/spanien/barcelona/forum/24527.aspx/spanien/barcelona/forum/24527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-18 23:23

ujujuj vad skönt med en seger!!
Blev som jag förespråkade här på forumet flera gånger tidigare fast så många sade annat. Milan imponerar inte just nu. Tvåa bakom juvve som spelar kasst och turmål i CL som räddar dem kvar...
Nu är det bara att hoppas på att grabbarna knyter ihop säcken på Nou Camp på onsdag nästa vecka.
Blir för övrigt jobbigt att peta Iniesta och sätta in Deco istället efter kvällens match. Det blir nog Bommel som får sitta på bänken. Skall även bli intressant att se om han startar med guily eller henke.

bobani
2006-04-18 23:22
eeeh... jo..jag såg dessa matcher...ni var bra idag...det var inte vi...är det verkligen så svårt o fatta att nästa vecka kan det vara tvärtom? det är det jag menar med att VISSA här inne är naiva... att vinna en match med 0-1 garanterar inte en plats i finalen!

ni var bra idag..o skulle ni ta plats i finalen förtjänar ni det... men att tro att ni redan står där gör er verkligen till...tja..personer med hybris... milan har kontrat bort både ett och annat lag på bortaplan...

eftersom jag inser att detta inte kommer leda ngnstans så drar jag nu..känns inte som jag har ngn chans i diskussion här...

grattis... vi ses om en vecka!
Barcelona II Barça II
2006-04-18 23:22
Sorín//
Tackar, ja visst skulle det sitta fint med en helspansk final :-).

Lycka till imorgon.
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:21
Miss. Arsenal//

Tack! Lycka till ni imorgon nu. :-)
Villarreal Sorín
2006-04-18 23:18
Gratulerar till vinsten! Hoppas på en helspansk final i Champions League :)
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:18
barca_dreamteam//

Chelsea lyckades tom att göra ett mål på SB med en man mindre. Det säger väl allt. :-)

Äsch, strunta i dem. Kan man inte vara så pass ärlig att kunna stå rakryggad och erkänna att ens lag blev taktiskt utmanövrerat att ett skickligt organiserat lag utan komma med en massa dåliga undanflykter, ska man inte tas på allavar. Ägna inte mer enerig. :-)

Visca el Barça!
Miss. Arsenal
2006-04-18 23:16
Grattis till en väl genomförd match! Grymt försvarsspel och grymt mål! :-)
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-18 23:16
bobani

Vadå naiva,såg du ens vår match mot Chelsea på Camp nou?
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:15
bobani//

Allvarligt talat. Du kan inte prova att vara lite mer ödmjuk i nederlagets stund? Tanken har inte slagit dig att det var Barça som fick ditt Milan uddlösa? Låt oss nu njuta av den här segern. Ingen här påstår att detta på långa vägar är avgjort. Bollen är rund...und so weiter. :-)~
Milan87
2006-04-18 23:14
Grattis till vinsten, och Ronaldinho sikken spelare. Men än är det inte över fast det ser mörkt ut:D

FORZA MILAN!
Barcelona Marcos
2006-04-18 23:14
Klockrent resultat. Ruggigt bra taktik.

Och till returen är Trollkarlen tillbaka, D E C O .

3-0 på Camp Nou.
Barcelona Nemo
2006-04-18 23:13
Jag undrar ens om vi kan spela defensivt? Man såg tendeser av att vi ville anfalla, men direktiven från Rijkaard får ju inte överskuggas av vilja från vissa spelare. Jag tror det Milan gjorde fel var att låta Barca komma in i matchen, för att slå Barca så måste ge hög press och det lyckades inte Milan med. Dem lät Barca spela runt bollen och då - då är det jävligt svårt att slå oss.

Edmilson plockar bort Kaka'. Såg så enkelt ut. Gattuso borde lära sig ett och annat från Edmilson.

Jag vet inte vad jag ska skriva mer, jag är så jävla stolt.

Who is Chelsea? Who is Milan?

På väg till Paris!
Barcelona La Rambla
2006-04-18 23:12
Hur kan Edmilson göra en sådan kanonmatch när han varit borta från spel i 1 månad? Helt otroligt.

Vadå inte Ronaldinho inte bra? Måste han prestera magi i varje sekvens? Det räcker gott och väl med det smörpasset. För att inte tala om det hemjobbet han tog en gång när Gio var för långt upp i banan.

Nej, Eto'o var inte bra idag. Men vadå, har inte han också rätt och göra mediokra matcher? Han sprang konstant, sattet press på Milans mittbackar så nog gjorde han en bra defensiv insats. Avsluten får han dock träna på i veckan. :-)
bobani
2006-04-18 23:12
ja...grattis får man väl säga...

men som andra säkert sagt...vi spelar inte alls bra idag... och ifall ni tror att milan inte är bättre än så här så är ni verkligen naiva...

tycker det var en välavvägd match idag...barca hade mkt boll... men att spela runt bollen utan att komma till avslut är inte att äga en match...

jag tror att ett lag som barca passar milan mkt bättre nere i spanien... ni backade hem rejält idag och koncentrerade er nästan uteslutande på att stänga ytor... på hemmaplan är det risk för att ni blir naiva... och vi har grymt snabba omställningar ifall våra spelare vaknar på rätt sida...

jaja...vi var i final förra året... jag förväntar mig inte att komma till final iår igen...

dock verkar det vara många som riskerar att drabbas av hybris på detta forum... tat lugnt...har viinzaghi kan allt hända...och det vore inte kul för er som skriker allt för högljutt nu,,
INTER!!
2006-04-18 23:10
Starkt !! :)
2006-04-18 23:10
Från Milans forum

Namn: Mirre77 » Svara på inlägg » Har tippat MES-MIL 0-2
Sänt: 2006-04-18 22:55:05
Lung grabbar, vi kommer å sätta på de på deras egna hemma plan... Fega j---a idioter, fegasta jag sätt det va barcelona ikväll. Punkt markera spelare på det här nivå, det kan bara de göra å tjuve...

haha,vi spelade med Milans bortaplansmedicin och fick dem på fall.

Namn: Chewbacca » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-18 22:42:36
Det är långt ifrån kört. Det som är positivt är att Ancelotti vet vad som gäller. Det är full fart framåt i Spanien som gäller, inget feglir!

Vi tar det här!

Det var väl vad Chelsea försökte med och vi vet hur det gick.Till skillnad från Milan lyckades Chelsea åtminstone göra mål på oss på sin hemmaplan.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-04-18 23:06
Mycket fint spel av Barcelona ikväll. Blev riktigt imponerad av Iniesta och riktigt sur på Eto'o. Om han är denne världsanfallare som petar Henry i top3 listan ska han väl kunna förbättra sina avslut? Än en gång. Grattis!
Barcelona II Barça II
2006-04-18 23:05
Det var någon jäkel här inne som förutspådde matchen, han skrev att Guliy skulle avgöra.
Hmm, vem var det nu igen ;-)?

Visça el Barça!
Barcelona Qoroo
GRATTIS alla Barca spelare, grattis Rejkard, grattis alla barca fans och ett grattis till mig själv.

Hoppas att returen blir lika bra eller bättre för oss så klart!!!!! Visca elBarca
Brummbrumm
Ja, först måste man väl gratta sig själv och laget - en helt underbar insatts.

Sen har jag läst lite här på forumet om inestas match. Och jag håller med er - den var helt fantastisk. Några av er säger att den "nye Xavi" är född. Och ja, jag håller med till viss del, men det finns ett sannerligen stort och skönt MEN, till det. Föreställ er Xavi och en lika bra Iniesta på planen samtidigt? Dessa tillsammans med Edmilson måste bilda ett av världens bästa, mest balanserade och fotbollsmässigt mest underhållande mittfält i världen? Deco som ersättare eller avbytare eller helt enkelt på plan samtidigt - kan det bli bättre?

Och om nu, mot all förmodan Henry dyker upp.... Oj oj oj - jag saknar ord.
Spanien Vámanos cañoneros
Wow! Ronaldinho gör mig lycklig.
Grattis... och tack för suverän underhållning.

Milan hade ingen extra växel när ni då och då höjde tempot.
Barcelona Tompa
2006-04-18 23:04
Underbart också och se att även försvaret fungerade riktigt bra även mot motstånd i den här kalibern. Edmilson var grym - tog bort Kaká och Pirlo helt.
Spanien Krax
2006-04-18 23:03
Är returen nästa vecka?
Tedi (CST)
2006-04-18 23:02
Grattis Barca!

Visst är livet underbart ibland? En kväll som denna, Godo!

Forza Juve!
Mallorca zebra
2006-04-18 22:59
GRATTIS till en underbar utskåpning!! Ni förtjänar vinna champions league helt klart,det var underbart att se barca spela fotboll idag, se till att krossa milan hemma oxå o sen ta hem titeln!!

FORZA JUVE MILAN MERDA
Spanien la_pieda_sinistra
2006-04-18 22:58
gonatt nu cules.l ich liebe ihr alle!
2006-04-18 22:55
slangen

0-1
Barcelona Tompa
2006-04-18 22:54
Och så Ronaldinho - finns inga ord för att beskriva hans storhet - vilken passning!
Barcelona Kapten11
Otrolig insats idag, och det är mittfältet som vinner matchen. Iniesta outstanding, VB otrolig arbetsinsats, och Edmilson felfri.
Det här är väl som att svära i kyrkan, men det var rätt skönt att slippa Decos nonchalans på mitten.
Ronaldinho kommenteras ofta med "har inte gjort nån jättematch". Att dom aldrig lär sig, hans magi avgör matchen.
Samtliga spelare förtjänar högt betyg ikväll, undantaget Eto'o.
Härligt, nu är finalen nära!
Spanien la_pieda_sinistra
slangen//
varför kommer du in hit med en blåröd tröja om du håller på milan?
Annons: