/spanien/barcelona/forum/24517.aspx/spanien/barcelona/forum/24517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:24
Lionel Andrés Messi

Du har en poäng, men jag tycker att laget blir mer stabilt med Deco på mitten. Men i nuläget när Xavi är skadad så SKA Iniesta spela från start, inget som helst snack om saken!
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 23:20
Jag tycker också att Iniesta ska få fortsatt förtroende.Annat vore tjänstefel av Rijkaard.Mot Milan vill jag definitivt se Iniesta på mittfältet.Han är enligt mig den mest skicklige på mittfältet som kan hålla i bollen utan att tappa bort den.Deco tappar tyvärr mycket bollar även om han vinner många.Mitt första val är Iniesta.
Barcelona Barca Barca
2006-04-21 23:19
Iniesta växer sakta men säkert. Problemet är att han inte är i rampljuset som t.ex Fabregas. Skulle vara kul om han blev utagen till VM. Såsom han spelar nu, ja då är han inte långt borta. Hade Iniesta varit given i startelvan, hade han varit en spansk landslagsspelare. Synd bara att han spelar i ett sånt konkurans starkt lag. Han var oerhört bra när han spelade som balansspelare.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 23:15
LoL, Forza Barce... vilken lustigkurre
Barcelona La Rambla
2006-04-21 23:14
Lugna ner er lite. Tror nog att Rijkaard har visat så här långt att han har koll på läget. I vissa matcher så behövs Deco på mittfältet. Tänk tillbaka på matcher så som Chelsea borta som hemma. I andra matcher, mot låt oss kalla det lite enklare lag så kanske Deco slarvar för mycket. Olika matcher, kräver olika spelartyper med olika egenskaper. Svårare är det inte.

Glädjande: Xavi räknar med att få speltid mot Cadiz hemma.

Gio och van Bommel är uttagna i van Bastens 32-mannatrupp inför VM. Truppen ska visserligen bantas ner till 23 spelare men det finns nog stora chanser att de kommer med.

Guily i Sport idag: Jag är säker på att Henry kommer i sommar. Hoppas att han sitter på inside-information. :-)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-21 23:12
Senor cule

det är deco som har samma spelstil som xavi, skulle vara bra med lite annat som xavi, edmlison och van bommel, van bommel tar underbara djupledslöpningar vilket varken xavi eller deco gör
Barcelona Forza Barce
2006-04-21 23:11
Ärligt , Deco e bra , han borde va från start med van bommel oo edmilson på ons
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 23:10
Deco är bra, det kan jag inte förneka, men han tappar bollen så många gånger i de mest oförlåtliga platserna. Vad händer då? jo Barça-försvaret måste hanskas med en jobbig counter attack.

Iniesta var bäst på plan i matchen mot Villareal tycker jag och mot Milan var han superstabil!

Skulle hellre spela med honom.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:10
Forza Barce

Låt han tycka som han vill, även om du kanske inte förstår det, men du borde inte anklaga honom för att han inte ska kunna fotboll, när han, enligt mig, uppenbarligen kan fotboll.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:08
Visca Barça

Förstår inte hur du kan lägga en storspelare som Deco på bänken. Visst är Iniesta grym som fan, men Deco har både väldigt bra offensiva kvaliteér men även bra deffensiva. Iniesta har bra offensiv och en helt ok deffensiv. Men Deco passar mer med Xavi, då Iniesta är för lik Xavi. Men man skulle kunna köra med en väldigt frisk rotation dock, men utgångsläget borde vara Deco-Edmilson-Xavi (Rotation Iniesta och i andra hand van Bommel/Motta (?) )
Barcelona Forza Barce
Ämne: Visca Barca //

De....
Du kan itte fotboll va , lär dej oo kom tbx

Du kan inte uppföra dig va? Lär dig och kom tillbaka sen.
/Redaktionen

Barcelona Peder
håller med SaMii^, så jag har inte så mycket mer att säga :P men Deco ska ha en plats iallafall tycker jag!
Barcelona SaMii^
2006-04-21 23:02
Visca Barca //

Deco nöta bänk ? är du tokig ? en sån spelare i världsklass. Har alltid lugnet på mittfältet och spelar sig ur så fint i svåra lägen. Som nordahl sa ( inte för att jag gillar han ) I porto ägde Deco hela planen, i Barcelona äger han 2/3 delar av planen den sista delen ger han bort till ronaldinho.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 22:56
Xavi och Puyol för mig är viktigast i Barça efter Ronaldinho. De ger alltid 100% i varje match, vare sig det är mot Chelski eller Alaves, vilket Dinho inte gör.

Skulle det vara upp til mig, så skulle jag spela med Edmilson, Xavi och Iniesta. Deco skulle nog få nöta bänk.
Barcelona SaMii^
2006-04-21 22:52
Hm undra om de är verkligen de bästa, självklart en Xavi i form ta sig lätt in i startelvan och är as glad att han är tbx.

Men blir det så lätt att komma tbx iår ? Två mittfältare går det inte att flytta på i dagsläget och de är Edmilsson ( pivote ) Deco framför, sista platsen är helt öppen.

Van bommel har gjort det mkt bra, och blir bättre och bättre för varje match i stort sätt. Iniesta vet jag inte vad som har hänt med har lirat ruggit bra senaste matcherna. Och man ska inte räkna bort MOtta en spelare som spelar med hjärtat för Barca, men hans roll i laget känns lite som " kämpe " i stora matcher, en kämpe med god teknik ( ingen gravesen ) ;).

Men självklart så tar sig en formstark XAVI in sig med Edmilsson och deco på mitten.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 22:46
Det bästa som kunde hända oss nu är att Xavi är tillbaka. WOHOOO!!!
Barcelona Barça82
2006-04-21 22:45
Snälla är det någon som vet vart man kan köpa årets matchtröja, har kollat överallt.

Tacksam för svar.
Atlético Elwis
2006-04-21 22:33
Som någon skrev längre ner, så är i stort sett alla topplag beroende av sin eller sina två stora stjärnor, finns väl t.o.m. stora landslag som är beroende av en stor stjärna - t.ex. Tyskland (Ballack).

//Jag är sen, men jag beundrade det spel Barcelona hade mot Milan. Man ska inte dra en slutsats i förskott, men denna säsong Barcelona haft flytet med sig - laget har alltid presterat när det gällt som mest - och mot de stora lagen har man haft marginalerna med sig och just nu så har man nog den bästa harmonin och lagmoralen i hela Europa...Det ska mycket till för att CL - bucklan inte ska hamna i katalonien i år.
Barcelona blaugrana-hearted
2006-04-21 22:33
Puyol är barcas hjärta
ronaldinho är själen

Man kan inte leva utan ett hjärta,
Barcelona missculé
2006-04-21 22:27
visca el barca = länge leve barca
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-21 22:23
Gotte
2006-04-21 22:14
Visca Barca //

Okej , bara tog åt mig.
Aja , nu tror jag inte jag orkar skriva mer.
Kör över jävlarna (dräktenerna alltså) från Milano på Onsdag;)

Adiós!
Barcelona SaMii^
2006-04-21 21:46
Nu när vi talar om viktiga spelare osv. Så måste man nämna Puyol VILKEN SPELARE. I mina ögon är han absolut VÄRLDENS bästa back just nu , ingen snack om saken.

Vilket hjärta han har för klubben, som hedman sa att för puyol spelar de inge roll att han spelar i Barcelona och måste gö allt snyggt, han tjongar iväg bollen upp på läktarn om de behövs, och det spelar ingen roll om han möter Shevshenko eller nån forward i Getafe ( inge ont om getafe ). Om man skulle ställa frågan till mig om vem som är viktigast i Barcelona så svara 9 av 10 RONALDINHo, självklart så är han en stor del till att Barca är som dom är idag med all sin glädje, MEN PUYOL är för MIG den viktigaste spelaren, älskar honom !
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 21:20
Gotte//

Mitt inlägg var nog inte riktat mot dig, utan mot folk som påstår att det nuvarande laget existerar bara p.g.a. Dinho.
Barcelona 19
2006-04-21 20:23
Hur var Dream Team?
Startelvan.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 20:04
de värsta är att de tror att allt kommer att vända nästa säsong. de vet nog inte att deras klubb är i den största krisen sen grundandet 1902
El trideñte magico
2006-04-21 20:02
satt å snabbläste lite i realforumet. De håller fortfarande skriva om gammla meriter. visst de har vunnit allt som en klubb kan vinna, men just nu är det Barcelona som är i fokus och real försvinner in i skuggan...
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 19:51
att folk anser att Barcelona inte är något utan Ronaldinho ser jag snarare som ett erkännande för hur överlägsen Ronaldinho är jordens resterande fotbollsspelare.
Gotte
2006-04-21 19:38
La Rambla//

Tack att någon förstår;)
Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:34
Gotte//

Det var nog ingen som var bitter för ditt inlägg tidigare utan en massa annan strunt som har skrivits. Alla culés är nog rätt införstådda med hur pass viktig Ronaldinho är, men att inte som många andra kunna se hur pass viktiga andra spelare även är. Som du nyss själv skrev, det var knappast Ronaldinho som tog hand om Kaka.

Kim//

Det kan ju vara så att vissa ser honom som en svikare. När han försvinner och gömmer sig på hemlig ort, tränar med annat spanskt lag och helt plötsligt dyker upp i London för provspel.
Annons: