/spanien/barcelona/forum/24514.aspx/spanien/barcelona/forum/24514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kristian
2006-04-22 11:08
Angående omröstningen som en användare skapat.

För att det ska få fortgå, var snälla och posta ett inlägg med synpunkter som skapar en diskussion såsom de flesta gjort hittills. Med andra ord, undvik spam genom att inte svara endast Edmilson alternativt Motta.

Tack
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-22 11:01
Motta ska absolut inte säljas. Han har ett enormt hjärta för klubben och är en grym fotbollsspelare! Är övertygad om att han skulle ha haft en plats i startelvan om han inte hade varit så skadedrabbad.

Vi får hoppas att han har mindre otur med skador i framtiden så vi verkligen kan få se hans fulla kapacitet.
Barcelona Barca Barca
2006-04-22 10:50
Ämne:
Edmilson går före ....
Barca sälja Motta? Inte en chans på denna planet. Motta är en typisk egenprodukt som aldrig lämnar klubben förrän dom slänger ut honom. Han stannar i klubben trots att han sitter på bänken varje match. Sen är han inte så rutten när han väl får spela. Problemet med honom är att han inte känns så kvick, annars är han en utmärkt spelare att kroka motståndarnas spel och en duglig bollvinnare.

Men än så länge så går Edmilson före.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-22 10:37
min röst på edmilson
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-22 10:28
Just nu ska självklart Edmilson spela med tanke på vilket grymt jobb han gör!

Men som GLB säger så tycker jag att Motta är en man för framtiden och borde få starta dom sista ligamatcherna nu.
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-22 09:05

Edmilson går före Motta alla dar i veckan.
Barca borde sälja Motta innan han skadar sig igen så att det fortfarande går att få ut lite pengar för honom.
Barcelona Gauwweee.
2006-04-22 09:03
Edmilson, för att motta har en tendens att dra på sig allt för många varningar faktiskt..
Barcelona GLB
2006-04-22 05:37
Ämne: Vill dra igång en li....
Jag tycker att även om Edmilon är grym så borde man satsa på Motta i ligan eftersom han har åldern på
sin sida. Mot milan på onsdag däremot borde nog edmilson få spela efter sin utmärkta insats senast.

man kan köpa årets tröja på http://shop.fcbarcelona.com/ om man inte vill ha small eller medium.
Barcelona Barça-fan
2006-04-22 03:14
Vill dra igång en liten poll härinne. Vem ska ha defensiva rollen på vårt mittfält?

Edmilson: 0 röster
Motta: 0 röster

Skriv bara Edmilson eller Motta så vet jag.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-22 01:32
bra sagt shubert men jag håller inte med om milan. de hade sheva i gruppspelet som ju gjort hela 9 mål och inzaghi i slutspelet. kaka är också viktig. i barcelona är etoo och messi/giuly som burit barca. i villarreal riquelme/arruaberana och arse on-ree/cesc/toure men du har helt rätt i att i de stora jämna matcherna där lagen tar ut varandra är det detaljerna som avgör
Barcelona Schubert
2006-04-22 00:29
Deco ska givetvis spela. Han kan hålla i bollen på ett helt annat sätt än övriga mittfältare och det kommer att vara viktigt mot Milan. Edmilson är också given. Den sista platsen står emellan Iniesta och Motta, som jag ser det. På ett sätt kan det vara bra med två defensiva mittfältare nu när man ska försvara en ledning, och Motta var stark i Chelseamatcherna. Å andra sidan är Iniesta grymt formstark. van Bommel tycker jag fortfarande är för fumlig med bollen för att ligga på samma nivå som dessa två.

Apropå stjärnor: alla lag, möjligen utan Milan, som är i CL-semi, har haft en lysande stjärna som burit laget: Arsenal har haft Henry, Barca Dinho och Villareal Riquelme. I Milan är det lite fler som är ungefär lika bra. Det är en klyscha som Nordahl brukar köra med, men en klyscha det ligger en hel del i: det är de stora spelarna som avgör de stora matcherna. Man behöver storstjärnor för att komma långt i stora turneringar. Jag tror att det var det som fattades hos Chelsea. De har ett grymt lagbygge men saknar de extrema individuella kvalitéerna som behövs när man möter ett lag som är lika bra ens eget.
Barcelona (catalonia barca)
2006-04-22 00:16
La Rambla ///
det vore dumt om man inte skulle den uppstälnigen på mitten mot milan för att iniesta spelar väldigt bra mot tekniska lag o det gör inte bommel
Barcelona Peder
2006-04-21 23:29
tror också på den uppställningen. ´skulle vart sjukt viktigt med det första målet!
Barcelona La Rambla
2006-04-21 23:28
Tror att det här är en väntad uppställning mot Milan:

Edmilson
Deco - Iniesta

Ett mittfält med bra balans och som är bra att hålla i bollen vilket lär vara taktiken precis som mot Chelsea, då vi faktiskt är vidare på ett oavgjort resultat. Självklart lär van Bommel eller Motta komma in i 2:a halvlek när någon av de tre sprungit sig trött.
Barcelona Peder
2006-04-21 23:25
Deco täcker upp spelvägar och bryter ofta högt uppe i banan!
håller med Señor Cúle, Deco passar med Xavi.

sjukt vad jag längtar tills man får se Barcas riktiga startelva! Man är överlägsna nu, tänk då när alla är skadefria!
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:24
Lionel Andrés Messi

Du har en poäng, men jag tycker att laget blir mer stabilt med Deco på mitten. Men i nuläget när Xavi är skadad så SKA Iniesta spela från start, inget som helst snack om saken!
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 23:20
Jag tycker också att Iniesta ska få fortsatt förtroende.Annat vore tjänstefel av Rijkaard.Mot Milan vill jag definitivt se Iniesta på mittfältet.Han är enligt mig den mest skicklige på mittfältet som kan hålla i bollen utan att tappa bort den.Deco tappar tyvärr mycket bollar även om han vinner många.Mitt första val är Iniesta.
Barcelona Barca Barca
2006-04-21 23:19
Iniesta växer sakta men säkert. Problemet är att han inte är i rampljuset som t.ex Fabregas. Skulle vara kul om han blev utagen till VM. Såsom han spelar nu, ja då är han inte långt borta. Hade Iniesta varit given i startelvan, hade han varit en spansk landslagsspelare. Synd bara att han spelar i ett sånt konkurans starkt lag. Han var oerhört bra när han spelade som balansspelare.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 23:15
LoL, Forza Barce... vilken lustigkurre
Barcelona La Rambla
2006-04-21 23:14
Lugna ner er lite. Tror nog att Rijkaard har visat så här långt att han har koll på läget. I vissa matcher så behövs Deco på mittfältet. Tänk tillbaka på matcher så som Chelsea borta som hemma. I andra matcher, mot låt oss kalla det lite enklare lag så kanske Deco slarvar för mycket. Olika matcher, kräver olika spelartyper med olika egenskaper. Svårare är det inte.

Glädjande: Xavi räknar med att få speltid mot Cadiz hemma.

Gio och van Bommel är uttagna i van Bastens 32-mannatrupp inför VM. Truppen ska visserligen bantas ner till 23 spelare men det finns nog stora chanser att de kommer med.

Guily i Sport idag: Jag är säker på att Henry kommer i sommar. Hoppas att han sitter på inside-information. :-)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-21 23:12
Senor cule

det är deco som har samma spelstil som xavi, skulle vara bra med lite annat som xavi, edmlison och van bommel, van bommel tar underbara djupledslöpningar vilket varken xavi eller deco gör
Barcelona Forza Barce
2006-04-21 23:11
Ärligt , Deco e bra , han borde va från start med van bommel oo edmilson på ons
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 23:10
Deco är bra, det kan jag inte förneka, men han tappar bollen så många gånger i de mest oförlåtliga platserna. Vad händer då? jo Barça-försvaret måste hanskas med en jobbig counter attack.

Iniesta var bäst på plan i matchen mot Villareal tycker jag och mot Milan var han superstabil!

Skulle hellre spela med honom.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:10
Forza Barce

Låt han tycka som han vill, även om du kanske inte förstår det, men du borde inte anklaga honom för att han inte ska kunna fotboll, när han, enligt mig, uppenbarligen kan fotboll.
Barcelona Señor Cúle
2006-04-21 23:08
Visca Barça

Förstår inte hur du kan lägga en storspelare som Deco på bänken. Visst är Iniesta grym som fan, men Deco har både väldigt bra offensiva kvaliteér men även bra deffensiva. Iniesta har bra offensiv och en helt ok deffensiv. Men Deco passar mer med Xavi, då Iniesta är för lik Xavi. Men man skulle kunna köra med en väldigt frisk rotation dock, men utgångsläget borde vara Deco-Edmilson-Xavi (Rotation Iniesta och i andra hand van Bommel/Motta (?) )
Barcelona Forza Barce
Ämne: Visca Barca //

De....
Du kan itte fotboll va , lär dej oo kom tbx

Du kan inte uppföra dig va? Lär dig och kom tillbaka sen.
/Redaktionen

Barcelona Peder
håller med SaMii^, så jag har inte så mycket mer att säga :P men Deco ska ha en plats iallafall tycker jag!
Barcelona SaMii^
2006-04-21 23:02
Visca Barca //

Deco nöta bänk ? är du tokig ? en sån spelare i världsklass. Har alltid lugnet på mittfältet och spelar sig ur så fint i svåra lägen. Som nordahl sa ( inte för att jag gillar han ) I porto ägde Deco hela planen, i Barcelona äger han 2/3 delar av planen den sista delen ger han bort till ronaldinho.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 22:56
Xavi och Puyol för mig är viktigast i Barça efter Ronaldinho. De ger alltid 100% i varje match, vare sig det är mot Chelski eller Alaves, vilket Dinho inte gör.

Skulle det vara upp til mig, så skulle jag spela med Edmilson, Xavi och Iniesta. Deco skulle nog få nöta bänk.
Barcelona SaMii^
2006-04-21 22:52
Hm undra om de är verkligen de bästa, självklart en Xavi i form ta sig lätt in i startelvan och är as glad att han är tbx.

Men blir det så lätt att komma tbx iår ? Två mittfältare går det inte att flytta på i dagsläget och de är Edmilsson ( pivote ) Deco framför, sista platsen är helt öppen.

Van bommel har gjort det mkt bra, och blir bättre och bättre för varje match i stort sätt. Iniesta vet jag inte vad som har hänt med har lirat ruggit bra senaste matcherna. Och man ska inte räkna bort MOtta en spelare som spelar med hjärtat för Barca, men hans roll i laget känns lite som " kämpe " i stora matcher, en kämpe med god teknik ( ingen gravesen ) ;).

Men självklart så tar sig en formstark XAVI in sig med Edmilsson och deco på mitten.
Annons: