/spanien/barcelona/forum/24552.aspx/spanien/barcelona/forum/24552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-22 20:54
Klockren beskrivning av Backe i studion när det gäller Ronaldinhos insats så här långt i VM. Kan inte sägas bättre.

Marquez klarar pivoterollen galant, gjorde han ju förra säsongen när Edmilson blev skadad. Han gjorde över förväntan bra. I mitt tycke så är Edmilson smartare defensivt. Åtminstone så såg man prov på det den här säsongen. Kanske tycker man så efter det att han raderat ut några av moståndarnas stjärnor i CL.
Barcelona Schubert
2006-06-22 20:00
Vad tror ni; om vi köper en ny bra mittback, tror ni Marquez kan gå upp som pivote då? Blev grymt imponerad av hans offensiva kvalitéer i matchen mot Iran och han får inte ut så mkt av dom som mittback. Han skulle kunna sätta sin prägel på spelet mer där. Han tar fler iniativ än den ibland något tafatte Edmilson (som iofs är passningsskicklig oxå).
Barcelona Schubert
2006-06-22 19:58
Ser helst att C+ köper spanska, dom är bäst (och jag har den :) ).

Vi spelar väl inte med en target. Men det är nog sant att Guddy känns mer som en central anfallare än en kantlöpare. Han är rätt stor. Skulle inte bli förvånad om det blir Eto'o som får kliva ut på kanten när dom två lirar tillsammans. Men det lär ändå inte bli nåt "targetspel" med långa höga bollar, det är inte vår stil.

Tror inte att han får lira som mittfältare, han håller inte Decos klass som han konkurrerar med som innermittfältare. Möjligen kan han fylla "van Bommels roll" med rätt inskolning som den djupledslöpande mittfältaren. Man har sett för lite av det i Chelsea, men Rijkard kan nog få ordning på det om han vill. Men jag tror att han är tänkt för forwardslinjen i första hand.
Barcelona Schubert
2006-06-22 19:52
Är fortfarande frågande till hur man kan säga att Kaka varit bättre än Dinho. Kaka gjorde målet, annars har han inte varit bra. Sen tkr jag att Ronaldo var hyfsad mot Australien. Adriano däremot var inte bra.

Skulle gärna se att man fyllde på med en extra mittfältsspelare - varför inte Juninho - och petade Adriano. Det skulle ge Kaka och Dinho mer fria tyglar i offensiven och sen skulle man bara ha en orörlig anfallare på topp.
Barcelona La Rambla
2006-06-22 19:14
En sak är säker nu när Barça inte vill behålla Saviola. De ska ta bra med betalt när han nu gör succé i VM. Monchi, Sevillas sportdirektör åker till Tyskland för att försöka värva spelare. Tydligen så är Sevilla åter igen intresserade av kaninen. Dags att byta mot Alves nu kanske? Nu handlar det inte om några stora summor, Saviolas värde har ökat markant.

Nåja, det lär inte bli något byte. Men för oss hade det varit ett klockrent byte.
Barcelona The Legend
2006-06-22 19:11
Jag tycker att värvningen av Gudjohnsen var mycket bra OM man använder honom på rätt sätt. Man ska inte tro att han är en ny Henke som man kan sätta på kanten. Gudjohnsen är en solklar central anfallare. Han är kanske den efter Ronaldinho som slår smartaste passningar. Jag anser därför att man ska använda Gudjohnsen i en target roll. Där blir han helt perfekt och kan fördela underbara bollar till Eto'o. Om man använder honom på detta sätt är det en orolikgt bra värvning, men om han hamnar på kanten så är det en av de största fjasko värvingarna någonsin! Men om man ska spela honom tillsammans med Eto'o måste man ändra i spelsystemet och peta en av de tre centrala mittfältarna. Vilket måste kännas mycket hårt att ha antingen Xivi eller Deco på bänken (man kan inte peta Edmilson för då blir det alldeles för offensivt, man måste ha en balansspelare).
Det blir en utmaning för Rijkaard att få det att fungera och jag hoppas självklart att han gör det bra.
Barcelona R10
2006-06-22 18:44
La Rambla /

Jo, jag tänkte också på det. Kommer i vilket fall som helst bli intressant att se vad han väljer.
Barcelona La Rambla
2006-06-22 18:32
Heh, han lär nog få ta det beslutet ännu tidigare då han kanske lär debutera i landslaget innan han fyllt 21.
Barcelona R10
2006-06-22 18:25
Ang. Bojan Krkic situationen och vilket land han kommer att representera så har hans pappa gått ut och sagt att beslutet (Serbien eller Spanien) kommer att tas först när han är 21 år.

Se länktipset för hela intervjun med hans pappa.
Barcelona Sonde
2006-06-22 16:12
Det finns en uppenbar anledning till att Ronaldinmho knappast lär dominera detta VM, och han heter Ronaldo. Ronaldinhos storhet är att om någon gör en löpning får han bollen, helt enkelt. Ronaldo löper inte, Adriano löper inte och Kaka löper i stort sett bara med bollen vid fötterna. Tillsammans börjar de kanske närma sig det antal löpningar som Eto'o ensam står för.
Real Madrid realfansince2000
2006-06-22 15:57
Kommer ni ihåg VM 1998 då Zizou började vm dåligt men sen avslutade med två mål i final...
Kommer Brasilien till final då gör Ronaldinho två mål... Minst. :)
2006-06-22 15:55
Ronaldinho har nog svårare att prestera när han spelar med brasilien och han måste anpassa sig till laget och inte får vara "stjärnan" och playmakern lika mycket som i Barcelona. Sen har ju hela brasilien varit lite sådär hitills i VM, det kan ju inte vara lätt att själv prestera när lagkamraterna inte gör dt och det beror på att:

1. Ronaldo och Adriano. Två numera rätt slöa forwards som dessutom är lite för lika i spelstilen.

2. Mittfältet gör godkända brassedribblingar men har inte lyckats sckika upp tillräckligt många bollar till forwardsen.

3. Gammla spelare som blivit sämmre: Cafú, Emerson, Carlos och Zé Roberto.
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-22 15:52
tänk ronaldinho lahm på vänsterkanten FOTBOLLSGODIS
Sevilla Riquelme!
2006-06-22 15:41
Emperor of doom// Tycker fortfarande Zidane är den bättre av dom två en så länge.

Hur som helst tvivlar jag inte alls på att Ronaldinho kan räknas som en av de absolut bästa när han avslutar sin karriär. Han är ju bara 26 år. Men för att göra det är VM en viktigt del & det ska sannerligen bli kul att se hur det kommer att gå. Jag hoppas och tror att Ronaldinho kommer höja sig några snäpp. För det vet både vi och jag att han kan bättre än det han presterat mot Kroatien och Australien.

La Rambla// Så du håller inte med om att han har mer att bevisa under VM? Det finns ju ett dussin av spelare som presterat bättre. Och Ronaldinho ska ju föreställa den bästa.

Men som sagt, detta kan vi diskutera när turneringen är över. Kan mycket väl vara så att han skrivit in sig i historien då.
Barcelona Emperor of doom
2006-06-22 15:15
Men snälla. Tror ni verkligen att även världensbäste kan vara världsbäst 365dagar om året?
Knappast.
Alla spelare har en liten formsvacka då och då.
Ronaldinho är helt klart den bästa sen Maradona ingen tvekan om det.
Men att tro att man skall på den här nivån prestera max hela tiden då har man fel.
Barcelona SaMii^
2006-06-22 15:14
sänder inte TV4+ la liga nästa år ? :O
Barcelona La Rambla
2006-06-22 14:33
Nej han är inte den bäste genom alla tider. Det är det enda jag håller med om. Jag skulle däremot inte bli förvånad om han räknas till det när han lägger skorna på hyllan en dag. Som jag skrev, han har bara varit hyfsad än så länge i två matcher. Han har heller inte ansträngt sig vidare mycket. Det till trots sätter väl knappast normen på honom av vad han är kapabel till.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-22 14:31
Kommer Tv 4 fortsätta att vissa La Liga nästa år? Själv hoppas jag att SVT köper rättigheterna då dem är mycket bättre än Tv 4. Men jag misstänker att det blir Canal + eller ViaSat som köper rättigheterna.

Riquelme!//
Jag tycker inte Ronaldinho behöver bevisa någonting, han har redan bevisat att han är bäst i världen. Men annars håller jag med om att Kaka har varit Brasiliens bästa spelare så här långt i VM, men som La Rambla säger så ska man diskutera detta när VM är över.
Sevilla Riquelme!
2006-06-22 14:15
La Rambla// Det kan mycket väl vara så att det beror på anfallarna. Ronaldinho och Kaká har ju varit de enda i den "magiska kvartetten" som jag tycker har godkänt hittils.

Om du sedan läser vad jag skriver så ställer jag ingen diagnos. Det enda jag säger är att han inte varit så bra som vanligt, och att han har mycket att bevisa under kommande matcher för mig.

Många vill redan nu kalla Ronaldinho som en av världens bäste genom tiderna. Där är han inte ännu tycker jag. Håller du med eller inte?
Barcelona La Rambla
2006-06-22 14:08
Men vad har resultatet blivit? Knappast bra spel så här långt.

Nej precis, och vad beror det på då? Kan det vara så att anfallare inte har gjort löpningar som de borde? Sen är det ganska så löjligt att påstå Ronaldinho behöver bevisa något. Han kommer att spela fler VM innan karriären är över. Sen så har vi nog inte sett hans potential så här långt i detta VM. Halva brasilianska laget går på halvfart än så länge. Ställ diagnos efter VM istället för efter två matcher, då kan vi snacka.
Sevilla Riquelme!
2006-06-22 13:25
Kaká har ju varit snäppet bättre än Ronaldinho i båda matcherna. Man kan inte säga så mycket även om ni vill ha det till något annat. Må så vara att Ronaldinho har en ny roll där han ska styra spelet, så som Deco. Men vad har resultatet blivit? Knappast bra spel så här långt. Kanske har han en växel till. Jag hoppas han visar den ikväll. För att räknas som en av de bäste genom tiderna så måste man själv varit dominerande i ett VM. Dags för Ronaldinho att bevisa det enligt mig.
Barcelona Puyolinho
2006-06-22 12:44
Heey grabbar,, Nu är det inte speciellt mkt Barcelona i mitt inlägg men... Vet någon vad VM's Inmarsch låt heter ?
Barcelona Tiago
2006-06-22 11:48
synd att shortsen fortfarande inte e röda för det e så jävla mkt snyggare men men tröjjorna iår e otroligt fina iaf:)
Barcelona La Rambla
2006-06-22 10:47
Att en serb säger något sådant är ju knappast förvånande. Bojans mamma är katalanska, han är själv född i Lleida så han känner sig nog lika mycket spansk som serb. Tror knappast att han väljer bort Spanien nu. Om någon säsong så har vi honom och Dos Santos i A-truppen. Kan knappt vänta. :-)
Barcelona Schubert
2006-06-22 10:43
Ämne: Schubert//

Mest s....
Visst, men man kan byta lag, så länge man inte spelat för A-laget. Var iofs en serb jag hörde det ifrån...:)
Real Madrid Gabinho! [Spanien 06]
2006-06-22 10:40
Bortatröjorna måste konkurrera om ligans absulut snyggaste tröjor skitgrymma.
Barcelona Messi #19
2006-06-22 10:37
LOL gula va sköna men dom som är nu dödar alla tröjor..
2006-06-22 10:32
Bojan Krkic är något spec., tror han kommer att bli lika bra som Messi. Synd att Krkic inte spelar i Madrid. :(
2006-06-22 10:30
Barcas bortatröja är numera snygg! Bra att dom bytte ut dom gulgröna, det var laligas absolut fulaste tröjor.
Barcelona Messi #19
2006-06-22 10:28
Om ni villa köpa tröjorna kolla!!!!
Annons: