/spanien/barcelona/forum/24547.aspx/spanien/barcelona/forum/24547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-04-11 00:50
Ämne: ja då fick vi bekräf....
Det där är inte rasism. De har kastat bananer på varje DIF-målvakt sen Hedenhös. Det är bara det att den här råkar vara svart och då tolkar Aftonblaskan som inte vet nåt om svensk läktar"kultur" det som rasism. Det handlar om att DIF kallats för "apor" av bajare och gnagare sen urminnes tider, och vad ger man till apor? Jo, bananer. "Ge dom bananer" har man sjungit i alla år. Djurgårdarna hängde t o m på det där ett tag och kastade in bananer när de gjorde mål i hockeyn (gnagarna kastade in plastråttor). Tyvärr frös bananerna fast i isen så dom fick sluta med det.

Hur som helst, det där är inte en rasistgrej, tro inte det. Därmed inte sagt att det inte finns rasistproblem inom svensk fotboll, men just det där är inte rasism.
Barcelona Schubert
2006-04-11 00:46
Det var sjukt mycket debatt innan Chelseamatchen om "Messi eller Henke". Sen valde Rijkard Messi som gick in och fick del Horno utvisad och var överlägset bäst på plan. Messianhängarna vann en knockoutseger. Det borde avgjort saken en gång för alla: Messi klarar av att prestera på den allra högsta nivån, släpper inte till bakåt, whatever. Han är helt enkelt mycket bättre än Henke, och därför ska han spela. Milan kommer inte ens att våga anfalla på vänsterkanten när de vet att de har Messi emot sig. Jag tror att de kommer att bänka Serginho. De vågar inte spela med en sånt svagt defensivt kort mot Messi. Skulle de tro att vi skulle spela med Henke däremot skulle de lätt spela med Serginho, och vi skulle få stora problem längs vår högerkant.
Real Madrid King_raul
2006-04-11 00:42
ja då fick vi bekräftat det jag sa om att vi har lika mkt rasism i Sverige, Djurgårdens målvakt fick bananer kastade mot sig under derbyt idag.
Va fan är det för fel på folk!?

Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-11 00:24
Ämne: Messi startade borta....
Ja, anledningen är att Messi inte var skadad innan matchen mot Chelsea
Barcelona Schubert
2006-04-11 00:22
Såg större delen av Milans match mot Cheivo senast. Serginho och Cafu är bra offensivt men klart sämre defensivt. Tror inte att båda dessa startar mot oss. Förmodligen bänkas Serginho.

På mittfältet har Seedorf verkligen hittat formen. Däremot inte Pirlo. Kan man sätta press på honom rejält kan man vinna boll högt. Därför synd att inte Deco är med i första matchen.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-11 00:10
Messi startade borta mot Chelsea,så jag ser inte någon anledning till varför han inte ska starta mot Milan.Dessutom tror jag inte Seedorf och Serginho kommer vara extremt offensivt om Messi spelar från start.Det bästa hade varit att ge Messi 30 min mot Villarreal och sedan låta honom starta mot Milan på tisdag.Jag hoppas Marquez kan vara tillbaks då.Han kommer betyda mycket och det lär även innebära Belletti på bänken.Hoppa hoppas hoppas
Barcelona Decco1
2006-04-10 23:39
han kommer klart att spela med henke från start mot milan. Henke kommer täcka upp stora ytor på milans vänsterkant, serginho och seedorf är my9cket farliga på den sidan, plus att henke har mer erfarenhet. Messi kommer få starta hemma på noucamp
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 23:39
Ämne: - FcB 20 -//
Messi ....
la_pieda_sinistra klart han e alla trycker ju bort larsson i varje närkamp. HÅLLER NI INTE MED MIG ATT MESSI E FYSISK STARKARE ÄN LARSSOM och påstå nått annant e dumt
Spanien la_pieda_sinistra
2006-04-10 23:30
- FcB 20 -//
Messi fysiskt starkare än Henke?! Ehh, Nä..
Barcelona Nemo
2006-04-10 23:24
Rijkaard är en smart tränare. Han kommer nog att spela med Messí från start för att matcha in honom i laget lagom till Milanmatchen. Jag skulle iaf bli förvånad om Messí får komma in mot Villarreal och sedan starta mot Milan. Antingen spelar han med Henke mot Villarreal och mot Milan eller så spelar han med Messí mot Villarreal och mot Milan.
Fast vem vet...
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-10 23:12
Ämne: Men för h-e. Sluta b....
haha La Rambla du har rätt ! din vishet är häpnadsväckande ! =) Fast ja är en person som är rätt defensiv i mitt tyckte när någon annan inte har samma åsikt. Men ja ska försöka bättra :P
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 22:41
Abbe_ det gör han säkert men det larssons sista match från start så länge R.E.M e skadefria
Barcelona Abbe_
2006-04-10 22:39
Skulle inte tro att Rijkaard väljer att spel med Messi direkt mot Villareal. Han hoppar in i början av andra halvlek.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 22:38
Ämne: Men Rijkaard kan kna....
Puyol #5 klart att han borde göra det messi e snabbare fysisk starkare bättre teknin bttre skott . larsson e kanske mer målfarlig . men larsson missar många lägen som i el clasico.
som schubert säger det är ingen dagisverksamhet
Barcelona Schubert
2006-04-10 22:30
Ämne: Men Rijkaard kan kna....
Klart han kan peta Henke. Det är ingen dagisverksamhet. Henke har varit bra men Messi är bättre.
Puyol #5
2006-04-10 22:18
Men Rijkaard kan knappast peta Henke,för att Messi har komit tillbacka? Det skulle vara riktigt dåligt! Henke spelar väldigt bra just nu och Messi har vart skadad så det skulle vara väldigt taskigt mot Henke!
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 21:45
jag tycker att det va bättre att milan vann . vissa säger att lyon skulle passat oss bättre men dom har mycke bättre defensiv . milan har ju bättre namn Ex nesta maldini segrinho staam osv men lyon har bättre defensiv som sagt om vi stänger av kaka från matchen så e oxå sheva borta. SPELAR VI SOM MOT CHELSEA E VI OSLAGBARA
Barcelona Ronaldooo
2006-04-10 21:39
lyon borde avgjort mötet redan i första halvleken

Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 21:35
37 inne ingen som skriver . skriv nått .
Barcelona La Rambla
2006-04-10 21:04
Men för h-e. Sluta bry dig om vad någon enstaka person skriver om Milan på detta forum. Åsikter är oftast subjektiva. Är det något att bli upprörd över? Knappast sista gången det sker. Du behöver inte känna dig tvungen att försvara ditt kära Milan här. Det är knappast någon rättegång. :-)~
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-10 20:44
Ämne: ÅÅhh vad jag längtar....
Förtjänade vi inte ? Lyon spelade bra defensivt men skapande knappt något frammåt. Men så brukar de låta när Milan vinner vi förtjänar alldrig något. Precis som Pool förtjäna att vinna mot oss i finalen. Vi hade 114 minuter av den matchen men inte hörde man att Pool va oförtjänata utan vilken kämparvilja bla bla bla. Men när Milan gör samma sak så är vi oförtjänta. Viss hat mot italienska klubbar ! Ni låter som Bayern och Lyon fansen men ni kommer att äta upp varje ord SANNA MINA ORD !

Forza Milan ! mot 7e Cl titeln.
Barcelona Abbe_
2006-04-10 20:26
Lionel Andrés Messi//

På den länken kan man ladda ner alla målen från de senaste matcherna
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-10 19:51
Tjaa

Undrar bara om någon har en länk till gårdagens mål

tack!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-10 18:49
jag her faktiskt samma fråga som Barcafan#1.

kommer unifromerna att ändras nästa säsong?

hade tänkt och köpa en tröja denna säsong men välljer hellre att vänta tills nästa om de ändras .

kom igen svara någon som vet
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-10 18:32
ÅÅhh vad jag längtar till matchen mot Milan.
Det ska bli väldigt spännande att se om Milans försvar klarar av att stoppa: R-E-M, knappast!

Det gäller att försvaret är på topp under båda matcherna och att inte låta Inzaghi eller Schevchenko göra billiga mål.

Barça kommer äga bollinnehavet och spela den bästa fotbollen, utan tvekan! Men det gäller att vara EFFEKTIV framför målet och hålla tätt bakåt.

Milan förtjänar inte att vara i en semifinal i Champions Leauge. De förtjänade inte ens att vara med i semifinalen förra året, men de gick till final. Usch! Nu ska Futebol De Barcelona visa att man är det bästa laget i världen och vi ska visa hur man ska lira boll. Visça Barça e Visça Catalunya!
Barcelona Barcafan#1
2006-04-10 17:41
Deco var grym igår, visst han slog bort några pass men underlaget var inte så lätt heller. Såg ni kroppsfinten han gjorde i matchen. Världsklass

Brukar Barca ändra sina tröjor varje säsong? Villl nämligen köpa en barca tröja men vill inte köpa den nu om de ändå ska byta nästa säsong.
När spelas förresten matchen mot Milan?
Sevilla Riquelme - el mago
2006-04-10 17:08
Någon som vet var man kan köpa en enkel biljett till en eventuellt CL final? alltså bara biljett.

Väl mött på fredag, och kanske även i Paris om dryga månaden!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-10 16:46
någon som vet hur det är med Xavi och när han är klar för spel ?? Messi är väl tillbaka nu på fredag mot villareal
Barcelona Jopa
2006-04-10 15:40
hej,
ville bara informera om att de spanska tidiningarna gav Deco högst betyg igår.jag kan inte minnas att jag nånsin sett honom slå bort så många passningar. skulle säga att han tillsammans med rodri var bland de sämre på banan.så olika kan vi se på saker och ting.
ses i paris 17/5!
Barcelona Sürer
2006-04-10 15:12
OK ..men vet du/ni inte vart man kan hitta biljetter någon annanstans. Finns det bara svenskafans som har i sverige .. finns det inget annat ställe i sverige som man kan köpa biljetter till barcelona-milan? .. är chansen stor om man åker ner till barcelona och försöka köpa biljetter där tro? ..tror du det? ..hör av dig please..visca barca
Länktips: Biljetter
Annons: