/spanien/barcelona/forum/24534.aspx/spanien/barcelona/forum/24534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-09-16 04:11
AlexC

* Puyol sade så, precis som jag citerade!
* Det är tal om förlägning utav hans kontrakt och det har varit diskussioner om hans lön en längre tid. Kan du se någon annan anledning till att säga "jag stänger inte dörrarna till någon" när det gäller Real Madrid?

Tror knappast att han hade valt att gå dit utan bara sa så för att få hjärtat hos Barças styrelse att slå lite snabbare och därmed ge honom hans lönehöjning.

Yes jag är nöjd med svaret. Därmed, enligt dig, Rivaldo visade inte hjärta för klubben och inte heller Puyol.
Barcelona AlexC
2006-09-16 04:10
Jag har nämnt Rivaldos girighet, ja.

Och nu givit dig svar på påståendet om Puyol.
Barcelona AlexC
2006-09-16 04:08
För att försöka svara på det med Puyol, för att knyta ihop säcken :

Om Puyol sade exakt så som du nämnt i exakt den situationen som du nämnde, så är det inget som jag tycker är positivt. Gjorde han det i syfte för att höja sin lön i FC Barcelona (det är jag osäker på) så är det inte ett sätt att visa hjärta på. Nöjd med svaret,
Barcelona Gabriel
2006-09-16 04:07
AlexC

Nope faktiskt inte. Jag tog fram den jämförelsen för att ge dig en tankeställare. Du klagar på Rivaldos "girighet" (för det kan man väll ändå kalla det enligt dig?), alltså ville jag se om du även tyckte så när Puyol försökte fiska fram en högre lön.

Inte så konstigt egentligen. Det är en jävligt bra jämförelse, inga svårigheter egentligen.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 04:05
AlexC

Okej, men vi utgår från att han har sagt så (det har han!) eftersom du inte känner dig säker. Vad hade du sagt då? Saknar Puyol också hjärta för laget?
Barcelona AlexC
2006-09-16 04:04
Jämförelsen med Puyol är uppenbarligen så bra eftersom du inte klarar av att svara på den.

Du känner inte att du börjar glida ur rätt mycket nu va?

Står fortfarande fast vid att du tog upp det (Puyol) rätt mycket i brist på annat.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 04:03
AlexC

Jag vet mycket väl vad jag har redigerat. Om du läser om ett av mina senaste inlägg så ser du även anledningen till det, sen får du ta det på vilket sätt du vill.

Gör du det, men jag lovar dig at han sa så. Och detta var i samma tid där det var på tal om en förlägning i hans kontrakt och även en lönehöjning. Det var också då som Real Madrid försökte lägga händerna på honom. Jag tänkte bara att du som stör sig så mycket på detta med löner osv kanske anser att även Puyol saknar hjärta för laget. Säger man, "Jag stänger inte dörrarna för något lag" till en förfrågan om han kunnat tänka sig gå till Real Madrid så verkar det ju ändå inte så konstigt.
Barcelona AlexC
2006-09-16 04:02
Vilken dålig försvarsmekanism du för fram. Citatet jag gav fram med Puyol är inte klockren men den är såppas korrekt att situationen är likvärdig, dvs han sa något i den stilen.

Det är mycket möjligt att han sagt så, jag säger inte med 100% säkerhet att han antingen sagt så eller sagt motsatsen.
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:59
Du tog bort ett inlägg du skrivit och skrev dit
"The mainreason till att Rivaldo bytte lag var att Van Gaal kom. Han lämnade inte pga lönen.".
Det tar jag som att du inte ville att det skulle synas vad du skrivit där egentligen.

Jag kollar mer än gärna upp det med Puyol förslagsvis imorgon eftersom jag inte, just nu, orkar leta upp vad han sade då (därav ställde jag mig lite frågande till om de citaten du nämnde att Puyol sagt var samma som jag hade läst).
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:57
Och nu när jag väl tänker på det, så var det faktiskt precis så som puyol sa, dvs "Jag stänger inte dörrarna till något lag".
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:55
AlexC

Vilken dålig försvarsmekanism du för fram. Citatet jag gav fram med Puyol är inte klockren men den är såppas korrekt att situationen är likvärdig, dvs han sa något i den stilen.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:54
AlexC

Besviken eller inte, I couldnt care less faktiskt men det kanske handlar mer en tankeställare där svaret blev något annat än det man hade förr att göra med än att man inte står för det. Jag låter dig själv fundera på vad det är i mitt fall.

Jämförelsen med Puyol är uppenbarligen så bra eftersom du inte klarar av att svara på den.
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:52
För att svara på frågan om Puyol så känns inte dina citat av Puyol helt överensstämmande med vad jag har läst.
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:50
Nu blir jag faktiskt lite besviken, varför redigerar du bort delar av inlägg som du skrivit, står du inte för det?

Sedan så är inte jämförelsen med Puyol så intressant. Det känns som du tar det i brist på annat.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:47
AlexC

Medans jag svarar på din fråga så kanske du även kan svara på min angående Puyols sk lönehöjningstaktik?

Fortfarande. Den största anledningen till att Rivaldo lämnade var Van Gaal. Allt annat är bara små grundorsaker och hade inte Van Gaal blivit tränare så hade han stannat. (försöker inte vara en spåkvinna men det är det som verkar mest realistiskt)
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:44
Vad han fick i Milan när han gick dit 2002 är inte särskilt relevant.

Iallafall, du ville ha källa, nu citerar jag Rivaldo ur GOAL 1/2000: "Jag är inte girig, men när folk gör ett bra jobb så tycker jag att man också borde bli belönad därefter. Tro mig, jag trivs mycket bra här i Barça, och önskar bara att få spela för den här klubben. Men om man känner sig underbetald så försvinner lite av min spelglädje och jag kan inte alltid göra bästa".

"Jag hoppas att klubben erbjuder mig ett bättre kontrakt för jag har inte lust att resa från Barcelona som både jag och min familj älskar att bo i".

Detta sas ungefär samtidigt som medias spekulationer om en flytt till Milan eller Lazio.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:41
Detta var dessutom i samma tidpunkt som när Real Madrid verkligen gick in för att köpa Puyol. Det var inte som att de var spekulationer utan grunder ifrån medierna när de frågade honom den frågan. Därmed hade han kunnat ge ett mycket mer lugnt svar för att få alla culés att känna sig lugnare. Men han valde att säga så, kanske för att klubben inte skulle känna sig allt för säker. En sk taktik för att få upp lönen i hans kontrakt.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:38
För att ta upp en liten intressant jämförelse då. För några år sen när det var tal om Puyols lön i kontraktet och förlägning så sa han "jag stänger inte dörrarna för något lag" när han fick frågan om han hade kunnat tänka sig att spela i Real Madrid.

Du kanske anser att det inte är att ha hjärta för Barça heller? Jag menar, det är trots allt R.Madrid som vi snackar om!
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:34
AlexC

The mainreason till att Rivaldo bytte lag var att Van Gaal kom. Han lämnade inte pga lönen.
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:30
Rivaldo hotade att lämna Barça för Milan (långt innan van Gaals återkomst) för att förhandla upp lönen, därav skrev jag "Att säga att man vill lämna klubben för att förhandla upp sin lön är inte ett sätt att ha hjärta för klubben".

Så "högre lön eller klubbyte" är inte alls det felaktigt.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:25
Så verkade det inte här:

"Att säga att man vill lämna klubben för att förhandla upp sin lön är inte ett sätt att "ha hjärta för klubben"."

"Spela mig centralt" har jag redan svarat på. Ser inget konstigt med att han ville det. "Högre lön eller klubbyte" är totalt felaktigt. Att han valde att byta klubb har allt att göra med Van Gaal.
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:18
Vi är klara sånär som på Och att som supporter "kräva" att en spelare ska acceptera/riskera något sådant för att man ska anses ha hjärta för klubben är för mig obegripligt och makes no sence

Det är/var inte i en sådan situation som Rivaldo visade brist på hjärta för klubben, för det har jag aldrig påstått. Utan för "spela-mig-centralt" och "högre-lön-eller-klubbyte"(Milanflörten innan van Gaals återkomst ens var påtänkt).
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:09
AlexC

Nemen va bra då :-)

Min slutsats: Rivaldo gjorde helt rätt som valde att lämna eftersom han antagligen skulle fått sitta på bänken mestadels av den säsongen. Och att som supporter "kräva" att en spelare ska acceptera/riskera något sådant för att man ska anses ha hjärta för klubben är för mig obegripligt och makes no sence.

Yes nu är vi klara :-)
Barcelona AlexC
2006-09-16 03:06
Var redan innan ditt inlägg underförstådd med allt du skrev, om det gör saken enklare.

Slutsats: Rivaldo klarade inte av att ställa sig under klubben (och tränaren) och därför fick han lämna klubben, vilket han säkerligen själv, p.g.a. situationen också önskade.

Nu är vi väl klara? =)

Peace
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:04
Om en spelare och en tränare hatar varandra så har man i princip två val.

*Göra sig av med tränaren.
*Göra sig av med spelaren.

I detta fallet blev det Rivaldo. Han började bli gammal (i fotbollsspråk) och Van Gaal var nytillkommen tränare (i Gasparts sista chansning till titlar).
Barcelona Gabriel
2006-09-16 03:02
AlexC

Ja självklart var det styrelsen som släppte honom gratis, det är ju inte som att Van Gaal är i en sån position som ger honom den makten att bestämma sånt. Det jag vill få dig förstå är att det var Rivaldos val. Hade Rivaldo och Van Gaal kunnat hitta ett sammarbete så hade styrelsen aldrig velat göra sig av med Rivaldo, men ingen av de ville skaka hand så då såg man att de inte fanns så mycket mer att göra.
Barcelona AlexC
2006-09-16 02:59
Stämmer bra att Rivaldo inte ville spela under van Gaal, men det var fortfarande (tjatig är jag) styrelsen som släppte Rivaldo gratis, bland annat p.g.a. detta.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 02:55
AlexC

Nej utan det var mer så att Rivaldo inte ville spela i det lag som Van Gaal tränade så klubben ansåg en free transfer vara den enda lösningen på situationen.
Barcelona AlexC
2006-09-16 02:54
Men slutligen så var det ju Rivaldo (och hans attityd) som inte var önskvärd hos klubben vilket därmed gjorde att de valde att släppa honom gratis.

Rivaldo var inte större än laget (van Gaal inkluderad där). Därför.
Barcelona Gabriel
2006-09-16 02:43
AlexC

Man släpper inte en världsstjärna gratis bara p.g.a. av att han inte kommer överens med tränaren.

I Rivaldos fall var det så. Han närmade sig slutet av sin karriär och Gaspart tog i ett desperat sista försök sin sista chans till lycka och titlar som president genom att ta tillbaka den senaste tränare som vunnit nått med klubben, dvs Van Gaal. Ville Gaspart då riskera att ha två galna hönor på varandra i laget som inte kommer överens? Givetvis inte! Det skulle bara försämra stämningen i laget och sätta mediafokus på en massa annat än det som är viktigt. Rivaldo ville inte lämna, men han ansåg sig själv inte ha något annat val när man klargjorde att Van Gaal skulle förbli tränare. Jag tror också att Rivaldo kunde räknat med mycket bänktid om han stannade eftersom han var påväg neråt i sin karriär och åldern hade stigit en aning. Nu hade helt plötsligt Van Gaal helt andra motiv och en bänkning utav Rivaldo hade setts som lite mer "normal", med det sagt tror jag inte heller Rivaldo ville riskera det.

Så därmed..."Hans attityd var inte önskad hos styrelsen (och givetvis inte heller av van Gaalen)....Det har inget med saken att göra(dvs styrelsen) men Rivaldo hade inget val.
Annons: