/spanien/barcelona/forum/24551.aspx/spanien/barcelona/forum/24551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-04-03 15:22
Gabriel//

Mascherano var riktigt jäkla bra i den där OS-turneringen Argentina dominerade så stort. Dessvärre så verkar många av världens storklubbar scouta honom så det blir nog svårt och framför allt dyrt att värva honom.

Tja kanske det, Cambiasso är väl bra men det finns bättre. Annars måste man förundras över hur många bra mittbackar Argentina får fram av klass. Senaste igår såg jag Celtas Lequi göra en kanonmatch. Sen tidigare känner nog många till Ayala, Walter Samuel, Gabriel Milito, Colocchini. De får inte bara fram bra mittfältare och anfallare utan även mittbackar. Imponerande är ordet.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 15:02
La Rambla

I Mascherano har jag fått höra många lovord men har själv aldrig sett denne spela så jag kan inte uttala mig om honom. Vad gäller Cambiasso så är det ingen som jag vill se i Barcelona. Jag tycker han är bra men helt enkelt inte tillräckligt bra, men thats just my opinion :-)
Barcelona La Rambla
2006-04-03 15:00
LOL!
Snacka om småungefasoner. Pakt! Skrattretande!

Det dessa fjortisar inte insett är att Kharles sen länge varit här under annat namn. Hur fan orkar ni ödsla energi era töntiga, bittra små realskitar på att försöka få någon avstängd? Vilket forum man än går in på och någon råkar säga något negativt om Real Madrid så ser man dessa ärthjärnor gråtandes känna sig tvugna att kommentera och försvara sitt skitlag. Fy fan vad det är njutbart att läsa de små livens patetiska inlägg med taskig svenska och noll argument i sina inlägg.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 14:59
Hehe petiskt och petetiskt, slarv med fingrarna. Patetiskt ska det självklart vara and nothing else :)
Barcelona Gabriel
2006-04-03 14:54
Ifrån Messí på denna sidan;

Minns du när jag sa till dig att ja skulle störta Kharles från makten? Minns du det? Jag gick med i en pakt med alex(163 sergio ramos) och några till. Vi mailade redaktionen och fick Kharles avstängd. Så jag vann min kamp mot Kharles. Du trodde inte på mig och sa lycka till, du lär behöva det. och kolla nu, ja fick han avstängd. Jag anmälde han då han kallade Real Madrid och Athletico Madrid för fascistlag. Iofs håller jag med honom, men skönt att gå han avstängd i alla fall. Bara så du vet. Visca Barca!

Petisk eller riktigt patetisk? "Jag vann min kamp mot honom". Say what? Skratt alltså. Tydligen så fanns det en pakt mellan en culé (Messí) och några madridistas, varav alex(163 sergio ramos) för att få bort Kharles från svenskafans. Dessutom håller denne själv med om att At.Madrid och R.Madrid är facistlag. Jag menar att i sin fritid syssla med att fucka för någon annan som man inte ens känner är riktigt sorgligt. Dessutom konstigt eftersom Messí är culé(eller vem vet kanske förklädd madridista va bryr jag mig?) så jag tycker det är konstigt att en barçafan stör sig på honom då Kharles ger mycket bra på denna sidan och dessutom gör så att madridfansen håller käften.

Nåja, petetiskt är vad det är!
Barcelona La Rambla
2006-04-03 14:53
Ni inser väl att Makelele är för gammal för att köpas in? Vi borde köpa in en grym argentinare som pivote. Helst Mascherano, annars hade det varit så njutbart om man kunde köpa Cambiasso från Inter (föga troligt). Men hur kul hade det inte varit att se att han gjort bra ifrån sig i spanska ligan och speciellt i ett El Clasico. :-)
Barcelona Gabriel
2006-04-03 14:49
Nja, jag tror knappast att chelsea skulle släppa Makelele oavsett ifall de värvar Ballack eller inte.
Barcelona Schubert
2006-04-03 14:44
Ämne: Min drömspelare som ....
Min också, han är Chelseas bäste. Men det lär bli tufft. Möjligen kan det finnas en liten öppning om de får Ballack.

Snacket om att Ronaldo sprang ifrån Puyol är inget att bry sig om. Varje vettig mänska vet att det bara är patetiskt. Dom skämmer ut sig.

Gustaf/ Hans teknik är OK, men jämför med Iniesta som var pivote senast, så är det stor skillnad.

Ingen överraskning att Carlos skämmer ut sig, han är en riktig fuling. Dock har han lyckats slå i en massa ljushuven som Hedman att han är en "trevlig prick". Hoppas att den bilden börjar ändras. Är redigt trött på Carlos fula tricks och provokationer.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 14:34
Min drömspelare som pivote är annars Makelele men det lär återstå vara enbart en dröm. Chelsea gör aldrig om Real madrids misstag och säljer honom.
Barcelona Gustaf
2006-04-03 14:32
Schubert//
Hur kan du klaga på Edmílsons teknik? Tycker han blivit riktigt säker med bollen, vi har faktiskt inte saknat Xavis kreativitet så mycket och det är nog till viss del nummer 15's förtjänst. Motta är på sikt vår pivote men visst oroar skadorna. Márquez kan också spela på mittfältet så jag tycker inte vi behöver köpa något där.
Barcelona Gabriel
2006-04-03 14:31
Orkar man ens reagera på Per Hults artikel; "En historisk vändpunkt"? Flera gånger i artikeln lyser det igenom en stor mängd av desperation blandat med hopp från hans sida. I Madrids världs så agerade puyol staty när han i den riktiga världen var tvungen att springa från sin egna position för att jaga Ronaldo när det var Motta som tappat bevakningen. Att dessutom från lördagens match ta slutsatsen att "Los pavones" äntligen blommat ut får mig att ifrågasätta dennes tid som madridista. För en madridista som följt laget under en längre tid vet att lagets pavones inte håller klass nog för att spela i Real Madrid. Anledningen till att det fungerade som det gjorde var egentligen Roberto Carlos utvisning eftersom det bidrog till att hela Real Madrid var tvugna att låsa spelet och backa hemmåt. Jag drar efter detta slutsatsen att Real madrid gör bäst i att fortsätta med denna taktiken när de möter oss hedanefter. Då kanske de har någon liten chans med att plocka med sig 1 poäng oavsett hemmaplan eller bortaplan, för vi är det bättre laget.
Barcelona Mr. B.
2006-04-03 14:13
Motta hinner aldrig komma i form innan han skadar sig igen...så har det varit i 2 år: är det värt att ha en sådan spelare, trots lojalitet osv???
Barcelona Schubert
2006-04-03 14:05
Ämne: Ämne: Har sät....
Tycker Edmilson är mer stabil; Motta är för flängig. Men ingen av dom är riktigt toppklass. Vi skulle behöva en ny pivote egentligen, en som är bättre med bollen. Alternativt flyttar man ner Xavi och köper in en ersättare på hans plats; exvis Fabregas.
Celta Vigo Diego Placente
2006-04-03 13:17
Ämne: Har sätt nu många ev....
Jag skulle hellre vilja se Motta än Edmilson
Barcelona SaMii^
2006-04-03 12:57
Har sätt nu många eventuella formationer om nu Henry skulle spela i Barca nästa säsong.

Men tkr fortfarande att vi inte ska ändra på ett så effektivt 4-3-3 system. Och det här med pivote tkr jag Edmilsson ska fortsätta, tkr han gjort det ruskigt bra de matcher jag har sätt han. Jag säger inte nu att Henry är dålig, han är ruskigt grym och killen platsar i vilket lag som helst.

Men jag vill endå se REM på topp nästa år med ett mittfält som består av Edmilsson , xavi, deco. Och backlinije med Puyol Marques sen det enda man ska köpa in till nästa år är 2 nya ytterbackar som både är grymt duktiga defensivt samt Offensivt.
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-04-03 12:06
MES que UN CLUB!!!!!!!!!!
HEJAAA BARCAAA!!!
Barcelona Adriano_
2006-04-03 11:46
henry är en bra spelare.men hans ålder är snart ute..bättre att satsa på eto'o.sen tycker jag att vi ska köpa C.ronaldo´.det är ett mkt bättre köp en henry eller ?
Barcelona La Rambla
2006-04-03 11:19
Mr. B.//

Dessvärre så tror jag att Damía är utlånad även nästa säsong, men är dock inte säker. Tror heller inte att man kan plocka hem honom mitt i en säsong. Ibland så har ju klubbarna klausuler där det står att spelaren vid utlåning ej får möta sitt eget lag, tänkte på att det kanske fanns ett sådant avtal.

Kan bara instämma om van Bommel, gillar honom skarpt och jag tror att vi ej på långa vägar har sett hans fulla potential. :-)
Barcelona Mr. B.
2006-04-03 11:04
La rambla/

Är inte säker på det där med Damía...men om man bara kunde kalla hem honom borde man väl gjort detta nu med alla backskador + B-Belletti.
Barcelona La Rambla
2006-04-03 10:05
Hola tots!

Messi vill spela mot Benfica och tom tjatar på Rijkaard att han vill hjälpa laget till avancemang. Läkarna avråder eftersom de är lite bekymrade över alla muskelsskador. Messis biceps i högra låret skadades ju mot Chelsea. Prognosen sade 4-6 veckor, nu är han inne på sin 4:e vecka. Idag tränar han med resten av laget och efter det tar tränarstaben i samråd med läkare och fysioterapeuter beslut om han spelar mot Benfica. Edmilson står över som det ser ut nu och väntas vara tillbaka till lördagens möte mot Racing.

Är det någon som vet om Damia får spela mot oss?
Barcelona Mr. B.
2006-04-03 08:17
Nemo/

spm sagt, håller med: känns meningslöst med drömelvor i denna tid av spekulationer.

Ja, artikeln var märklig. Och Bommel är grym, varför tror ni Bayern M. vill ersätta Ballack med honom?
Barcelona Nemo
2006-04-03 08:00
Ni kan göra drömelvor när Henry har skrivit på...

Har ni läst krönikan; "En historisk vändpunkten"? Hur bitter får man egentligen bli? Raderade ut våra stjärnor? Det var väl inte Barcelona som var i knät på deras målvakt? Och att Puyol agerade statist? Ronaldo kommer aldrig förbi Puyol under matchen, ALDRIG!
Hade Barcelona velat vinna matchen så hade dem spelat en tokoffensiv. Och det gjorde vi inte, vi pressade bara ner Madrid och Madrid fick hem ett kryss, medan Barcelona fick hem ligaguldet.

Jäklar vilken spelare Bommel är. En centralmittfältare som är bra i djupet. Nu har jag sett allt!
Barcelona Marcos
2006-04-03 02:17
Kimmpa_fcb

Jag tror nog att din elva faktiskt är närmare än vad många tror ifall Henry skulle komma till oss. Alltså:
Henry--Eto´o---Messi
----------Ronaldinho
--Deco----
-------Xaxi

Även om det kanske ser lite väl offensivt skulle det kunna fungera. Vi får helt enkelt gå tillbaka till gör de 3 gör vi 5 mentaliteten igen. Tycker att vi tappat den lite de senaste matcherna. Och jag skyller lite på Chelseamatchen hemma, då vi klart lade upp en defensiv plan som lyckades, kanske känner man att man hellre spelar på detta vis än mer offensivt och osäkrare hemmåt. Bara en tanke, jag ser hellre tokoffensiv, med extremt offensiva ytterbackar. Kanske dags att skaka av sig Chelseaspöket nu på Onsdag mot Benfica.
Barcelona Schubert
2006-04-03 00:39
Dinho hade ändå två framspelningar till rena frilägen senast, det är riktigt bra.

Intressant mittfält mot Real. van Bommel gjorde en bra match med många fina löpningar i djupet. Det var kul att se en mer teknisk defensiv mittfältare i Iniesta. Dock är han lite för klen. Dessutom gick han bort sig lite vid 1-1 när Dinho passar fel. Är man pivote ska man inte bryta fram på det sättet, som jag ser det. Hade han varit kvar på sin plats (som Edmilson säkert varit) hade Baptista kunnat stoppats. Så det finns både för- och nackdelar med en mer offensiv spelare som pivote. Idealet är förstås en spelare som både är defensivt skicklig och bra offensivt (särskilt i passningsspelet).
Barcelona Football Club Barcelona
2006-04-03 00:38
kanske händer att om henry kommer så går etoo. men om båda skulle finnas i truppen till nästa säsong så tycker ja de borde spela som brasilien:
-----------etoo-henry--------
--ronaldinho-----------messi
-----------xavi-deco----------
och sen så är de ine säkert att alla är helt friska en hel säsong så man kan oxå återgå till formationen som finns nu oxå
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-03 00:30
Mr. B.

Jo det är nog sant att det skulle bli för offensivt. Men det var bara en tanke :)
Barcelona Mr. B.
2006-04-03 00:07
Xavi pivote såklart...

detta ser för offensivt ut, enligt mej iaf. I praktiken skulle ju Messi och Ronaldinho sticka upp på sina kanter: samma system som nu m.a.o. fast med 2 centrala strikers....

Barcelona Mr. B.
2006-04-03 00:01
Kimmpa/
bara vi som tippade rätt;?

man har snackat om 4-1-3-2-system om Henry kommer också:
alltså Ronaldinho--Deco---Messi bakom etoo och Henry.

Det spekuleras så oerhört mycket nu att det nästan känns meningslöst att diskutera sådana här eventuella laguppställningar.
Viktigt att inte få obalans i laget dock, dvs för mycket offensiva spelare på plan samtidigt.
Barcelona Ghazza
2006-04-02 23:59
Visst ser det roligt ut. Men det håller inte mot bra europeiska lag.

Hoppas verkligen att Ronaldinho vaknar nu och leker sönder motståndet. Vill se Ronnie spela som bara Ronnie kan.
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-02 23:54
Matchen mot Real Madrid så spelade Ronaldinho offensiv mittfältare i slutet av matchen. Så OM Henry skulle komma, varför inte spela såhär?

Henry-Eto'o-Messi
----Deco-Ronaldinho
------Xavi
Annons: