/spanien/barcelona/forum/24553.aspx/spanien/barcelona/forum/24553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-04-07 09:35
asfaltsbarn

Arsenal var helt uträknat vad gäller topp 3 för ca 2 månader sedan, det är noterbart hur snabbt åsikterna ändras när man börjar spela lite mer övertygande och vinna sina matcher.

Utan tvekan så har Arsenal med deras nya, unga lag imponerat. Slår man ut Juventus på ett så imponerande sätt som de gjorde så kan man inget annat än beundras av dem. Själv anser jag att Arsenal har en lång väg att gå för att bli ansedda som ett av de två bästa lagen i världen. För mig räcker inte det här utan de måste bevisa att de håller sig under en längre period. Milan klassar jag som ett starkare lag än Arsenal då jag ser dem både som ett starkare kollektiv samt ett lag med stora stjärnor som drar åt samma håll. Det finns inte riktigt samma harmoni i Milan som det finns i Barcelona(men ärligt talat så är just våran laganda/harmoni, glädje i truppen svårslagen) men om det finns något lag som man kan dra jämförelser med så är det i Milan.

Arsenal hade varit en lättare motståndare än Milan för oss alla dagar i veckan.
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-07 08:47

Gabriel: Det två bästa lagen just nu? Nu är du ändå fel ute. Arsenal är starkare än Milan.

Barcelona La Rambla
2006-04-07 08:18
God morgon!

Forzaa_Milan//

Vi har inte fått för oss någonting alls, men tydligen så har du det. Ja, det är bra att du inser att ni har fått handicap i och med att Xavi och Deco ej är tillgängliga. Själva så tror vi ändå på vårt lag hoppas kunna skapa mer än de 2 chanser som du tycks tro. Som även Gabriel skrev, vad är vitsen att gå in på motståndarnas forum och förvånas över att DE tror på sitt lag? Ser du oss gå in på ert forum och dra kvasianalyser? :-)~

Figolina//

Rafa sas det skulle vara borta 4-6 veckor. Han skadade sig i samma match som Edmilson, 21 mars mot Getafe. Do the maths. :-)
Barcelona Gabriel
2006-04-07 08:11
Forzaa_Milan

Vad gäller spelet inom laget och bollinnehållet så måste du ändå vara så klok att även du vet om att det är Barcelona som kommer äga det. San Siro eller Camp Nou spelar ingen roll när det kommer till oss och bollinnehav oavsett ifall Xavi och Deco är otillgängliga. Du underskattar vårat mittfält enormt. Självklart är Milan en mycket tuffare konkurent att besegra än Benfica men du har en rätt bra tendens att överdriva rejält, kan bero på dina känslor för Milan.

Sen vet jag inte vad du försöker vinna, bevisa eller vad du nu vill göra här inne. Hur man ens orkar slösa tid på att försöka gå in till motståndarnas forum och "vinna 'poäng'" så att säga. Du kommer inte att få medhåll här inne vare sig du kommer me de bästa analyser människan skådat sedan gud skapat jorden just eftersom vi är culés och på samma sätt som ni tror på avancemang gör även vi det.

Låt oss bara komma överens om att det är de två just nu bästa lagen som kommer att mötas där tur, induviduella prestationer m.m kommer att avgöras. Det kommer att bli tight.
Real Madrid Figolina
2006-04-07 04:04
Grattis till avancemanget.Kul att höra att både Messi och Xavi snart är klara för spel igen.Barça fattas nåt....
och Marques, när kommer han tillbaka?
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-07 01:12
Ni pratar om att återfå effektivitenen men vi är inte Benfica då all spel sker på våran planhalva och ni skapar chans efter chans.

Effektivitet utan chanser är rätt så oväsentligt. Ni kanske skapar 2 - 3 men inte 1000 som mot Benfica. Men få inte för er att ni ska få spela hur ni vill på våran hemmaplan där vi fortfarande är obesegrade. alla vinster 2 lika båda liga och cl inräknat. Jag tror att för er del så är det ronaldinho som kommer vara den viktigaste. För mittfälskampen har ni inte så mkt att säga till om utan xavi och deco.
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-07 01:01
han spelade där me gudjonsen
Real Madrid Zidane_5
2006-04-07 00:35
nån av er som har nån aning om ronaldo spelade nånting ihop me ruud van nistelrooy i psv? o isf kan ni hitta bild eller videoklipp på det??
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-07 00:25
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Nice nice. Hoppas bara att inga fler spelare drabbas av såna här skador som håller dem borta i flera månader. Både Real och Barca spelare. Bara roligare.
Ashburn (Red)
2006-04-07 00:00
Fedoroviz//

"Zidanes artisteri har ingen jämlike..någonsin....
precis som Maradonas.
Ronaldino detsamma.... "

Kommentar överflödig.

Riktigt härligt att Xavi snart kommer tillbaka, spanska ligans smartaste spelare.
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-06 23:54
Ämne: Messis spelstil likn....
du har rätt han liknar mkt mer cruijff och zico i spelstillen.
Barcelona Gabriel
2006-04-06 23:40
alex163 [Sergio Ramos Casillas]

Målet är att han ska kunna göra sin efterlängtade comeback den 30 April hemma mot Cadiz :-)

Schubert

Seguramente amigo :-) Vi har säkerligen alla saknat honom. All respekt åt Larsson, han har gjort det bra men det blir en helt annan dimension i anfallsspelet med Messi på plan. Skönt att han är tillbaka igen :-)
Barcelona Schubert
2006-04-06 23:39
Ämne: Schubert

Bra sagt....
:) Kul att du gillade det. Längtar efter att se honom in action igen. Hans återkomst bådar illa för Milan...
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-06 23:37
Undrar när Xavi väntas vara tillbaks i spel igen?
Barcelona Gabriel
2006-04-06 23:15
Schubert

Bra sagt...Kudos :)
Barcelona Schubert
2006-04-06 23:09
Messis spelstil liknar inte alls Maradonas. Däremot är han mycket bättre än de tidigare argentinska talanger som skrivits upp som den "nye Diego", som Saviola och Aimar. Ffa har han en extrem kvickhet på korta sträckor, vilket är ovärderligt i dagens fotboll. Detta tillsammans med nästintill perfekta mentala kvalitéer (arbetsmoral, tar för sig, aldrig rädd, aldrig kaxig, etc.), gör att om han inte han åker på rejält med skador så kommer han garanterat att bli en riktigt bra spelare. Inte Maradona- eller Ronaldinhoklass kanske, men inte långt efter. Han är redan topp-tio i världen som jag ser det. Att jämföra honom med instabila spelare som Denilson och Kluivert är helt fel.
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-06 22:56
Ni upplever en ny vår mina Barcafans och det är roligt,för det var ju ett bra tag sedan ni tog hem en CL/Europacupsbuckla!

Däremot oroar jag mig lite för era förväntningar på de unga talanger såsom Krijk (ursäkta stavningen).

Jag tror ni får ta det lite lugnt...även med Messi...sedan Maradona slutade så har det lovordats alltför mycket om många argentinska talanger men inte har det kommit fram ngn såsom han....oftast skall man veta att de största stjärnorna presenterar sg själva...utan ngn press som skriver upp dem i unga tonår....se bara på Zidane t.ex.

Att blomma ut lite senare än som Messi är oftast en fördel....många har varit kometer i tidig ålder men slocknat tidigare än väntat (Denilson) eller helt enkelt bara tappat kursen ( Kluivert)...

Zidanes artisteri har ingen jämlike..någonsin....
precis som Maradonas.
Ronaldino detsamma....
Barcelona Nemo
2006-04-06 22:21
Precis som La Rambla säger. Deco är otroligt viktig. Han är nog rätt underskattad i Europa för att i Porto var han ett geni i Barcelona är han en hårt arbetande mittfältare. Hans passningsteknik gillar jag mest.
Barcelona Goldie
2006-04-06 22:12
Är det sant att TV4 ska sluta visa La LIga matcher jag läste det på tidningen idag, men jag läste inte hela artikeln.
Barcelona La Rambla
2006-04-06 21:41
Barça-fan//

Där har du 1-0. Gå in på La Masia så hittar du det andra.

Gabriel//

Det må vara så. Men många gånger så tappar han ju bollen istället för att kunna vända upp. Det gjorde han tex vid Ronaldos 1-1 i El Clasico. Det är just det jag menar, moståndare vet att de ska ställa 2-3 spelare där ute på vänsterkanten när Barça spelar upp. Vi måste ha mer variation. Visserligen beror det mycket på att Xavi saknas, då han annars oftast skötte uppspelen. Nu börjar ju Iniesta ta tag i det lite bättre, men han har en bit kvar till Xavis egensskaper som playmaker enligt mig. Fast han gör ju det bra, kudos Andrés. :-)
Barcelona Barça-fan
2006-04-06 21:15
Någon som har länk till målen mot benfica?
Barcelona Gabriel
2006-04-06 20:54
Ronaldinho brukar få 2-3 spelare i ryggen men han är så otroligt skicklig och stark i kroppen att han bara håller undan dem. Det är nästan komiskt hur en spelare kan vara så otrolig som honom, han gör så att moståndarna ser ut som skämt när de med all kraft i världen försöker tackla ner honom men misslyckas gång på gång.

Han är otrolig.
Barcelona La Rambla
2006-04-06 20:47
Det lär nu visa sig hur pass viktig Decos roll på Barças mittfält är. Minns ni Chelsea på Camp Nou, vem ägde mittfältet? Jag tror inte många inser hur pass viktig Deco är. Många gånger styr han matchens tempo. Ibland drar han ner det, gör sig alltid spelbar när någon medspelare hamnar i trångmål. Sätter fart när han vinner boll inne på vår planhalva. Själv är jag mycket bekymrad i och med Decos avstängning. Sen så ser jag hellre att Ronaldinho mycket tidigare i matchen rör sig inåt i banan. Tror att vi är rätt så sönderlästa på att uppspelen ofta går upp på honom ute på vänsterkanten. Då är det också lättare att markera bort honom. Ofta brukar motståndare ligga 2st på honom där ute. Hoppas att Rijkaard har något motdrag nu när Deco saknas.
Barcelona Gabriel
2006-04-06 20:14
Självklart beror mycket på hur matchbilden ändras. Men jag tycker att vi bör starta så just på grund av att det är viktigt med bortamål :)
Barcelona SaMii^
2006-04-06 20:04
Gabriel

Hm aa du har en poäng i de du säger. Men dock skulle de vara skönt med motta på plan EN RIKTIG BARCELONIST kallas hjärta, och sånt kan avgöra massa saker. Men jag får faktiskt ändra mig hllr med att vi ska starta med van bommel och iniesta sen in med motta, men det beror på hur match bilden ser ut.

Hoppas vi får med minst ett borta mål
Real Madrid Gábinho!
2006-04-06 19:42
Gabriel//

Sen så spelar Milan väldigt offensivt så de skulle sitta bra
Barcelona Gabriel
2006-04-06 19:33
Själv hoppas jag att vi spelar med ett mittfällt bestående av Edmilson, Iniesta och Van Bommel. Tycker att både Iniesta och Van Bommel har imponerat på sistonde. Van Bommel kan behövas på bortaplan när vi ska göra mål då han ofta kommer i smarta djupledslöpningar. Och Iniesta och skära isönder Milans baklinje med sina smarta passningar. Det är viktigt att göra mål på bortaplan så jag tycker att vi bör satsa på det.

Så ett lite offensivare mittfällt, fast med en liten defensivare taktik så att vi inte går bort oss.
Real Madrid rm_R9
2006-04-06 19:22
Hoppas ni tar ut Milan gillar inte de italienska lagen. Sedan får ni ta emot Arsenal i finalen.
Då Arsenal vinner över er och Kungen Henry göt det enda målet!
Barcelona SaMii^
2006-04-06 19:11
Jobbigt att Deco är avstängd första. Kanske borde köra ett starkt mittfält med Edmilsson, motta, Van bommel. Sen ta in kvicke Iniesta kan gå. Sen REM på top borde kunna skaka milan försvaret :P
Barcelona Goldie
2006-04-06 19:09
Ok
Annons: