/spanien/barcelona/forum/24540.aspx/spanien/barcelona/forum/24540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2006-04-10 23:24
Rijkaard är en smart tränare. Han kommer nog att spela med Messí från start för att matcha in honom i laget lagom till Milanmatchen. Jag skulle iaf bli förvånad om Messí får komma in mot Villarreal och sedan starta mot Milan. Antingen spelar han med Henke mot Villarreal och mot Milan eller så spelar han med Messí mot Villarreal och mot Milan.
Fast vem vet...
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-10 23:12
Ämne: Men för h-e. Sluta b....
haha La Rambla du har rätt ! din vishet är häpnadsväckande ! =) Fast ja är en person som är rätt defensiv i mitt tyckte när någon annan inte har samma åsikt. Men ja ska försöka bättra :P
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 22:41
Abbe_ det gör han säkert men det larssons sista match från start så länge R.E.M e skadefria
Barcelona Abbe_
2006-04-10 22:39
Skulle inte tro att Rijkaard väljer att spel med Messi direkt mot Villareal. Han hoppar in i början av andra halvlek.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 22:38
Ämne: Men Rijkaard kan kna....
Puyol #5 klart att han borde göra det messi e snabbare fysisk starkare bättre teknin bttre skott . larsson e kanske mer målfarlig . men larsson missar många lägen som i el clasico.
som schubert säger det är ingen dagisverksamhet
Barcelona Schubert
2006-04-10 22:30
Ämne: Men Rijkaard kan kna....
Klart han kan peta Henke. Det är ingen dagisverksamhet. Henke har varit bra men Messi är bättre.
Puyol #5
2006-04-10 22:18
Men Rijkaard kan knappast peta Henke,för att Messi har komit tillbacka? Det skulle vara riktigt dåligt! Henke spelar väldigt bra just nu och Messi har vart skadad så det skulle vara väldigt taskigt mot Henke!
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 21:45
jag tycker att det va bättre att milan vann . vissa säger att lyon skulle passat oss bättre men dom har mycke bättre defensiv . milan har ju bättre namn Ex nesta maldini segrinho staam osv men lyon har bättre defensiv som sagt om vi stänger av kaka från matchen så e oxå sheva borta. SPELAR VI SOM MOT CHELSEA E VI OSLAGBARA
Barcelona Ronaldooo
2006-04-10 21:39
lyon borde avgjort mötet redan i första halvleken

Barcelona - FcB 20 -
2006-04-10 21:35
37 inne ingen som skriver . skriv nått .
Barcelona La Rambla
2006-04-10 21:04
Men för h-e. Sluta bry dig om vad någon enstaka person skriver om Milan på detta forum. Åsikter är oftast subjektiva. Är det något att bli upprörd över? Knappast sista gången det sker. Du behöver inte känna dig tvungen att försvara ditt kära Milan här. Det är knappast någon rättegång. :-)~
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-10 20:44
Ämne: ÅÅhh vad jag längtar....
Förtjänade vi inte ? Lyon spelade bra defensivt men skapande knappt något frammåt. Men så brukar de låta när Milan vinner vi förtjänar alldrig något. Precis som Pool förtjäna att vinna mot oss i finalen. Vi hade 114 minuter av den matchen men inte hörde man att Pool va oförtjänata utan vilken kämparvilja bla bla bla. Men när Milan gör samma sak så är vi oförtjänta. Viss hat mot italienska klubbar ! Ni låter som Bayern och Lyon fansen men ni kommer att äta upp varje ord SANNA MINA ORD !

Forza Milan ! mot 7e Cl titeln.
Barcelona Abbe_
2006-04-10 20:26
Lionel Andrés Messi//

På den länken kan man ladda ner alla målen från de senaste matcherna
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-10 19:51
Tjaa

Undrar bara om någon har en länk till gårdagens mål

tack!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-10 18:49
jag her faktiskt samma fråga som Barcafan#1.

kommer unifromerna att ändras nästa säsong?

hade tänkt och köpa en tröja denna säsong men välljer hellre att vänta tills nästa om de ändras .

kom igen svara någon som vet
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-10 18:32
ÅÅhh vad jag längtar till matchen mot Milan.
Det ska bli väldigt spännande att se om Milans försvar klarar av att stoppa: R-E-M, knappast!

Det gäller att försvaret är på topp under båda matcherna och att inte låta Inzaghi eller Schevchenko göra billiga mål.

Barça kommer äga bollinnehavet och spela den bästa fotbollen, utan tvekan! Men det gäller att vara EFFEKTIV framför målet och hålla tätt bakåt.

Milan förtjänar inte att vara i en semifinal i Champions Leauge. De förtjänade inte ens att vara med i semifinalen förra året, men de gick till final. Usch! Nu ska Futebol De Barcelona visa att man är det bästa laget i världen och vi ska visa hur man ska lira boll. Visça Barça e Visça Catalunya!
Barcelona Barcafan#1
2006-04-10 17:41
Deco var grym igår, visst han slog bort några pass men underlaget var inte så lätt heller. Såg ni kroppsfinten han gjorde i matchen. Världsklass

Brukar Barca ändra sina tröjor varje säsong? Villl nämligen köpa en barca tröja men vill inte köpa den nu om de ändå ska byta nästa säsong.
När spelas förresten matchen mot Milan?
Sevilla Riquelme - el mago
2006-04-10 17:08
Någon som vet var man kan köpa en enkel biljett till en eventuellt CL final? alltså bara biljett.

Väl mött på fredag, och kanske även i Paris om dryga månaden!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-10 16:46
någon som vet hur det är med Xavi och när han är klar för spel ?? Messi är väl tillbaka nu på fredag mot villareal
Barcelona Jopa
2006-04-10 15:40
hej,
ville bara informera om att de spanska tidiningarna gav Deco högst betyg igår.jag kan inte minnas att jag nånsin sett honom slå bort så många passningar. skulle säga att han tillsammans med rodri var bland de sämre på banan.så olika kan vi se på saker och ting.
ses i paris 17/5!
Barcelona Sürer
2006-04-10 15:12
OK ..men vet du/ni inte vart man kan hitta biljetter någon annanstans. Finns det bara svenskafans som har i sverige .. finns det inget annat ställe i sverige som man kan köpa biljetter till barcelona-milan? .. är chansen stor om man åker ner till barcelona och försöka köpa biljetter där tro? ..tror du det? ..hör av dig please..visca barca
Länktips: Biljetter
Barcelona II Barça II
2006-04-10 14:42
Iaquinta från Udinese har ju tidigare varit påväg till Barcelona. Och honom skulle jag gärna vilja se som ersättare till Larsson. Jag tror att han skulle acceptera bänken i Barça. En grym målskytt!
Real Madrid King_raul
2006-04-10 14:35
Nu ska vi ju inte tro att vi är bättre här i Sverige när det gäller rasismen, skillnaden här, är att folk är för fega för att stå för sina åsikter, smygrasismen här är nästan värre än i Spanien, där får du i a f den rakt i ansiktet och kan således ge idioterna ett ansikte.
Att dem kastade bananer på Henke och Dahlin när dessa spelade i Allsvenskan visar ju klart och tydligt hur utbred rasismen är.

Barcelona R.H.M
2006-04-10 14:30
c
Barcelona La Rambla
2006-04-10 14:30
Personligen vill jag inte ha Forlan. Tydligen inte fansen heller då tidningen Sport gjort en undersökning, läste jag.

Köp Aguero tex, han har ju uttryckt sin önskan om att få spela med sin vän Messi. Visserligen lär han bli dyr. Men annars en perfekt värvning, då han är ung och knappast kan kräva en plats i startelvan. Annars har jag tidigare önskat mig Bojinov ifrån Fiorentina. Där har du en matchvinnartyp med en jäkla bra vänsterfot. :-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-10 14:28
Gabriel

Såg också det. Jag tror och hoppas att Chivu hamnar hos oss nästa säsong. Skulle vara ett grymt bra nyförvärv.
Barcelona II Barça II
2006-04-10 14:26
La Rambla//
Jo, du har rätt angående Eto'o och fansen.

På tal om nyförvärv så sägs det att Forlan skall ersätta Larsson. Är det verkligen ett bra nyförvärv? Jag är väldigt tveksam, visst han var outstanding förra året. Iår däremot så har han inte vissat så mycket. Kanske kan det bero på att han skadade sig för ett tag sen?
Barcelona La Rambla
2006-04-10 14:23
Tycker lite synd om Belletti då alla hackar på honom, även när han inte förtjänar det. Visserligen så är det väldigt sällan han inte förtjänar det. Visst kunde domaren blåst där han blev nerknuffad. Men ska vi vara ärliga så spelade inte laget bra defensivt. Det är lätt att skylla på en oerfaren Rodri, men hur lätt är det att bli tillsagd att spela brevid Belletti? Sen var Deco och Iniesta, mest Deco, slarviga på mittfältet och tappade ideligen boll i början av matchen. Ska en färsk mittback som Rodri spela bra och stabilt, så måste han ha en pålitlig pivote som gör sitt jobb. Åtminstone tills Rodri blir mer varm i kläderna.

Någom som såg när Eto'o sprang förbi alla spelare som ville fira med honom efter målet mot Benfica. Han slet sig loss och sprang fram till Belletti som stod för den fina frampspelningen och kramade om honom. Det var fint. :-)

Ja Chivu kanske hamnar på Camp Nou om det vill sig väl. Nu vill ju tydligen inte Roma sälja, så det är väl upp till Chivu själv var han vill spela nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2006-04-10 14:18
La Rambla

Mmh, på tal om Belletti, situationen som ledde till Santanders kvittering borde ha blivit frispark. Han blir tydligt nerknuffad av Oscar Serrano (visst kanske Belletti slänger sig lite för enkelt men en sån situation blir i ren allmänhet alltid frispark till det försvarande laget).

By the way. Christian Chivu nätade för Roma igår i deras vinst med 3-1(motståndarna glömt?) på en hörna. En liten notis bara :-)
Barcelona La Rambla
2006-04-10 14:12
Gabriel//

Hehe, touché. :-)
Nåja, låt oss diskutera fotboll, nyförvärv, dåliga backar som Belletti mm i fortsättningen, istället för att ägna oss åt racism och annat elände. Man blir bara på dåligt humör.

II Barça II//

Jag var ganska så ironisk angående Italien. :-)
Oavsett var Eto'o kommer att spela i framtiden så är det en spelare som alltid kommer att beröra fans och moståndarfans. Just för att han sticker ut, visar känslor och för att han är en riktigt bra fotbollsspelare.
Annons: