/spanien/barcelona/forum/24566.aspx/spanien/barcelona/forum/24566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel_Messias
2006-04-06 12:47
Äsch. Ingen kan bli bättre eller större talang än Messi. Han är tillochmed ordinarie i Argentinas landslag och oavsett hur stor eller liten man är är det viktigaste att man kan spela fotboll. Glöm inte att Messi har gjort ett antal mål och avgörande passningar.
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-06 12:45
Kubala:

Bojan Krkic Perez (som chelseafc varit och ryckt i) är ganska lik Messis ja men har inte messis argentinska teknik men å andra sidan har han väldigt bra näsa för mål. ett litet frågetecken för fysiken bara, han är även precis som messi lite kort i rocken, kanske därför du ser honom mer som kantspelare i framtiden kubala? Jag tycker han ska koncentrera sig på att vara center så får han större chanser i a-laget då vi redan har en massa framtida kantspelare på gång. messi har ju gjort högerpositionen sin egen, dos santos är även han på gång (även han lik messi men), toni calvo, jose peña, och även cristian/javito från b-laget. dani pacheco och ceballos som är yngre anfallare resp off.mittfältare är två väldigt lovande yngre spelare som inte nått puberteten än. sen finns även Jonathan Dos Santos- mittfältare (giovannis bror) som snart ska debutera i mexicos u17 landslag (tror hane runt 14-15)
Barcelona kubala
2006-04-06 12:20
Ämne: tja, Messi har ju in....
Messi är redan en etablerad spelare, en världsspelare. Vår nye kelgris heter Bojan Krkic, serbisk far och katalansk mor, född i Lleida. Fyller 16 i augusti, och har lirat redan med tre år äldre spelare. Är aktuell för det spanska U-17 landslaget och sprutar mål match efter match. Nästa år kommer han att flyttas upp till B-laget och man räknar med att han tar en plats i A-laget om två år. Är mycket lik Messi i spelstil, fast högerfotad, lika snabbt, kvick och envis, men har ännu mer karaktär och framför allt är han en mycket bättre avslutare. Lirar oftast som 9 men troligtvis blir i framtiden kantspelare.
Barcelona Carl McCoy
2006-04-06 11:21
tja, Messi har ju inte ens fyllt 19 ännu och är under 170 cm...så han kommer nog att kallas "lille" ett tag till. Sen är han ju Cules nye kelgris...

Jag är inte speciellt orolig över mittfältet mot Milan: vi har ju Edmilson, Iniesta och Bommel, dvs. 3 spelare som bara blir bättre hela tiden. Dessa har dessutom helt olika spelstilar och fysik vilket ofta är en fördel på mittfältet.
Don´t worry!
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-06 11:21
han e vår lille messiiii.. och han är bara vår.. ;D
Spanien la_pieda_sinistra
2006-04-06 09:10
kan inte folk sluta dalta med messi genom att kalla honom "lille messi". han är ingen sex-åring som ska äta kräm till mellanmål på dagis...
Atlético Lamps8
2006-04-06 08:35
Jag har hört att matchen den 15 april kommer flyttas till eftermiddagen om ni vann igår, sant eller falskt?
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-06 04:01
Forzaa_Milan

Vad babblar du om egentligen?

Kompany och oleguer, den förstnämnda spelar inte ens i Barca. Barca visade att man kan spela taktiskt mot lag med bra deffensiv öööh redan glömt Chelsea eller?

Kan vi mot Chelsea kan vi mot Milan, Milan har iår visat att man inte är 100% koncentrerade i de fasta situationerna eller i positionspelet som man varit tidigare så matchen är öppen och återigen underskatta inte för vi får spelare tillbacks mot Milan så det är inte avgjort på långa vägar gode vän.

Nu är vi vidare mot benfica vilket är skönt men jag tyckte det var lite tråkigt att Benfica inte spela sitt eget spel utan ägnade sig åt nåt helt annat vilket inte öppnade matchen helt.

Börjar se okej ut på skadefronten, Xavi tränar lätt och Edmilson verkar hel igen och lille Messi tränar igen :D
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-06 00:50
Ämne: Barça-fan// Jo jag v....
de är möjligt eftersom försprånget e så stort och spelarna såg lite trötta ut mot bennfica.

kolla höjdpunnktera i länktipset
Sevilla LME
2006-04-06 00:46
Barça-fan// Jo jag vet det. Men undrade framför allt om ni tror att Barca kommer att vila sina "toppspelare" inför hemmamatchen mot Villareal lördagen innan semifinalsveckan.
Barcelona Football Club Barcelona
2006-04-06 00:45
ahh skit skönt att barca gick vidare men ja ville att de skulle döda matchen snabbare än va de gjorde. den satt hårt inne. skönt iallafall med en seger o semi mot milan. har respekt mot milan och hoppas att vi gör mål denna gång borta så man har nåt att gå på.
belletti tycker jag gör en bra match idag. var bra defensivt och offensivt, assist oxå. får hoppas att ronaldinho kommer i bättre form för hans behövs nu. etoo va oxå mycke bra idag kämpa mycket, bra dribblingar o såklart de sköna 2-0 målet som släppte på all nervositet.
Barcelona Schubert
2006-04-06 00:40
Det snackas mycket om att Barca varit i en svacka nu på slutet. Vet inte om det är riktigt sant, men lika bra som vi var mot Chelsea är vi ju inte. Lite sämre än tidigare har det nog varit. Sammanfaller inte denna "svacka" med Messis fråvaro? Tror att han betyder mer än många (åtminstone icke-Barcafans) tror med sin ständiga rörelse, sitt sätt att driva upp tempot och sin fantastiska energi. Som nån skrev förut verkar han inte minst höja Eto'o och Dinho. Jag tror att hans återkomst kan innebära en rejäl injektion för laget. Visst har Henke varit helt OK, och han gör ju sina mål, men spelmässigt ligger Messi på en helt annan nivå.
Barcelona Barça-fan
2006-04-06 00:32
LME
Om två veckor spelas semifinalerna.
Sevilla LME
2006-04-06 00:21
Gratulerar! Nu ställer jag frågan. Tror ni att de båda semifinalalagen, alltså Barca & Villareal kommer att ställa över sina stjärnor i matchen som spelas helgen inför cl-semin? Tycker det verkar som att Ronaldinho och co spelar dom flesta matcherna på hemmaplan.

Vilken dag reser laget till Milano skulle jag också vilja veta om ni har någon gissning på.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-06 00:19
saminos

Just därför trodde jag på Villarreal.Inter har inte vunnit något på evigheter.
Barcelona La Rambla
2006-04-06 00:13
II Barça II//

Heh, jag fasade för det. Hade gärna haft fel. Fan, Benfica kunde och kanske borde ha kvitterat på kontringen där Simao skjuter utanför. Där åkte hjärtat upp i halsen alltså. Trodde bollen gick in först.

Jobbigt med Decos avstängning, speciellt på en grej det inte borde ha blivit varning för enligt mig. Får hoppas att Motta hinner bli frisk. Annars får det bli super-defensiv på San Siro. Men kan vi gå in med samma inställning som mot Chelsea borta så borde det gå bra. Vill nog påstå att Chelsea är tyngre att möta borta än Milan. Chelsea gör inte så många misstag som ett offensivt Milan gör.

Match borta mot Racing till helgen. Hade nästan glömt bort ligan i ivern. Känns nästan lite avslagen nu. :-)

Bona nit culés!
Barcelona Schubert
2006-04-06 00:07
Skönt med semiplats. Missade tyvärr matchen pga Viasatbrist, såg en rätt trist match från Turin istället. Arsenal enkelt vidare.

Milan kommer bli tuffa. Vi kommer att äga bollen mer som vanligt, men vi måste akta oss så att de inte får upp farten i sina spelvändningar. Sen gäller det att hålla koll på anfallarna, dom är giftiga. Deras försvar är vidare inte så dåligt som många vill ha det till, särskilt inte om Maldini kommer tillbaka. Ett stort problem för dom är dock att de inte är så bra defensivt på mitten. Det är bara Gattuso som gör ett riktigt hemjobb, så det går att komma igenom även centralt. All in all håller jag ändå oss som klara favoriter, typ 70-30. Barcas press på bollhållarn kommer ställa till problem för Milan, precis som Lyons gjorde, och Barcaspelarnas större bollskicklighet borde avgöra i längden.

Synd att Deco är avstängd. Extra viktigt därför att skadelistan krymper.
Barcelona II Barça II
2006-04-06 00:03
La Rambla//
Du sa att det skulle stå 1-0 länge :-)! Hur visste du det?

Så skönt att vi är vidare, men tråkigt att Deco är avstängd första matchen mot Milan. Hoppas bara att vi inte börjar tappa i ligan, pga brist av koncentration. Skönt även att se Edmilson igen. Snart är Méssi, Xavi och Marquez tillbaka!

Visca el Barça!
saminos
2006-04-05 23:58
barca_dreamteam,

Tro mig, anledningen till att Villarreal gick vidare berodde mer på Inters inkompetens än Villas styrka. Tro mig.

Cred till valencialaget dock..
saminos
2006-04-05 23:58
saminos
2006-04-05 23:57
Grande Barca! Dock blir det nog lite småklurigt mot Milan.. vi får se!
Barcelona Carl McCoy
2006-04-05 23:56
lägger mej nu...men ni har väl läst artikeln som Real Madrid-red. skrivit, önskelistan från igår? 4 spelare kvar där från årets lag...kontinuitet, lugn och ro var det;)
Visca Barca! Buenos Noches, Hermanos.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-05 23:48
Milans defensiv är ingen match för Ronaldinho. Tyvärr så slår ni ut de rulstollsbundna.
Ronaldinho och Deco bör skjuta långskott, skott utanför straffområdet så kan Eto'o/Henke flyga in och peta in bollen efter Didas tabbe.
2006-04-05 23:47
Tyvärr så är ztv och viasat ett gäng amatörer.Minns att den där Cain Dotson som leker fotbollsexpert trodde att Inter skulle ta en komfortabel seger mot Villarreal.Jag skrattade och tänkte,vänta du bara ska du få se.
Barcelona Gabriel
2006-04-05 23:46
Det är som vanligt när genierna från italien ska komma in hit och briljera med deras fullständiga osammanhängande analyser samt med en full pott i vad beträffar sig beskrivas som dubbelmoral. Inte nog med det, nu rabblar de upp fakta som de fått från deras egna värld också. Men ledsen att väcka dig till verkligheten men mi amigo, vi HAR gjort fler mål än er i år. Inte nog med det, dessutom har vi en mindre match spelad än er i ligan vilket innebär att vi kan öka skillnaden och dra ifrån er när det kommer till målskörden.

Går man in i Milans forum så drillar det av nissar som redan räknat ut oss. Vad är det då som säger att vi inte ska tro på vårat lag? Även den mest osmarte måste väll ändå förstå att man tror på sitt egna lag och inte på motståndarlaget? Så sluta gråt och sluta upp med dubbelmoralen, den lyser totalt igenom för ni är inte bättre.

Vill du ha lite statistik så ska du här få det. Men det var väll fan att folk inte kan ha koll på saker och ting innan de öppnar deras munnar, men nåja - italienare är ju snabba på att prata skit.

Barcelona har i år på 31 matcher gjort 70 mål i La Liga

Milan har i år på 32 matcher (notera det) gjort 70 mål i Serie A

Barcelona har i år gjort 21 mål i Champions League

Milan har i år gjort 20 mål i Champions League.

Källor; http://www.as.com/futbol/primera/clubes/?ideq=3 (skrolla ner)
http://www.acmilan.com/it/standingspage.aspx
http://www.uefa.com/footballEurope/Club=50080/competition=1/index.html
http://www.uefa.com/footballEurope/Club=50058/competition=1/index.html

There you go my italian friend, get the facts right the next time and ciao :-)
2006-04-05 23:44
Nordahl är milanista om ni inte visste det.Minns förra veckan när Juve skämde ut sig mot Arsenal,Nordahl verkade nästan vilja gråta.
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-04-05 23:43
Håller med.
hoppas barca tar sig till final o får möta arsenal o där hoppas ja arsenal får en sån storstryk att alla arsenal fans i sverige håller tyst i 10 år framåt!!!!!
2006-04-05 23:41
Barca barca barcaaaaa
ole ole oleleleeeee
Barcelona Pamplona toro
2006-04-05 23:41
Hoppas innerligt på final mellan Arsenal och Barcelona!!!

Äntligen ska den vackra fotbollen få segra!
2006-04-05 23:40
VISCA EL BARCA!

håller med er, den där nordahl borde fan ta tag i sig själv, jävla tjockis fan. Hna borde inte få sitta i soffan när milan spelar. Såna där gubbar ska vara neutrala lr om de hejar på ngn, hålla d för sig själv. Vi vill fan inte höra va han tycker!

Röväckel, borde med nordahl!!!
Annons: