/spanien/barcelona/forum/24567.aspx/spanien/barcelona/forum/24567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-04-03 17:59
Patrik

Gallas till Barcelona? Samma kille som dampade sig på Larsson? Samma kille som blir utvisad så fort laget inte vinner? Samma kille som är totalt störd i huvet?

Gallas är nog en av de jag inte vill ha. Killen saknar hjärna han har allvarliga problem.
Barcelona Cule-10
2006-04-03 17:57
Dani Alves hade varit en underbar värvning.
Barcelona Patrik
2006-04-03 17:55
Gabriel

Tycker att Gallas vore en bättre värvning än Chivu. Den senare är alldeles för skadebenägen. Alltså: Alves, Gallas och Henry till nästa säsong, då kan inget stoppa oss.
Barcelona HLKINHO
2006-04-03 17:53
javisst du känner mig...vi går i samma skola o samma klass..din jävla mask...KOW KOW KOW hahaha
Barcelona Gabriel
2006-04-03 17:53
Du kan inte ha hängt med länge?

Rijkaard räknar inte med Saviola och trots att Saviola varit en personlig favorit för mig så tycker jag det bästa vore för honom att inte komma tillbaka. Han är för bra för bänken men för dålig för startelvan när Eto'o finns där. Dessutom pratas det om ett byte mellan Saviola och Daniel alves det är antagligen därför samtidigt som att rijkaard inte vill ha honom som att han inte nämns som Henkes ersättare.
Barcelona Cule-10
2006-04-03 17:52
Ursäkta mig Hlkinho, menade du mig?
Känner jag dig förresten?

Visca el BARCA!
Barcelona HLKINHO
2006-04-03 17:50
Cule-10 kan ingenting om fotboll...Han borde inte få gilla Fc Barcelona. Varje dag han skämmer ut mig i skolan va e dettta va fan :D
Han påstor att Oleguer e världens bästa back AHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH
Brummbrumm
2006-04-03 17:48
Jag vet inte hur det är med er andra barcafans, men är det inte lite underligt att ingen har nämnt Saviola som ersättare till Larsson? Alltså som back-up till Eto'o. Han har förvisso inte alls samma spelstil som Larsson, utan liknar mer Eto'o - vilket ger Rijkard mindre variationsmöjligheter. Men ändå? Jag hävdar att han är tillräckligt bra för barcas bänk, vad säger ni andra?
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-03 17:32
39 inloggade och ingen skriver? hmm.
Barcelona La Rambla
2006-04-03 17:08
Gabriel//
Hermano claro, y Javier Zanetti. :-)

Håller med FcB 20 tidigare, förstärka ytterbackarna och en yngre anfallare som ersättare till Henke räcker faktiskt gott och väll. Alltså tänk er, om Xavi hade varit hel den här säsongen så hade vi dominerat ännu mer. Det var när han skade sig det började gå lite troll i spelet. Längtar som fan till att han är tillbaka alltså. Drömmen hade ju varit om vi lyckas gå till final i CL och han får vara med då. :-)
Barcelona Nemo
2006-04-03 17:02
Gabriel, jag räknar inte med Daniel Alves som en eventuell värvning hans klubbaddres är med 99 procents säkerhet. Men någon ny mittback eller pivote vill jag inte ha.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 16:59
Nemo

Sluta skämta amigo om att bredden på backsidan är tillräckligt bra. Är du allvarlig om att du inte vill köpa in någon back? Köper vi in Daniel Alves och Christian Chivu så är allt perfekt.
Barcelona Nemo
2006-04-03 16:58
Förresten, hur ser skadelistan ut i Barcelona?
Barcelona Nemo
2006-04-03 16:56
Suñol_

Ärligt talat så är jag det. Tack vare Oleguers utveckling det här året. Puyol, Marquez och Edmilson. 3 världsbackar. Oleguer som back-up, Sylvinho som alltid gör ett bra jobb. Gio gillar jag inte riktigt, men han har ärligt talat rykt upp sig. Belletti kan slänga sig någonstans. Hoppas han aldrig mer drar på sig en Barclonatröja.
Barcelona II Barça II
2006-04-03 16:55
La Rambla//
Ja mittbackar och deffensiva mittfältare, men hur är det med vänster/högerbackar? Heinze kan, vad jag vet spela vänsterback. Vem mer finns det (från Argentina) som spelar vänster/högerback?

Och tänk att Real gav bort Samuel och Cambiasso till Inter! Perez du är saknad!
Barcelona Gabriel
2006-04-03 16:52
La Rambla

Javier Zanetti? Den som varit med typ längst får inte glömmas :-P
Barcelona Suñol_
2006-04-03 16:50
Nemo/ är nöjd med bredden på backsidan?
Barcelona La Rambla
2006-04-03 16:48
Suñol_//
Shit, det har du rätt, glömde honom. Sen kan man ju faktiskt nämna även Heinze i Man U som även kan spela mittback. Argentina producerar lätt världens bästa försvarspelare eller hur?
Barcelona II Barça II
2006-04-03 16:34
Barcelona Nemo
2006-04-03 16:29
Varför ska vi hålla på att köpa när det så bra för klubben? Vi vann ligan, och värvade två gratisspelare: Bommel och Ezquerro. Den ena har spelat flitigt, men har varit skadad. Den andra har spelat en och en annan match men inte varit särskilt bra. Nu vinner med all sannolikhet ligan (Vi vinner, men man måste vara ödmjuk. Det har Rijkaard lärt mig) och vi behöver inte köpa in något. Vi behöver inte Henry, vi behöver inte heller Mascherano, eller Gonzalo. Jag vill testa och spela en hel säsong med fullt lag, det var längesedan sist...
Barcelona Suñol_
2006-04-03 16:28
alex163// ingen gillar golare...
Barcelona Suñol_
2006-04-03 16:26
La Rambla/ du glömde Gonzalo i villareal som är grymt bra och bara 22 år! Barca nästa?
Barcelona R.H.M
2006-04-03 16:13
Kolla den här stackare,Han bliv inte bara utklassat i CL.av Barca,vi fick honom att se ut, 30år äldre.Jag Börja tycka synd om honom.
Krönika Webbmaster
2006-04-03 15:52

Nu äre dags för Drömelvan i Allsvenskan igen!

Om du är bland dem 50 första som går med i denna ligan så är du med i utlottningen av en Nokia 3230.
Detta gäller givetvis bara i denna ligan, för det priset får du genom skaparen av ligan.

Så ansök till Allsvenskan2006 (inget mellanslag mellan allsvenskan och 2006)

http://dromelvan.aftonbladet.se/
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-03 15:45
Ämne: Ifrån Messí på denna....
Vadå en "pakt"? Jag mailade redaktionen när Kharles menade att madridlagen var fascistiska. Resten bryr jag mig inte om. Tycker att Kharles borde komma tillbaks nu.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 15:41
Hola Tots

Fick som ni redan vett ett inlägg av Messí innan men fick nu svar av Carles som hävdar att Messí enbart hjälpt Kharles. Däremot är det Forca Blaugranas som går under olika namn för att skapa konflikter.

Av Carles;

Det där var nog inte Messi du fick meddelandet ifrån, utan ingen mindre än Forca Blaugranas (som heter hihiohio och har en bosnisk flagga på forumet la masia). Han går ofta under olika namn på svenskafans för att förvirra folk och skapa konfilkter. Om något så har Messi hjälpt Karles. Jag föreslår att du ändrar ditt inlägg innan det skapar mer förvirring.

Nåja, om detta är sant så ber jag så hemskt mycket om ursäkt Messí. Men inte konstigt att jag trodde det var du när personen som skickade medelandet till mig kallade sig så.
Barcelona Schubert
2006-04-03 15:40
Ämne: Gabriel//

Mascher....
Har inte heller sett Mascherano, eller rättare, kommer inte ihåg honom från OS. Cambiasso är bra, han är mitt andrahandsalternativ efter Maka.

Mauro Silva spelade pivote tills han var nästan 40 om jag inte missminner mig. Makelele ser inte ut att ha blivit sämre på nåt sätt på senare år. Jag tror att han har några år kvar på toppnivå. Men som sagt, det blir svårt.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-03 15:25
det ända jag tycker vi ska förstärka är ytterbackarna och en forward under 27 år eftersom larsson lämnar oss .

Mittfältare har vi gått om Bommel iniesta deco xavi edmilson händer det något me nån av dom så kan man flytta upp merquez som pivote. och oluger som mitt back . osv

men daniel alves skulle jag gärna vilja se som högerback
Barcelona La Rambla
2006-04-03 15:22
Gabriel//

Mascherano var riktigt jäkla bra i den där OS-turneringen Argentina dominerade så stort. Dessvärre så verkar många av världens storklubbar scouta honom så det blir nog svårt och framför allt dyrt att värva honom.

Tja kanske det, Cambiasso är väl bra men det finns bättre. Annars måste man förundras över hur många bra mittbackar Argentina får fram av klass. Senaste igår såg jag Celtas Lequi göra en kanonmatch. Sen tidigare känner nog många till Ayala, Walter Samuel, Gabriel Milito, Colocchini. De får inte bara fram bra mittfältare och anfallare utan även mittbackar. Imponerande är ordet.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 15:02
La Rambla

I Mascherano har jag fått höra många lovord men har själv aldrig sett denne spela så jag kan inte uttala mig om honom. Vad gäller Cambiasso så är det ingen som jag vill se i Barcelona. Jag tycker han är bra men helt enkelt inte tillräckligt bra, men thats just my opinion :-)
Annons: