/spanien/barcelona/forum/24521.aspx/spanien/barcelona/forum/24521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 17:40
Icey

Jag tycker att man kan säga sno, eftersom att barca ville behålla honom, och kunde inget göra om spelaren själv vill gå. Om han hade haft ett riktigt kontrakt, så skulle Arsenal behövt betala en större summa. Visst är det reglernas fel, men jag tycker fortfarande man kan säga sno.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 17:37
icey//
hinner inte läsa all den smörja du förmodligen skriver, men en sak ska du veta; arse betalade den summan bara när barcelona gick till domstol
Icey
2006-04-21 17:35
Patrik//
Varför er det som att sno? Var Cesc så bra då att Arsenal skulle hosta upp 200 milj. Om jag inte tar fel så ingick också Gio vid Köpet som Señor Cúle säger.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 17:34
Icey

Mierda kommer inom en snar framtid tillhöra Arsenal, det är jag helt övertygad om. Sedan så fannas inga förutsättningar för att erbjuda Cesc mer speltid och lön, eftersom att han själv ville lämmna, och för att konkuransen med bland annat Iniesta var för hårt.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 17:31
AW är inte bara arrogant.Han vet också hur man lockar till sig talanger.Han lovar dem speltid och en plats i a-truppen.Hur mycket jag än gillar hans fotbollsfilosofi så kommer ja avsky honom som person.Sätt Gio Dos Santos på transferlistan imorgon så vet vi vilket lag/manager som ställer sig först o ledet.
Barcelona Patrik
2006-04-21 17:28
Icey

Att betala 10 milj/kr för Cesc är ju nästan samma sak som att "sno". Iaf för oss.
Madridinho
2006-04-21 17:24
mierda?? jag tror att ni menar fran merida.

dessutom så skulle cesc aldrig blivit den spelare han är idag om han inte gått till arsenal
Icey
2006-04-21 17:22
Señor Cúle//
"Visst betalade Arsenal för Cesc, men till vilken summa?" Då verkar du fatta till skillnad mot andra Cúles att AW inte snodde. Sedan köper man inte talanger för 200 milj. Hur mycket betalar Chelsea eller Arsenal för engelska talanger? 200 milj? 20 milj?
"Och det är inte den ända spelaren som Arsene Wenger "tagit" från oss, glöm inte bort den "nya Xavi": Mierda." Har AW ringt och bekräftat dig om detta? För att Mierda tillhör inte Arsenal. Sedan om han skulle komma till Arsenal gratis, så är det inte Arsenals fel utan spanska fotbollsförbundets, för att Arsenal eller något annat lag har inga som helst skyldigheter att betala en summa om det inte står på spelarens kontrakt.
"Men vi kunde heller inte stoppa det på något sätt, eftersom att Cesc själv ville gå till Arsenal." Ni kunde om ni ville, om ni skulle erbjuda honom bättre lön och mer speltid så skulle han förmodligen stannat.
Icey
2006-04-21 17:12
Ronaldooo//
Snodde AW Cesc? Du är rolig!
"Men de kommer nya lagar i Spanien om det här så AW får nog se sig om ganska snart." Han är inte i desperat behov av att köpa in spanskatalanger. Och han köper heller inte ett dusinntal spanskatalager varje år.
"Men alla vet att Henry skulle föredra sportsliga intressen framför pengarna i madrid"
Det stämmer, men vid försäljning av spelare så måste både klubben och spelaren vara eniga.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 17:08
Icey

Visst betalade Arsenal för Cesc, men till vilken summa? Endast små potatis för en klubb mot Arsenal, och om jag inte minns fel så var även Gio med i någon form av byte, så visst fick vi någonting. Men vi kunde heller inte stoppa det på något sätt, eftersom att Cesc själv ville gå till Arsenal. Och det är inte den ända spelaren som Arsene Wenger "tagit" från oss, glöm inte bort den "nya Xavi": Mierda. Stor talang som Wenger "tog" (betalade hur mycket?). Jag tycker att man bör ändra lagen i La liga, och att man ska kunna skriva kontrakt som är likadana som 18+ spelare med 18-, åldern alltså.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 17:02
Icey//

AW snodde Cesc, fullstop. Men de kommer nya lagar i Spanien om det här så AW får nog se sig om ganska snart. Mierda å andra sidan skulle ändå lämna och han är ärligt talat inte ens i närheten av Cesc, som ju var juniorlandslagsman långt innan flytten till Arse. Arsene vet dock att real är i en desperat situation och behöver en räddare i nöden och är beredda att betala en del för On-Ree och försätta sig själv i mera skulder. Men alla vet att Henry skulle föredra sportsliga intressen framför pengarna i madrid, så antingen stannar han i Arse eller så går han till El Barcelonismo. Jag tror att han trots allt stannar.
Icey
2006-04-21 16:47
barca_dreamteam//
"Han snor våra talanger men tål inte när andra lag är intresserade av hans spelare."
Hur många talanger har AW snott från er? Ni sket i Cesc och Wenger såg sin chans och BETALADE er för Cesc, vilket jag inte kan se som att stjäla. Ni får skylla er själva över att ni inte behöll Cesc.
"Om det nu stämmer att Wenger vill att Henry går till Real ist för Barca är ju för att han är bitter över Barcas intresse över Henry." Bitter över vadå? Är det bara Barca som har visat intresse? Wenger kan tipsa Henry att gå till Real, men det är inte för att han är bitter utan för att han får mer betalt för Henry vid ev. försäljning av Real än från Barca.
Barcelona #7 Larsson
2006-04-21 16:24
Är Henke tillbaka i träning och aktuell för söndagens bortamatch?

Har inte sett att det stått något i tidningarna på sistone och han har ju själv inte velat spekulera i det hela utåt sett...
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-21 15:50
alla har en favorit spelare men jag kan säga så här! att en kille som ronnie behöver man inte ha som favorit utan han är en klass för sig som kan göra allt med en boll och hur han gör det har ingen hittils kunnat och det blir svårt att hitta en sån här herre som verkligen lever för fotbollen med sin fantastiska bollkänsla och fantasi som bara en man har haft - (Maradona) Jag själv skulle inte kunna gämföra honom med nån annan i världen
Barcelona La Rambla
2006-04-21 15:47
Nej han är knappast aktuell för spel ännu. Men för första gången sen 2 dec 2005 har han genomfört en komplett träning med resten av sina kamrater. Alltså tidigare har han bara deltagit i vissa övningar för att sen ha en egen individuell träning. Han möttes av applåder ifrån sina lagkamrater. Så man kan anta att han tränar för fullt nu för att kunna bli uttagen i truppen till nästa match på Camp Nou mot Cadiz. Han är knappast redo för helgens match mot Sevilla.

Visca Xavilito!
Barcelona Gaucho´10
2006-04-21 15:35
lääst nysst på sport.es..
Kan Xavie vara med mot Sevilla??
Barcelona Dani
2006-04-21 15:29
Angående favoritspelare måste jag säga Luis Enrique. Även om han var en begränsad spelare jämfört med Dinho, Rivaldo och säkerligen Kubala m.fl. så tror jag han är den största fighter som spelat i Barça. Fan vad jag saknar Lucho :(

Btw, vad gör han numera? Fick han inte någon typ av tränartjänst i canteran?
Barcelona La Rambla
2006-04-21 15:08
Madridinho//

Du är inte vidare smart va? Tror du på fullaste allvar att inte Barcelona matchar ett bud på Fabregas? För att inte tala om att han säkerligen skulle ha mardrömmar att spela för klubben Real. :-)~
Barcelona Patrik
2006-04-21 14:27
Marcos

På vilket sätt är Arsenal en lättare motståndare än Villarreal?
Madridinho
2006-04-21 14:21
- FcB 20 - //

FEL! om real lägger ett bud på 20 miljoner euro så måste barca matcha det budet för att få honom.

det tror jag inte barca gör;)
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-21 14:06
en från real forumet

"""skulla vara kul om vi värvade fabregas. tänk vad förvånade alla cules skulle bli!

spelar roll om han är katalan? det blir bara roligare att se barca fansens reaktion och deras skitsnack om att katalanska spelare inte vill spela för real.

vem vill inte spela för real madrid?"""

ändå om real vill köpa han så kan dom inte för barca bestämmer om någon från laliga ska få han
Barcelona II Barça II
2006-04-21 14:00
Hoppas att det inte stämmer då :-).
Barcelona La Rambla
2006-04-21 13:34
Bara för att den oseriösa siten tribalfootball.com påstår det behöver det knappast stämma. När fcbarcelona.com skriver att de vill sälja Motta ska jag ta det på större allvar. :-)

Men och andra sidan, truppens mittfältsbestånd i dagsläget ser rätt så välfyllt ut. Spelare som Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson, van Bommel och även Ronaldinho får väl räknas som offensiv mittfältare, gör ju att det ser svårt ut för Motta att ta en ordinarie plats i startelvan. I dagsläget är tex Edmilson given som pivote, det ska mycket till om Motta ska peta honom. Så om det är Motta själv som vill ha mer speltid så är det kanske inte helt orealistiskt att han vill gå till en annan klubb.
Barcelona II Barça II
2006-04-21 13:28
Motta är för salu, kommer något lag med ett bra pris så kommer ledningen att sälja honom. Detta bara för att han är så skadebenägen.
Tråkiga nyheter :-(.
Barcelona La Rambla
2006-04-21 13:13
Alla tiders hjältar i Barcelona? Mitt val faller på dagens el capitan, Carles Puyol, ett för mig lätt val. Visst, vi har haft målgörare och profiler så som Ronaldo, Maradona, Romario, Rivaldo och nu Ronaldinho. Men för mig är ändå den störste Puyol. Han symboliserar allt det jag älskar hos Barcelona. :-)

Rykten i engelsk press:

Liverpool want to sign Barcelona's Ludovic Giuly. Barca are happy to let him go if they secure the signature of Thierry Henry.

Varför inte? Skulle det otroliga hända att Henry anländer så ser jag inte hur den lille fransmannen ska kunna få mer speltid jämfört med vad han har idag. Liverpool har länge jagat en äkta högerspringare.
Barcelona Marcos
2006-04-21 13:05
Jag håller med Deco. Han säger att han vill ha Arsenal i en eventuell final då det är ett betydligt lättare motstånd än Villarreal. Men drömfinalen skulle självklart vara Barcelona - Villarreal, en spansk final där brasilianare möter Argentinare. ;)
Barcelona Assyrisk Culè
2006-04-21 12:44
grabbar, Romario har spelat för Barca. Över 40 år och vinner skytteligan i Brasilien=respekt!
Barcelona Assyrisk Culè
2006-04-21 12:40
Ämne: Är det här Reals for....
Stick din tönt. Vad gör du själv här?
Barcelona el_Barca
2006-04-21 12:29
Man kan ju inte glömma Rivaldos hat-trick på Camp Nou mot Valencia säsongen 00-01. Jag var själv på plats och jag visste inte vad jag skulle ta mig till när Rivaldo dunkade in "bicicleta'n"!
Barcelona Tompa
2006-04-21 11:02
Personlig favoritspelare i Barca genom tiderna?

Eftersom jag inte är gammal nog att sett Kubala o CO måste jag inskränka mig till dem jag sett i direktsändning. Och valet är inte lätt...

Några heta kandidater är Laudrup, Guardiola och så förstås Ronaldinho. Andra jag gillade/gillar starkt är Bakero, Koeman, Rivaldo ch Xavi.
Annons: