/spanien/barcelona/forum/24565.aspx/spanien/barcelona/forum/24565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-08-30 09:49
Kolla ungefär efter en minut då vinkeln är den bästa. Är inne på Gabriels väg, försvararen får bollen på smalbenet/foten.
Barcelona Klint
2006-08-30 09:30
Om inte Iceman hade gjort mål så borde det väl rimligtvis vara straffspark. Satsningen som backen ligger inne med är inte helt korrekt va?
Barcelona Will
2006-08-30 09:14
ang. Gudjohnsens mål

Har inte sett det från linjedomarens vinkel, men rakt framifrån ser det ut som att backen som rusar fram slår undan bollen för Guddy precis när han ska skjuta. Bollen får dock en sådan bollbana att det bara är att tacka och ta emot för Iceman. Oerhört läckert och att det är matchavgörande i debuten gör det inte sämre.
Barcelona Klint
2006-08-30 09:10
Godmorgon!

Finns det ingen sida där man kan följa våra ungdomslag? Allt jag har hittat är en polsk sida och av det språket så förstår jag NIET!
Barcelona La Rambla
2006-08-30 08:47
Gabriel:

Du får ursäkta men jag står på mig. Det var en lobb precis som Schubert är inne på. Ser man händelsen i repris från linjedomarens vinkel så syns det. Dessutom, hur kan det vara foul när du tar ner bollen på bröstet och ingen spelare i närheten och din enda intention är att panga in bollen i mål på volley. Då kommer det en tjurrusande försvarare från sin vänsterbacksposition med utsträckt vrist och dobbarna före som försöker bryta. Tala om för mig var i regelboken det står att det är spelaren som är först på bollen, spelaren som försöker skjuta bollen i mål, är den som foular? Är ni blinda eller? :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-30 02:13
Lustig bild.
Barcelona Schubert
2006-08-30 02:03
Var det Messi som tog Dinhos plats alltså? Hur skötte han sig till vänster?
Barcelona Schubert
2006-08-30 01:44
Ruskigt svårt att se. Jag trodde först att det var en deflection men det var när jag bara såg det med kameran mot målet. Efter att ha tittat i kameran bakom mål lutar jag åt att det är en lobb och i så fall är det som sagt grymt snyggt.

Konstigt att bollen skulle få den bollbanan om Celtaspelarn varit på bollen. Den kommer så perfekt till honom att det borde handla om en medveten grej.
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-08-30 01:24
gudjohnsen har visat att vad han kan, göra mål och avgöra matcher. det är sådana spelare som karaktiserar barcas anfall.
när det gäller försvarsspelare i år så är jag enormt nöjd. däremot anser jag att motta är en överflödig spelare. bort med honom och se till att rotera på iniesta, edmilson, marquez, deco och xavi.
Barcelona rico
2006-08-30 01:05
Ämne: La Rambla

Säga va....
hehe hade det vart en lobb så skulle den vara en het kandidat till årets mål.
Barcelona Gabriel
2006-08-30 00:53
La Rambla

Säga vad man vill om deras bitterhet men i det tillfället så sparkade faktiskt Gudjohnsen ner Angel. Däremot tror jag inte det var med flit, men det var knappast en lobb över honom. Hehe, du får checka in målet en gång till :-)

Lovar dig, jag hade själv önskat att det var en lobb. Det viktigaste är 3 p.
Barcelona rico
2006-08-30 00:29
Ämne: rico

Frågade jag ....
Ordem e Progresso.

Du får ursäkta mig eftersom jag råkade skriva ditt namn istället för *Visca el barca Visca el catalonia y visca el copa*

Hans fråga löd "kan någon Säga till mej varför frank rijjkard spelar puyol-marquez.! varför spelar han inte puyol-thuram!!?? och varför spelar han motta??/?/? thuram är bättre än marquez i den positionen och på samma sätt är marquez,iniesta och edmilson bättre än motta som en midfieldare.!
Tror ni inte?
Tacksam För svar :d"

Det var då jag skrev att han borde scrolla lite längre ner eftersom detta ämnet har diskuterats och då skulle han ju inte behöva fråga om han hade läst först.

Sen var det ju en liten pik oxo mot honom för det är alldeles för många som ställer så många "onödiga" frågor om vissa saker t.ex.

*Vilken kanal sänder la liga?
*Kommer tv4+ sända den?
*Nån som kan ge en länk till matchen/målen?

Det var ju tillochmed så att La Rambla blev så trött att jämt svara på samma frågor(inte nödvändigts vis dom frågorna jag skrev upp) att han hänvisade att dom får ju ta tid och (skum)läsa igenom alla inlägg.

Barcelona Sassinho
2006-08-30 00:03
och jag måste tillägga en grej..vi ska inte tro att real madrid kommer vara ofarliga i år..nej nej vi vet att de senaste säsongerna har dom haft lite problem o bytt tränare men dom kommer på slutet när vi e lite trötta o hamnar i svacka men det blir nog mer utmanare..tex sevilla ser bra ut och valencia... men ja tror ej att sevilla kan gå hela vägen men dom kommer nog vara där uppe o kriga !
Barcelona La Rambla
2006-08-30 00:03
Jag bjuder på kvällens garv. Som så ofta förr i från realredaktionen.

Barcelona vann, vad ska man säga? Vinstmålet måste ha känts aningen bittert för Celtas fans då Eidur Gudjohnsen sparkade rätt hårt på ett Celta Vigo ben innan han satte avgörande 3-2.

Skrattretande. Gudy ska till att slå till bollen på volley då Celtas Angel kommer i full galopp och försöker blockera skottet med sträckt vrist och dobbarna före. Iceman lobbar iskallt bollen över Angel som faller som en klubbad oxe, och slår upp en härlig volley i nättaket. Ett vackert mål.

Ja vad säger man, denna bitterhet. :-)~
Barcelona Sassinho
2006-08-30 00:01
expert....barca!!! du säger att motta va bäst båda matcherna mot chelsea förra året? va ja minns va han inte så himla bra..ena matchen spelade han visserligen back om jag inte minns helt fel? o han missade ju markeringen som ledde till 0-1 ?

jag gillar inte honom alls o barca ville ju egentligen bli av med han så allt för poppis kan han ej vara? marquez e riktigt bra en av mina tyngsta favoriter i hela världen pga hans fina säsonger i barca så han ska spela ! om det e som mittback eller pivote bryr jag mig inte om, men e inte thuram köpt som lite back up ? lite slöseri men säsongen e lång grabbar !!

han kommer få spela..och som många påpekar iniesta måste spela mer..!! han e så grym den lilla blekfisen..han har verkligen tagit stora steg i rätt utveckling senaste säsongerna !

viva la barca !!! el grande !
Barcelona (SAMI)
2006-08-29 23:51
nån som kan fixa målen från igår asså från barcelonas hemsida enklare ladda hem där kan nån?? plzzzzz
Barcelona expert...barca!!
2006-08-29 23:40
vad kostar det tror du??
Barcelona Klint
2006-08-29 23:40
Fick dålig respons tidigare idag. Är det inga svenska cules som planerar att dra till Tyskland eller England för att se Barca i CL?
Barcelona expert...barca!!
2006-08-29 23:35
Blir utspelning mot chelsea igen???
Barcelona Klint
2006-08-29 23:31
Ämne: Vet ni att atletico ....
Newsflash of the day!
Barcelona Ghazza
2006-08-29 23:07
Jag tror dem flesta visste om det.
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-08-29 22:52
Vet ni att atletico bilbao bara köper basque spelare och det är en tradition från hundra år sen och det är en exempel för att dem har en av dem bästa akedemier (youth academies) anars skulle dem inte vara i den största och bästa fotbolls ligan :d
Barcelona Visca el barca Visca el catalonia y visca el copa
2006-08-29 22:40
Ämne: Grattis Motta 24 och....
Copa catalonia är en match cup som deltags av dem 2 bästa catalonia lag. (nu är det naturligtvist Barca och espanol.och dem ska spela tisdag 21:00 och ni kan se matchen på sportexpressen tror jag? :d
Barcelona Evička
2006-08-29 22:38
Ämne: Vi har glömt bort at....Kanske förklarar att det var lite lågt i första halvlek igår.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-08-29 22:32
För övrigt så leder Sevilla för tillfället La Liga. Hittils står det 3-0 till dem mot Levante.
De kommer nog att vara ett lag att räkna med, om de inte får många skador. Häärligt, med lite utmaning!
Barcelona Ghazza
2006-08-29 22:17
Grattis Motta 24 och Deco 29.

Någon som kan förklara vad copa catalonia är för ngt som barca_anfall nämnde.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 21:54
Vi har glömt bort att både Deco och Motta fyllt år i dagarna. Motta igår och Deco i söndags.

Feliz cumpleaños, Motta y Deco.
Barcelona EsCúle
2006-08-29 21:46
Repris av gårdagens match rullar just nu på sportexpressen för de som är intresserade.

För övrigt så nämnde dom igår på sportexpressen att dom kommer sända La Liga regelbundet varje lördag och söndag.Så det var nog inte den sista matchen dom visar med Barcelona.Kan vara bra att skaffa kanalen för dom mest insatta.

Visca Barcelona!
2006-08-29 21:46
Och finns det nån som som har En klipp av messi när han dribblade och gjorde mål på Celta
Tacksam för ett länktips :d
2006-08-29 21:42
hej
JAg skulle vilja se Barca spela Zambrotta-puyol-thuram-gio
Xavi-Marquez-deco
Messi-etoo-ronaldinho
och jag skulle vilja se messi, etoo och ronaldinho att byta positioner i mitten av matchen för ex.. Ronaldinho-messi-etoo
Jag såg matchen igår och messi var grym i CF(mitten) positionen
Visca el barca Y visca el catalonia
Van tror ni att vi ska spela/??
och hur tror du att vi ska spela (LA RAMBLA)??
Tacksam För svar!!
Annons: