/spanien/barcelona/forum/24550.aspx/spanien/barcelona/forum/24550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ike
2007-02-13 23:15
Ja håller mig på Eto´s sida här. Helt onödigt av Rijkaard att gå i meda och säga det han sa, gjorde ingen nytta förutom att klanka på Etoo. Defenetivt nånting som han ska sköta privat.
Sen att Ronaldinho går ut i media och säger att Etoo borde tänka på laget mer, är bara löjligt från Ronaldinho´s sida. Nånting jag förstår mer än väl om Eto tar som ett slag i ansiktet, när det kommer från en lag kamrat, OERHÖRT dumt av Ronaldinho!
Förstår inte riktigt vart allt detta kommer ifrån dock, då dom två ser ut att trivas som ett gammalt gift par på planen, att det skulle vara grupperingar i Barca är nånting jag för en inte visste om iaf... väldigt oroande om det nu stämmer.
Om Rijkaard lovat Etoo 30minuters spel är en sak, annars tycker jag det var riktigt illa av Etoo.

Jag är dock ett mycke störra fan av Etoo än av Ronaldinho som ja inte vet vart ja har, att han är en gudomlig fotbolls spelare är inte debbatten om, utan va handlar dessa nya kontrakt som han ska skriva varje år om?
Vad handlar allt flörtande med Milan och Chealse om? Ja han har sagt att han älskar staden barcelona och att han trivs i barca, men man får ju inte direkt den lugna kännslan man får efter tex Puyol eller Iniesta/Messi ryktades bort, där det direkt va ett, NEJ det kommer inte hända, var inte oroliga.
Största anledningen till varför ja aldrig riktigt tagit Ronaldinho till hjärtat är att klubben verkar älska honom mer än va han älskar klubben.
Fy Ronaldinho! :)
Barcelona Meley
2007-02-13 23:12
Kan inte det här bara lösa sig nu, mår dåligt.

Chockerande att vissa säger sälj Eto'o, vi alla har längtat efter hans comeback och nu sälja? Det var lite komiskt.

Nu får Rijkaard ta tag i det här!
Barcelona Myrran
2007-02-13 23:11
Gud så många vinklar och åsikter det fanns på dagis uttalandena... Orkar inte läsa allt.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 23:05
Cristiano Ronaldo..#7

Ja, jag tycker om C.Ronaldos spelstil, och detta inte bara denna säsong , då han varit utöver det vanliga utan även för de tidigare. Drogba har jag aldrig tyckt om , att se honom i Barca tröjan skulle göra ont i hjärtat , speciellt om det skulle vara på Eto'os bekostnad.

Den bästa ligan i världen är den spanska i år, inte den engelska. och att jämföra Eto'o med Drogba och Ronaldo är orättvist i år, detta med tanke på att Eto'o spelat ca 6 matcher eller mindre innan han skadade sig. De har spelat ca 20 matcher .

Sedan att Eto'o behöver 5(!) chanser för att bara göra ett mål är helt taget ur luften. Mot Celta förra året gjorde han 2 mål på i princip hans ända två chanser. Och sedan så kan man nämna CL finalen där han gjorde ett mål (som bidrog till att vi vann) på mindre chanser än Henry. Så klart som satan att Eto'o kan göra mer mål än både Ronaldo och Drogba på en säsong.

Ni andra som dissar Ronaldinho, var inte så snabba med det . Kommer ni inte ihåg matchen mot Zaragoza i ligan borta förra året? Den då Eto'o utsattes för rasistiska påhopp och ville lämna planen, då Ronaldinho sa : OM DU GÅR SÅ FÖLJER JAG MED!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-13 22:58
Men lilla Christian.
Du kan inte jämföra Eto´o och C Ronaldo det är 2 helt olika speltyper.
Barcelona r.10
2007-02-13 22:57
Tycker att vi får se och analysera allt eftersom vi får mer info. Ingen vet 100% vad som sa:s..

Allt är uppblåst av media, imorgon får vi veta det defenitiva svaret från Ledningen då de har haft deras "krismöte"

GODNATT.. ETO'O & R.10! ;)
Barcelona Essarhaddon
2007-02-13 22:51
Finns inte på världskartan att jag vill hellre ha Drogba än Eto'o.

Har blivit en jävligt stor grej av det hela.

Men om jag uppfattat det rätt kritiserar Etoo indirekt Rosell, Rijkaard och Ronaldinho, eller?

Det jag tycker är mest intressant i den här frågan är relationen Dinho-Etoo. Vi alla har ju sett hur Etoo spelar på matcherna när Dinho saknas. Han spelar själviskt, skjuter från omöjliga vinklar, försöker fylla Dinhos tomrum vilket ofta blir misslyckat. Vet inte hur ni tycker men det känns som att Etoo försöker sno åt sig en bit av Dinhos rampljus så fort tillfället dyker upp. Dessutom har han ju gått ut och sagt att om han hette Etoinho hade han fått mkt mer betalt, eller något liknande :S Inte riktigt snällt mot sin egen lagkamrat men å andra sidan behöver inte heller Ronnie ta åt sig eftersom han inte är den ende fotbollsspelaren med "-inho" på slutet.

Nu förstår jag dock Etoos irritation, om det nu visar sig att han trots allt ville spela. Jag kan inte säga att jag inte håller med Ronaldo när han inför förra årets Clasico sa att Etoo har sagt saker som inte direkt har varit intelligenta. Jag blev inte heller speciellt förvånad att det var just Etoo som gick ut offentligt och delade ut kängor. Men för att komma till saken: jag förstår Etoos reaktion om han känner att han inte blir behandlad på samma sätt som Dinho, trots att det till viss del kanske är hans eget fel. Fråga bara Real-fansen eller Henke vem de tycker om mest och svaret är tveklöst.

Nån som har en länk till Ronnies uttalanden? det kan mycket möjligt vara så att han uppfattade det som att Etoo inte ville spela (vilket iofs kan vara sant) och rent spontant tyckte att det var fel av honom.

Men som sagt: det kommer redas ut på träningen och på söndag kväll kommer alla här inne att prata om Eto'os 1-0 mål på Mestalla i den 88:e minuten. ;)
Barcelona Christian_17
2007-02-13 22:48
ronaldinho, sa bara det e dåligt om han inte ville spela o att man tänka på laget först:s han sa inget dåligt om etoo! C.Ronaldo är överskattad hur många chanser behöver inte han för att komma förbinån? hahaa asså bara för han e i form nu betyder inte de han e bättre än etoo:S etoo e mycket bättre än C.Ronlado
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-02-13 22:47
Sluta jämnföra ETOO MED DROGBA! Drogba tycker jag har en dålig attetyd(like Zatan)...
Lejonet för evigt.
Ingen C.Ronaldo föratt vi har Dos Santos.
Ingen Drogba föratt vi har Eto´o och Bojan.
.Slut
Cristiano Ronaldo..#7
2007-02-13 22:43
Captian Fabuloso Cave Of Hair/

Visst, sj-klart avgudar jag C.ronaldo men vem gör inte det för tillfället.Folk säger att han är dominant tillsammans med Drogba iår och du erkänner inte ens att han är bättre än Etoo.
Visst Etoo gör fler mål än honom men att göra 15 mål hittils i världens bästa liga är mer imponernade än att sätta var 10.e chans för Barca.
Visst han gör mål men han håller inte den där yppersta målsinnet som Ronaldo(gamle), Klose, Toni, Makaay osv. Dem behöver max 2 chanser, sen sitter den medan Etoo behöver minst 5, du vet vad jag menar.
Jag älskar Etoo, inte för målen utan för lejonet Etoo...men jag tycker att det är oacceptabelt att göra som han gjorde mot Rijkaard, sådant skulle Dinho aldrig göra.
Real Madrid King_raul
2007-02-13 22:40
ignorera mina länkförsök, först funkar dem, sen uppdaterar marca och vips, borta.

Barcelona Jontteee
2007-02-13 22:38
Ronaldinho borde ha skyddat Etoo istället för att kritiera honomo, Dinho säger ju alltid att Etoo e som en bror för honom, bröder gör inte så mot varandra..
Sen e bara bra att Etoo går emot Dinho fast han e den personen som har älskar mest i Barca, men ändå när Dinho e skadad lr urform så talar alla i "guppen" bra om honom och sånt, sen går dinho ut och kritierar Etoo e bara dumt.. !!!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-13 22:37
Man får tydligen inte utrycka sitt missnöje nuförtiden:/.Tycker hela grejen är enormt överdriven och dragit ut mer än nodvändigt.

De som skriver "Drogba in, Eto'o ut" är och kommer alltid att vara medgångsfans!
Så att man blir illamående.
=/

Grattis Rafael Márques.
:D
Barcelona Civello
2007-02-13 22:31
Man mår ju illa när man läser inlägg som "Drogba in, Eto'o ut". Vissa verkar inte ha fattat hur viktig han är för laget. Utan Eto'o förra säsongen hade det aldrig blivit något CL-guld, dessutom visar han gång på gång upp ett enormt hjärta för Barcelona. Jag kan förstå hur Eto'o känner sig, däremot kunde det här ha tagits upp internt inom klubben och inte på det sätt som det gjorts på nu. Hoppas nu att det hela lugnar ner sig tills imorgon.

Synd att lejonet inte fick gå skadefri denna säsong. Hade inte förvånat mig ett dugg om han dunkat in 30+ ligamål.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-02-13 22:28
Ni som säger sälj Eto´o! Har inte ni fattat hur viktig Eto´o är för oss? Vad har hänt dom sista 4 månaderna? Vi behöver vårt Lejon!

M.V.H Love Barca y Catalonia
ps. Ni får gärna kritisera det jag säger!
Barcelona Rambla
2007-02-13 22:27
Ämne: Rambla,
Sorry här v....
Har sett den, men tack ändå. Jag håller med, det är aldrig bra att vara så frikostig med sina känslor inför journalister. Fattar inte vad han tänkte på. Han måste ha surnat till ordentligt. Samtidigt så förstår jag honom, även om det inte är försvarbart, om det nu stämmer att han inte alls vägrade att spela och att han fick ont i sitt knä under uppvärmningen. Den Samu som jag har lärt känna är just en person som blir väldigt upprörd om han beskylls för något som inte är sant. Jäkla vilket humör han verkar ha.
Real Madrid King_raul
2007-02-13 22:24

Barcelona Rambla
2007-02-13 22:15
Ämne: här är direktlänk ti....Tycker att han har skött snacket på plan ganska så skapligt de två senaste säsongerna. Eller vad tycker du? Det känner publiken på Bernabeu till vid det här laget om inte annat. Att göra +25 mål per säsong är lagom hyfsat. Sen att han låter munnen glappa och känslor styra emellanåt är smällar man får ta. :D
Real Madrid King_raul
2007-02-13 22:09
---
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 22:03
Cristiano Ronaldo..#7/

Mannen att du tycker om C.Ronaldo finns det inget tvivel om , men säg inte att C.Roando är en bättre ersättare till Eto'o , Conaldo har aldrig gjort mer en 20 mål på en säsong. I både Man U och Sporting, hur fan är han då bättre än en spelare som gör 25-30 mål VARJE säsong? Om det är artister du letar efter så har vi Ronaldinho. Vi behöver även en som kan sätta in alla assister i mål. Ronaldo kan inte göra det pågrund av att han inte rör sig som en nr 9:a.

Och aldrig i mitt liv att Eto'o inte är bland de 5 viktigaste i laget. Han är bland de tre viktigaste. Ronnie, Puyol och ETOO. Sälja skulle ingen på detta forum villja drömma om. Och Laporta komme inte att göra det, med tanke på att det var han som hämta hit honom-.

Sälja Eto'o skulle vara en surrealistisk mardröm!
Barcelona Jontteee
2007-02-13 21:42
kan nån ge mig länken om Dinhos uttalande.. ??
Barcelona 19
2007-02-13 21:42
Cristiano Ronaldo..#7

Tror inte direkt att man köper Ronaldo om Eto'o går. Vilket jag inte vill, vill ha Eto'o minst 1-2 år till.
Cristiano Ronaldo..#7
2007-02-13 21:38
Etoo hit och Etoo dit, inget snack han är en stjärna men jag har aldrig rankat honom som too 4, 5 i vårat Barca.Jag anser att Dinho, Iniesta, Xavi; Puyol, Deco; Messi är viktigare. Till sommaren vore C.Ronaldo rena drömmen att få hit, måste medge att han har varit sanslöst bra, klart bäst i världen fast vems plats ska han ta, krånglar det med Etoo så har vi C.Ronaldo som en bättre ersättare. Vilken trio: Dinho..Messi..Ronaldo, får gåshud redan nu och det bästa är att dem kan rotera runt.
Barcelona Rubén
2007-02-13 21:06
Visst, visst Eto'o var klantig (igen?)...men någon mer som stör sig på överdriften när man läser om etoo på bloggen om spansk fotboll - Etoo snackar?...Att han vägrat stämmer väl men sen har ju rijkaard gått ut och sagt att han förstår samu som de tar tid för att värma upp i och med han knäskada... men men jag e ingen expert på spanska men vad som kan läsas i medierna (Sport, Marca o.s.v. även barcas hemsida) så har han riktat kritik men han som skriver bloggen får det ju att låta som när cassano o capello bråkade...'

Nu kanske jag bara e trött och tycker inte om faktumet att det är strul i klubben men jag retar mig på sånt..:)..
Barcelona Jay-z
2007-02-13 20:28
Alltså Etoo's utalanden inför pressen va minst sagt onödigt. Men som jag ser på saken så borde Rejkard inte kommentera Etoo's uppförande i helgen för pressen. Han borde ha snackat med Eto'o privat så jag kan förstå VF Eto'o reagera på det sättet han gjorde.
Barcelona A.Iniesta
2007-02-13 20:24
Här uppdateras diverse barca nyheter, för er som är interesserade.
Barcelona 19
2007-02-13 20:19
Här står det att Rijkaard och Txiki ska bestämma sig vad dom ska göra med Eto'o, imorgon.
Hoppas att allt blir bra.
Barcelona r.10
2007-02-13 20:12
Samuel Eto'o has discussed his refusal to play against Racing and said "I always serve my team mates" before reminding listeners that he only thinks "about the group and scoring goals ".

At an event held in Vilafranca del Penedés, Samuel Eto'o has offered part of his point of view on his refusal to come on for the last few minutes against Racing. The Cameroonian has said that "I will recover well and once again score a lot of goals, which is all that interests myself and my colleagues". He also said that "if the club asks me to, I will give explanations", in relation to his decision not to play at the Camp Nou.

In the midst of war

Samuel Eto'o said he feels like "I am in the middle of a war between two people", although he did not specify who he was referring to. "And I am the one who gets all the stick". Continuing his references to one of these people, he said "when he was my boss, he never said hello to me. And now he is in the background criticising me. That's a bad person ".

Always there

He added that "a bad person is also he who appears in a press conference and says Samuel Eto'o refused to play. What they need to say is that Samuel Eto'o has always trained with his team mates, even injured and having taken knocks."

An internal issue

He finished off by saying that "I always serve my team-mates and can go into the changing room with my head held high. I only care about what is said in the changing rooms. What happens outside is for you", in reference to the journalists. As a final thought he said "to find out what happened, you'll have to ask Rijkaard".

Översatt till ENG!
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 20:09
Aimarinho:Titta till höger!
Barcelona r.10
2007-02-13 20:09
Är FCB spelarna lediga idag eller?..

Ingen annan som har kommenterat händelsen av spelarna??
Annons: