/spanien/barcelona/forum/24554.aspx/spanien/barcelona/forum/24554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Deg
2006-04-02 16:10
Vi har inte saknat Raul, vi har Ronaldo som springer ifrån erat försvar när han känner för det, sammtidigt som era spelar skadar sig.
Barcelona La Rambla
2006-04-02 16:10
Herregud vilka mogna inlägg från vissa bittra så kallade realfans. Champions League var det någon som nämnde nyss. Är det den där turneringen ni inte är med i längre? :-)~
Barcelona Tiago
2006-04-02 16:09
raul kostede för er förra gången så?
Barcelona R.H.M
2006-04-02 16:00
Det är ju det här, som kallas dåliga förlorare. Det ska helatiden skyllas på domare hit o domare dit.
Inte konstig att marängerna inte har utvecklats det senaste deseniget.
Nu är det bara att buga o bocka för OSS, era förlorare med stort F.

Barcelona Effet77
2006-04-02 15:58
Ämne: Hehe nu förstår man ....
Visst hade vi vissa domslut med oss men Ni skall vara glada att inte Ni fick mer gula kort med tanke på att muren trippade fram på varenda frispark. Det tycker jag domarna skall bli mycket hårdare på överhuvudtaget. Gör som i NHL nolltolerans på vissa saker som tex snack o murar som går tidigt ivägsparkade bollar efter signal ge dom kortet som dom lär sig även om vissa aldrig kommer lära sig.

Visca El Barca
Barcelona Ronaldiinho # 10
2006-04-02 15:38
Shuu ;) fan att larsson inte fick avgöra El Clasico , Jag tycker inte de va nå El Fiasko , Skön match .. ;D
Barcelona II Barça II
2006-04-02 15:37
Roonaldoo//
Vad är det Ronaldo äger? En korvkiosk?
Barcelona Champ Nou
2006-04-02 15:36
Dubbelpost!?

Barcelona Champ Nou
2006-04-02 15:36

Kan vi inte skippa snackat om att domarna skulle gynna den ena eller den andra, annars är vi snart lika patetiska som dom italienska storklubbarna som aldrig kan acceptera en förlust utan jämt måste antyda att domarna är mutade eller att det finns någon stor konspiration.

Barcelona II Barça II
2006-04-02 15:27
Namn: Ronaldo luiz nazario de lima » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-02 15:12:44
Ronaldo skämde ut vår baklinje de bara erkänna.
men domaren förstörde hela matchen det kändes som Laporta betala han innan matchen.

Ronaldo luiz nazario de lima//
Byt tröja! Du är ingen clué! Skäms!
Barcelona La Rambla
2006-04-02 15:25
R_9//
Trevliga inlägg du bidrar med, besöka gärna www.skrivihop.se när du ändå är här. :-)

Ni som har Canal+, ta och kika på toppmatchen mellan Fiorentina-Roma. Toni gjorde mål redan i första minuten. Delat målrekord med Batistuta i Serie A nu, 26 mål. Matchen gäller sista europaplatsen. Barça är ju mycket intresserade av Romas Chivu, som spelar igen efter skada. Kanske är chansen större att han kommer till Camp Nou om Roma missar CL?

Forza Viola!
Barcelona II Barça II
2006-04-02 15:21
Om jag har förståt det rätt så är både Edmilson och Méssi med mot Benfica. Eller har jag fel?
Barcelona Aubri
2006-04-02 14:58
Var det bara jag som tänkte på att, Dinho inte
gjorde sitt vanliga gest vid mål firandet?
Här kommer svaret...

"Ronaldinho received a special visit during training this week from Vanessa, a deaf child who shouted out his name throughout the session. Afterwards, her father asked him to celebrate a goal in the manner of deaf and dumb people. And when he scored tonight, that's just what he did"
Barcelona R.H.M
2006-04-02 14:56
farside:
Du skriver att Ronaldo blir ryckt i tröjan.
Njaa. det är bara så att Ronaldo trycker ut tröjan med magen.
Barcelona Gabriel
2006-04-02 14:54
favoriserade av domarna? Det nya "juventus"?

Snälla någon har folk redan glömt Malagamatchen? Har folk redan glömt matchen mot Zaragoza i cupen?

Real Madrid har blivit favoriserade av domare i flera år nu och nu påstår de att vi blir det så gråter dem. Dessutom blir vi inte det. Men även om vi skulle blivit favoriserade så är Real madrid de sista som ska snacka!
Barcelona Pepe Murcia
2006-04-02 14:53
om ronaldo hade haft löpduellen med puyol och inte motta så hade det varit en annan visa nu
Barcelona Pepe Murcia
2006-04-02 14:52
auktiounerade av real madrid?
Barcelona Woods
2006-04-02 14:51
Zizou-Mano//
Skulle jag vara verksam som högt höns i Real Madrid skulle halva laget vara till salu.. :p
-=Robinhos PedaLadaS=-
2006-04-02 14:46
Jag vill inte vara taskig men tycker att fansen på Camp Nou var tråkiga igår, det var stora sekvenser i matchen där det var knäpptyst.

90.000 och ändå så tyst, kommentatorerna klagade på det också. Vad beror det på?
Barcelona Pepe Murcia
2006-04-02 14:43
folk glömmer fort. vi skulle haft 3 poäng mot malaga, mot osasuna hade vi otur med domsluten och inte att glömma zaragoza i cupen och vad roberto carlos gjorde mot etoo och villa på santiago benrnabeu. dvärgen är falskheten personifierad. farside, du skämmer ut dig.
Barcelona Woods
2006-04-02 14:41
Håller med Kim fullständigt.

Det är ju inte så att det är speciellt konstigt att det laget som har mest boll och ett bättre spel, får mer frisparkar än det lag som "inte riktigt hänger med".

Precis som Kim säger hade vi 65 % i bollinnehav. Vilket lag får domslut emot sig? De som har bollen, eller dom som vill ta den?
Barcelona Pepe Murcia
2006-04-02 14:40
Farside//

dina 'analyser' är inget annat än pinsamma. förklädd realfan antagligen. ronaldos filmning var grov (även känt som "kompensationsförsök") medan van bommel fick en tackling emot sig som dock på reprisen inte ser farlig ut.

jag vill tipsa om en ett besök hos optikern
Barcelona La Rambla
2006-04-02 14:39
Elvis//
Puyol bad själv om byte i den 89:e minuten då han kände sig lite "yr" efter att han skallat ihop med Ramos på en hörna. Han undersöks troligtivs idag. Någon risk att han ska missa Benficamatchen på onsdag verkar inte spansk press tro.

Alla snackar om straff och utebliven straff. Verkar som om många redan har glömt bort Carlos otroligt fula kapning på Eto'o i förra mötet. Varför blev det inte straff där? Skandal skandal, domarskandal. :-)~
Barcelona Woods
2006-04-02 14:28
Man börjar bli lite orolig att se hur spelarna missar läge efter läge, inte bra. Förväntar mig en tokbra offensiv med kliniska avslut mot Benfica.

Äsch.. att ens påstå eller insinuera att Laporta hade mutat/kontrollerat domaren är ju ren och skär smörja. Alla lag drabbas/förfördelas av domarna. Ta t.ex. när Barcelona lirade mot Zaragoza i cupen, då blev Barcelona väldigt drabbade av domarens konstiga beslut. Att Barcelona konstant skulle bli "belönade" av domarna är ju rent skitsnack.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-04-02 14:24
hade jag fått lika många frisparkar som ronaldinho sumpade så skulle jag sätta minst 1 av dom
han va inget vidare igår måste erkänna
Atlético Elvis
2006-04-02 14:22
Hur blir det med puyol, vad hände med honom, fick han en hjärnskakning?
Atlético Elvis
2006-04-02 14:21
Det jag har hört är att Carlos sa till dommaren att "Varför är du på mig hela tiden, nu har du hackat på mig de två, tre situationer" - Det uttalandet ledde till hans andra gula kort..

Men, är det inte lite tjatigt nu, Barcelona vinner ju ändå ligan och det verkar som att de flesta ändå är överens om att dommaren gjorde en usel insatts..
Barcelona La Rambla
2006-04-02 14:14
Herregud, att man ens orkar ödsla energi på detta. Visst vi säger väl det då. Även 0-3 resultatet på Bernabow var orättvist. Det rättvisa där borde ha varit 5-3, alla såg ju att domaren även där favoriserade Barça.

Move on...
Real Madrid Farside
2006-04-02 14:10
Självklart ska man kanske inte ta Baptistas uttalande speciellt allvarligt , MEN varför har inte dommaren rapporterat vad som hände? jag säger absolut inte att han är mutad , men nog fan är det märkligt. Hörde han verkligen någon svordom eller liknande från carlos? eller VILLE han höra det?
Nåja , sanningen kommer aldrig fram så den diskussionen är det lika bra att lägga ner nu :)

Jag håller desvärre inte med om de båda straffsituationerna , Van Bommel ramlar OTROLIGT lätt , det säger ni ju själva också , och att han själv söker straffen. Men han fick den , eller hur?

Ronaldo blir ryckt i tröjjan , såg ni inte det så är ni enögda eller bara inkompetenta , det är i mina ögon straff , sen visst det var inte mycket , men det krävdes inte mycket av domaren att ge barca deras straff.

Så jag tycker att det rättvisa resultatet hade vart 1-2 till real :) nu duckar jag ett tag :)
Barcelona Kim
2006-04-02 14:02
** Självklart är det en billig straff, men det märkvärdiga ligger inte i domarens beslut utan i Carlos hjärnsläpp som tackar en spelare som är på väg ut ur straffområdet! Det är absolut inte en feldömd straff!

** Ronaldos gula kort för filmning är helt korrekt dömt. Han blir inte fasthållen utan det är enbart kroppskontakt. Han väljer helt enkelt att lägga sig. Skillnaden mot Bommel är att den senare visserligen söker upp straffen, men han blir å andra sidan sparkad över benen.

** Domaren blåste mycket till Barcelonas favör. Hur kan man inte låta bli att göra det när Barcelona har ett bollinnehav på cirka 65 procent? Real slog bort bollen så fort man fick den under i stort sett hela andra halvleken.

** Klart att Carlos sa något till domaren. Några tio meter är det inte frågan om, utan snarare 1,5 meter. Att han säger något är solklart när man ser på Medinas blixtsnabba reaktion när han vänder på huvudet. Carlos är och förblir en stor pajas.
Annons: