/spanien/barcelona/forum/24570.aspx/spanien/barcelona/forum/24570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-04-02 00:24
Zizou-Mano//
Det är ganska så fånigt av dig, om du nu syftar på att ni hade vunnit matchen om inte domaren visat ut Carlos? Eller att han favoriserade Barça. Hade jag varit maräng, gud förbjude, så hade jag varit vansinnig på en spelare som Carlos som skämmer ut sig och förstör för hela laget med sina pinsamma protester och gester. Det av en av ligans mest rutinerade spelare. Han borde veta bättre.
Barcelona #7 Larsson
2006-04-02 00:24
Visst hade Larsson två kanonlägen och det skulle varit minst ett mål på de chanserna.
I det första läget har han ju bra fart och fri med målvakten så skulle han ha gått förbi och lagt in bollen.

På tilläggstid så var det ju ett riktigt "Larsson-läge" och normalt så är han ju superkall i de lägena, men Henke liksom många var lite tyngd av stundens allvar och fick tyvärr inte till någon nick på mål...
Han tog i för mycket istället för att enbart placera bollen.

Men jag tycker att han gjorde en spelmässigt bra andra halvlek, han spelade bra på ett tillslag och var ständigt i rörelse från att ha varit helt osynlig i första halvlek på kanten.

Men Henke var inte ensam om att bränna lägen, Ronaldinho var sig ju inte lik på frisparkar t ex...
Som tur var gjorde han ju målet på straff istället.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-02 00:23
Elvis

HAHAHAHHA, vilken skojare du är!

"Det syns verkligen att Barca är ur form, jag menar, man hade tretton man och real madrid hade tio. Det borde ha varit en säker tre poängare för Barcelona. "

iof borde vi vunnit, med våra "13" man :-)
Men det positiva är att vi har ett rejält grepp (fortfarande om ligatiteln)

7 matcher kvar va? 21 poäng
Vi ligger 11 före, vinner vi 4 matcher= 12 poäng, så är väl allt avgjort va? elr om vi bara skrapar ihop 10, eftersom att vi är bättre inbördes möte gentemot Real? Nu chansar jag bara lite, rätta mig gärna om jag har fel, ville bara komma igång med det här ämnet.
Barcelona messsi
2006-04-02 00:22
Elvis/ har han någon anledning att diskutera med domaren över huvudtaget ?
Barcelona ED DA´ MAN
Ämne: Ni alla vet, innerst....
Kom inte hit och försök trycka ner dina åsikter i halsen på oss. Vi såg matchen och kan göra våra bedömningar själva. Själv tycker jag att vi fick mer frisparkar än vi borde ha haft och domaren var USEL! God Natt
Osasuna Mohamed(moha)
haha skön marockan som hoppade runt
Miss. Arsenal
Bra underhållning från Barcelona i dagens match. Synd att ni inte fick vinna (välförtjänt). Kan tänka mig att Henke grämer sig något över missade chanser idag, han hade verkligen kunnat avgöra. Men han visar grym styrka så fort han får gå in åt mitten.
Tack för grym underhållning i alla fall!
Atlético Elvis
2006-04-02 00:21
Förresten,

Jag undrar bara vad ni tycker, när man säger till en dommare; "du har redan sagt till mig tre, fyra gånger, räcker det inte nu?" - ska man få gult kort för det? Jag tycker själv att det beslutet är snudd på för hårt beslut..
Barcelona Mr. B.
Zizou-M/
visst är det så. Domaren var riktigt dålig. Tycker dock att Carlos är korkad när han står och viftar i hans ansikte...

2 utklassningar på en säsong hade varit för bra...1-1 är ok och nu kan vi till 100% fokusera på CL....SKÖNT SKÖNT SKÖNT!!!!!!!!!
Barcelona La Rambla
Elvis//
Jag håller absolut med om att han favoriserade hemmalaget i den här matchen. Men straffen dömmer nog 9/10 domare va? Sen så var det väl inte så många avgörande domarbedömningar från hans sida? Visst var varningen för filmning hård på Ronaldo, men straff ska det inte vara där. Tycker att han blåste sönder matchen. Dock tror jag inte en mera "rättvis" domare hade missgynnat ett spelande lag som Barça. Eller vad tror du?
Real Madrid r9ronaldo_4_ever
2006-04-02 00:20
De Italienska och Spanska domarna är inte så bra som de Engelska det märker man :(...synd
Barcelona messsi
Zizou-Mano/ skratta eller gråta ? ( pelle-duktig ? )
Barcelona Marcos
Inte någon bra match. Förstördes iom Carlos utvisning. Real spelade i andra halvlek mer defensivt än vad milan gjorde mot Lyon i deras andra halvlek. De försökte inte ens gå till anfall, helt nöjda med 1-1, det visar hur mediokra de är, de har Malaga/albacete/getafe mentalitet.

Och Henke Målsumpar Larsson. Varför Rijkaard inte låta Eto´o spela på sin naturliga position hela matchen, hela matchen...

Fast vi har vunnit ligan iaf.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-04-02 00:19
Vi måste skärpa oss med våra avslut. 3 matcher i rad som vi borde gjort mer mål i. många mål vill jag nu se mot benfica.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-02 00:19
Zizou-Mano

Du menar för att han blåste frispark till Barca för att Real inte hängde med.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-04-02 00:18
Ni alla vet, innerst inne, att domaren idag var värdelös. Lägg nu för fan ner alla rivalitet mellan oss för en stund och svälj den så kallade stoltheten ni har. Var objektiva för en gångs skull och håll med att domaren var culé och inget annat.

Ni som säger annat skämmer bara ut er i forumet.
Athletic Ottar
2006-04-02 00:18
Vad underbart det hade varit om Henke fått avgöra på slutet. Lite fel match att bränna lägen om man säger så. Nåväl 1-1 innebär ju status quo och ingen större skada är skedd.
Atlético Elvis
2006-04-02 00:17
La Rambla,

Javisst är det svårt att skapa lägen mot ett sådant försvarande lag, det håller jag med om. Men jag menar, jag blir så sur att det finns så många usla dommare. Han var verkligen en brutal hemmadommare, det kan väl du hålla med om? Sedan så lyckades Barcelona bjuda till underhållning trots detta mur av försvar real hade, det blev jag glad över - trodde kvällen var förstörd efter 25 minuter, men (trots att dommaren fortsatte att göra bort sig under matchens gång), så var matchen något underhållande - även om det var spel mot ett mål.

Spanska dommarkåren är ett skämt!
Real Madrid r9ronaldo_4_ever
bra första halvlek men att carlos blir utvisad så drar real tillbaka sig mer o det blir ingen jätte bra andra halvlek, men jag är endå nöjd, tack för matchen roligt att se Ronaldinho le han får en alltid på bra humör :D..lycka till på onsdag.. FORZA RONALDO
Barcelona La Rambla
Amunt!//
Han tänkte nog en hel del, tänk att som svensk få sätta en balja på Camp Nou i ett El Clasico?

Men visst, håller med dig att domaren förstörde matchen tillsammans med Carlos. Vad anser du, var det ett bra resultat för er. Real tappade ju ändå 2 pinnar. :-)
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-02 00:16
Amunt!

Japp det räcker gott och väl med den lilla sammanfattning och jag håller med!

Barcelona Mr. B.
2006-04-02 00:16
La Rambla/

ja, hade den känslan och eg. ett ok resultat med tanke på trötthet, skador och CL. Men med matchbilden väldigt synd att vi inte vann. Bommel var het, Henke skulle gjort mål.
Valencia Amunt!
2006-04-02 00:15
Ingen höjdare precis, tyckte Carlos + domaren förstörde allt och Madrid satsade alle man bakåt.
Vem vet, de kanske bara övade sig inför att få Capello som tränare? ;)

Sedan kan man undra vad Larsson ens tänkte när han fick komma helt fri...
Barcelona La Rambla
2006-04-02 00:14
Mr. B.//
Din lilla rackare, rätt på tipset! Kudos. :-)
Barcelona Mr. B.
2006-04-02 00:13
ja, det var synd att Carlos åkte ut, stackars Barca;)
Barcelona messsi
2006-04-02 00:13
edmilson och marques tillbaka på ons?
Puyol #5
2006-04-02 00:12
Ämne: Det syns verkligen a....
Vafan får du 13 man ifrån? Det var 11 mot 10. Vart kom de 2 andra? Sen Real skulle ha 1 straff o vi skulle ha 2.

2 hands; En på gravesen o en på nån i real muren.
Barcelona La Rambla
Elvis//
Vi är ofokuserade ja. Vi har 4-5 ordinarie spelare skadade och en viktig CL-match på onsdag. Sen är det inte så föbannat lätt att spela mot ett lag som ligger i försvarsposition som Real tvingas göra i och med utvisningen. De är ju bra att försvara sig efter Carlos utvisning och spelar på kontringar. Men annars ger jag dig rätt, Barça skapar chanser men slarvar med avsluten. Dålig form? Tja kanske, eller kanske bara en liten svacka och rätt trötta efter en längre tid med ett tufft spelschema? Sen förstörde domaren matchen. Visserligen betedde Carlos sig som den pajas han är men kan kunde åtminstone fått en chans till, tom Ronaldinho vädjade ju till domaren att inte visa ut honom. :-)
Barcelona barca_dreamteam
Henke borde gjort två mål idag,ett friläge och ett mycket bra nickläge på övertid.Van Bommel borde gjort mål på friläget i femte minut eller nåt.Tycker inte att vi hade 100 procent fokusering trots att det var El clasico.Spelarna verkar helt klart tycka att Benfica matchen är viktigare med all rätt.Det här var väl en slags uppvärmning inför kvarten.
Real Madrid JRC
2006-04-02 00:09
Matchens tre höjdpunkter:

-Ronaldo sätter dit den och visar vad en riktig avslutare är!

-Poyol klipper domaren!

-Beckham sparkar bollen på domaren när denne ger Ronaldo gult!!!!!!
Annons: