/spanien/barcelona/forum/24525.aspx/spanien/barcelona/forum/24525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dannish
2006-04-21 18:48
Tänkte komma med lite objektiv bedömning Barcelona vs Real Madrid.

Real_4_Ever

Ronaldinho är världens bästa spelare. Utan honom är Barcelona ett sämre lag, inte sämst. Och varför ens ta upp " utan Ronaldinho "? Ni var själva med i budgivningen och det är ert eget fel att ni inte kunde komma med ett bättre bud. Nu får Barca njuta av världens bästa spelare i många år framöver och det finns inget " utan ".

För det andra köper Barcelona smart Guily, Eto'o, Edmilson och Marquez var inga superstjärnor när dom kom. Endå är dom nu spelare som utvecklats enormt i Barca. Ni i Madrid har på senare år köpt spelare som Beckham, Ronaldo, Zidane, Figo och Owen. Walter Samuel var den första värvningen på flera år som var nödvändig, och han floppade. Ni kan köpa stjärnor men ingen lagkänsla, det är något ni måste bygga upp.

Det som gör Barca så starka är deras starka lagmoral. Alla minns väll Barca för ett par år sen? Stjärnor som Rivaldo, Kluivert, Saviola, Overmars och Riquelme fanns i klubben - men inga titlar. Nu sprudlar Barca av positiv energi på planen och endast få lag kan mäta sig med Barcas sammanhållning på planen.

Galacticos var Bäst! Men i dagsläget har Real Madrid en lång väg att gå för att gå om Barca.

Tro inte att jag håller på Barca. Är Juventino djupt in i hjärtat. ville bara medla min syn på situationen då fans ofta talar ur sin synvinkel för sitt lag =)
Icey
2006-04-21 18:47
Tompa//
Det slutar 10-9 till oss;-) Det kan vara så att det blir många mål eller inga alls. Båda gillar att spela offensiv och kanske drar ut varandra.
Men man ska också komma ihåg att vi är halvvägs i Semin, finalen ligger långt in i framtiden.
Barcelona RiZzo
2006-04-21 18:45
Hej alla barca fans.
Tror ni verkligen att Febregas hade vart lika bra idag som han e i arsenal??
Jag tror inte de.
Han skulle inte ens platsa i dagen barca så hur skulle han då få tid i A laget o utveklas??
Barcelona Tompa
2006-04-21 18:40
Real_4_Ever:
Har du inget vettigare att tillföra debatten så stanna på Realforumet. Du vet liksom jag att allt du skriver här bara är ren smörja och då har jag varit snäll i omdömet...
Barcelona Tompa
2006-04-21 18:38
Icey:
Naturligtvis hade jag helst sett att Febregas fortfarande tillhört oss och inte Arsenal. Samtidigt skickligt av Wenger o CO att locka dit honom, samtidigt lite klantigt av oss att tappa en sådan talang.

Måste ändå säga att Wenger är en riktigt skicklig tränare. Att föryngra lagetså mycket som skedde i somras och ändå föra laget längre än vad det någonsin gått i C.L imponerar. Respekt!

Hur det går i en trolig final mellan våra lag? Vi vinner med 2-1 eller 3-1!
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 18:37
Är det bara jag som inte fattar "Real_4_Ever ":s inlägg? Helt ig-i-svenska-inlägg. Inte för att det skulle vara bra annars heller, men men, vissa får drömma, vi lever iaf i verkligheten och nutiden ;)
Real Madrid Real_4_Ever
2006-04-21 18:37
Bye bye! / Redaktionen
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:30
Real_4_Ever//

Lille vän, jag ska försöka vara så tydlig som möjligt så att även en liten kille som du förstår. För att citera dig själv på Reals forum tidigare idag:

ett tips till BArca Fans SKAFFAAAAAAAA ETT FORUM !!!!! vi vill inte ha töntar här

Tja, du kanske kan gissa själv om vad vi tycker om att ha dig här? Eller blir det för mycket tankeverksamhet för dig? :-)~
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 18:30
hahahaha! snälla red låt det stå kvar! hahahahahahaha! :D

Real_4_Ever din svenskalärare förtjänar en örfil eller två! eller tja alla dina lärare gör det hahahaha!
Real Madrid Real_4_Ever
2006-04-21 18:26
asså vänta ba tills nästa år när Real skaffar färskt blod garanterar ja en färsk DUBBEL CL OCH LALIGA liksom ni va utan tittel 6 år o vi bara 3 år kommande säsongerna blir de minst 10 säsonger för er

Henry till real eller barca är 50%50 sponsor snack är ba bullshit han väljer själv sponsorer spelar ingen roll
kom ihåg alla vill spela för Real för de har vunnit mest Cl mest LAliga Mest El classicos va beror de på vi är intellegenta vi är inte nåra idioter som springer runt o klarar sej me en spelare nästa säsong = vÅrat fatta ni kan inte vinna me samma lag 3 år i rad in YOUR DREAMS om ni tror de THINK AGAAIN IDIOTER
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:24
Ämne: tack rambla. vill ba....
Visst händer det att de låter dem göra debut i A-laget. Det jag ville ha fram var väl mera att de knappast kan avge ett löfte så tidigt i deras karriär att de ska tas upp i A-truppen. Sen att en och annan exeptionell talang bryter mönstret är väl en annan sak. :-)
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:23
När det gäller Fran Merida ska sägas att han har samma lömska agent som Cesc hade eller har. Det var han som övertalade Merida att göra en "Cesc" och söka lyckan i norra London. Efter att ha gömt undan Merida under flera månader på hemlig adress i Spanien så dök han upp helt plötsligt i London för ett tag sen. Det är väl bara en tidsfråga innan han officiellt är en Arsenalspelare. Bara för oss att gratulera Arsenal till ännu en lovande talang som canteran har fostrat. Den störste talangen efter Messi kan de däremot se sig i stjärnorna efter, Giovani dos Santos vill pröva lyckan i vårt kära blaugrana. :-)
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 18:22
tack rambla. vill bara tillägga att barcelona faktiskt låter 16-åringar göra debut med a-laget.. messi mot porto (invigningen av dragao?) och nu snackas det också om dos santos ska vara med på nästa tour
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:18
För att göra det klart för alla. Cesc drog till London av flera anledningar. En var att hans far etablerade sin firma där. En annan var att Wenger lovade honom att ganska så omgående få spela A-lagsfotboll. Eftersom det enligt spansk lag inte är tillåtet att skriva proffskontrakt med spelare under 18 år så kunde inte Barça ge Cesc högre lön. Det är sen väldigt ovanligt att Barça lovar 16-åriga talanger garanterad plats i startelvan i A-truppen. De som påstår att Arsenal ville göra rätt för sig från första början är "full of shit". Efter att Barça hotat med stämning så gjorde klubbarna upp i godo och där Gio ingick i någon sorts delbetalning.

End of story..
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 18:12
Icey

Läs mitt inlägg ingen om du har lässvårigheter.
Icey
2006-04-21 18:07
Señor Cúle//
Cesc gick till oss för att både han och Arsenal ville det.
Ronaldooo//
Lika mycket smörja från dig också. Cesc och Arsenal utnyttjade möjligheterna, vart ligger problemet? Är det Arsenals eller Cesc fel att han är en Gooner nu?
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:07
Madridinho//

mierda?? jag tror att ni menar fran merida.

dessutom så skulle cesc aldrig blivit den spelare han är idag om han inte gått till arsenal

Allvarligt talat, blir du bara dummare för varje dag som går? Alla vet att han heter Merida men väljer att kalla honom för Mierda. Ta och tänk till varför culés kallar Real Madrid för Real Mierda. :-)~

Sen vad fan vet du om hur bra Cesc hade blivit i Barça? Att du är den mest bittraste realsupporter som jag stött på här är ingen nyhet, så som du sprider ditt barçahat med "oneliners" på olka forum så att du tom med blivit varnad på Reals forum av redaktionen. Snälla, vi vet att du är okunning, allmänt korkad och dryg, så gör oss alla en tjänst. Håll dig här ifrån.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 18:05
Icey

Vi köper sällan talanger eftersom dem redan finns i ungdomsleden.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 18:05
Ronaldooo

Håller med! HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA!
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 18:02
"Det jag ville ha sagt var att Chelsea och Arsenal betalar nästan lika mycket för engelska talanger som ni eller någon annan klubb betalar för spanska talanger"

haha
Icey
2006-04-21 18:01
barca_dreamteam//
"Tror du inte man som Barcafan blir irriterat på Arsenal och Wenger." Ni ska vara irriterade över spanska fotbollförbundet, det är Arsenals fel att klubbarna inte kan skydda talangerna.
"Förresten så är det inte bara Chelsea som köper engelska talanger dyrt.Vad kostade Walcott? "
Det jag ville ha sagt var att Chelsea och Arsenal betalar nästan lika mycket för engelska talanger som ni eller någon annan klubb betalar för spanska talanger. Beträffande Walcott så finns det skäl till att varför han kostar oss minst 5 milj pund. Det var inte bara Arsenal som drog i honom, utan det var Spurs, Pool, Man utd och Chelsea. Då trissas priset upp.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 17:59
madridinho//
Cesc hatar real mierda

kim//
det är en tanke bakom

icey//
för mycket smörja från dig nu, cesc utnyttjade situationen i klubben och smög ut bakvägen. fanns inget barca kunde göra. fullstop
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 17:55
Icey

Han ville gå, det är rätt, men om han hade kunnat få ett riktigt kontrakt så skulle det kunna se annorlunda ut. Och även fast Barca ville behålla honom så tog ändå arsenal honom. För Cesc så tror jag att han personligen skulle kunnat tänka sigg att stanna kvar i barca då.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 17:51
Icey

Det jag vill ha sagt är att ingen skulle bli förvånade över att just Arsenal är intresserade av talanger.Inget fel i det.Ni har varit intresserade av minst 5 av våra talanger.Tror du inte man som Barcafan blir irriterat på Arsenal och Wenger.Självklart spanska fotbollsförbundet också.Ni utnyttjar ju dem spanska reglerna till fullo.Förresten så är det inte bara Chelsea som köper engelska talanger dyrt.Vad kostade Walcott?
Barcelona Et0
2006-04-21 17:50
kim

om det är han som jag tror du syftar på heter han fran merida inte mierda
Icey
2006-04-21 17:50
Ronaldooo//
Varför skulle Arsenal betala mer än vad de tycker att det är nödvändigt?
Señor Cúle//
"Jag tycker att man kan säga sno, eftersom att barca ville behålla honom, och kunde inget göra om spelaren själv vill gå." Du motsäger dig själv! Cesc ville själv gå till Arsenal, ändå kallar du det att sno. Om Henry skulle gå till er, ska vi då säga att ni snodde honom?

Barcelona Patrik
2006-04-21 17:46
Icey

Nä, givetvis var han inte värd det då. Men kan du inte ens försöka förstå? Cesc spåddes en lysande framtid (varför skulle annars Arsenal varit intresserade) och är fostrad i klubben. Att tappa en egen produkt som redan gjort U-17-landskamper (om inte mitt minne sviker mig här) för ynka 10 milj? STÖLD!
Barcelona Kim
2006-04-21 17:46
Med all respekt för er skribenter här i forumet, så vill jag bara ifrågasätta om vi verkligen har någon spelare som heter Mierda. Jag skulle nog inte vilja döpa min son till Skit, Fan eller Helvete.
Det är inte Merida ni menar?
Icey
2006-04-21 17:42
barca_dreamteam//
Han må vara arrogant, han må vara bra på att locka till sig spelare men gör han något förbjudet?
"Sätt Gio Dos Santos på transferlistan imorgon så vet vi vilket lag/manager som ställer sig först o ledet." Varför skulle han göra udantag för Dos Santos? Är det något fel att värva Dos Santos om ni skulle släppa honom.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 17:40
Icey

Jag tycker att man kan säga sno, eftersom att barca ville behålla honom, och kunde inget göra om spelaren själv vill gå. Om han hade haft ett riktigt kontrakt, så skulle Arsenal behövt betala en större summa. Visst är det reglernas fel, men jag tycker fortfarande man kan säga sno.
Annons: