/spanien/barcelona/forum/24536.aspx/spanien/barcelona/forum/24536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (catalonia barca)
2006-04-17 13:08
asfaltsbarn///
hahah milan är svåra o dom har en förmåga att komma långt i CL så det är inte alls lätt imorn
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-17 12:42

Jag vet inte om jag tycker att Milan är så svåra som alla tror. Som någon skrev här nedanför, vi har redan slagit ut Chelsea som är bättre. Dessutom så tycker jag inte att det är särskilt imponerande att ligga 5 poäng efter ett svagt juventus med en forward som knappt gör mål och spelar lika mot Cagliari.
Barcelona Forza Barce
2006-04-17 12:12
Abbe_ : Inzhagi kan oxå göra tur mål hahahha
Barcelona Abbe_
2006-04-17 11:56
Plockar vi bort Kaká så kommer inte milans anfallspel att fungera. Shevchenko kan inte skapa något på gen hand.
Barcelona Forza Barce
2006-04-17 11:56
Hahah Patirk , Ja viste de först sen tänckte ja , han kanske menar milan , men skit samma , FCB 20 de ee ett kanske
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-17 11:53
är det sant att etoo ska lånas ut till Al Ittihad
För att han har tröttnat på rasistutropen
Barcelona Patrik
2006-04-17 11:52
Forza Barce

Du fattade visst inte att jag syftade på Chelsea.
Barcelona Forza Barce
2006-04-17 11:47
EsCúle : Dom va inte skadade , dom villade bara inför morgondagens match
Barcelona Forza Barce
2006-04-17 11:45
Patrik , Du ee så säker på att vi har slagit ut milan , men de ee en svår match , Blir de lika i milano då kanske vi vinner fattar du , Ja hoppas de blir 2-2 imon lr så vinner vi ,
Barcelona Patrik
2006-04-17 11:18
Jag ser det som att vi slagit ut det (näst)bästa laget redan.

Upplever Milan som trötta med många gamla lirare, Kaka och Sheva känns egentligen som de enda hoten. I ett dubbelmöte bör vi slå Milan. Får vi med oss oavgjort imorn vinner vi. Italienska lag är så förutsägbara, dom vinner aldrig på bortaplan i såna här sammanhang.
Barcelona Tompa
2006-04-17 10:36
Super-Cassan0:
Jodå, jag vet att vi möter Milan. Har aldrig påstått det blir en lätt match men vi har bra segerchans. Undrar hur Realskulle klara sig mot Milan? Tror inte marängerna slagit ett enda riktigt topplag i Europa den här säsongen.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-17 10:35
Ämne: Hej alla barca fans!....
tack för tipset Jag ska ta och ringa Rijkard nu för jag tror inte han vet att vi möter milan o inte villareal eller malaga . förresten bra resultat av real mot getafe o sciedad
Barcelona Tompa
2006-04-17 10:33
asfaltsbarn:
Håller med att det vore skönt om vi slapp Inzaghi. Säga vad man vill om honom men han är verkligen en lysande straffområdesspelare.

Snart är det dags för Milanmatchen. Nu ska vi ta revansch för fiaskot 94!!!!!!!!!!! Själv är jag tillfreds med 1-1 eller 2-2 på San Siro men naturligtvis ska vi spela för seger.

Barcelona EsCúle
2006-04-17 10:16
Truppen mot Milan: : Valdés. Jorquera, Iniesta, Van Bommel, Ezquerro, Gio, Maxi, Puyol, Gabri, Eto'o, Edmilson, Belletti, Giuly, Sylvinho, Oleguer, Márquez, Ronaldinho and Motta.

Skönt att Ronaldinho och Motta är tillbaka. :-)

Källa:FcBarcelona.com
Barcelona Messi #19
2006-04-17 10:08
Vilken sponsor ska barca ha?
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-17 08:14

Läser idag att pippo inzaghi har halsfluss och kanske inte kan lira mot barca. Tacka mig boys, jag har också det så det kanske är jag som smittat honom. Taktisk krigföring... :)
Barcelona Backstrom
2006-04-17 04:24
Super-Cassan0
Tack för varningen! Vi ringer direkt Rijkaard och berättar för honom att han ska säga åt spelarna att nu är det Milan dem spelar mot, inte Malaga eller "Vilareal" - Så dem vet att dem ska akta sig för röd/svart-randiga spelare, och inte passa dem. Dem ska alltså inte akta sig för spelare klädda i gult!

Suñol_
Inte ens nära den nivån, vi har inte folk som skriver 7 inlägg i rad där dem med en meningen beskriver hur dålig en spelare är, allt med capslock aktiverat! ;-)

Angående matchen mot Milan så är jag, som alltid, otroligt pessimistisk och tror att vi åker ur CL mot dem - Men jag trodde även att vi skulle åka på torsk mot Benfica så..
Tungt med många spelare skadade, men vi får hoppas att se samma inställning och skärpa som vi såg mot Milan, med en bättre effektivitet än vad vi sett dem senaste matcherna!

Visca Barçelona!
Real Madrid Super-Cassan0
2006-04-17 02:41
Hej alla barca fans! Tror ni på en vinst bort mot Milan??? Milan är inte MALAGA eller VILLAREAL förståå det!!! Nii kommer få stryk me 2-0. Mål av Shevchenko o Kakâ¨
Barcelona Suñol_
2006-04-17 02:35
det känns som det börjar bli samma nivå som på reals forum...
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-17 01:38
Ronaldo luiz nazario de lima

Vem bryr sig helt ärligt vart är forumet på väg jemföra gamla legender med nuvarande adda varann på msn och ge järnet killar för vi har ingen som helst lust att läsa om top 5 hit och dit
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-04-17 01:31
Ämne: Ämne: min top....
dom där spelarna har aldrig varit bättre än ronaldo. ronaldo har gjort 393 mål på 550 matcher målsnitt på 0.71 per match och romario har ca 35 mål kvar från hans 1000onde målet så dom är inte bättre än dom här 2 brassarna
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-17 01:19
Schubert

Perea är en mycket duktig mittback men han chansar allt för mycket vi behöver inte nån back som chans bryter hej vilt och orsakar en massa farligheter då kan vi lika gärna behålla Marquez som jag är bra nöjd med då han kan slå en 5 meters pass nåt Perea inte är vidare bra på kass rättare sagt.

Svårt det där en back som har snabbheten samt taktisk i sitt spelande hur många finns det där ute som är till salu?

Jag tror inte vi får sen en för anfalls villig Giuly på tis, han får nog ägna sig åt att hjälpa laget på sin högerkant och täppa igen för det krävs en laginsats om vi ska få ett bra resultat.

Chelsea och Milan har en likhet det är deras grymma deffensiv men Milan är det mest anfalls sugna laget i hela italien det har de bevisat så nog kommer yterna om nu inte ancelotti väljer att stänga butiken snabbt om en 1-0 skulle dyka upp tidigt i matchen.

Jag tror på en bra taktiskt genomförd match från Barcas sida dock säger hjärtat 1-2 men hjärnan 1-1 vem ska man lyssna på?

Barcelona Barca Barca
2006-04-17 01:15
Ämne: Messi,Larsson,Deco o....Njaa, men sköter sig spelarna som dom gjorde mot Chelsea på Nou Camp, diciplinerat och bra balans i defensiven så lär vi nog hålla ner siffrorna. Kryss kanske. Van Bommel lär vara het i denna match, det var ju just Milan som spräckte drömmen om en CL final. Eto'o börjar komma i form och Ronaldinho spelsugen.
2006-04-17 01:07
Messi,Larsson,Deco och xavi är borta mot milan och matchen spelas på san siro TROR NI VERKLIGEN ATT VI SKA VINNA??? det är lager är MILAN inte vilket lallar lag som helst utan MILAN tror verkligen att vi åker på storstryck på tisdag
Barcelona *star*
2006-04-17 00:52
Ämne: min topp 5 genom tid....Cruyff, Platini, Beckenbauer var väl bättre än Ronaldo och Romario?
Albacete dansken-i-tunnan
2006-04-17 00:41
Tyvärr grabbar... Eto'o har tröttnat på rasistropen i La Liga och går (lånas ut) till saudiska Al Ittihad..

http://www.fcbarcelonaweb.co.uk/index.php?id=277

http://www.the-afc.com/english/national/default_NA.asp?nationalID=99
Barcelona Messidinho 10
2006-04-17 00:30
Jag tror att Barca kommer att spela mycket bättre än Milan och visar direkt i inledningen att vi är bättre. Vi behöver bara spela som vi alltid gör när vi har bra dagar på planen.

Vinst med 3-1 på bortaplan!!
Ronaldinho ETO`O 2
Barcelona Schubert
2006-04-17 00:06
JAg vidhåller att Pirlo är överskattad. Han tappar ofta bollen i farliga lägen och är temposvag. Dessutom tar han inte alls tillräckligt defensivt ansvar, vilket är farligt eftersom han spelar framför backlinjen. Jag ser honom som den främsta anledningen till Milans defensiva problem tidigare under säsongen, och en klar varning till idéer att spela utan en defensivt stark pivote. Möjligen skulle Barca klara det, eftersom vi är spelmässigt starkare, men det skulle vara farligt även för oss.

Tyckte Perea sviktade lite idag. Yeste lekte med honom i en situation och han rådde inte på Urzaiz i luften. Däremot visade han sin snabbhet i en löpduell med Yeste. Hursomhelst har jag blivit mer tveksam till honom, speciellt som han lär bli ruskigt dyr.

Torres gjorde visserligen mål, men var annars inte bra med många tappade bollar. Dessutom uppträdde han illa mot domare och motspelare; lite divatendenser. Han är lite väl mycket av en "momentspelare" för min smak; blixtrar till nån gång men är osynlig eller gör bort sig allt för ofta. Det håller inte i ett stor lag att göra två-tre bra grejer per match. Därför har jag blivit mer negativ till en värvning av honom också. Dessutom lär han inte bli billig heller.
Barcelona Barca Barca
2006-04-17 00:04
En av dom bästa genom tiderna i sina bästa dagar är utan tveka, Ronaldo. Tänk att skador kan förstöra en legend:( vi får hoppas att dom håller sig borta från Dinho o Messi. Speciellt den sistnämnde han har mycket mer att visa...
2006-04-16 23:57
min topp 5 genom tidernas bästa spelare är

1.Pele
2.Maradona
3.ronaldo
4.Zidane
5.Romario

Ronaldinho får vänta några år för att komma in i listan
Annons: