/spanien/barcelona/forum/24528.aspx/spanien/barcelona/forum/24528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-18 23:56
J*vligt härlig seger! F*fan vad underbart!
Men än är det inte avgjort. ;)
Barcelona Lucho
2006-04-18 23:55
Nej, Eto'o gjorde ingen höjdarmatch men dålig var han inte. Jämfört med tidigare matcher under våren så spelade han mer ödmjukt idag tycker jag. Förr överarbetade han nästan alla lägen men idag spelade han klokt.

En till sak, om det nu blir trångt på mitten när Xavi kommer tillbaka, varför inte låta Iniesta spela på Messis position? Det var ju trots allt där han fick sitt genombrott och med sitt nyvunna självförtroende skulle han knappast göra bort sig.
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:55
Undrar om inte Oleguer tog den varningen med flit? Han vart ju skadad precis innan. Kanske vill vara med i en eventuell final och tar hellre avstängningen nu i returmötet. Bara en tanke. :-)
Barcelona Dani
2006-04-18 23:51
Ämne: Ämne: Ang mat....Ok, då är det säkert så. Tänkte på att grafiken visade Valdés som varnad, och så även livescore.com. Men jag litar på dig och UEFA ;)

Edit: Bra jobbat att få upp rapporten så snabbt!
Spanien Anton M
2006-04-18 23:47
Grattis till en bra genomförd match killar!
Ni lirade bollen idag! Ni tog vara på era lägen, det gjorde inte vi! Finns inte så mycket mer att säga än så!

Grattis och på återseende om en vecka!

Avanti Milan!
Barcelona Kim
2006-04-18 23:47
Ämne: Ang matchrapporten: ....
Enligt informationen från AS, El Mundo Deportivo och UEFA så var det Oleguer som fick varningen. Jag kan vara beredd att ändra detta om det visar sig vara fel.
Real Madrid King_raul
2006-04-18 23:45
Kim,
Hursomhelst, imponerande.
Att Italienska lag har så svårt för Spanien? Mysterium.

Edit: Men jag har för mig Depor var med på ett hörn med, eller har jag fel?
Barcelona II Barça II
2006-04-18 23:43
Tycker att vår defensiv sköter sig alldeles utmärkt idag. Edmilson har bevisat han hör hemma i det brasilianska landslaget.
Bra byten av Rijkaard, säkrar defensivt i slutet av matchen. Vilken taktiker den mannen är :-).

Tycker även att Chelsea är ett mycket bättre lag än vad Milan är, jag menar dem spelade bra trots att dem var en man mindre.

Milans tränare gjorde visa misstag enligt mig. Varför sätta i Maldini när man ligger under?

Sen så har väll ingen påstått att detta är avgjort, däremot så ska det sägas att vi har ena foten i finalen.

Härligt att just Guily fick göra det avgörande målet och att Maxi fick lite spel tid.

Sov gott grabbar, jag vet att jag kommer att göra det :-).

Visça el Barça!
Barcelona Kim
2006-04-18 23:42
Tre av fyra lag i semifinalerna var spanska. Vi, Barcelona, förlorade mot Valencia. Ni vann mot Bayern München.
Barcelona el Flaco
2006-04-18 23:41
Cule-10//

Halva inne? Känns nog lite mer som vi har "mer än halva inne" hehehe :D

Barcelona Dani
Ang matchrapporten:

Visst var det väl Valdés som varnades, och inte Oleguer?
bobani
Ämne: Vilka lag var den fö....
King_raul

sorry att ja dyker upp igen...ja skulle ju hålla mig borta... men den där kin raul verkar ju verkligen borta..haha vilken fråga... goddag yxskaft...

Varför skulle han inte få fråga. Svara själv om du är så vis.

/Kim, redaktionen
Barcelona Ghazza
Man får också ge lite kritik i sådana här stunder. Oleguer tycker jag är en säkerhetsrisk, speciellt om man vill tampas med dem stora jättarna i Europa. Milan kunde ju lätt bara spelat på vänsterkanten och skapa mängder med chanser. Fattar inte varför dem envisades med att spela på andra kanten.
Barcelona Anti_Milan
Bra jobbat gubbar :D - Krossa dem på Hemmaplan också så är jag fullt nöjd :D

Forza Juventus Per Sempre och Barca till att vinna CL ! :D
Real Madrid King_raul
2006-04-18 23:40
Kim,
var det inte t o m att semifinalerna var Spanska?

Barcelona Kim
2006-04-18 23:39
Ämne: Vilka lag var den fö....
Real Madrid - Valencia
Real Madrid King_raul
2006-04-18 23:36
Vilka lag var den förra "Spanska CL finalen"?
Kommer inte ihåg, tror det var deportivo och ?

Barcelona Cule-10
2006-04-18 23:35
Ojojojoj va underbart. En sån kväll man aldrig kommer att glömma, kommer att sova så j*vla gött inatt.
0-1 mot milan, vem är bäst i europa?
HALVA INNE !! kan man må bättre ? ..

VISCA EL BARCA !!!!
Barcelona Messi
2006-04-18 23:34
Var ett tag sen jag skrev här inne nu..

Vilken uppvisning. Med tre stamspelare borta, och några ny-rehabiliterade spelare på plan så lyckas vi kontrollera matchen totalt mot Serie A's förmodligen bästa lag för tillfället. Det var stundtals förnedring när 3000 Culés skrek "Olé!" för varje passning inom laget, och det var många passingar.

Försvaret var näst intill perfekt. Anfallet var bäst när det gällde och mittfältet malde sönder Kaká & CO.
Barcelona Patrik
2006-04-18 23:33
Ronaldinho, Världenss bästa fotbollsspelare visar det igen! Och igen och igen. Det är bara dom riktigt stora fotbollsspelarna som avgör såna här matcher.

Tråkig utspelning i andra halvlek.. Helt underbart.

Mot Paris!

Visça el Barça!
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-18 23:31
läste detta på milans forum nyss, det är skämmigt och läsa sånt:

Namn: vento_di_passione » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-18 23:26:29
"Grabbar relaxa lite, än är det inte över! Om nån kan vinna mot Barca på Nou Camp så är det Milan, det är inte en tillfälighet att vi år efter år går långt i CL! Även om det blir svårt så är det inte omöjligt. Skapar vi lika många schanser som vi brukar så kan det gå hur som helst, fast då måste vi sätta schanserna. Deras defensiv är ganska medioker vilket vi såg idag, det är endast vårt fel att det inte blev mål. Tycker förövrigt lite synd om Gila som gör allt rätt men har oflyt. Men med en Pippo där framme så är jag säker att vi hade gjort minst ett mål idag på dom schanserna som vi hade."
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:30
bobani//

De förnuftiga här inne. Ja tro det eller ej men det finns faktiskt sådana här. :-)~
Tror inte på fullaste allvar att detta är avgjort. Har vi påstått detta? Snarare är det väl ni milanfans som verkar ha fått hybris. Ni har minsann slagit ut både Bayern och Lyon och Barça är väl ingenting. Så överskattade, så dåliga defensivt och så vidare. Som sagt, det blir ett tufft returmöte men vi har fördel. Det kan den mest neutrale intyga när Thomas Nordhal tom tycker det. :-)

Väl mött!
Barcelona el Flaco
2006-04-18 23:29
Grabbar, det är nog dags att packa väskan, beställa flygbiljetten och sjunga tills halsen slutar fungera. Vi är på väg till Paris.
Si, si, si, Nos vamos a Paris!!!
Barcelona Camparn på nou
2006-04-18 23:29
Kommer heja på Villareal imorgon hoppas på en helspansk final!
En spelare av Riquelmes storhet förtjänar det.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-18 23:28
Först Bernabeu
Sen Stamford Bridge
Efter San Siroo

Snälla alla Milan fans va tysta ba vi är klassen bättren er
Barcelona Camparn på nou
2006-04-18 23:25
Helt fantastiskt vilken kväll!

Rijkaard vilken man!
Ronaldinho..vilken passning
Giuly ja vilket mål!.. hans livs mål, annars osynlig.
Iniesta och Edmilson fyfan vilka spelare helt fantastiska bägge två.
Iniestas bästa match i barça tröjan.
Den uppvisningen bjuder han på i champion leauge semifinal. Den här killen är stor och kommer bli mycket större.

FC BARCELONA VILKET LAG!
Vi åt oss in i matchen och tog över visade vilken hög klass vi spelar fotboll på.

Hej då Milan...
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-18 23:23

ujujuj vad skönt med en seger!!
Blev som jag förespråkade här på forumet flera gånger tidigare fast så många sade annat. Milan imponerar inte just nu. Tvåa bakom juvve som spelar kasst och turmål i CL som räddar dem kvar...
Nu är det bara att hoppas på att grabbarna knyter ihop säcken på Nou Camp på onsdag nästa vecka.
Blir för övrigt jobbigt att peta Iniesta och sätta in Deco istället efter kvällens match. Det blir nog Bommel som får sitta på bänken. Skall även bli intressant att se om han startar med guily eller henke.

bobani
2006-04-18 23:22
eeeh... jo..jag såg dessa matcher...ni var bra idag...det var inte vi...är det verkligen så svårt o fatta att nästa vecka kan det vara tvärtom? det är det jag menar med att VISSA här inne är naiva... att vinna en match med 0-1 garanterar inte en plats i finalen!

ni var bra idag..o skulle ni ta plats i finalen förtjänar ni det... men att tro att ni redan står där gör er verkligen till...tja..personer med hybris... milan har kontrat bort både ett och annat lag på bortaplan...

eftersom jag inser att detta inte kommer leda ngnstans så drar jag nu..känns inte som jag har ngn chans i diskussion här...

grattis... vi ses om en vecka!
Barcelona II Barça II
2006-04-18 23:22
Sorín//
Tackar, ja visst skulle det sitta fint med en helspansk final :-).

Lycka till imorgon.
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:21
Miss. Arsenal//

Tack! Lycka till ni imorgon nu. :-)
Annons: