/spanien/barcelona/forum/24513.aspx/spanien/barcelona/forum/24513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-19 22:56
Krax//
Kompis, Ronaldinho tas brutalt hårt varenda match oavsett lag, men du kanske kan dra paralleler mellan Arsenal och Chelsea, vi vet alla vad han gjorde med Terry, Makelele och Carvalho, OCH DEM SPELADE BRUTALT HÅRT MOT HONOM.
Barcelona Gabriel
2006-04-19 22:54
Av det som jag vet så är det 3 styck. varningar som resulterar i en avstägning i champions league och 5 till ligan. Men antagligen så är jag helt fel ute, är det någon som kan säga säkert hur detta ligger till?
Spanien Krax
2006-04-19 22:53
Barca-Arsenal antagligen i final då. Hur ska ni stoppa Henry? och hur ska ni ge ytor till Ronaldinho? Han kommer ju tas brutalt hårt.
Barcelona Tompa
2006-04-19 22:48
Zizou-Mano:
Tack!

Jag hoppas vi krossar Milan på Camp Nou. Fast det är klart, slår vi dem med 4-0 så är väl det enligt Milanistas bara tur med...
Barcelona Valdés
2006-04-19 22:46
Polly; när Du skriver att det inte var något fel på Giuly under matchen visar Du att vi har väldigt olika krav på anfallsspelarna i Barcelona. Giuly deltog i defensiven men visade under gårdagen återigen upp en teknik och bollbehandling som är sämre än flertalet allsvenska anfallsspelare. Avslutningen vid målet är dock precis som jag skrev helt FANTASTISK.

Larsson kommer inte att vara kvar till nästa säsong och kanske inte heller Maxi. Att värva en ny anfallare blir därför nödvändigt. En säsong är lång och att ha fyra anfallare av högsta klass ser jag inte som ett problem. Vi visar upp ett mycket varierat anfallsspel med anfallare som ofta byter utgångspositioner vilket är en av vårt lags största styrkor. I de matcher som Messi (eventuellt) inte startar ser jag därför inte heller några "större" problem att låta Ronaldinho och Eto´o spela tillsammans med antingen Forlan, Henry eller Torres.

II Barca II; vad jag gjorde var att jämföra Laportas/Txikis värvningar av Albertini, Maxi, Van Bommel och Ezquerro med Rossells värvningar av Ronaldinho, Deco och Edmilson. Enligt mitt sätt att se är det ingen av Laportas/Txikis värvningar som vi har att tacka för de senaste två årens framgångar. Jag vill därför att Laporta och Txiki visar sig kapabla till mer högklassiga värvningar.

II Barca II och Polly; Enligt mig har inte Van Bommel varit bra utan knappt godkänd sedan han kom till Barcelona. I varje match han spelar är han en av de sämsta. Påfallande ofta visar han sig ha dålig spelförståelse då han väljer fel alternativ. Istället för att passa till spelare som kommer i hög fart går han på egna avslut ifrån 40-70 meter och lika ofta slarvar han bort bra lägen efter felpassningar. De målchanser han får förvaltas inte heller på ett bra sätt. Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson och Motta är alla flera klasser bättre.

Gabriel; Alvés är även mitt förstaval som ny högerback (jag tror dock inte att Mancini skulle göra bort sig på den positionen utan istället skulle han kunna bidra med mycket framförallt offensivt men även defensivt).

Jag ser redan nu fram emot nästa onsdag och returen på Camp Nou. Men deförinnan ställs vi mot bland andra Daniel Alvés och Saviola.
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-19 21:03
Barcelona spelar underbart.
Henrik Strömblad referar katastrofalt.
Han pratar historik och statistik och årtal hela tiden.Han har ingen charm a la Lasse Kinch och är helt Besserwisig och fastnar i andra ämnen.
Han pratar om allt annat än matchen.

Henrik Strömblad får inte bli kommentator under VM.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-04-19 20:34
Fan vad skönt att ni vann igår !
Spansk fotboll är det rätta och inget annat, skit i alla Milanistas som säger annat. Känns skönt att för en gångs skull verkligen heja på Barcelona med hela hjärtat !

Krossa dem på Camp Nou !
Hala spansk fotboll !
Villarreal Sarajlija
2006-04-19 20:18
la Rambla
Gratulerar till segern! Vi har haft många storheter på San Siro och de e bara ni som har vunnit. Ska man se de ur en realistisk vinkel så är ett oavgjor resultat mest rättvist. Men det har hänt nu och sug på karamellen, jag ska inte sabba segern. Grattis åter

MVH
Barcelona Barca Barca
2006-04-19 20:18
Gå in o läs på milans forum, skrattretande allt som skrivs där. Enligt dom hade vi tur, med Inzaghi hade dom vunnit och dom kommer slå oss på Nou Camp med deras tok-offensiv. Aja nästa vecka får alla svaret=)

Föresten har någon en clip på Ronaldinhos överstegsfinter på Gattuso?
Barcelona Barcelona.10
2006-04-19 20:05
HEHEHEHE
här grabbar för er som inte sett denna de e milan o insaghis träningar hehehehehe

jävligt rolig

http://www.footballwired.com/vids/soccer_accidents.html
Barcelona Nemo
2006-04-19 19:45
Jag tänkte på en sak. Hur ska man stoppa Barca? Markerar man inte Ronaldinho så avgör han. Markerar man Ronaldinho så avgör Eto'o. Markerar man förmodan båda två, så springer lilla Messí igenom och avgör. Helt galet.

Congrats Sonde
Barcelona Tompa
2006-04-19 19:43
Ty|er:
Tack för att det finns åtminstone en del sansade Milanistas på SF.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-19 19:41
zebra

Republicca är utan tvekan en legend utan like.Vad sägs om några av hans minnesvärda inlägg.

Och jo, Milan skapade tillräckligt många bra lägen för att vinna matchen. Men fotbollen är rund och Ronaldinho är världens bästa spelare genom att vara världens bäste i 30 sekunder.

Och appropå 30 sekunder...

Tänk dig hur mycket guldklot Shevchenko, Nesta och grabbarna hade vunnit om de enbart behövde prestera i 30 sekunder.

Milan kontrollerade matchen i 60 minuter och skapade massvis av hundraprocentiga lägen. Är det inte tillräckligt för att jag ska tycka att Milan förtjänar ett bättre öde än detta?

Pfft. Det var fortfarande effektiviteten som satte stopp för Milan, inte Barcelonas kvalitet och inte Barcelonas överlägsenhet. Tvärtom, det var Milans oförmåga att sätta de allra enklaste chanserna som såg till att Barcelona numera har ett bra resultat att gå på.

Det är uppenbart vad problemet är. Hela världens Ronaldinho och hans Barcelona ska hyllas - no matter what. Och detta trots att de gör en medioker insats (de som säger att de förtjänade vinsten behöver syntesta sig omedelbums) och där Ronnie - utan att överdriva - missar 9 passningar av 10. Och trots detta blir hyllad som en av planens giganter...

Grande Barcelona - en farlig passning och sedan ligga och lura för att spela på kontring.
Grande Milan - en handfull 100procentslägen och kontroll på matchen i 60 minuter.

Allt signerat den gode republicca

Barcelona Sonde
2006-04-19 19:40
Magiskt citat av Puyol...*gråter nästan*

edit: Och där prickade jag 1000 inlägg!!!! Jubileum.
Barcelona 19
2006-04-19 19:39
Ja, vi borde vara försiktiga med Puyol.
Man vill ju inte köra final utan honom.
Men om vi ligger under så kör vi med honom.
Barcelona Nemo
2006-04-19 19:32
Puyol efter matchen; "I have my way of playing, and know what we need to do to qualify. If in the return leg I have to commit a foul so the team wins, I'll do it, even if it means I miss the final."

Tack Puyol att du gör allt för laget, men snälla. Dra inte på dig någon varning.

Jag hoppas vi gör ett tidigt mål på Camp Nou för att sedan sätta ner Edmilson på backen och byta ut Puyol. Han behövs i en final. Han är för fasiken kapten! Säg mig någon mer än honom som förtjänar att lyfta bucklan?
Barcelona Señor Cúle
2006-04-19 19:32
Daebes//Zizou

Håller med dig, plus att han hade ett fint passningsspel.
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-04-19 19:29
Edmilson borde fått en femma han stängde av kaka och kämpade bra utan en enda våld takling som gattusu!
Barcelona 19
2006-04-19 19:28
En till mittfältare ?
Mallorca zebra
2006-04-19 19:16
barca_dreamteam

Milanfans har alltid haft näsan uppe i himlen o kan inte erkänna o se sig besegrade i gårdagens match! Har varit inne o läst på deras forum det är skrattretande! Sen har dom en legend som heter "republicca" som är ett stort skämt som påstår att ronaldinho inte syndes förutom i 30 sekunder! Alla lag vill ha Ronaldinho i sitt lag Han är bäst i en egen klass för sig!

Se nu till att slänga ut dom ur Cl så har ni fått tyst på dom för ett tag framöver!

Varför ni vann igår e klockrent, ni har ett rörligare o säkrare passningspel o plus att ni raderade ut kaka i 80 minuter! Ni spelar med ett leende o ni har bra harmoni i laget!
Oavsett resultat i returmötet Så tycker jag att ni är det ända laget som förtjänar att vinna Cl!!

forza juve Milan merda
Spanien Ty|er
2006-04-19 18:54
Angående varningarna så stämmer det att avstängningar gäller för alla udda nummer f.o.m. 3 (alltså 3, 5, 7 etc.) Ni riskerar alltså att tappa Puyol, Marquez och van Bommel i en eventuell final medan Nesta, Maldini, Pippo, Gattuso och Stam är dem som ska passa sig hos oss.

Förhoppningsvis blir det en vårdad tillställning på Camp Nou där jag bara kan hoppas att Milan lyckas upprepa er bragd från igår och skulle så inte bli fallet kommer jag utan tvekan att hålla på Barca i finalen. Detta är enligt mig den moraliska finalen mellan Europas två bästa lag.

För att göra en kort sammanfattning av matchen igår så kan jag säga att jag återigen imponerades av Rijkaard taktiska snille. Annars var det en fifty-fifty match där vårt mittfält underpresterade
och 0-1 var varken mer eller mindre (o)rättvist än 1-0 hade varit.

Väl mött om en vecka.
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-19 18:43
Vad grymt ni spelade i går på San Siro.
Jag trodde nästan det var omöjligt att lira sitt
eget spel under Berlusconis andefyllda arena.
Kanske har gudarna tröttnat på facisten efter hans valförlust och övergett San Siro.

Hursomhelst var ni ju väldigt coola igår och kunde spela trots AC Milans starka öppning.
Jag trodde inte Edmilson var duktig nog att radera ut Kaka men det gjorde han ju till 95 procent.

Rikaard och lagelvan var mycket bra.
Ancelottis beslut att köra med Stam var däremot en överraskning.Kanske för att mosa Dinho i försvaret men offensivt är ju Stam på samma nivå som en långtradare med inlägg likt en pistmaskin.

Jag undrar ur AC Milan kommer att spela på Camp Nou och om de gör några ändringar.
Ni behöver defenitivt inte göra några i mitt tycke men kanske Rijkaard kör med Henke/Deco i returen.

Ludovic Guily påminer om den franska komikern Louis de Funès och hans superba näsa.
Barcelona Patrik
2006-04-19 18:42
Adaminho

Ingen idé. Vi får låta spelet tala sitt tydliga språk även i nästa match. Förhoppningsvis fattar dom då.
Barcelona Puyolinho
2006-04-19 18:41
Tack för att ni kollade upp det där med varningarna..

Har en sak o säga bara..
Grabbar det är fortfarande 90 minuter kvar, och på dom här 90 minuterna kan mycket hända, ingenting är klart. Tycker en del av er pratar som om vi redan är i final.
Vill bara påminna er om att det tyvärr inte är så.

Tror dom flesta av er kommer ihåg Rivaldo o co. vändning mot Chelsea för ett par år sen.. Detta skulle mycket väl kunna hända för Milans favör. Så grabbar, visst vi är nära, men inte där än..
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-19 18:31
La Rambla

hehe,kanske ska man förklara för Milan fans att en match är på 90 min och inte 60.Jag börjar också bli trött på snacket om att Barca är Ronaldinho från andra motståndare(Chelsea,Milan).Som jag påpekat tidigare så är Milan inget utan Kaka och Sheva.Dessa 2 var helt isolerade igår och därför lyckades dem inte skapa det tryck som dem brukar göra i cl.Så dem ska väl inte öppna munnen för mycket tänker man,men Milan fansen är speciella.Dem tror att dem är bäst i Italien och i Europa, men sanningen är ju ett helt annan.Till sist,Barca är inte Lyon eller Psv.Det blev Milan varse om igår.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-19 18:30
Oleguer är borta i 10 dagar, stod på sports förstasida för de som vill läsa.

Sonde//
Jag finner också det där som ett problem, vad ska man göra nästa år då alla mittfältare är skadefria och spelsugna?
alla presterar just nu på en oerhörd nivå, och vi känner alla till Xavis kapacitet.
Så vad ska man göra?

Jag finner det som du sa, Xavi iniesta och Deco som det offensivaste valet och ett perfekt mittfällt då man möter lite svagare motstånd (kroppsmässigt inte spelmässigt).
Edmilson får man peta in då vi möter Chelsea eller Milan typiska lag.
Van bommel och Motta fungerar som utmärkta kompliment till Iniesta och Edmilson, plus så kan man spela Motta på backlinje positiion uttifall El capitan eller Marquez saknas.

Så borde det bli, det är åtminståne det enda valet surrandes omkring i min hjärna.
Barcelona Adaminho
2006-04-19 18:29
Detta skrev jag i Milan Forum för en stund sedan. Tänkte höra med er om jag fick med allt för att dom ska försöka inse att dom faktiskt förlorare mot ett bättre lag! Säga gärna vad ni tycker!
Hola!
Ville bara tacka er för en bra match igår!

Dock så måste jag ändå dela med lite av mina tankar kring matchen! Jag vet exakt själv hur det är att förlora en match av denna rang, mot ett väldigt bra lag. Ta Chelsea förra året.Jag var riktigt besviken och det bla. gör att man kanske vägrar inse att man förlorade mot ett bättre lag. Vi leder våran liga(Italia, Spanska, vikken som e bäst är en smaksak), ni ligger 2:a i eran. Vi har bättre statistik i CL denna säsongen. Vi har Ronaldinho och Etoó som blivit prisade högt! Jag vill absolut inte vara spydig, men allt visar ju bara att Barca är bättre än Milan denna säsongen. Dessutom vinner vi matchen, på San Siro! Jag förstår inte varför alla envisas med att säga att ni var värda och vinna! För det var ni ju inte! Alla tidningar är emot er, alla experter och i alla opartiska fans omkring oss alla(Barca o Milan Fans). Kaka var borta hela matchen förutom dom sista 10 min, inge snack. Seedorf var slö, tappade boll. Pirlo fick inte heller mycke yta. Barcas passningspel var oerhört bra, och speciellt efter målet såklart. Vart var Shevchenko? En nick på mål. Gilardino hade ett skott i stolpen. Kaka en liten fin tunnel i 89 min. Inse bara, snälla sluta whina. Visst hade inte vi, Barca, speciellt mycke chanser heller (guilys mål, Gauchos stolpe, etoó skottmöjligheter) men vi spelade bättre över hela planen ändå. Dessutom glöm inte!, Vi hade Deco, Xavi, Messi och Henke borta. Det är inga dussinlirare det! Jaja, ville bara berätta detta.
Matchen är inte slut. Andra halvlek på estadio camp nou om en Vecka.
P.S. Jag vill inte bråka, vill bara säga vad jag tycker väldigt tydligt så ni förstår.

Visca Barca! Visca Catalunya!
Barcelona Patrik
2006-04-19 18:27
Tompa

Håller med om attityden hos vissa milaneser. De kommer aldrig erkänna att Barcelona är ett bättre lag än "Grande Milan". Bitterheten når nya rekordnivåer. Det är bara att skratta åt eländet. Men de verkar ha en vettig redaktion.

Barcelona La Rambla
2006-04-19 18:21
barca_dreamteam//

Det är bara att strunta i det och ge fan i att skriva där. Det enda man får tillbaka är hur mycket Milan dominerade i 60 min, att Barça bara har Ronaldinho. Så det var Dinho som utförde press och understöd i stora delar av matchen på egen hand? Jag vill väl inte påstå att Barça dominerade matchen men nog fan hade de hyfsad kontroll på den. Vad begär folk, att man ska åka till erkännt svåra San Siro och köra över ett storlag som Milan? Man spelar väl för tusan efter en matchplan där det ingår att i första hand att inte förlora och att hålla tätt bakåt. This is the fu**ing Champions League. Det är ett möte kvar. :-)~
Barcelona II Barça II
2006-04-19 18:20
Valdés//
"Jag vill inte heller se fler värvningar av Albertinis, Maxis, Van Bommels eller Ezquerros."

Vad menar du?

Personligen tycker jag att Van Bommel är en lyckad värvning, dessutom så kom han på freetransfer.
Annons: