/spanien/barcelona/forum/24573.aspx/spanien/barcelona/forum/24573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Younies
2006-05-23 20:21
Jag skulle med älska om vår käre Rivaldo skulle avsluta sin karriär i Barca. Skriva på för 2 år kanske. Ganska säker att han kommer att skriva på fastän han lär vara backup och finnas på bänken. Men som sagt, det är en anfallare vi söker och inte en mittfältare som Rivaldo är. Men jag skulle älska att ha Rivaldo i Barca fastän han är över 30. Vd sägs om att ta och värva Romario från Miami FC? =)
Det enda vi behöver förstärka är en anfallare, dock ska han vara 30+. Tror inte att Rijkaard har planer på att peta Messi, så en anfallare som backup till Messi och Etoo bör vi köpa in.
Inga backar tack. Känns som om vi klarar en säsong till med Belleti/Oleguer och Gio/Sylvinho.Men om Alves vil flytta denna säsong så bör vi köpa honom. Annars vänta tills nästa säsong
Barcelona pablo escobar
2006-05-23 20:20
Många märkliga rykten just nu.
När det gäller uppgifterna om att barcelona skulle föredra Gallas eller tom Belletti framför Alves tror jag att de antingen är tagna ur luften eller kanske handlar om att barcelona försöker förhandla ner priset på brassen genom att hävda att de inte är så angelägna.

D. Alves och Forlan är fortfarande de enda av alla övergångar det ryktas om, som känns det som att de verkligen kommer att inträffa tycker jag.
Barcelona Gabriel
2006-05-23 19:57
Alla som vill se D. Alves i våran tröja nästa säsong ska gå in på länktipset nu och rösta på en omröstning: "¿Qué lateral derecho ficharía?" - vilket betyder "Vilken högerback skulle du köpa?". Det går att välja mellan Daniel Alves, Gallas eller Otro (otro betyder någon annan). Rösta på Daniel Alves. Visst det lär knappast vara det avgörande för om han kommer eller inte men va fan, man påverkar på det sätt som man kan inte sant? ;)

Gå in och rösta på honom om ni verkligen inte vill att han går till Liverpool. Jag vill verkligen ha honom till nästa säsong. Det är till höger där det står under Encuesta.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Ghazza
2006-05-23 19:52
Nu har jag inte stenkoll på denna spelaren men en som jag skulle vilja se i Barca om inget annat dyker upp är faktiskt Rivaldo. Han blir 34 år iår och det är ju ingen ålder, det är bara att fråga Henke.

Rivaldo har och lär passa utmärkt som backupspelare och han har nog inga problem med att sitta på bänken i Barca, tror han skulle tycka om att "avsluta" karriären i dagens Barca.

Detta är alltså om inget annat blir klart och kontraktet borde kanske ligga på 1 år eller så. Men en grymt intressant värvning vore det! Tänk om han kom upp i den statusen han hade 98/99/00...
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-23 18:10
Målvakt behövs definitivt inte! Valdés är riktigt grym i sina bästa stunder och Jorquera en värdig andramålvakt, klagar inte på att sitta på bänken heller för den delen.

Det som behövs är en vänsterback, en högerback och en anfallare. Sen är iallafall jag nöjd :-)
Barcelona La Rambla
2006-05-23 17:57
Civello:

Kan bara instämma. Valdés har varit säkerheten själv under slutet av säsongen.

Guily ser ut att stanna på Camp Nou. Lovar att bära mustasch i början av nästa säsong för att fira CL-titeln. Haha!

Barcelona xavihernandez
2006-05-23 17:53
Otroligt kul att läsa Silly season i madrid (transfers in ) , lika bra att ta hela databasen över varenda proffs spelare i europa istället..
Barcelona Civello
2006-05-23 17:46
Vad är det för snack från utomstående supportrar om att vi skulle behöva en ny målvakt. Visst, Valdes har gjort ett par tabbar för mycket den här säsongen och han befann sig i en liten knackig period för ett tag sen, men på senaste tiden anser jag att han varit säkerheten själv och dessutom stått för flera riktigt högklassiga räddningar, inte minst i Champions League-finalen.
Barcelona Kamelen
2006-05-23 17:17
Larsson behöver ersättas, definitivt.
Högerback anses jag också behövas då Oleguer kan agera 'backup' som innerback medans Belletti är 'backup' som högerback. Alves!
Valencia PabloCésarAimar
2006-05-23 17:04
Barca behöver väl inte nån spelare!? Kankse försvarare o målvakt men endast enstaka inte en massa onödig ommöblering. Tycker jag iaf.
Barcelona lloliii
2006-05-23 16:49
Ämne: Ni borde köpa Klaas ....
tycker inte man ska lyssna på maränger när det gäller nyförvärv. kolla bara som Real har misslyckats med sina nyförvärv de senaste säsongerna
Barcelona Gabriel
2006-05-23 16:35
Sitter och kollar på en del Rivaldomål. Jävlar va sur jag blev när domaren inte godkände Rivaldos 2-3 mål på Bernabéu. Fucking korrupta domarjävel, jag blir sur även idag när jag blir påmind om det. Det är fan Helguera som rör vid bollen. Ingen Barcelona spelare medverkar i den sekvensen. Idiot!
Barcelona Schubert
2006-05-23 16:27
Ämne: Schubert

Hehe, nj....
Jo, men vi behöver bra avbytare. Jag kan lika gärna tänka mig honom som "Henkes ersättare" som nån annan. Tycker inte vi behöver utpräglade strikers; det är viktigare med spelskickliga spelare, och det är Navas absolut. Kan tänka mig att Messi går in centralt om det kniper. Tycker inte det är ett dumt förvärv alls.
Real Madrid AckeDman
2006-05-23 16:19
Ni borde köpa Klaas Jan Huntelaar... han skulle passa perfekt som Henke's ersättare.
Barcelona Gabriel
2006-05-23 16:16
Nemo

Såklart vi är. Synd att vi åkte ut i semin i basketens champions league bara :/
Barcelona Nemo
2006-05-23 16:15
"Basket
Avslutningsvis kan det meddelas att Barça endast är en seger ifrån att slå ut Real Madrid i den spanska ligans basketkvartsfinal. Matchserien spelas i bäst av fem där Barcelona nu leder med 2-0 i matcher efter en klar bortaseger i den senaste matchen."

Vi är allstå bättre på basket också... :-)
Barcelona Gabriel
2006-05-23 16:12
Schubert

Hehe, nja alltså Navas är en riktigt grymm spelare men jag blir fundersam eftersom han knappast vill bli bänkad då Messi kommer och skall gå före honom. Hur som helst så tror jag inte han kommer :)
Barcelona Schubert
2006-05-23 16:11
Gabriel/ Håller med dig, men skulle inte bli ledsen om båda kom.:)
Barcelona Gabriel
2006-05-23 16:09
Jesus Navas finns i klubbens planer!

Tror inte detta är så jätteallvarligt. Främst eftersom Sevilla knappast kommer vilja sälja honom men även eftersom vi har Messi på den positionen. Navas vill knappast bli bänkad när han har en sån lysande framtid. Använd Saviola för att dra ner priset på Daniel Alves istället!
Barcelona Schubert
2006-05-23 16:02
Ämne: Ämne: Brazili....
Vi behöver ingen targetplayer. Lag som inte spelar genom mittfältet, typ Juve eller Chelsea, behöver det. Barca ska inte, och behöver inte, spela långbollar.

Gudjohnsen...Dagens skämt. En usel spelare och en usel människa. Stod och häcklade amerikaner efter 9/11, bl a. Vill absolut inte ha honom.

Nickstyrka ser jag inte som särskilt viktigt i Barca som inte spelar med mycket inläggspel utan håller bollen på marken. Det är förstås ingen nackdel men andra egenskaper är viktigare.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-23 15:56
BrazilianBarcelonista

Jag håller med dig.
Barcelona La Rambla
2006-05-23 15:51
spain....

Du snillet. Ronaldinho rädd för närkamper? Känns inte så om du kollar länktipset. Han väljer bara rätt tillfälle när det är dags att ge sig in i närkamper.

Valdes är en av orsakerna att vi vann finalen i CL. Skulle nog tro att han stannar. Kom två i Spanien när det gäller Zamora-priset dessutom.
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-05-23 15:45
Men det är i princip det jag försökt o säga. Jag är inte så bra på svenska för jag har portugisiska som modersmål. men exakt en target-player som är stark på mitten, som kan nicka in belletis och gio's inlägg från kanterna, samt vara på rätt plats vid rätt tillfälla för ronaldinhos otroliga passningar.!

Real Murcia spain....
2006-05-23 15:43
Ämne: BrazilianBarcelonist....
vad ni behöver är en target-player i stil med toni. Etoo är duktig men ingen target player, messi för tunn, guily för kort ock ronaldinho för rädd för närkamper. köper ni toni kan ni kanske försvara ert champions leugue guld. sedan tror jag buffon hade varit ett bättre målvakt än valdes som påminner för mycket om didas ock barthez spratelgubbs räddande. men som sakt ni är eurapas bästa lag. ses nästa år!

Er Arri Seleene, forsa real madrid
Krönika Maria Willen
2006-05-23 15:42
Hejsan nu är det så att jag utmanat min kille att min liga på Drömelvan ska få högre ligasnitt än hans.

Så snälla killar och tjejer för den delen gå med i min liga som heter: Flashback

Ni kanske inte vågar utmana en tjej?
2006-05-23 15:39
Jo d sant, vi har några grabbar som nickat i nät. men om du förstår min poäng med det hela. Eto'o är mer en skjutande, en-mot-en spelare (har jag fel?), ja tycker personligen , att vi ska ersätta larsson med en insaghi, t o m bierhoff typ av spelare! ;)
Barcelona Señor Cúle
2006-05-23 15:37
BrazilianBarcelonista

Okej, vill bara säga att Eto'o gjort 4 nickmål (inte dem mest avancerade, men några var riktigt fina) den här säsongen. Han hade ett litet "nickstim" under ett par veckor då han gjorde nickmål både i ligan och i CL med huvudet.

EDIT: Tror det var 3 stycken nickmål förresten.
Barcelona La Rambla
2006-05-23 15:36
Var det inte Carlos hellre ville sitta bland sina brasilianska polare? Eller Helguera som beklagade sig över målgester? Fattar ni inte att tidningar överdriver?

Tjafs på träningar inför en CL-final händer nog i de flesta lag. Betyder inte att det är dålig sammanhållning i laget. Skärp er.
2006-05-23 15:36
Du måste ha missförstååt dig grabben. Om d nu hände ngt kanske var det lite skoj imellan.
sedan spelar d ingen roll. Vi är La liga mästare o europa mästare. VAD har madrid vunnit i år?

Madrid cabrón, salud el campion!!!
2006-05-23 15:34
ja d är sant, men jag tog van nistelrroy som ett exempel! ja menar att det är en sådan typ av spelare vi behöver. spec nu när henke dragit. henker bidrog med de nickmålen, eller iaf de flesta.
Men som du säger, d räckte, vi är Barca, Europas bästa klubblag!
Annons: