/spanien/barcelona/forum/24526.aspx/spanien/barcelona/forum/24526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2006-04-20 01:06
Jag skulle vilja höra folks defenition av defensivt, att Barca spela mer kontrolerad offensiv än vanligt kan jag defenetivt hålla med om, fast att dom spela Italien eller Chelsea defensivt det är bara bäfängt.

Jag förstår nummer ett inte hur Milans fans av alla fans kan klaga på tur, det har dom haft gott om genom tiderna och även denna säsong. Nummer 2 Barca vann verkligen inte oförtjänt jag tycker matchen var ganska jämn, det som överaskar mig är att när Milan åker på mål så annfaller dom inte mer än dom gjorde. Tycker att dom var mycket avaktande, jag älskar Barcelona spel och inte skall tas bort från oss men i vissa lägen så var vi inte specielt pressade.

Kan nästan garantera att om Milan gör mål på Camp Nou så kommer Milan knappt komma över halvaplan precis som förra året. Och då menar jag inte att Milan är dåliga på något sätt utan jag talar mer om Barcelonas sätt att spela fotboll.

Därimot så tror jag inte helt 100% att Barca vinner på hemma plan det vore naivt att påstå något sådant. Men Milan är i samma läge som Chelsea ska dom anfalla och riskera kontringar där Barca är grymma med tanke på vilka spelare det finns eller ska dom låta Barca föra spelet och då kommer det vara minnst lika svårt. Så ett riktigt bra utgångsläge är det defenetivt.
Spinbad
2006-04-20 01:01
Betygssnitt för årets säsong. Har inte sett det tidigare på internet.

Någon som vet var man kan ladda ner matchen? Fortfarande inte lyckats se hela, har förta halvlek på datorn nu i alla fall.
Barcelona isik
2006-04-20 00:19
Jag förstår inte att dom säger att barca inte förtjänade sin seger.. Barca använde sig av en defensiv taktik och den fungerade perfekt..

Det är nästan som att säga att Grekland inte förtjänade att vinna EM pga att de använde sig av en defensiv taktik..
Barcelona hammabarça
2006-04-20 00:15
Ämne: hammabarça//

Håll....
Ärligt talat så skiter jag i vad Milan fansen eller vad hela italien säger. Barcelona vann välförtjänt och hela världen håller med. Detta kommer även bevisas på Camp Nou och det ända som igentligen oroar mig mycket är alla avstängningar man kan få inför en eventuell final. Marquez, Puyol, Iniesta och V Bommel. Skulle fan inte vara samma sak om el capitan missar matchen.
Barcelona Valdés
2006-04-20 00:12
II Barca II; jag har skrivit det tidigare - Sandro Rossell och hans värvning av framförallt Ronaldinho är bland det bästa som någonsin hänt Barcelona.
Barcelona La Rambla
2006-04-20 00:06
hammabarça//

Håller med. Det enda jag just nu önskar är att de slår Milan klart i returen så att vi får slut på bittra italienares snack om ett turligt och överskattat Barça. Är det något lag som är överskattat är det fan Milan.
Barcelona hammabarça
2006-04-19 23:59
Ämne: Har ni tänkt på en s....
Det kommer nog vara en helt öppen match, men Rijkaard kommer nog spara en del spelare då vi har Milan kvar. Tror också att man helst vill säkra guldet hemma med fansen denna gång. :-)

Força
Barcelona La Rambla
2006-04-19 23:57
Har ni tänkt på en sak? Vinner vi mot Sevilla i helgen och Valencia tappar poäng så är ligaguldet säkrat. Valencia har en tuff bortamatch mot Athletic Bilbao, det är ingen säker 3-poängare. :-)

Nog finns det chans för det. Sevilla har en cupmatch i UEFA imorgon och lär också vara slitna till helgen.
Barcelona II Barça II
2006-04-19 23:55
Valdés//

Att V.Bommel gör en dålig match varje gång håller jag inte alls med om, visst verkade han lite slö i början av säsongen men nu påsistonde så har han börjat att ta för sig mycket mer. V.Bommel kanske inte är lika bra som Xavi eller Deco, men han är ändå en mittfältare som håller en hög nivå. Sen så är det orättvist att ens jämföra honom med Edmilson eller Motta, då dem två är defensiva mittfältare. Att V. Bommel har dålig spelförståelse tycker jag inte alls stämmer, han gör underbara djupledslöpningar trots att han spelar centralt i mittfältet. Jag kan tänka mig att det finns flera storlag ute i Europa som är intresserade av V.Bommel.

Maxi Lopez värvades eftersom det var lite tunt på anfallspositionerna, Larsson blev ju skadad och vi hade ingen avbytare till Etoó. Visst kan det diskuteras om just Maxi var ett bra alternativ. Personligen så tycker jag att man borde ha satsat på en mer rutinerad spelare, eftersom man var ute efter en avbytare.

Ezquerro kan jag faktiskt inte uttala mig om, jag har inte sett så mycket av honom.

Men att Rossell gjorde några underbara värvningar håller jag med om. Men Laporta är en klock man, han vet vad han gör. Han är det bästa som har hänt Barcelona på länge. Jag litar på han.
Barcelona Mottainho
2006-04-19 23:55
Finns Rosells bok översatt och vart kan man isånafall inhandla den?
Barcelona el Flaco
2006-04-19 23:49
Jag börjar få lite spel på Rosell och hans lilla bok. Han beter sig som en avundsjuk barnrumpa som inte får vara med att leka. Han gör saken bara värre för Barcelona och Laporta genom att bete sig på det sättet.
Barcelona La Rambla
2006-04-19 23:39
Nej! Hm, för att försöka förklara det här på enklast möjliga sätt. Först är det 3 gula kort som gäller för avstängning. När den väl är avklarad är det 2 gula kort som ger nästa avstängning. Alltså när man har sammlat ihop till 5 gula kort.
Barcelona Gauwweee.
2006-04-19 23:37
men det är juh 3 nya kort elle ?, det är inte som i ligan tror ja..
Barcelona La Rambla
2006-04-19 23:35
Jo även Puyol missar vid nästa gula kort. Då har han sammanlagt 5st varningar.
Barcelona Nemo
2006-04-19 23:28
Oh, nu hänger jag inte med, Gabriel. Det är Marquez som kan missa en final om han får ett kort? Inte Puyol?
Barcelona Xavi_
2006-04-19 23:21
Oroväckande det där med Pyuol och Marquez varningar..
Hoppas att Rijkaard visar lite känsla och plockar av dem från banan så fort matchen är avgjord, om den nu blir det..
Barcelona La Rambla
2006-04-19 23:16
Gabriel//

Skojar du, vem gör det? :(
Värsta scenariot: Både Marquez och Puyol blir avstängda i en eventuell final. En annan sak som slog mig. Hur tusan kan Edmilson vara utan gula kort? Så som han spelar, tar bort Kaka igår tex och utan att få några gula kort. Helt obegripligt men imponerande.

Krax//

Först och främst är jag orolig inför returmatchen mot Milan innan jag kan tänka på finalen. Sen borde det vid det här laget vara kännt av alla som följer fotboll någorlunda kontinuerligt att Ronaldinho på egen hand kan skapa sig ytor. Visst, man kan försöka radera ut honom från en match. Det kräver ofast två spelare för jobbet. Det är knappast så att Barça saknar andra kreativa och tekniska spelare. Vi som följer laget har sett det ofta, ofta, ofta. :-)
Barcelona Gabriel
2006-04-19 23:13
Va, fuck jag gillar inte den regeln :-P
Barcelona La Rambla
2006-04-19 23:12
Gabriel//

Diskussionen om antalet värvningar var uppe tidigare idag. Vi kom fram till följande. Först är det 3 varningar som gäller för en avstängning. Sen är det varje nästa ojämna tal, alltså 5,7,9..osv. Det innebär att när man fått sina 3 varningar och suttit av en avstängning behövs det bara 2st till för att komma upp i sammanlagt 5 varningar och då bli avstängd. Hoppas du förstår?
Barcelona Xavi_
2006-04-19 23:05
Helt otroligt.. Glenn Hysén, ett skämt.. en pajjas!!
Barcelona Gabriel
2006-04-19 23:02
Orkar man bry sig om det som Glennan säger egentligen? Alla vet vad han går för.

Kollade upp lite statistik själv på eufa.com där det står att Puyol fått 4 varningar i Champ. League denna säsongen. Detta innebär att det måste betyda att det är efter 3 varningar som en avstägning kommer eftersom Puyol annars vid en regel av 2 gula = avstägning skulle vara avstängd på Camp Nou. Puyol var avstängd mot Benfica i det första mötet eftersom han fick sin tredje varning i matchen mot Chelsea. Han fick sitt fjärde igår. Han riskerar INTE en avstägning om han blir varnad på Camp Nou. Det blir bara en finalmiss vid eventuellt avancemang till france ifall han blir utvisad.

Däremot så riskerar Marquez avstägning i finalen. Där gäller det i att bita naglarna varje gång Marquez går in i en situation.

Här följer länkarna..

http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=42872/index.html

http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=51534/index.html
Barcelona Ghazza
2006-04-19 23:00
Ja shit jag blev riktigt chockad över att man kan säga något sådant. Ett Barcelona i sina bästa stunder spelar ut ALLA lag.
Barcelona Dinho10
2006-04-19 22:58
Ghazza/

Tänkte precis nämna det =).

Där ser man vilken pajas Glenn Hysén är enligt mig!
Barcelona Tompa
2006-04-19 22:58
Ghazza:
Glen Hysén är en pajas som "expert" och dessutom är han anglofil in i själen.

Inget att bry sig om.
Barcelona Ghazza
2006-04-19 22:56
Citerar Glenn Hysén:

"I sina bästa stunder är Arsenal bättre än Barcelona."

Skojar han eller?
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-19 22:56
Krax//
Kompis, Ronaldinho tas brutalt hårt varenda match oavsett lag, men du kanske kan dra paralleler mellan Arsenal och Chelsea, vi vet alla vad han gjorde med Terry, Makelele och Carvalho, OCH DEM SPELADE BRUTALT HÅRT MOT HONOM.
Barcelona Gabriel
2006-04-19 22:54
Av det som jag vet så är det 3 styck. varningar som resulterar i en avstägning i champions league och 5 till ligan. Men antagligen så är jag helt fel ute, är det någon som kan säga säkert hur detta ligger till?
Spanien Krax
2006-04-19 22:53
Barca-Arsenal antagligen i final då. Hur ska ni stoppa Henry? och hur ska ni ge ytor till Ronaldinho? Han kommer ju tas brutalt hårt.
Barcelona Tompa
2006-04-19 22:48
Zizou-Mano:
Tack!

Jag hoppas vi krossar Milan på Camp Nou. Fast det är klart, slår vi dem med 4-0 så är väl det enligt Milanistas bara tur med...
Barcelona Valdés
2006-04-19 22:46
Polly; när Du skriver att det inte var något fel på Giuly under matchen visar Du att vi har väldigt olika krav på anfallsspelarna i Barcelona. Giuly deltog i defensiven men visade under gårdagen återigen upp en teknik och bollbehandling som är sämre än flertalet allsvenska anfallsspelare. Avslutningen vid målet är dock precis som jag skrev helt FANTASTISK.

Larsson kommer inte att vara kvar till nästa säsong och kanske inte heller Maxi. Att värva en ny anfallare blir därför nödvändigt. En säsong är lång och att ha fyra anfallare av högsta klass ser jag inte som ett problem. Vi visar upp ett mycket varierat anfallsspel med anfallare som ofta byter utgångspositioner vilket är en av vårt lags största styrkor. I de matcher som Messi (eventuellt) inte startar ser jag därför inte heller några "större" problem att låta Ronaldinho och Eto´o spela tillsammans med antingen Forlan, Henry eller Torres.

II Barca II; vad jag gjorde var att jämföra Laportas/Txikis värvningar av Albertini, Maxi, Van Bommel och Ezquerro med Rossells värvningar av Ronaldinho, Deco och Edmilson. Enligt mitt sätt att se är det ingen av Laportas/Txikis värvningar som vi har att tacka för de senaste två årens framgångar. Jag vill därför att Laporta och Txiki visar sig kapabla till mer högklassiga värvningar.

II Barca II och Polly; Enligt mig har inte Van Bommel varit bra utan knappt godkänd sedan han kom till Barcelona. I varje match han spelar är han en av de sämsta. Påfallande ofta visar han sig ha dålig spelförståelse då han väljer fel alternativ. Istället för att passa till spelare som kommer i hög fart går han på egna avslut ifrån 40-70 meter och lika ofta slarvar han bort bra lägen efter felpassningar. De målchanser han får förvaltas inte heller på ett bra sätt. Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson och Motta är alla flera klasser bättre.

Gabriel; Alvés är även mitt förstaval som ny högerback (jag tror dock inte att Mancini skulle göra bort sig på den positionen utan istället skulle han kunna bidra med mycket framförallt offensivt men även defensivt).

Jag ser redan nu fram emot nästa onsdag och returen på Camp Nou. Men deförinnan ställs vi mot bland andra Daniel Alvés och Saviola.
Annons: