/spanien/barcelona/forum/24578.aspx/spanien/barcelona/forum/24578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-07-30 12:28
Någon som tror att Dos Santos kommer få någon speltid i Barca? Jag tror knappast det, Ezquerro, Ronaldinho, Eto'o, Messi, Gudjohnssen, Giuly och Saviola om han nu inte hittar en klubb och stannar. Jag tror isf. att Dos Santos blir barcas sista allternativ om någon blir skadad, det är ju inte så stor risk att 5-6 annfallare blir skadade på en gång under en o samma period.
Men jag hoppas verkligen att få se honom spela.
Tror knappast att han ens kommer att få spela om vi säkrat ligan, då kommer han att spela med gänget som inte alls har fått spela tidigare. Då syftar jag på Giuly, Ezquerro och Gudjohnssen. Vi får väll se vad som händer

Visca
Barcelona La Rambla
2006-07-30 12:07
Lite lustigt med kritiken mot Valdés. Ja, han gjorde 3 tabbar under förra säsongen som många gärna påpekar om och om igen. Att han sen var outstanding i CL-finalen tar de inte ens upp, missade de matchen kanske? Trots att Casillas har mer rutin och är en bättre målvakt gjorde minst 3 tabbar han med under förra säsongen. Det är ingen som nämner dem. :-)~
Barcelona Zami-Culé
2006-07-30 11:56
DeeJay

Vi borde absolut inte värva en ny "världsmålvakt" enligt mig. Vi har Valdés, en egen produkt, som är väldigt bra, och kommer bara bli bättre. Kan han sudda bort sina tabbar, så är han lätt en världsmålvakt. Det är i alla fall vad jag tycker.

Sen så behövs ingen sk. "äkta" pivote, då vi redan har Edmilson som varit outstanding, och hur bra som helst. Sen har vi dessutom bra back up i Motta och i nödfall El Kaiser. Så där håller jag inte med dig riktigt. Jag tycker att Edmislon är en av dem mest underskattade spelarna i vårat lag, vilket är lite synd. Får rysningar bara jag tänker på hur han verkligen PLOCKADE Kaká i CL. Fyfan vad imponerad man blev. Det är ju inte heller vanligt i dagens fotboll att man kör man-mot-man markering, vilket gjorde saken änu colare :)
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:50
Ämne: ingen aning men jag ....
Nej, han får nr 21 skrev jag ju nyss. Missade du det? Spelarna i trupperna med proffskontrakt i Primera får inte ha nr som överstiger 25. Det var bla därför Messi hade nr 30 när det var problem med hans pass och kontrakt förra säsongen som du kanske minns.
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:49
Gabriel:

"¿Donde esta Kaká?"

Haha! Så kul att man inte kan låta bli att skratta. Lite roligt med Real, fast klubbar inte vill sälja, spelare går ut offentligt att de inte vill byta klubb som tex Cesc och Kaká, trots det fortsätter de att tjata på klubbarna och förlöjliga sig själv. Fattar de inte när ett nej är ett NEJ?
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:42
Fel, Thuram får nr 21 (var kanske det du menade Daebes//Zizou?). Samma nr han hade i Juventus, har jag för mig åtminstone. Zambrottas nr har inte nämnts officiellt. Hoppas han får nr 19, så kan Messi ta nr 11 (Maxis nr).
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-07-30 11:25
ingen aning men jag tror thuram har 31 lr 31 men vet inte vad zambrotta har för nr!
Barcelona RonaldoDeAssisMoreira
2006-07-30 10:11
Vad får Zambrotta och Thuram för nummer?
Barcelona ronnie10
2006-07-30 04:18
målen
Barcelona Ordem e Progresso
2006-07-30 03:58
DeeJay

Jag tvivlar inte på att Valdes bara kmr att utvecklas mer och mer, och snart kmr han definitivt klassas som en världsmålvakt, att byta ut honom skulle vara ett stort misstag.

Och att säga att vi behöver en äkta pivóte är en förnedring mot Edmilson, ingen skulle ha skött rollen bättre än vad han gjorde förra säsongen, och jag tvivlar inte på att han kmr göra det minst lika bra iår!

Bona nit amics.
Barcelona DeeJay
2006-07-30 03:36
Angående Thuram: Kan Maldini vara tillräckligt bra för Milan trots att han närmar sig 40 så kan nog Thuram hålla åtminstone kontraktet ut.

Angående Dos Santos: Jättetalang, men är i den åldern att han kan stanna upp i utvecklingen helt. Vänta och se lite innan ni utser honom till det ena och det andra.

Angående allt annat: Sitter och är lite avundsjuk på att A Madrid lyckades sno åt sig Aguero, han och Messi hade kunnat bli bra lekkamrater i framtiden.

Och tänk om Barca värvat en världsmålvakt och en äkta pivote, då hade laget varit helt komplett.

Nu får man väl nöja sig med att laget bara är bäst i världen.
Barcelona Gabriel
2006-07-30 01:20
Hola Tots!

Fan vilket jalva mal Giovani gjorde, han gav verkligen svar pa tal om att han ar un crack, de nasta stjarnskottet ifran ungdomsleden. Dos Santos liknar pa valdigt manga satt Ronaldinho, en vansterfotad sadan :)

Rijkaard verkar ha blivit tillrackligt imponerad for att ta med honom till USA-touren. Hoppas han far speltid dar med och kommer in mer ibland A-ganget.

Annars spelade Spanien U-19 finalen i EM idag, vann for ovrigt med 2-1 emot Skottland. Dar har vi en annan Ronaldinho-kopia med namn Suarez - aven om jag tycker att Giovani har mera jamforelser med el mago.

Senaste nytt ifran madrid(kanske lite sen men anyway)

"¿Donde esta Kaká?"

Detta var vad som skanderades emot nyvalde president Ramos Calderon under deras senaste nyforvarv, Ruud Van Nistelrooys presentation. Hehe, undra hur Ruud kande sig dar, knappast ratt sa uppskattad.

Madridistas, que se olvidan del Kaká, es y sera un sueño y nada mas! No se mueve :)

Nagra har inne har visat lite irritation gentemot el conejo och hans "girighet" nar de kommer till pengar men jag maste trots allt saga att jag forstar Javier. Jag hade inte heller gett mig i forsta hand nar jag vet att jag inte har en chans i framtiden av att fa fortsatt fortroende i den klubben. Det ar i den sitsen som Saviola sitter i. Detta kanske ar hans sett att ge tillbaka, aven om jag inte gillar det.

Det basta for bade honom och oss vore dock att vi hittar en utvag till honom eftersom han inte ingar i planerna. Detta tar pbara onodig tid och mycket pengar.

Inte mycket kvar tills touren drar igang nu. Ska bli valdigt intressant att se hur Zambrotta och Thuram gar ihop med resten av ganget. Pa tal om nyforvarv sa var jag valdigt imponerad utav Gudjohnsen igar, aven om motstandet knappast var utav klass, snallt sagt. Jag tror han kommer att bli en stor tillgang denna sasongen. Visca Guddy!

Adeu i visca el barça!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-30 00:37
Ike

Vänder man på steken så har du rätt :)

Barca 666

Så sant så ;)

J´olé

2 år kvar som världs spelare säger du?

Om ändå Barca skrev ett 2 års kontrakt med fransmannen men oj da Barca har ju kontrakterat honom i 2 år (dööh) :) . Av det jag sett under vm så har han snabbheten kvar men onödigt att börja disskutera vidare han håller som högerback eller inte redan nu då han inte visat upp.

Kan enbart vara tänkt som backup för mitt försvaret men jag vidhåller att han skulle klara sig som ytterback ingen grönis vi har att göra med henke rutin rakt igenom och mer!

Real Madrid Salarinho
2006-07-30 00:36
kan nån vara snäll å säga vilket nummer har Dos santos?
Barcelona Ian Porterfield
2006-07-29 23:57
Ämne: Ämne: Tack ig....
Tack igen La Rambla:)
Nu ska jag inte störa mer så ha en trevlig kväll alla BARCA FANS.
Barcelona Initial
2006-07-29 23:50
dos santos....muy bien...kollade lite på matcher från U17....barca nu BRA barca om några år LIKA BRA hehe
Barcelona La Rambla
2006-07-29 23:42
Ämne: Tack igen La Rambla
....Nej, det var Lorenzo 'Sito' Reira, 19 år och anfallare, från Barça B. Det var först honom jag trodde du syftade på.
2006-07-29 23:17
Tack igen La Rambla

Var det den Riera som spelade hela matchen mot agf igår?
Barcelona Gaucho´10
2006-07-29 23:13
vad är senaste nytt från FCB :D
Barcelona La Rambla
2006-07-29 23:07
Ämne: La Rambla

vet du ....
Där kanske?
Barcelona Gaucho´10
2006-07-29 23:03
La Rambla

vet du vart man kan hitta på internet highlights ihop klppt..(ex Mål) från förra säsongen ex FCB 06/07..:)
Barcelona La Rambla
2006-07-29 22:59
Ian:

Han har ju som sagt mest hållt till i Barça C, så just därför får man inte chans att se honom spela eller läsa så mycket om honom. Som du kanske känner till så finns det så mycket lovande spelare i ungdomsleden att de som fått de största rubrikerna de senaste åren är Cesc när han gick till Arsenal och så förra säsongen Messi. Oriol Reira har dock spelat för A-laget för några år sen i Copa del Rey.

Tack, vi får hoppas på det. Lycka ni till med nya tränaren Quinn, en legend, och hoppas ni tar er upp i PL igen. :)
Barcelona Schubert
2006-07-29 22:59
Ämne: Schubert:

Som sa....
Jo, det är kanske lite mycket pengar för honom. Dom försökte ju få dit Ronaldo först, men fick hans avbytare...
2006-07-29 22:53
Tack La Rambla men den infon hade jag hittat men tänkte mer om någon hört något speciellt om honom eller sätt honom spela. Hoppas på ett nytt härligt GULD för BARCA kommande säsong.
Barcelona La Rambla
2006-07-29 22:47
Schubert:

Som sagt, han var ju hos oss. Kanske vid en tidpunkt då vi inte rosade marknaden i och för sig. Men summor som det snackas om, €15-20M, det vet i tusan om han är värd.
Barcelona Schubert
2006-07-29 22:43
LR/ Aimar är duktig men det har inte riktigt funkat med 4-2-3-1. Dom snackar om dom ska spela 4-4-2 nu med Morientes och Villa på topp. Tror det kan bli bra, Morientes är en klasspelare; dumt bara att han gick till England.

Själv gillar jag Simao och det var ju ett par år sen han gick från Spanien. Han är inte jättespektakulär men en smart spelare som man alltid vet vad man får av. Jag tror att han kommer passa bra in i Valencia.
J´olé
2006-07-29 22:43
Tror inte att Thuram skulle passa som ytterback eftersom han är så pass gammal. Barcelona spelar dessutom med ganska så offensiva ytterbackar och Thurams kvickhet är nästan helt borta sedan han spelade högerback för några år sen.

Thuram har ett, max två år kvar som världsklass-spelare och har blivit mer och mer skadebenägen så jag tror inte han kommer att vara en ordinarie spelare utan han kommer nog mest hoppa in när Puyol eller Marquez är skadade, avstängda, etc.

Måste bara tilläga hur avundsjuk jag blir på Barcelonas vänsterkant nu med Zambrotta och Ronaldinho, bättre än så blir det inte. Kanske kan den vänsterkanten matcha den som Juve hade när man kom tvåa i Champions League 2003; Zambrotta, Nedved och Del Piero. Det tror jag inte :)

Forza Juve!
Barcelona La Rambla
2006-07-29 22:41
Ian Porterfield:

Där har du lite info om honom. Kom till Barcelona som 13-åring.
Barcelona La Rambla
2006-07-29 22:27
Ämne: Ämne: Ooh va ....
Du kan lägga ner svärandet på det här forumet, han får tycka vad han vill. Basta!
Real Madrid Júlio'La Bestia'Baptista
2006-07-29 22:17
Ämne: Ooh va skönt att vi ....
Hur fan kan du påsto att Dos Santos är lika bra som Saviola när han inte är de på långa vägar? Snälla han platsar inte äns i Barcas A-lag medan Saviola får spela wm från start i Argentina?!! Så överskatta inte killen så jävla MKT!
Annons: