/spanien/barcelona/forum/24562.aspx/spanien/barcelona/forum/24562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid RM fanatico
2006-08-03 00:55
alltså det jag menar är att vissa spelare klarar av att prestera lika bra i ett mindre lag utan att ha massa stjärn spelare runt sig. just nu är varken robinho eller messi någon såndan spelare som kan lyfta ett helt lag. Ronaldinho hade den kvaliten i början när han kom till barca. men om något år kommer säkert båda dessa spelare ha växt in i en sån typ av roll och då tycker jag att man kan kalla en spelare för att hålla världsklass. förståru?
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:54
RM fanatico

Jag tror du menar matchen mot Atl. Madrid. Ja, han var blek i matchen förutom ett avslut mot mål tror jag. Det är väl inte det roligaste att få lyfta ett helt lag när man knappt är torr bakom öronen, och jag tror inte Rijkaard räknar med att Messí ska lyfta hela laget, det har vi andra spelare till.

Det är väldigt svårt att välja världens bästa på olika positioner då det oftast är åsikter som skiljer andra åt. Men jag vill fanimej inte utse Terry till världens bästa mittback!
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:51
Nej det tror jag inte. Tror du att tex Robinho hade presterat lika bra utan sina kända lagkamrater+

Hittade inte någon poäng i ditt inlägg bara, thats all.
Real Madrid RM fanatico
2006-08-03 00:49
La Rambla//
tror du messi hade presterat lika bra som han har gjort under förra säsongen om han inte hade spelat med spelare som ronaldinho,xavi ,deco m fl?
Barcelona AllramEest
2006-08-03 00:45
Captain Fubulosos Cave Of Hair
Martina spelar inte i serie B utan i serie C1.

Juventus möter Martina i Coppa Italia.
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:44
När ska folk börja förstå att åsikter oftast är subjektiva. End of...

Sen kan man ju undra när det bestämdes vara så viktigt för en högerytter att bära upp ett lag.
Real Madrid RM fanatico
2006-08-03 00:41
Schubert//
du kan inte vara seriös när du säger att messi är världens bästa högerytter. Messi är en grymt bra spelare inget snack om saken. Men det känns som han ännu inte kan bära upp ett lag och sticka ut när han inte har ronaldinho o etoo brevid sig. såg det vid nått tillfälle i la liga då man vilade ronaldinho o etoo var borta. Messi såg då ganska blek ut. Sen måste man komma ihåg att messi är omgiven av bra spelare både i barca och i Argentina. Då är det lättare att prestera bra. Inte sant?
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:36
Världens bästa mittback handlar om dagsform. Puyol är en av dem som kan konkurrera om den titeln. Hela grejen att utnämna världens bästa ytter, mittback osv är bara fjantig, då spelare aldrig håller samma höga klass en hel säsong.
Barcelona Schubert
2006-08-03 00:30
Ämne: Schubert

Messí g....
Håller helt med dig om Messi vs. Giuly/Henke (även om jag faktiskt tycker Giuly är lite bättre än Henke i uppspelsfasen). Sen är det svårt att jämföra offensiva spelare med defensiva, men jag kan inte säga att jag håller Puyol som bättre än Messi. Messi är som jag ser det världens bäste högerytter, medan Puyol inte är världens bäste innerback.
Barcelona Kamelen
2006-08-03 00:28
Hur är det med Messí's skada som han ådrog sig den gågna säsongen som även jäktade honom i VM? Är den totalt borta nu?
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:24
Självklart hoppas man på Zambrotta, så att han kommer in i det direkt. Det är ändå lite omställning men en spelare av hans kaliber ska inte ha några problem med det.

Sen självklart Messi. Det känns lite som att man blev bestulen på att se Messi spela i och med skadan mot Chelsea. Trodde ju aldrig att det skulle ta så lång tid att läka. En klar besvikelse.

Sen har jag en lite hemlig förhoppning om att dos Santos ska få spela i A-laget även om han trots allt är lite för ung och chansen nog är minimal med tanke på hans pass-situation.
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:23
Schubert

Messí ger vårat lag en helt annan dimension på spelet. Oftast när Giuly eller Henke spelar där så blir kanten ospelbar, om man får använda det ordet. Deco gillar inte att slå bollen på dem två, det har jag sett.
Ja, det var väldigt många som ville att Henke skulle starta Chelseamatchen för att Messí inte är rutinerad, om han inte är rutinerad när ska han bli rutinerad. Messí fick alla belacker att be om ursäkt. Underbart!

Nja... jag gillar inte att ranka Barcaspelare mellan dem. Men Puyol glömde du :-)
Barcelona Schubert
2006-08-03 00:20
Ämne: Säsongen kommer med ....
Jag också. Jag hoppas innerligt att han får va frisk hela säsongen. Får han va det kommer det att slå gnistor både om honom och om Barcelonas spel. Tycker fortfarande att det är många som underskattar honom för att han är så ung. Enligt mig är det bara Ronaldinho som är klart bättre än Messi i vårt lag.
Barcelona 19
2006-08-03 00:19
La Rambla

Tack, jag undrarde bara för att, jag såg det på dokumentären. ;)
Barcelona Schubert
2006-08-03 00:19
Ämne: Ämne: C+ är d....
Håller med, Fjellström är faktiskt bättre än Ola (säger jag trots att jag är gnagare:) ). Han har ofta tänkvärda analyser, inte bara floskler.
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:18
Säsongen kommer med stormkliv.

Vem blir den mest intressanta spelaren att se nästa säsong...?

Jag väljer... Messí. Kan han hålla den här säsongen, då vet vi att det är något alldeles extra. Jag tvivlar inte på att han kommer göra succé, men nu är pressen stor på honom. Nu ska han gå igenom en helsäsongen som startspelare.
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:15
Idag har Messi tränat för första gången med laget. Han anslöt till Monterey sent igår kväll.
Nu fattas bara Deco, Thuram och Zambrotta. De ansluter på fredag i Los Angeles. Det börjar dra ihop sig, säsongen kommer allt närmare. :)
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:12
Hehe, äsch. Vet inte om det stämmer exakt men på ett ungefär åtminstone. :)
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:12
La Rambla

Vilken lärarförklaring :-)
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:11
Ämne: C+ är det bästa alte....
Ja, du har helt rätt. Iofs har dem tappat Rit-Ola, men det kompenserar Jens Fjellström, han är klockren varenda gång. Det jag gillar med honom är att det verkar som han väntar någon sekund innan han uttalar sig. Till skillnad från Robert Perlskog som sa att Chelsea köpte Ballack för en massa miljoner. Någon borde tala om för honom att Ballack gick på fri transfer.

Men som du säger tror jag också att tv4 i slutändan kommer köpa rättigheterna, hoppas dem inte missbrukar ligan.
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:11
19:

Ungefär så här. Låt oss säga att du flyger från Köpenhamn vid lunchtid till Los Angeles. Nu vet jag inte exakt hur lång flygtiden är dit. Men Los Angeles ligger iaf 9h efter Köpenhamn i tid. Det ligger i annan tidzon. Låt oss säga att flygtiden tar 15h. Då skulle klockan normalt vara 24.00 när du landar i Los Angeles. Men eftersom de ligger 9h efter i tid där jämfört med norra europa, så är klockan bara 18.00 där när du stiger av planet. Antagligen fortfarande ljust. Fast du varit iväg i 15h, så är klockan bara 6h senare än när du åkte från Köpenhamn. Den tidsomställningen och trötthet man får, fast man borde sova så är det inte riktigt "läggdags". Denna slöhet, trötthet kallas med ett finare och mer internationellt ord för jetlag.

Hm, hoppas det inte blev för krångligt. :-)~
Barcelona Schubert
2006-08-03 00:07
C+ är det bästa alternativet ur alla synvinlar (för dom som har den...) - dom har nästan ingen reklam, dom behandlar fotbollen seriöst med ordentligt försnack, bra kommentatorer, etc, etc. Men som sagt, det är knappast troligt. Tyvärr tror jag fortfarande att spanska ligan ses som den kommersiellt minst gångbara av dom tre stora ligorna, speciellt nu när det inte finns nån svensk där. PL är överlägset störst och C+ som verkar va lite på reträtt gentemot dom andra kanalerna (TV4 i synnerhet) kommer nog att koncentrera sig på att behålla den.
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:06
19

Det är det som stör din dagsrytm. Ofta när du reser genom tidzoner, är en vanlig benämning av jetlag. Man blir nog mest trött och irriterad.
Barcelona Schubert
2006-08-03 00:03
Ämne: Schubert:

Om vi ä....
Håller med dig.
Barcelona 19
2006-08-03 00:03
Vad betyder Jetlag?
Barcelona Nemo
2006-08-03 00:02
La Rambla

Självklart, han borde faktiskt inse att världen inte kretsar runt honom. Han är egentligen för bra för att ha på bänken, men också för dålig för att spela från start.

Han kan ta sitt pick och pack och bara bra, enough is enough ;-)
Barcelona La Rambla
2006-08-03 00:01
Schubert:

Om vi är realistiska. Ska det vara en omöjlighet att för Barça att sälja en spelare av Saviolas kaliber för 5-6€M? Knappast efter det VM han presterade. När det gäller Panathinaikos så sägs det att han fick ett högt löneförslag även där, i paritet med vad han får här. Varför sket det sig där då? Något skumt är det.
Sevilla Riquelme!
2006-08-03 00:01
Nemo// Ja, men om man tänkter mer på veckormatcher och så. Men eftersom tv4+ var jag har för mig oftast inte visade dessa så spelar det ju inte så stor roll. Jag tycker Canal plus vore det bästa alternativet. Då slipper man framförallt alla dessa reklamer. Men om tv4+ löser så att man visar lika många matcher som förra året ser jag ingen anledning till förändring.
Barcelona Schubert
2006-08-02 23:58
Nemo/ Jaha, det har jag aldrig hört. Längre norrut har man lite annan dygnsrytm än kring Medelhavet pga annan temperatur, tror det beror mest på det. I Sverige börjar matcherna aldrig senare än kl åtta; mest för att det blir så satans kallt sen.:)

C+ tappar rättigheterna till flera storlags hemmamatcher i Italien snart (minns inte om det är denna säsong eller nästa) till fyran. Skulle dock bli (glatt) överraskad om dom köpte spanska ligan; dom verkar koncentrera sig på PL.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 23:57
Nemo:

Det började tydligen redan när Laporta tog över. Alla kontrakt förhandlades om, Puyol, Xavi med flera var det inga problem med. Den enda som inte ville lyssna på det örat var Saviola. Enda sedan han blivit utlånad de två senaste säsongerna verkar det som att hans huvudmål har varit att försöka komma i från klubben på fri transfer. Varje gång något lag varit intressrat så har det skitit sig när Saviola och hans agent har förhandlat om det personliga kontraktet med intresserad klubb. Stämmer allt detta, så kan ha ta sitt pick och pack och bara dra. Precis som du, så har även jag alltid gillat Saviola, men enough is enough.
Annons: