbaka RiQUELME
Barcelona Nr 10
2006-04-05 17:51
Den som tror nåt annat än Barca seger ikväll kan inte mycket fotboll.Who the f**k is Befica ??
tror själv på stor seger typ 4-0 om inte mer!
Barcelona Barça-fan
2006-04-05 17:42
La Rambla
Thanks dude. Appreciate it.
Barcelona La Rambla
2006-04-05 17:36
Barça-fan//

Där har du stream till kvällens matcher.

StREeT_STYLE//

Jag skulle inte vara så snabb med att dissa Billy Costacurta. En levande legend både han och Maldini, som jag hyser den största respekt för. Båda har ägnat hela sina karriärer åt Milan. Nog för att de har kommit till åren, men när det gäller enstaka matcher så kan de med sin rutin fortfarande spela backspel i världklass. Respekt åt dem som förtjänar den. :-)
Betting Italian_Clubs_Nr1
2006-04-05 17:28
Ni ska inte missförstå kritiken jag riktar mot er defensiv, Barca e det enda laget i Champions league som kan ge Milan motstånd, min dröm Final skulle vara Barca - Milan, men men d e inte alltid man får som man vill ha ellerhur? Jag föredrar hellre Barca som spelar fotboll än R. Madrid som satsar på tröjor, även om jag vill ta revanch på R.Madrid, glömmer aldrig deras match mot oss för typ 4 årsen, det enda laget som var överlägset mot oss i hela champions league histoien, Deportivo var inte heller dåliga.
Men Milan o Barca i semin blir intressant, O ni behöver inte vara oroliga inför Benfica mötet, ni vinner över de med klara 3 - 0.
Barcelona La Rambla
2006-04-05 17:03
Kan man inte bli spärrad för dumhet? Skulle Barças defensiv var så jävla dålig? Det är så förbannat överdrivet så det finns inte. De har släppt in 4 mål i CL så här långt. I ligan har Barça släppt in minst mål tätt följt av Valencia och Real. Valencia som är ett erkännt defensivt bra lag. På 31 matcher 70 gjorda mål och 27 insläppta. Nog för att svagheterna finns i defensiven, men så dåligt som många vill hävda är det inte.

So please, ha lite mer kött på benen innan ni ska in hit och leka experter och kritisera. :-)~
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-05 16:55
Messi kommer fan ha roligt med Costacurta om de möts,
Världens äldsta fotbollsspelare mot en 18:ig speedkula med en bländande teknik, som gör så att han aldrig tappar bollen.
Låt mig inte ens börja snacka om vad Ronaldinho skulle göra med Costacurta.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-05 16:38
det är massa som tror att det e klart Barca - milan i semi . benfica är inget dåligt lag dom har slagit ut man u och champions leauge mästarna liverpool. liverpool trodde att dom skulle vinna matchen o benfica lyckades till och med o vinna med 0 - 2 . gör benfica 1 mål på oss måste vi göra 2
Barcelona Klint
2006-04-05 16:28
Ämne: Säga vad ni vill ell....
Jaja Milans defensiv imponerade verkligen igår...Tveksamt om Ronaldinho är snabbare än Costacurta/Stam... Sen är Kaladze också en jävla säkerhetsrisk... Så det ska nog inte bli några problem att göra hål på Milans "superdefensiv"...Men först ska vi ta oss vidare från kvartsfinalen....kan bli äckligt ikväll.

FORZA BARCA!
Barcelona Gabriel
2006-04-05 16:22
Snälla vem tar sånna anglofiler på allvar.

Om Barcelona bara vinner pga Ronaldinho och Eto'o va fan gör inte Milan då pga Kaka och Schevchenko. Så punkt slut.
Betting Italian_Clubs_Nr1
2006-04-05 16:21
Säga vad ni vill eller inte, som sagt det e inte bara ni som lirar boll, Vi får se om Milans om ni får så mycket ytor bakom Milans back linje. Som ni redan alla vet har Milan ett väl samspelt backlinje, så d kommer o bli svårt för Ronaldinho&Etoo &Co att komma igenom.
O alla ni som på står att Milan hade tur, hur kan man ha tur så jämt i då fall, skillnade är att Italienska lag kämpar till sista minuten, o inte ge upp som Marängerna gör så fort de ligger under med 1 mål i typ de första 10 min av matchen.
Grande Rossaneri kommer o visa att det spelas fotboll även i Milano, fotboll som är båda anfallrik o med bra defensiv, Ni Barca må ha offensiven, men er defensiv är ostabil o trög, o d e där Milan kommer o fira sina triumfer.
hur kan puyol( För att det e bara han ni har där bak) kunna stoppa Scheva , Kaka O Gila.
Lycka till ikväll ändå, för jag hoppas att möta er i Semin. Forza Rossaneri
Barcelona Ghazza
2006-04-05 15:54
Håller med dig. Men det är just detta favoritskapet och ägandet av matcher jag är lite oroad för. Låt säga att vi skapar 40 chanser men vi får en kontring mot oss... Ett mardrömsscenario.

Självklart kommer Puyol ha den viktigaste rollen. Om vi säger att vi skulle missa mycket är det Puyols plikt att lugna ner och pusha på övriga spelare. Så mitt val faller lätt på Puyol.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-05 15:52
Ghazza

Jo, visst är man 'lite' nervös inför matchen. Men den nervositeten beror på att vi bara spelade 0-0 borta mot Benfica. Men vad jag ser så hade vi full kontroll över matchen, skapade enormt mycket chanser och borde ha vunnit. Benfica skapade en enstaka chans, men vi var stabila. Nu när vi har hemmaplan så ser jag bara en vinst för Barcelona. Man kommer ha en enorm bollinnehav och bjuda på en underhållande fotboll. Men det gäller att vara effektiv och inte spela sig ända fram till mållinjen som Barça-spelarna ofta vill göra. Det behöver inte vara snyggt, för mycket står på spel. Gör 1 eller 2 mål, sen kan man få göra det lite snygg om man vill. Visca Barça!
En viktig kugge ikväll: Carles Puyol!

Vem anser ni som den viktigaste spelaren för Barça ikväll?
g3
2006-04-05 15:49
Barça måste gå vidare, klarar inte av ännu ett nederlag som det mitt kära Pazza Inter råkade ut för igår. Hade sett fram mot en final mellan mina två favoritlag, Barcelona och Inter. Nu behöver jag inte ens oroa mig vilket lag jag ska hålla på i finalen, Barça tar hem CL i år!!!

Barcelona Barça-fan
2006-04-05 15:43
Någon som har PPlive-länk till matchen ikväll?
Barcelona Ghazza
2006-04-05 15:41
Man är faktiskt lite nervös inför kvällens match.. Hoppas på ett tidigt lednignsmål för oss.

Visca el Barca!
Barcelona La Rambla
2006-04-05 15:38
Gabriel//
Kan bara instämma. ;-)
Barcelona Gabriel
2006-04-05 15:29
Haha amigo jag har saknat dig. Du vet själv om vem det är jag menar, den som inte kan märka att det är du är blind. Anyway skönt att du e "tillbax"
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-05 15:11
Whazzöööp?

Nae, idag får Barça se till att göra MÅL!
Full fart framåt, håll tätt bakåt!

Deco, Van Bommel och Oleguer får se upp med att inte dra på sig varningar, för då är de avstängda i den första eventuella semifinalen mot Milan borta.

Hoppas på ett tidigt mål!
Det skulle vara så skönt att vinna mot Benfica, vilket vi förmodligen gör. Benfica kan inte stoppa Barça på Nou Camp! Sen möter vi mina fienden inom fotbollen och de stavas:

A C M I L A N

Helt sjukt att de går vidare!
Förra året så var vi bättre både på San Siro och på Nou Camp! De skapade inte alls mycket, så de skrämmer inte mig så mycket. Det skulle vara så himla skönt att få slå ut Milan!

3-0 idag, Eto'o, Van Bommel och Larsson målskyttar.

Visca Barça!!!
Barcelona La Rambla
2006-04-05 14:49
Heh, Chelsea ryktas vara intresserade av Villa. Hur trovärdigt nu det ryktet är. Frågan är om de är beredda att lägga upp €126M vilket är hans utköpesklausul. Är de medvetna om att han har skrivit på ett långtidskontrakt tro? Visserligen sägs det att Roman har det gott ställt men i alla fall.

Läste också om att Eto'o fick en smäll i matchen mot Real. Ska nog mycket till om han ska missa den här matchen. Dags för lejonet att vakna till liv nu, har sett lite loj ut sen afrikanska mästerskapen. Villa närmar sig pichichin i ligan ju, bara 4 mål efter nu. :(
Barcelona II Barça II
2006-04-05 14:30
Eto'o är lite små skadad, tydligen så ska han ha skadad foten i matchen mot Real. Men han ska endå vara med idag.
Barcelona Barça-fan
2006-04-05 14:29
Någon som har PPlive-länk till matchen ikväll?
Barcelona La Rambla
2006-04-05 14:23
Ta och lär dig att stava till Johan Cruijff (alternativt Cruyff) först då.

Din profil är skapad idag. Troligen är du en real eller milansupporter som bara är här för att jävlas. Fortsätt du med det, medans resten ignorerar dig. :-)~
Barcelona johan cruyyf
2006-04-05 14:03
g.Pazzino
jag vill ha sanningen om skadan
jag skrev ju Se puede dar crédito a esos rumores?
..blir trött på alla medgångsfans som hejar på barca enbart pga henke
Barcelona II Barça II
2006-04-05 13:45
Pepe Murcia//
Jaha, okej tack så mycket!
Annons: