/spanien/barcelona/forum/24523.aspx/spanien/barcelona/forum/24523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Riquelme!
2006-07-05 00:38
tarrak// Jag är ledsen! Som du sa, det var inte dig jag menade

La Rambla// Varför inte diskutera Ronaldinho?
Barcelona La Rambla
2006-07-05 00:25
Nej Barças ledning kommer inte gå in något budgivningskrig med Real om Cesc. Den nya ledningens filosofi är att inte betala överpriser för spelare. Jag tycker att de senaste säsongerna har visat det med all tydlighet. Vilket bara är bra. Håll i pengarna och sanera skulderna.

Går Cesc till Real så får han väl göra det. Det verkar mest vara hans sviniga agent, Joseba Diaz, som drar honom åt Madrid. Ett girigt litet ärkesvin. Samma agent som lurade iväg Fran Merida från La Masia. Han sitter väl redan nu och räknar provision på en eventuell övergång. Cesc bör nog inte tänka på att bosätta sig i Barcelona efter karriären om han väljer att gå till marängerna.

Zambrotta, vilken gud. Laporta, KÖP!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-05 00:15
Någon som vet vem detta är? Den ”nye” Ronaldinho spelar tydligen i Barças ungdomslag. (Ja jag vet, min källa är från tribalfootball.com, men den verkar trovärdig)
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-05 00:01
Härligt att Italien slog ut Tyskland. Cannavaro vilken lirare! Snart är VM över och Juve kommer att få sin dom. Jag hoppas verkligen att Zambrotta värvas. Det är en dröm att se han i Barça tröjan, en dröm som jag hoppas blir verklighet. Men ska man vara ärlig så är det mer troligt att han följer sin tränare och går till Real. Om nu Juve åker ner, så bör man värva några/någon spelare från dem, Trez kanske?
Barcelona hammabarça
2006-07-04 22:23
Ämne: Om man antar att Rea....
Tror inte det. Han behövs inte, dessutom köper inte Barça bara för att jävlas med Madrid. Det är tvärtom..
Deportivo Sonny.L
2006-07-04 22:14
Om man antar att Real Madrid skulle lägga ett bud på Fabregas som i sin tur accepteras utav Arsenal. Skulle Cesc, om Barca inte utnyttjade sin förköpsrätt, skriva kontrakt med Real eller dissar han dom med tanke på att han är katalan och fostrad i Barcelona?
Men OM Real nu skulle få ett bud accepterat så nyttjar väl Barca sin förköpsklausul, eller hur!?
Barcelona La Rambla
2006-07-04 20:54
Nu är det match!

Forza Italia e Forza Zambrotta!
Barcelona La Rambla
2006-07-04 20:51
Tror inte att man hoppar på spelare som Alves eller Miguel. De kostar alldeles för mycket. Den man vill ha är Zambrotta helt klart. Blir det inget där så nöjer man sig med att få Thuram gratis. Han kan ju även spela högerback som ni kanske minns. Marc Valiente kommer upp oavsett vilket, han har fångat Rijkaards intresse. Rijkaard har stort förtroende för Puyol och Marquez som mittbackar med Oleguer och även Edmilson som backups om det skulle krisa. Därför vill han också ha upp Valiente. Tycker det är skitkul om vi kunde få en canterano som gått igenom flera ungdomslag på La Masia upp till A-truppen.
Barcelona EsCúle
2006-07-04 20:45
Okej, tack.Nu har jag lite koll.

Alltid roligt med egna produkter men även viktigt med rutinerade landsmänn som de yngre kan se upp till.
Vi låter tiden tala och så får vi hoppas på det bästa.Helt klart är det i alla fall att Rijkaard vill förstärka backlinjen.
Barcelona La Rambla
2006-07-04 20:39
EsCúle:

Som sagt, precis som Gabriel skrev så har det ryktats om två olika scenarier. Antingen utlåning eller försäljning med förköpsrätt till Juventus när de väl tar sig upp till Serie A igen. Det har även snackats om Thuram, som säkert skulle komma på free transfer. Eftersom Rijkaard vill ha upp Marc Valiente från Barça B så skulle en mycket erfaren Thuram som säkert inte skulle kräva plats i startelvan tack vare sin ålder, ses som bra alternativ om man vill rotera lite bland mittbackarna.

Vi får avvakta någon vecka till vad det gäller Zambrotta. Det positiva är att det är Juventus som sägs vara de som tagit fram förslagen enligt rykten.
Barcelona Gabriel
2006-07-04 20:29
EsCúle

Det har inte sagts något om vad en eventuell övergångssumma skulle komma att ligga omkring däremot har det pratats om två sk möjligheter. Antingen så är det tänkt att Zambrotta kommer på lån eller så köper man honom medans Juve samtidigt har möjligheter att köpa tillbaka honom i framtiden. Först och främst gäller det bara att avvakta och se vad som händer i Italien, det ser trots allt ut som att det ifinns en stor chans att juve åker ner och att Zambrottas agent börjar förhandla med andra klubbar (främst Barça, Milan och Real Madrid men på de senaste timmarna även Roma).
Real Madrid B.A.R.C.A
2006-07-04 20:25
Glada nyheter?? knappast engilt mig!
Tycker inte han håller!!
Bättre o sälja till liverpool!
Barcelona EsCúle
2006-07-04 20:18
Glada nyheter.

Giuly förlänger till 2008 med en oändrad utköpspeng .:-)(se länk)
Barcelona EsCúle
2006-07-04 20:08
La Rambla,

Det är sant de du säger, men man vet ju aldrig som sagt och vi får väl hoppas på det bästa.
Har du koll på om Barcelona har visat nått yttligare tecken på intresset av Zambrotta, vad skulle vara en möjlig övergångssumma?
Barcelona La Rambla
2006-07-04 20:00
EsCúle:

Jag är inte så säker på att Zambrotta är så sugen på Real faktiskt. Vid en intervju så sa han ju att han ej är någon galactico, att Real inte var något för honom. Han kände sig hedrad över intresset från Barça. Men som sagt, det är inget man kan ta för givet. Spelare säger så mycket vid intervjuer och är oftast hövliga och säger standardfraser. Så vi får väl se hur det går. Vi kan ju alltid hoppas.
Real Madrid Fedoroviz
2006-07-04 19:51
Ämne: Zidane var inget vid....
Alla ni som jämför Ronadinho nu 25-26 år med dagens Zidane 34 år är väl lite fel ute....

Tycker inte man kan slänga äpplen på Dinho ang förlusten mot Frankrike.
Brasilien spelade dåligt som lag och även Kaka var blek.
Ronadinho får ett VM till på sig att ta gudet åt sitt Brazil.
Barcelona EsCúle
2006-07-04 18:55
La Rambla

Zambrotta är verkligen välkommen, men som du säger.Fabio vill nog ha med sig honom till Real.

Ja, Mascherano skulle defenitivt vara en supervärvning som arvtagare för Edmilson.Han skulle dessutom passa riktigt bra in i den spelstilen som Barça har.
Barcelona La Rambla
2006-07-04 18:48
Visst är Miguel bra, riktigt bra tom. Men personligen tycker jag inte man ska jaga honom, han verkar trivas i Valencia och har inte uttryckt några önskemål om att vilja röra på sig. Hade då hellre sett en värvning av Alves men honom slarvade man bort ju.

Nu hoppas jag på Zambrotta, den perfekta värvningen. Läste någonstans att Juventus själva tog initiativet till att han skulle till Barcelona. Antingen skulle man låna ut honom på 1 år, eller sälja och då få rätten till att köpa tillbaka honom senare. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag ej. Nu när Capello troligtvis skriver på för Real så är väl risken större att han tar med sig Zambrotta.

Mascherano skulle man fan satsa allt krut på. Tänk att skola in honom som pivote under 1 år och så tar han över efter Edmilson. Drömvärvning!
Barcelona Nemo
2006-07-04 18:48
Jag förstår inte en grej, flyttas alla klubbar som har varit med i mutskandalen ner, hur attraktiv kommer Serie A att bli? (inte för att den är särskilt attraktiv, men...)
Barcelona EsCúle
2006-07-04 18:37
Ja, Miguel har övertygat under vm och hans marknadsvärde har sannerligen höjts ett par hekto.Men jag tror nog att Laporta och gänget kan rassla fram pengar om dem vill ha honom på allvar.

Han skulle vara den perfekta värvningen enligt mig, så slå till nu Laporta. :-)~
Barcelona Schubert
2006-07-04 18:36
Är det nån som har koll på vad som händer med Mascherano? Han är ju alldeles för bra för att inte spela i en av Europas bästa klubbar.
Barcelona Señor Cúle
2006-07-04 18:34
Miguel skulle vara en väldigt bra värvning, Men jag tror inte att han kommer eftersom att hans marknadsvärde höjts rejält.
Barcelona La Rambla
2006-07-04 18:21
Detta eviga tjat om vem som var bättre. Presentera klara bevis på vem av de två som var bättre tack! Annars täpp igen om Ronaldinho vs Kaká.
Barcelona tarrak
2006-07-04 18:06
Riquelme/Tror att du blandar ihop mig med någon annan.
Barcelona Schubert
2006-07-04 18:04
Tror åklagarn har tagit i så för att garantera att åtminstone Juve åker ner till Serie B. Det är klassisk "haggling" - man tar i mkt så att man har nåt att ta av när man prutar sen. Sen får dom andra lagen poängavdrag och böter. Det är vad jag tror.
Sevilla Riquelme!
2006-07-04 17:52
tarrak// Hoppar inte du menar Ronaldinho!? Kaka var bättre, Dida var bättre and so on. Ronaldinho var inte bästa brasse, måste till och med Barcasupporters förstå.
Barcelona alk
2006-07-04 16:39
Miguel till barca... det låter heeeeelt Okejjj!!
Barcelona La Rambla
2006-07-04 13:24
Ämne: Juventus till Serie ....
Fel!

Däremot är det åklagaren i rättegången som vill ha ner Juventus i Serie C1. De andra åtalade klubbarna Milan, Fiorentina och Lazio vill han ha ner till Serie B. Alla lagen ska även ha olika poängavdrag om det verkställs. Dom ska komma 10 juli.
Barcelona 19
2006-07-04 13:00
Juventus till Serie C
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-04 11:38
Fc Barcelona # 20
´
HAHA Real fansen har lite rätt att dinho spelar bara bra mot dåliga lag, mins jag rätt så spelade han riktigt bra mot REAL
Ska man lägga real i gruppen med dåliga lag då?
Det var dom själva som sa det
Annons: