/spanien/barcelona/forum/24533.aspx/spanien/barcelona/forum/24533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-14 01:20
Förra året så la chelsea bud på Etoo, Vi skulle ha fått Gallas och Crespo + 60miljoner kroner.
Inte så dumt ändå, Crespo har lite som henke stil, och skulle passa perfekt med ronaldinho

var det bra eller dåligt att tacka nej?
Barcelona .Blaugrana
2006-04-14 00:38
Med tanke på hur Crespo trivits i Chelsea? Knappast!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-14 00:33
La Rambla//

Jag har också hört att Chelski jagar honom, de kanske tror att han väljer att gå i Cresopos fotspår istället för att spela i klubben med den finaste spelstilen i världen, måste kännas skit för Crespo att vara så utstött i laget, att inte kunna kommunicera med sina medspelare och hoppas på att Essien och Drogba förstår hans ``spanglish`´.

Hoppas att Tevez tar det rätta valet, att spela för Fc Barcelona. I mina ögon det ENDA valet.
Barcelona La Rambla
2006-04-14 00:12
Ronaldooo//

Förvisso, men det är alltid lika roande läsning. :-)

StREeT_STYLE//

Här har du en till som hade hoppat. Visserligen jagar tydligen också Chelsea honom. Men har svårt att tro han skulle välja dem före Barcelona. :-)
Barcelona Ronaldooo
2006-04-14 00:09
La Rambla//
madridforumet på sf består av en massa ronaldofjortisar som inte vet ett sk*t om sitt lags historia
Barcelona La Rambla
2006-04-14 00:07
Ronaldooo//

Visserligen sant. Men det är naivt och tro att laget ska vara ordinarie hela säsongen som i höstas när Xavi var frisk. Tänk dig det laget som tog 18 raka segrar nu och alla i form. Vi hade kört över Milan med den formen. :-)

Kul läsning på marängforumet:
fyfan va dåligt att Puyol avstängning upphört helt plötsligt, jag undrar fan hur mkt barca betalar till domarna varje match..:S

Lille vän, du kanske har missat att "Comité de Apelación", de som beslutar om överklagade gula kort och utvisningar styrs av 3 personer som alla är socios i den kungliga klubben Real Madrid C.F. :-)~
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-14 00:07
Ronaldooo//

även om de skulle vara skadefria under el clasico matcherna så kan man säga att det spelas med all säkerhet 2 El clasicos varje säsong, vilket ger dem alla tillfället att spela.
Om man skulle möta Real Mierda i Copa del rey så skulle det bli 4 El clasicos, och om man skulle möta de även i CL skulle det bli 6 El clasicos.
Ett väldigt otroligt scenario, men fortfarande ett scenario.
Då skulle alla med all säkerhet spela i El clasico.

Jag har alltid vällkommnat Tevez till Barca, skulle han komma under sommaren så skulle jag hoppa i taket.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-14 00:00
la rambla/
sant, rpoblemet är ner de alla öär skadefria och en madrid-barcelona är på horisonten
Barcelona La Rambla
2006-04-13 23:56
Oavsett om det blir Henry eller någon annan som anländer så är det struntprat att det skulle förstöra Messis utveckling med en stjärna till. Se på den här säsongen, hur mycket har inte Messi missat pga skador? Ronaldinho har de tre senaste matcherna spelat med smärtor. Vad är det som säger att tex Eto'o, Messi eller Ronaldinho inte blir skadade även nästa säsong och missar flera viktiga matcher? Det är inte precis fel att ha en bred trupp, oavsett om det är stjärnor och att de platsar i startelvan. En säsong är lång med många matcher.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-13 23:51
bara 21-22 (?)
Barcelona Ronaldooo
2006-04-13 23:51
tevez är sydamerikas bästa spelare
Barcelona .Blaugrana
2006-04-13 23:49
Utmärkt! Hit med Tevez, strunta i Henry!

Btw, antar att ni sett Villareals laguppställning för morgondagen?
Barcelona La Rambla
2006-04-13 23:44
Kanske skulle Barça strunta i tankarna på Henry och istället kocentrera sig på den här spelaren. Han vill ju tydligen spela för blaugrana. Han är ung, stark och verkar ha bra karaktär. Kanske blir dyr, men lär vara en bra investering för framtiden.

Ta hit Carlos Tevez!
Barcelona Ronaldooo
2006-04-13 23:35
Boss//
det ska vi.. vi kommer inte underskatta 'pippo come maradona'.. visca barca
Barcelona La Rambla
2006-04-13 23:07
II Barça II//

Nej, tror inte att de gick in medvetet för att skada honom. Då är det illa. Men de gick säkert in för att ta honom hårt, sätta press på honom då de säkert ansåg att han var orutinerad. Det som däremot var skrattretande, var alla beskyllningar över att han skulle vara en filmare. Speciellt med tanke på vilka hollywoodstjärnor de själva har i sitt lag.

Boss//

Ja det gäller att se upp för Inzaghi, försöka att stå minst 1m ifrån honom. Annars lär han väl falla ganska lätt. :-)~
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-13 22:59
Boss//

Hur orkar du ens skriva sånt?

Vad sägs om att se upp för Ronaldinho, han är nog ett större problem för er, kom ihåg att Terry, makelele och carvalho kunde inte stoppa honom vid 1-0 målet på camp nou,
så jag säger bara, se upp för Ronaldinho!
Alavés Boss
2006-04-13 22:45

Se upp för Inzaghi, gubbar. Se upp för Inzaghi....
Barcelona II Barça II
2006-04-13 22:08
Nemo//
Det svider fortfarande att se Figo i Barça tröjan!

La Rambla//
Du har rätt han drabbades av en muskelbristning, men tycker du inte att det såg ut som om Chelski var ute efter att skada honom? Jag menar Del Horno's brutala tackling i första matchen och Gallas tuffa spel mot honom i andra matchen. Hur som helst så är den matchen historia, en mycket trevlig historia :-).
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-13 21:50
Jag tror allt med Messi är nåt bara för att förvirra Milan lite, om det är fallet så vet dom inte vem dom ska ha som vänsterback. Dom lägger in Serginho som är hur offensiv som helst och då har Messi hur mkt yta som helst att jobba på.

Kanske och hoppas att det är så
Barcelona R.H.M
2006-04-13 21:29
Tjena Barcavänner.
Tänkte pigga upp stämningen och skapa lite positiv anda,nu när många av er känner oro för CL spel.
Klicka och njut.
Real Madrid Deg
2006-04-13 21:23
Nemo's video om han Rafa säger allting.
Så himla rolig att se på.
Tror jag såg några Real spelare där eller iaf en Ronaldo och den f.d Luis Figo:)
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-13 21:17
la_pieda_sinistra

Värst vad man var petig :D

Jag står fast i att jag tror att 1 gula kommer dömas bort framöver!

Domarkåren måste inse att de gjort bort sig och det fnns tid att rädda ansikte med det hära såkallade skjuta upp nonsens.

Barcelona Kim
2006-04-13 20:54
Ämne: Kim,

Ge mig ett ....
Du läser inte tillräckligt noggrant. Jag skrev att du kan skicka din ansökan till Claes Sonde, som är ansvarig för vår redaktion numera.

Jag har fullt förtroende för att Claes klarar av att välja ut de som anses kompetenta nog att skriva för sidan. Jag har således ingenting med någon "anställning" att göra.
Barcelona La Rambla
2006-04-13 20:46
II Barça II//

Varken Gallas eller någon annan spelare skadade Messi. Han råkade ut för en muskelbristning. Ungefär samma skada som Marquez, bara det att Messis verkar vara lite värre än vad först befarades. Han har inte slått upp skadan, men läkarna anser att han fortfarande är för svag i det skadade området och en viss inflammation finns.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-04-13 19:45
Ride_The_big_one...//

Hade du läst lite noggrannare står det inta att kortet tagits bort, utan att avstägningen skjutits upp för att invänta utredning...
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-04-13 19:41
Äntligen lite goda nyheter, Puyols ena gula kort som var skrattretande har tagits bort av solklara skäl har man handen intill kroppen ska man fan inte få ett gult kort därimot var Puyols 2 gula kort var solklar!

Marquez är tillbaka i truppen vilket är roligt att höra även om han inte startar matchen.

Både Barca Och Vilareal väljer att vila sina halvskadade spelare av högklass vilket är ett smart drag.

Nemo

Varför ägna er åt att disskutera om sånt?

Domarkåren är under all kritik i spanska ligan, vi har fått konstiga beslut under säsongen samma sak har hänt Madrid 1 och Madrid 2 och Valencia för att tala om några, sen så ska vi inte ens ta upp små lagen som får enormt mycket beslut emot sig.

Dont start nothing you cant finnish!
Barcelona Nemo
2006-04-13 18:58
Fedoroviz

Ni har ingen teatralisk ådra, ni har domarkåren.
Barcelona II Barça II
2006-04-13 18:53
Fedoroviz//
Hur många videon ska du länka till? Jag tror inte nån här bryr sig om en gammal gubbe som spelar i den vita tröjan.

Är det nån som vet/kommer ihåg vem det var som skadade Messi? Jag har för mig att det var Gallas men jag är inte så säker. Det var ju tydligt att det var Chelski's plan, att skada Messi. Och det lyckades de med tydligen.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-13 18:49
Sorin

Okej, men det är ju ändå lite väntat. Ni har ju Champions Leauge som ni satsar mer på. Lycka till mot Arsenal. Jag tror på er:D!
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-13 18:48
Ämne: Fedoroviz, jag gilla....
Vad skall man säga...det förefaller som om även Madrid har en kulturell och teatralisk ådra även om Barcelona är kulturstaden nummer ett där Stoichkov och andra stora skådespelare har agerat på scen och visat prov på utmärkta talanger....
Annons: