/spanien/barcelona/forum/24546.aspx/spanien/barcelona/forum/24546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-09 13:21
Om Barça vinner kvällens möte mot Racing Santander så har vi en 13 poängs ledning över Real Madrid och Valencia. Om Valencia och Real Madrid båda förlorar nästa match de har i ligan och Barça vinner mot Villareal hemma så har vi säkrat GULDET!!!

Då har vi 16 poängs-ledning, med 5 matcher kvar, vilket innebär:
3*5= 15 poäng= Mission Impossible!

Hoppas att detta händer, så vi får VINNA GULDET HEMMA! Det gäller för Real och Valencia att vinna varenda match som är kvar och hoppas på att vi tappar. It never gonna happen...
Real Madrid Gábinho!
2006-04-09 13:05
ja kolla på Fantv för nåra dagar sen de va en som sa att bara Casillas platsa i barca av Real spelarna haha han skämtade väl:P

cicinho,Ramos,Robinho M.M
haha skiti de nu

-------

Om Eto'o leker Ronaldinho kmr ni va chanslösa han passar typ aldrig bollen då
Spanien la_pieda_sinistra
2006-04-09 12:35
barca_dreamteam//
exakt!, hoppas verkligen inte eto'o försöker leka ronaldinho. om ni tycker han leker ronnie emellanåt i ligan skulle ni sett honom i Afrikanska mästerskapen. han skulle va överallt, ofta långt nere som central mittfältare och alla bollar sokulle gå genom honom, det det funkade inte alls och dessutom ta alla frisparkar. när han väl gjorde mål var han i striker position. hoppas han så småningom kan dra några slutsatser av det själv... kanske tror han att folk har större förväntningar på honom än dom faktiskt har. folk förväntar sig inte ronaldinho, folk förväntar sig eto'o: en av världens bästa strikers.

Nemo/

Har hört att det korrekta uttalet ska vara Kleb, enligt ryska källor ;)
Barcelona Gustaf
2006-04-09 12:32
Carl McCoy//
Forlán är ju tänkt som den nya Henrik Larsson och han har ju fått en del speltid, framförallt på slutet. Ezquerro i all ära men Forlán är strået vassare.
Barcelona La Rambla
2006-04-09 12:29
Pengarna delas mellan de 32 kvalificerade lagen. Alla får en garantisumma bara för att deltaga. Den summan är €1.6 miljoner. Sen beroende på hur många matcher som de spelar får de bonus beroende på hur många vinster eller oavgjorda matcher. Du kan läsa mer om summorna i länktipset.
Barcelona Dunga
2006-04-09 12:04
Barca! Sorry;)
Barcelona Dunga
2006-04-09 12:02
Tja! En fråga. Hur mycket pengar inbringar champions league? Kvalificering, Gruppvinst,åttondel osv. Tacksam för svar.
Visca Baeca!
Barcelona Carl McCoy
2006-04-09 11:56
haha...ja, det var kul att en lång diskussion pågått där flera skrev Casillias;)

Vore trevligt om Forlán kommer hit men han bör kanske se på hur mycket speltid Ezquerro, Maxi och (sedan Messi "slog igenom") Giuly fått. Vissa, spec. kommentatorerna på TV4+ menade att Rijkaard körde med ett rotationssystem där bland anfallarna, framförallt i början av säsongen: är det ett skämt eller? Etoo, Ronnie och Messi spelar ju 90% av alla matcher när de är friska. Forlán kanske bör ha det i åtanke: jag blir glad om han kommer med samtidigt är han för bra för att göra en "Ezquerro" (som briljerade i Bilbao om någon minns?).
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-09 11:55
Ingen Ronaldinho idag,då får man hoppas att Etoo inte försöker ersätta honom och plåga Henke och Giuly.Hoppas Etoo själv inser det och spelar som han gjorde i tisdags,för då blir han farlig.

Tror vi vinner med 1-0 och missar en del chanser, då jag inte tror skärpan är 100 procentig tyvärr.
Barcelona Nemo
2006-04-09 11:28
Det namn som brukar störa de flesta är Arsenals Hleb. Jag har hört kommentatorer säga; Leb, Läbb, och den värsta; Schleb. Nu vet jag inte hur det uttalas men jag säger Leb.
Barcelona R10 Gaucho
2006-04-09 11:24
du har rätt la pieda.

va de inte chirs härenstam som ringde till tjekciens ambassad för att fråga hur petr cech uttalas? klass
Barcelona Nemo
2006-04-09 11:20
la_pieda_sinistra

Kunde inte skriva det bättre själv!
Barcelona Tompa
2006-04-09 11:07
Angående diskussionen om Casillas och Valdes:
Casillas är världens bäste målvakt, den enda som kan konkurrera är Buffon men till skillnad från sistnämnde har Casillas ett mycket sämre försvar framför sig därför är han bättre.

Jag har varit synnerligen kritisk mot Valdes. Visst kan han i sina bästa stunder göra nästan omöjliga räddningar men även om Valdes (ojämnheten till trots) inte är en dålig målvakt har han ganska långt kvar till Casillas nivå.

En intressant tanke är hur Valdes fungerat om lagen bytt målvakt med varandra? Jag är åtminstone 99 % säker på att ingen av "mina" Barcavänner här ens kommit på tanken att jämföra Valdes med Casillas.

Det är bara och erkänna - våra ärkerivaler har en bättre målvakt.

Kvällens match då? Vi vinner.
2006-04-09 10:59
Nemo/

måste säga att det är rent anskrämligt att folk som jobbar med nått så glassigt som att vara fotbollskommentatorer inte tar sig lite tid till att scouta uttal på de ca 30 spelare som dom ska ha koll på innan match. särskilt med tanke på att det max är 4-5 av dessa som har namn som kan vara besvärliga. Okej, om det är nån grek med ett namn med 28 stavelser så kan det väl vara OK att snubbla lite nån gång men när man hör sånna kända spelare som Wayne Rooney (Arne Hegerfors : [Vajn Råni]), Claude Makelele (Hysén: [Makke lällä]). Om nu Glenn Hysén hade varit en skaplig kommentator kanske det hade funnits ett visst mått av förlåtelse (göteborgare är ju allmänt kass på engelskt uttal, (se glenn strömberg) ), men icke..
Barcelona Nemo
2006-04-09 10:38
la_pieda_sinistra.
Det vet jag. Dubbel L blir J i spanska. Svenska kommentatorer kan inte spanska. Dem vill inte ens offra sig till att lära sig. Strömblad är nog den enda som kan språket. Det fulaste vissa säger är; "Chavi"
2006-04-09 10:34
Cicero//

Här finns en hel lektion i spanskt uttal :P
Cícero João de Cezare Cicinho
2006-04-09 10:14
la_pieda_sinistra//

För en gångs skull kan du förklara hur man säger Mejia?

Kommentatorerna i Sverige får det till Mecha och meja?
2006-04-09 10:11
Nemo//

fast uttalas som sevilla [seviia], casillas [casiias]. om bara hasse backe kunde lära sig det också... (likadant med mellberg [meiiberg] ;) )
Cícero João de Cezare Cicinho
2006-04-09 10:10
Att Casillas är det optimala första valet i la seleccion talar för sig självt!
Barcelona Nemo
2006-04-09 10:02
Vi borde nog först och främst lära oss att stava hans namn, Casillas.
Barcelona Suñol_
2006-04-09 03:49
Casillias har burit upp madrid på sina egna axlar den här säsongen...mycket imponerande, valdes är en klassmålvakt men ingen Casillias.
Barcelona Södan9
2006-04-09 01:24
Självklart kan Valdes bli lika bra som Casillias, Valdes är redan nu en mycket bra målvakt. Dom som kommer in här och skriver en gång i månaden och säger att vi ska sälja Valdes har förmodligen inte följt barca under en specielt lång tid. Utom sportnytt förstås.

Tyvär är det ganska svårt som målvakt att utmärka sig i ett lag som sattsar allt framåt. Och när dom sedan gör en tabbe så får det väldigt stort eko.

Jag hoppas nästan på att Casillias och Canizares skulle missa Vm så Valdes skulle få tysta kritikerna. (inte på det sättet att jag vill att dom ska bli skadade)

Men jag håller med real fansen om att Casillias är just nu världens överlägset bästa målvakt och kommer förmodligen vara det en tid framöver.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-09 00:59
Ämne: Hur kan ni tro att V....
Jag håller med dig. Äntligen att en Culé kan erkänna.
Barcelona isik
2006-04-09 00:54
Hur kan ni tro att Valdes kommer att bli lika bra som Casillias? No waay säger jag, han är en världsklass-målvakt och jag tror inte att valdes nånsin kommer bli lika bra som han.
Real Madrid 10Zidane10
2006-04-09 00:04
glöm inte att Casillias van champions legue som 18 åring! valdes en bra målvakt men jag tror inte att han kommer bli lika bra som Casillias..Titta på Casillias när han sätter igån spelet,,3 sekunder eftre rädningar så sitter bollen på en medspelres fötter..och hans räddningar ska vi inte snaka om. han räddar Real Madrid match efter match.
Barcelona Nemo
2006-04-08 23:53
Jag har aldrig jämfört Casillias med Valdés, tycker inte alls att dem är lika i spelstilen. Valdés är mer modig än Casillias. Skillnaden mellan de båda är att Casillias är mer rutinerad. Får Valdés den rutinen tvivlar jag inte på att han kan bli minst lika bra.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-08 23:45
Barca har haft bättre resultat i ligan än real 3 År i rad nu . tyvär alla maränger eran stortid e över
Real Madrid 10Zidane10
2006-04-08 23:35
nemo
tro mig jag gillar valdes och jag försvarde valdes när han gjorde sina första matcher i a-laget och gjorde misstag då alla börja snacka skit, de va då ni bytte hella tiden. jag tyckte de va bra att en sån ung målvakt att spela i starelvan i barca........men de går inte att jämföra han med Casillias frågan är om de finns några målvakter som har varit lika bra i år.
Barcelona Nemo
2006-04-08 23:26
Dåså, vem bryr sig om vad Madrid hamnar? Jag ser dem knappt för att vi är överlägsna.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-08 23:22
Barcas Lycka Dom vinner La liga och 80 % att dom vinner CHL
Annons: